اخذ کد اقتصادی در قم

شهر قم بعد از مشهد یکی از شهرهای زیارتی در کشور ایران به شمار می رود و سالانه زائران بسیاری از شهر ها و استان های گوناگون به این شهر سفر کرده و در حال رفت و آمد در این شهر مقدس می باشند که ایجاد شغل در این شهر می تواند بسیار حائز اهمیت باشد و افرادی که قصد تشکیل و ایجاد کارآفرینی را دارند.

با ثبت شرکت در قم و اخذ کد اقتصادی در قم می توانند با خیالی آسوده به فعالیت کاری و اقتصادی خود به موفقیت برسند از این رو موسسه حقوقی و ثبتی تکسفیر در راستای انجام امور ثبتی، ثبت تغییرات شرکت و ... شما عزیزان در کل کشور می باشد.

بعد از ثبت شرکت برای موفقیت به انجام مراحل اخذ کد اقتصادی نیازمند هستید.

که طبق آمار جمعیت استان قم بالغ بر بیش از یک میلیون نفر می رسد که در واقع این شهر در رتبه ی هفتمین شهر پر جمعیت در کشور ایران است.

و همچنین یکی از مهم‌ترین مقاصد مهاجرت مردم در ایران قم است.

بیش ترین مهاجران در شهر قم را طلبه‌ های حوزه‌ های علمیه و مراکز علمی و دانشگاهی، اتباع کشورهای همسایهٔ ایران مثل سوریه، عراق، لبنان، افغانستان و کارگران شاغل تشکیل می‌دهند.

که بیشتر آنان به همراه خانواده‌ های خود به شهر قم مهاجرت می‌کنند از این رو در این شهر فرصت مناسبی جهت تاسیس و ثبت شرکت در آن می باشد که می توان ثبت شرکت گردشگری ثبت نمود.

و جهت سوغات با کیفیت شهر مقدس قم ثبت شرکت نمود و هر شرکتی در قم نیاز به اخذ کد اقتصادی در قم دارد که موسسه ی حقوقی تکسفیر تمام مراحل را برای شما به پایان میرساند.

و همچنین شهرستان قم بزرگترین مرکز تولید فرش ابریشمی در جهان می باشد که این صنعت قالی بافی در قم به سرعت معمول و رایج گردید ودر روستاهای اطراف نیز گسترش پیدا کرد.

این شهر در شاهراه مواصلاتی و حمل و نقل ایران قرار دارد و از یک سو رابط بین استان‌های صنعتی ایران با شهر تهران و از سویی دیگر رابط استان‌ها و شهرهای جنوبی ایران با استان‌ها و شهرهای شمالی می باشد.

که این موضوع عصر امروز نیست و حتی در گذشته نیز قم به دلیل واقع شدن در مسیر راه ابریشم دارای اهمیت ارتباطی مناسبی بوده است.

بنابراین شما با ثبت شرکت در قم،ثبت برند در قم و اخذ کد اقتصادی در قم پیشرفت کاری چشمگیری خواهید داشت.

مدارک لازم اخذ کد اقتصادی در قم

*تکمیل دفاتر تجاری

*دریافت فرمها و تکمیل آنها

*کپی مدارک شناسایی اعضای هیئت مدیره

*کپی آگهی تاسیس شرکت و تغییرات ثبت شده شرکت

*کپی اساسنامه شرکت

*کپی از اظهارنامه شرکت

*کپی آگهی روزنامه رسمی و تغییرات آن

*کپی سند مالکیت اقامتگاه شرکت که در آگهی تاسیس مندرج است

*نامه ای حاوی اطلاعات مربوط به شروع و یا عدم شروع فعالیت شرکت

*پرداخت مالیات حق تمبر به دارائی

چگونگی اخذ کد اقتصادی در قم

فعالیت اقتصادی که در قم و یا در هر جامعه صورت میگیرد برای نظارت بر اعمال آنها و حمایت فعالان اقتصادی باید ابتدا آنها را شناخت و این امر در قم زمانی امکان پذیر است که اخذ کد اقتصادی در قم برای این افراد انجام شده باشد.

شما هنگامی که می خواهید فعالیت تجاری و به نوبه ی آن فعالیت اقتصادی را خود گسترش دهید به دنبال پیشرفت و رشد هستید.

و اهداف بزرگی را در زمیینه ی تجاری دارید یکی از ابزار شما اخذ کد اقتصادی است با درج این کد بر روی فاکتور های خرید و فروش شما پرداخت مالیات نیز آسان تر می شود.

و دقیق تر مالیات در حقیقت کسب مجوزی است برای انجام فعالیت های تجاری و پرداخت حقوق دولت به منظور جلوگیری از رقابتهای و تلاشهای ناسالم محسوب می گردد.

و قابل ذکر است که مطابق قانون شما برای انجام یک فعالیت تجاری در قم ابتدا باید شرکت خود را ثبت کنید و بعد از آن نسبت به اخذ کد اقتصادی در قم اقدام کنید.

کد اقتصادی در قم

اخذ کد اقتصادی در قم به عنوان شماره ای است شامل 12 رقم که به مرور زمان بر اساس برخی مشکلات کد16 رقمی نیز به وجود آمد که افراد پس از اخذ کد 12 رقمی باید نسبت به اخذ کد اقتصادی 16 رقمی نیز اقدام کنند.

همانطور که گفته شد افراد ساکن قم برای برای پرداخت های مالیاتی خود می توانند نسبت به اخذ کد اقتصادی در قم اقدام کنند و این کد را روی روی فاکتورها برای محاسبه سود و زیان در معاملات استفاده کنند که این امر برای محاسبه دقیق سودهای کسب شده مالیات ها نیز بسیار دقیق و کار امد جواب گو مبی باشد.

و محاسبه مالیات بیشتر بر اساس اسناد و مدارک بررسی می شوند.

علاوه براین به وسیله اخذ کد اقتصادی سازمان امور مالیاتی کشور قادر است دفاتر قانونی، فاکتورها و صورتحساب های صادر شده را به راحتی بررسی کند.

اشخاصی ملزم به اخذ کداقتصادی در قم

کلیه اشخاص حقوقی که به تولید، مونتاژ و یا واردات و صادرات توزیع هرنوع کالا و خدمات مشغول هستند و کلیه اشخاص حقیقی که به امور گفته شده مشغول هستند و یا دارای پروانه کسب از کلیه مراجع ذی صلاح می باشند و محل فعالیت آنها مشخص می باشد واجد شرایط اخذ کد اقتصادی می باشند باید بدانید داشتن یکی از شرایط فوق برای تحقق این امر کافی است.

مدارک مورد نیاز برای اخذ کد اقتصادی در قم

- ارائه کپی پروانه بهره برداری و یا مجوز تاسیس.

- چنانچه محل فعالیت دارای سند مالکیت باشد ارائه کپی سند الزامی می باشد و چنانچه ملک استیجاری می باشد کپی اجارهنامه کدرهگیری دار الزامی می باشد.

- ارائه نامه عدم فعالیت و شروع فعالیت.

- پرداخت مالیات حق تمبر.

- تهیه دفترچه مالیاتی و تکمیل آن.

- دریافت کلیه فرمهای مربوطه و تکمیل آن.

- ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی کلیه اعضای هیئت مدیره.

- ارائه کلیه مدارک ثبتی شرکت  که شامل اساسنامه شرکت ،شرکتنامه،تقاضانامه و…میباشد.

-آگهی تغییرات.

کد اقتصادی در قم

کداقتصادی در واقع شماره منحصربه فردی می باشد که توسط اداره دارایی پس از گذراندن مراحل ثبت شرکت به فعالان اقتصادی تعلق می گیرد.

که در واقع شماره شناسایی اشخاص حقیقی و حقوقی در سازمان امور مالیاتی می باشد.

کد اقتصادی را برای انجام اموری مثل کارت بازرگانی ، شرکت در مناقصات و مزایده ها ،بستن قرار داد با شرکت های دولتی ، و همچنین صادر کردن فاکتور و برای باز کردن حساب در بانک وجود داشته باشد.

مراحل اخذ کد اقتصادی در قم

برای انجام مراحل اخذ کد اقتصادی در قم باید در ابتدای امر اقدام به تهیه ی مدارک مورد نیاز کنید و سپس پس از تهیه ی مدارک مدارک مربوطه مراحل را به اشخاصی که در این زمینه تخصص لازم را دارند بسپارید

موسسه ی حقوقی تکسفیر در زمینه های ثبت شرکت ، ثبت شرکت در قم ،ثبت برند،ثبت برند در قم ،کد اقتصادی،اخذ کد اقتصادی همراه شماست و شما میتوانید از مزایای بیشمار ثبت برند بهره مند شوید و به اهدافتان نزیک شوید.

با انجام مراحل ثبت شرکت شما در بازار رقابت قرار میگیرید و میتوانید با کیفیت محصول تولیدی خود در این بازار رقابت سربلند باشید و روز به روز کیفیت محصول خود را بالا ببرید.

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.