مالکیت صنعتی

طرح صنعتی , ثبت طرح صنعتی, مدارک طرح صنعتی, مراحل ثبت طرح صنعتی , طرح صنعتی و مالکیت فکری , طرح مالکیت صنعتی ,مالکیت صنعتی

مالکیت صنعتی یک از شاخه های مالکیت فکری است.مالکیت فکری شامل دو بخش : مالکیت صنعتی و مالکیت ادبی-هنری است.

دفاع از مالکیت صنعتی خود با کارشناسان و وکلای پایه یک دادگستری از موسسه حقوقی تکسفیر ، با شماره گیری :  

84 24 40 32 - 026|174 1986 - 0912

انواع مالکیت صنعتی :

  • حق اختراع
  • علامت تجاری
  • طرح صنعتی
  • مدارهاي يكپارچه
  • نشانه هاي مبدأ جغرافيايي
  • مقابله با رقابت غيرمنصفانه

مقالات متعددی در مورد ثبت طرح صنعتی در سایت رسمی موسسه حقوقی تکسفیر ارائه گردید. در این مقاله به مالکیت صنعتی در بخش طرح صنعتی خواهیم پرداخت ، که چگونه و با ارائه چه مدارک و مراحلی قابل انجام و به پابان رساندن است.

مالکیت صنعتی در بخش طرح صنعتي ، از یک اثر مبتکرانه و جدید جهت رسیدن به نمایی زیبا (از لحاظ بصری) که بطور کثیر در خط تولید قرار میگیرد.این طرح ها دوبعدی و یا سه بعدی هستند.

مالکیت صنعتی در این راستا (طرح صنعتی) قصدی بر عملکرد و رفتار فرآورده ندارد بلکه فقط در طرح بکار رفته در این کالاها یا محصولات مانور دارد.طرح های صنعتی در کالا و محصولات به زبیایی آنها می افزاید و جذب مشتریان را بهمراه دارد.

براساس مذکورات ، طراح صنعتی ، از مالکیت صنعتی خود دفاع کرده و آن را با عنوان ثبت طرح صنعتی به ثبت می رساند ، قوانين طرحهاي صنعتي به صاحب و یا صاحبان طرح حق انحصاري را براي ممانعت و جلوگیری از بهره برداري غيرمجاز از آن طرح در كالاهاي صنعتي، واگذار مي كند.

شایان ذکر است که ؛ حمایت از مالکیت صنعتی علاوه بر طرح صنعتی ، شامل علائم تجاری و اختراعات نیز می باشد.معاهده های همکاری چند جانبه ایران با کنوانسیون پاریس جهت حمایت از مالکیت صنعتی ، سازمان جهانی مالکیت فکری و پیمان همکاری ثبت اختراع می باشد.

تاسیس اداره مالکیت صنعتی

آیین نامه سازمان اداری و وظایف اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی نظر به مقررات قانون ،که به دولت ایران اجازه الحاق به اتحادیه عمومی پاریس را می دهد.اداره ثبت شرکت ها و علائم تجارتی و اختراعات اداره کل ثبت تهران ، به نام "اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی" نامیده می شود.

ثبت علائم تجاری و اختراعات و نام تجاری و اشکال ترسیمات صنعتی ، از جمله وظایف اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی می باشد.

اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی علاوه بر انجام وظایف قانونی ، موظف شده است در موضوع حمایت مالکیت صنعتی ، با در نظر گرفتن احتیاجات و مقتضیات اوضاع اقتصادی کشور و تعهدات بین المللی ، طرح های قانونی و آیین نامه های اجرائی آن را تهیه و پیشنهاد نماید.


اداره مالکیت صنعتی،علامت تجاری و اختراع را ثبت می کند و به این ترتیب ، برای صاحب علامت تجاری تصدیق ثبت علامت تجاری صادر می شود.

کارشناسان ثبت شرکت تکسفیر ، افتخار دارند با مشاوره تلفنی در خدمت شما عزیزان باشند.


در صورت نیاز به اقدامات لازم در خصوص مالکیت صنعتی در تمامی استانها اعم از :

•        مالکیت صنعتی در تهران

•        مالکیت صنعتی در کرج

•        مالکیت صنعتی در قزوین

•        مالکیت صنعتی در تمامی استانها و شهرستانها

کارشناسان ما مشاوره رایگان داشته باشید : 84 24 40 32 - 026|174 1986 - 0912

از همراهیتان سپاسگزاریم.

ثبت شرکت "تکسفیر" با بهره گیری از کارشناسان متخصص و مجرب و با چندین دهه تجربه ی موفق، با افتخار آماده ی ارائه ی خدمات به شما عزیزان، در زمینه های حقوقی و ثبتی نظیر ثبت شرکت و ثبت تغییرات شرکت می باشد.

"در دپارتمان تخصصی ثبت شرکت در کرج تکسفیر و تمامی استانها و شهرستان ، میزبان شما بزرگواران هستیم."

موسسه حقوقی ثبتی تکسفیر ، ارائه دهنده انواع امور ثبتی ، اعم از ؛ ثبت شرکت ،ثبت تغییرات شرکت ،ثبت اختراع ،ثبت طرح صنعتی و مالکیت صنعتی ،ثبت رتبه بندی شرکت ها ، ثبت لوگو ،ثبت برند ، اخذ کارت بازرگانی، ثبت علائم تجاری ، پلمپ دفاتر قانونی و ...

مشاوره رایگان : 84 24 40 32 - 026|174 1986 - 0912

طرح صنعتی , ثبت طرح صنعتی , ثبت طرح و ایده , مدارک طرح صنعتی , ویژگی طرح صنعتی , مراحل ثبت طرح صنعتی , مراحل طرح صنعتی , طرح صنعتی و مالکیت فکری , طرح مالکیت صنعتی ,مالکیت صنعتی

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.