شما با ثبت برند در کرج می توانید کالا و محصولات خود را از کالا و محصولات رقبای خود تفکیک کرده و آن ها را از یک دیگر جدا کنید تا راه و هدف هر یک از تولید کنندگان منحصر به فرد شده و از هم جدا شوند و همچنین احساس امنیت بیشتری در حیطه کسب و کار خود داشته باشند. امروزه ثبت برند و برند سازی حرف اول را در یک کسب و کار تجاری می زند هر فردی که مشغول به فعالیت اقتصادی است و یک کسب و کار تجاری برای خود راه اندازی کرده است باید نسبت به ثبت برند خود اقدام کرده و مراحل ثبت اش را به طور کامل طی کند تا درصد موفقیت کسب و کارش بالا تر رود.

صاحبان کسب و کار تجاری با ثبت برند این امکان را فراهم می کنند که خریداران و مشتریان بتوانند از طریق برند و آوازه ی برند  شخص، تحقیقات خود را در مورد محصول انجام دهند و بهترین انتخاب را داشته باشند. برند یا نام و نشان تجاری وسیله ای برای گسترش کسب و کارها محسوب می شود که به وسیله ی آن ها می توان کیفیت محصولات را طبقه بندی و تفکیک کرد.

چنانچه شما هم از صاحبین کسب و کار هستید و قصد ثبت برند تجاری خود را دارید و می خواهید از مراحل و شرایط ثبت برند آگاه شوید و این مسیر را به درستی طی نمایید کافی است با مشاوران تکسفیر در تماس باشید تا شما را در این مسیر راهنمایی کنند.

 

هزینه و زمان تقریبی برای ثبت برند در کرج

هزینه ای که برای ثبت برند باید پرداخت شود یک مبلغ از پیش تعیین شده نمی باشد بلکه میزان آن تحت تاثیر عواملی همچون تعداد طبقات برند و اینکه شخص متقاضی حقیقی هست یا حقوقی تعیین می شود و در آخر با مبلغی که برای هزینه های دولتی نظیر حق ثبت و درج در روزنامه و غیره می پردازید یک گواهی 10 ساله ثبت برند در کرج را اخذ  کرده و برای اتان صادر خواهد شد. شما می توانید برای برآورد هزینه پیش رویتان می توانید با کارشناسان تکسفیر تماس بگیرید تا مبلغ تقریبیی را برای شما محاسبه نمایند.

علاوه بر این مدت زمانی که پروسه ثبت برند به خود اختصاص می دهد نیز یک بازه زمانی قطعی و مشخص شده نیست ولیکن در بهترین حالت در صورتیکه مدارک کامل باشد و ایرادی از سوی سازمان مربوطه به شما وارد نشود، حداقل سی و پنج روز کاری زمان می برد اما مدت زمان میانگین معمولا سه الی چهار ماه می باشد.

الزام  ثبت برند در کرج

برای توضیح ثبت برند در کرج می توان اینگونه شروع کرد که در واقع برند یا نام و نشان تجاری وسیله ای در تجارت محسوب می شوند که توسط آن ها می توان محصولات را از محصولات مشابه تفکیک کرد و همچنین تولید کنندگان کالا و خدمات و همچنین فروشندگان و تجار مختلف می توانند در کمال آرامش و در پناه قانون رقابت سالم داشته باشند.

حق استفاده از هر برند و علامت تجاری منحصرا در اختیار کسی است که آن را در اداره مالکیت صنعتی ثبت کرده باشد می توان اینگونه بیان کرد که در کرج که جمعیت کثیری را نیز دارا است هر شخصی که قصد فعالیت تجاری را دارد با توجه به جمعیت زیاد ایبن شهر باید به فکر ثبت برند خود باشد و مراحل ثبت برند را طی کند تا تجارت خود را به گوش اهالی شهر و بعد به گوش کل کشورش و بعدها حتی به کل دنیا برساند و مراحل ثبت برند بین المللی را انجام دهد و بازخورد مالی بسیارخوبی داشته باشد و تولیدات خود را بالا برده و به اقتصاد کشورش کمک کند و همچنین تولیدات داخلی را بالا برده و طبق این روال آینده ی کشور خود رابسازد طبق این گفته ها افراد باید برای موفقیت در کسب و کار خود ثبت برند را انجام دهند.

شما اگر به گذشته ها ی دور نگاهی کنید متوجه می شوید که تمام افراد گذشته هنگامی که یک محصول را تولید می کردند امضای خود را روی آن حک می کردند و یا تابلو یا ظرفی را که به تولید می رساندند نشانی را روی آن حک می کردند که بیشتر این نشان همان امضای افراد بود اکنون نیز هنگامی که شما یک محصول را تولید می کنید باید به صورت قانونی آن را به ثبت برسانید این امر برای کسب و کار تجاری شما بسیار مفید است و مزایای آن را به خوبی لمس خواهید کرد.

علامت تجاری چیست ؟

در دنیای تجارت اصطلاح برند دارای مفهومی وسیع تر از علامت تجاری است ؛ علامت تجاری به معنای یک نشان یا علامت از یک شرکت یا سازمان است ولیکن برند ماندگار کردن یک نام در ذهن مشتری و مردم است. توجه داشته باشید داشتن علامت تجاری و ثبت آن مگر در مواردی که دولت الزام بگذارد، اختیاری است و با ثبت برند متفاوت است در ذیل به توضیح علامت تجاری پرداخته شده است:
الف) علامت یعنی نماد و یا نشانی که می تواند به راحتی کالاها یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را از یکدیگر تفکیک سازد و تمایز آنها را مشخص کند.
ب) علامت جمعی، یعنی هر نشان که با عنوان علامت جمعی در اظهارنامه ثبت می شود و میتواند تمامی خصوصیات محصولات اعم از کیفیت محصول یا خدمات اشخاص حقیقی و حقوقی را نمایان است.

ثبت برند در کرج چه مزایایی دارد؟

🔆 ثبت برند تولیدکنندگان را ملزم به ارائه محصولات با کیفیت بالاتر می کند.

🔆 برای دریافت گواهی و نشان استاندارد به برند نیازمند خواهید بود.

🔆 ثبت برند از کلیه ی سوء استفاده های احتمالی جلوگیری می کند.

🔆 چند برابرشدن ارزش برند زمانی تحقق میابد که آن را ثبت کنید.

🔆 با ثبت علامت تجاری برای کسب و کار خود، علامت و برند شما توسط مراجع قانونی حفاظت می شود.

🔆 عـلامت تـجاری به صاحب خود رسمیت می بخشد.

🔆 ثبت علامت تجاری مانع سوءاستفاده از محصولات و خـدمات می شود و هیچ کس اجازه ندارد تا محصولی مشابه محصول شما اما با کیفیتی نـا مرغوب به بازار عرضه کند و برند شما را زیر سوال ببرد.

🔆 با ثبت علامت تجاری در زمینه ی سـرمایه گذاری برای تولید و فـروش کالاها ی خود می توانید اطمینان خاطر داشته باشید.

🔆 هم چنین با ثبت برند خود می توانید گامی در راستای آسان کردن تجارت بین المللی خود برداشته و موفقیت بیشتری کسب کنید.

🔆 علامت تجاری، جایگاه محصولات و خدمات شمارا در بازار رقابت مشخص می سازد .

🔆 علامت تجاری این امکان را به مشتری می دهد تا محصولی بی کیفیت و با کیفیت را شناسایی کند.

🔆 علامت تجاری که به ثبت رسیده باشد باعث می شود که در بـازار رقابت و مـذاکرات تجاری دارای اسم و رسم باشید و جایگاه ویژه ای داشته باشید.

🔆 با ثبت برند خود این آسودگی را خواهید داشت که در طبقه ی کاری خود هیچ کس حق ندارد که برندی مشابه برند شما را به ثبت برساند.

🔆 علامت تجاری را می توان تمدید نامحدود کرد که با  پرداخت مبلغی انجام می پذیرد. 

🔆 ثبت برند برای دریافت وام از بانک ها میتواند مفید وکار راه انداز باشد. 

🔆 برند میتواند وجهه خاصی به شرکت ها و کسب و کارها می دهد.

🔆 اگر برند شما موفق شود و به جایگاه بالا دست یابد میتواند به دارایی ارزشمندی برای صاحب خود تبدیل شود.

ثبت برند در کرج چه مزایایی دارد

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند در کرج

🔸 رونوشت اظهارنامه برند باید ارائه گردد.

🔸 متقاضی ثبت برند یا علامت تجاری باید مدارک هویتی خود را ارائه دهد.

🔸 آخرین تغییرات شرکت که در روزنامه رسمی چاپ شده است باید ارائه گردد.

🔸 در صورتیکه امور ثبت برند یا علامت تجاری توسط نماینده قانونی یا همان وکیل در حال انجام است مدارک وی هم باید ارائه گردد.

🔸 برای انجام پروسه ثبت برند باید یک سری هزینه ها به اداره ماکیت معنوی پرداخت شده باشد که باید برگه رسید آن ها را هم ارائه دهید.

🔸 در صورتیکه می خواهید علامت تجاری ثبت نمایید بایستی ده نمونه تصوویر از آن ارائه دهید.

مدارک ثبت برند در کرج برای اشخاص حقوقی کدام اند ؟

  1. یک فتوکپی از مجوز فعالیت شخص.
  2. یک فتوکپی از کارت بازرگانی شخص.
  3. یک کپی از شناسنامه و کارت ملی مالکین برند.
  4. کپی از مدارک روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت.

مدارک ثبت برند در کرج برای اشخاص حقیقی کدامند ؟

  1. اگر برند درخواستی شما لاتین باشد کپی از کارت بازرگانی الزامی است.
  2. فتوکپی از شناسنامه و کارت ملی شخص.
  3. کپی از مجوز فعالیت شخص.

مراحل ثبت برند در کرج

🔰 برای ثبت برند ابتدا باید به سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ادرس اینترنتی ssaa.ir وارد شده و سپس به بخش مالکیت معنوی می روید.

🔰 در گام اول برای آغاز ثبت نام ابتدا باید با اصول، قوانین و موازین مالکیت موافقت نمایید و سپس اطلاعات در خواستی و مشخصات مالک را وارد می نمایید.

🔰 در صفحه اول اطلاعاتی همچون مشخصات فردی اشخاص حقیقی و یا مشخصات شرکت در اشخاص حقوقی را وارد می نمایید اطلاعاتی که در این صفحه گگرفته می شود نظیر شماره شناسنامه یا شناسه ملی، آدرس و کد پستی محل کسب، شماره تما، ایمیل و غیره می باشد.

🔰 در صفحه دوم مشخصات دریافت کننده ابلاغیه را می بایست وارد نمایید که در این مرحله چند گزینه وجود دارد اینکه دریافت کننده ابلاغیه خود مالک باشد و یا دریافت کننده ابلاغیه وکیل دادگستری یا نماینده قانونی باشد که یا انتخاب هر کدام از گزینه ها اطلاعات آن شخص را باید وارد نمایید.

🔰 در مرحله بعد با توجه به وجود 45 طبقه کالای اداره مالکیت باید طبقه کالای خود را مشخص نمایید و بعد از آن اطلاعات و مشخصات برند خود را بصورت کامل و با جزئیات نظیر تلفظ فارسی و لاتین، رنگ های استفاده شده در برند، معنی کلمه و غیره را وارد نمایید.

🔰 در مرحله بعد اگر اظهارنامه حق تقدم دارید تاریخ و شماره آن را وارد نمایید و پس از انتخاب گزینه تایید وارد گام دوم می شوید.

🔰 در این گام مدارکی که از شما خواسته شده است و مورد نیاز این پروسه می باشد باید در سایت بارگذاری شوند که از جمله این مدارک می توان تصویر وکالتنامه، مدارک هویتی مالک برند، تصویر لوگو، تصویر کارت بازرگانی، تصویر جواز و موارد دیگر را نام برد.

🔰 پس از بارگذاری مدارک وارد گام سوم می شوید که در این بخش یم نمای کلی و جامع از اطلاعات و مدارکی که وارد و بارگذاری کرده اید نمایش داده می شود که اگر در بخشی ایرادی باشد می توانید اصلاح و ویرایش نمایید و اگر هم همه موارد درست و کامل است می توانید تایید کرده و به گام آخر بروید.

🔰 در گام آخر به درگاه بانک هدایت می شوید که در آنجا می بایست مبلغ تعیین شده برای اظهارنامه را واریز نمایید و در انتهای عملیات پرداخت به شما شماره ی اظهارنامه داده می شود و رمز پنج رقمی این اظهارنامه نیز به شماره ای که در سامانه ثبت کرده اید پیامک می شود.

مراحل ثبت برند در کرج

سوالات متداول در رابطه با ثبت برند در کرج

✅ با توجه به اینکه مدت انحصار هر برند به هر فرد به مدت 10 سال است آیا این امکان وجود دارد که برندی که متعلق به فرد دیگری بوده است را یک فرد دیگر خریداری کند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که اگر فرد مجوز مربوط به زمینه فعالیت برند مورد نظر را داشته باشد می تواند این کار را انجام دهد که برای انتقال برند از فردی به فرد دیگر باید یک سری مراحل اداری طی شود.

✅ آیا می توان برند را بعد از اتمام 10 سال دوباره تمدید کرد؟

بله. برند مورد نظرتان را می توانید بعد از ده سال دوباره تمدید کنید که این کار همانند ثبت اولیه برند صورت می گیرد و هزینه آن هم به همان مقدار اولیه می باشد.

✅ آیا برای ثبت کردن یک برند حتما باید مجوز داشته باشیم؟

برای ثبت برند حتما باید مجوز فعالیت در زمینه مربوط به برند را داشته باشید که این امر جزو الزامات ثبت برند است.

✅ چه مدت زمانی برای ثبت برند نیاز است؟

برای ثبت برند معمولا به طور میانگین 3 الی 4 ماه زمان نیاز است.

✅ آیا این امکان وجود دارد که یک برند یا علامت تجاری هم زمان توسط دو یا چند نفر برای ثبت شدن تقاضا شود؟ و اگر این اتفاق بیفتد چه کسی میتوانند سرانجام این برند یا علامت تجاری را به ثبت برساند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که بله این امکان وجود دارد که چنین اتفاقی بیفتد و یک برند هم زمان توسط دو یا چند نفر مورد تقاضا قرار بگیرد که در این صورت فردی می تواند برند را ثبت کند که تاریخ تقاضای ثبت برند آن از بقیه جلوتر باشد و ارجحیت داشته باشد.

✅ آیا ثبت برند حتما باید توسط یک وکیل صورت گیرد؟

داشتن وکیل برای ثبت کردن یک برند اجباری نیست اما مسلما همراهی یک وکیل متخصص و کار بلد به شما کمک می کند تا به راحتی بتوانید برند خود را ثبت کنید و در این زمینه دچار اشتباه نشوید .

✅ آیا ثبت برند در کرج با ثبت برند در نقاط دیگر ایران متفاوت است؟

کرج یکی از شهرهای صنعتی و تجاری ایران است اما ثبت برند در این شهر همانند ثبت برند در نقاط دیگر ایران صورت می گیرد.

خلاصه مطلب

ثبت برند از لازمه های هر کسب و کاری می باشد زیرا که با این کار نام کسب و کار خود را رسمی کرده و در ذهن عموم ماندگار می نمایید و به همین ترتیب به درآمد مالی خوبی هم دست پیدا خواهید کرد. پروسه ثبت برند در کرج و سایر نقتط ایران یک سری قوائد و قوانین مخصوص به خود را دارد که باید با دقت و تمرکز بالا انجام شود به همین علت معمولا اکثر افراد برای انجام این کار از وکیل و یا موسسه های حقوقی کمک می گیرند تا ثبت برندشان در سریع ترین زمان و بدون اتلاف وقت صورت گیرد.

موسسه حقوقی تکسفیر با تیمی متشکل از کارشناسان مجرب در زمینه های حقوقی آماده ارائه خدمت به شما متقاضیان ثبت برند می باشد که به منظور استفاده از این خدمات و کسب مشاوره می توانید از طریق شماره تلفن 02188072626 با ما در تماس باشید.

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.