طرح توجیهی تولید پودر گوشت و روغن صنعتی

طرح توجیهی تولید پودر گوشت و روغن صنعتی

در این مقاله به طرح توجیهی تولید پودر گوشت و روغن صنعتی می پردازیم که محصول اصلی طرح پودر گوشت می باشد و روغن حکم محصول فرعی را دارد .این اطلاعات از تحقیق در مراکز و سازمان وزارت صنایع و همچنین اداره ی گمرک و مقاله های مراکز تحقیقاتی بین المللی یا مصاحبه با کارشناسان و سازمان خوار و بار جهانی بدست آمده است.

معرفی محصول پودر گوشت

پودر یا آدر گوشت را می توان جزء فرآورده هایی دانست که از مازاد کشتارگاهی تولید می شوند.این محصول از 55% پروتین خام تشکیل شده است. به دلیل اینکه ماده ها ی اولیه متغیر هستند باید آنها را آنالیز کرد و تجزیه نمود.این محصولات دارای لیزین بالا می باشند و در این میان تریپتوفان و سیستئین کمی دارند.هر قدر چربی در پودر گوشت بیشتر باشد به همان میزان پودر دارای انرژی بیشتری نیز خواهد بود.

برای اینکه مانع از فاسد شدن پودر گوشت شویم باید به آن آنتی اکسیدان اضافه شود . لازم است بدانید که این پودر فاقد آلودگی زیرا با وجود حرارت هایی که در تولید به آن وارد می شود رطوبش را از دست خواهد داد.البته این امکان وجود دارد که آلودگی بعد ها وارد آن شود.

اگر در این پودر علاوه بر گوشت ، استخوان نیز باشد برای مشتری قیمتش ارزان تر تمام خواهد شد .اگر دارای استخوان باشد میزان پروتیئنش به 0.4 تا 0.5 % می رسد و دارای فسفر و کلسیم می باشد .البته باید بگوییم که بهتر است میزان فسفر کمتر باشد زیرا فسفر زیاد باعث محدودیت می شود.

اگر میزان پودر استخوان در محصول از پودر گوشت بیشتر باشد آنرا آرد گوشت استخواندار می نامند.در تهیه س آرد گوشت نمیتوانند از شاخ ،سم،پشم،مو،خون کشتار استفاده نمایند.

بطور کلی این محصول از 55 % پروتئین و 8.12 % چربی و 17% خاکستر ، 3% فسفر و 4% کلسیم و همچنین 4.7 % رطوبت تشکیل شده است.

معرفی روغن گوشت

این روغن که حکم محصول جانبی را دارد از نمک آلی stearin که حاوی گلیسیرینه ی سیتریک است و از چربی حیوانات بدست می آید تهیه می شود.برای تولید صابون از این ماده که حکم چربی را دارد استفاده می شود.جهت تولید صابون هیدروکسید سدیم را با آب ترکیب می نمایند و در نهایت گلیسیرین و صابون تولید می نمایند.

البته لازم است که ذکر کنیم stearin معنی عام دارد و در بعضی جاها برای چربی گیاهان بصورت جامد استفاده می شود.به چربی که از پیه گوسفند و یا گاو و دیگر دادم ها بدست می آید tallow میگویند و چربی بدست آمده از خوک lard نام دارد.چربی خوک ماندگاری بالایی دارد و مدت زمان زیادی بدون یخچال نیز ماندگاری دارد .

از چربی tallow جهت تولید نمودن صابون و یا تغذیه ی طیور و دام ها استفاده می نمایند.در گذشته از این چربی برای درست کردن شمع استفاده می کردند و امروزه در مواد اولیه ی لازم برای سوخت های زیستی استفاده از این مواد به چشم می خورد.

جالب است بدانید که از روغن tallow یا همان روغن گوشت برای کاهش دادن اصطحکاک قالب ها و ورق های نورد در صنعتت نورد فولاد بهره می گیرند و همین امر امروزه باعث شده تا شاهد تمایلات زیادی به سمت روغن های حیوانی در مقایسه با روغن مصنوعی باشیم.

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.