نقض حق مالکیت فکری در اثر خطای مدنی

در این مقاله می خواهیم در خصوص نقض حق مالکیت فکری در اثر خطای مدنی با شما عزیزان صحبت کنیم و نکاتی را در این خصوص مطرح نماییم .

چنانچه قصد دارید در رابطه با نقض حق مالکیت فکری در اثر خطای مدنی ، اطلاعاتی را به دست آورید به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم که این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید و اندکی از وقت گرانبهای خود را برای خواندن این مطلب صرف کنید .

از آنجایی که نقض حق مالکیت فکری بر اثر خطای مدنی رخ می دهد در نتیجه این سوال پیش می اید که منظور از خطای مدنی به صورت کلی چیست ؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که از نظر حقوقی هر عمل سرزنش آمیزی با ارتکاب به خطا برابر نیست و اگر چنین چیزی حقیقت داشت بسیاری از ضمان ها را به عنوان نقض قرارداد نمی توانست به عنوان خطا در نظر گرفت.

زیرا پایه و اساس چنین مسئولیت هایی به صورت مطلق است و در نتیجه همیشه قابل سرزنش نمی باشند .

منظور از خطا چیست ؟

منظور از خطا این است که یک وظیفه و یا حق قانونی دیگران نقض گردد و خطای مدنی نیز به معنای نقض کردن هر گونه عهد غیر جزایی از قبیل : ضمانت مربوط به نقض قرارداد ، نقض اعتماد ، نقض یک وظیفه قانونی و یا حتی نقض در اجرای یک وظیفه عمومی باشد که این عوامل به عنوان موضوع اصلی یک دعوای مدنی مورد نظر قرار می گیرد که این امر در واقع به معنای تقصیر در حقوق ایران می باشد .

در این خصوص باید گفت که منظور از خطا رفتاری است که بر اثر آن نقض وظیفه قابل استناد می باشد .

.

در صورتی که یک اعاده بر اساس به دست اوردن ناعادلانه باشد در این صورت نیازی نیست که وظیفه ابتدایی و نقض آن اثبات گردد ولی اگر اعاده موجود بر اثر یک خطا باشد ، در این صورت دقیقا به نقض یک تعهد اولیه مربوط می شود .

در این خصوص می توان نظریه مسئولیت مطلق را که ناشی از نقض شدن سایر اموال می باشد در رابطه با مسئولیت اعاده ای اعمال کرد . اما لازم به ذکر است که بند 1 ماده 9 مربوط به قانون طرح های صنعتی که در سال 1949 به تصویب رسیده است دستور دیگری را بیان می کند .

در بیشتر مواردی که بر اساس این قانون اعمال مربوط به ضابطه اعاده را پیش بینی کرده اند ، اثبات نمودن هر گونه آگاهی و علمی که به صورت ناقض باشد و در خصوص مالکیت صنعتی باشد دلایل معقولی را برای دانستن آن ضروری دانسته است .

حال اگر این آگاهی را نتوان اثبات کرد یا حتی اگر که خلاف آن ثابت شود هیچ گونه مسئولیتی برای خوانده پیش نمی اید .

سخن آخر :

در این مطلب در خصوص نقض حق مالکیت فکری در اثر خطای مدنی با شما عزیزان صحبت کردیم و امیدواریم که مطالب ذکر شده در این خصوص برای شما هم وطنان عزیز مفید واقع شده باشد .

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.