طرح توجیهی  پودر و خلال پیاز

پیاز یکی از فرآورده های کشاورزی پر کاربرد در صنعت غذایی می باشد.از پیاز هم به صورت پخته و سرخ شده و هم به صورت خام استفاده می شود.این محصول از گذشته در اکثر غذاهای ایرانی به عنوان چاشنی و طعم دهنده استفاده می شده است .به همین دلیل سرمایه گذاری در این بخش از سودآوری خوبی برخوردار می باشد.زیرا این محصول در ایران به وفور یافت می شود.

خلال پیاز از پیاز تازه تهیه می شود و یکی از فرآورده های آن محسوب می شود.پیاز خشک باید از پیازهای تازه و سالم تهیه شود که از هرگونه کپک ، خاک ، عوامل بیماریزا و ریشه و ساقه و برگ عاری باشد که آب آن طوری خارج شده باشد که اگر مجدد به آن آب اضافه شود ویژگی های پیاز تازه را داشته باشد.

پودر پیاز نیز یکی از فرآورده های پیاز تازه می باشد که از آسیاب کردن پیاز خشک تهیه می شود.برای تولید پیاز خشک پس از گرفتن پوست پیاز و ورقه کردن آن را خشک می نمایند.پود و خلال پیاز را در ظروف تمیز و سالم که از آن در برابر نور و رطوبت محافظت می نماید بسته بندی می نمایند.

از پودر و خلال پیاز برای چاشنی و طعم دادن به غذاها استفاده می شود.

طرح توجیهی چیست ؟

به ارزیابی عملی پروژه ای که ارائه و پیشنهاد شده است طرح توجیهی می گویند.هدف از ارائه طرح توجیهی روشن نمودن نقاط قوت و ضعف کسب و کاری که وجود دارد و یا قرار است برای ایجاد کسب و کار سرمایه گذاری شود و منابع مورد نیاز آن می باشد.در واقع طرح توجیهی برای معرفی محصول می باشد.

طرح توجیهی پودر و خلال پیاز

طرح توجیهی شامل معرفی محصول ، توضیح مراحل تولید ، بررسی مالی و امکان سنجی بازار، برآورد اقتصادی

طرح توجیهی برای بررسی هزینه مورد نیاز برای ایجاد طرح و ارزشی که از آن به دست می آید تنظیم می شود.طرح توجیهی باید به خوبی محصول یا خدمات پیشنهادی را شرح دهد و جزئیات عملیات و اطلاعات مالی و تعهدات مالیاتی را مورد بررسی قرار دهد.

بخش های مختلف طرح توجیهی پودر و خلال پیاز

  1. تجزیه و تحلیل اقتصادی
  2. بررسی و مطالعه دقیق بازار
  3. توجیه پذیری فنی

خلاصه طرح توجیهی پودر و خلال پیاز

موارد مصرف :به عنوان چاشنی و طعم دهنده در انواع مواد غذایی استفاده می شود

بودجه : 1 تا 2 میلیارد

ظرفیت پیشنهاد شده : سالانه 200 تن

ماده اولیه : پیاز تازه

مدت احداث پروژه : 1 سال

مقدار مصرف در سال : 2500 تن

میزان سرمایه گذاری : 12693 میلیون ریال

میزان سرمایه در گردش : 4600 میلیون ریال

مساحت زمین : 3000 متر مربع

زیربنا : 2000 متر مربع

مساحت سالن تولید : 800 متر مربع

موسسه حقوقی و ثبتی تکسفیر ارائه دهنده امور ثبتی و حقوقی مثل ثبت انواع شرکت ، ثبت انواع برند و ثبت تغییرات شرکت ، خرید و فروش شرکت و... می باشد.

 

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.