ثبت شرکت در سمنان

شهر سمنان از شهرهای استان کشور ایران است که در جنوب رشته کوه البرز واقع شده است. که جمعیتی بالغ بر بیش از 180 هزار نفر در آن زندگی می کندد این شهر از جمله های دارای فرصت و موقعیت مناسب جهت ایجاد شغل و کسب درآمد به شمار می رود اگر قصد تاسیس و راه اندازی شرکت را دارید می بایست آن را ابتدا ثبت شرکت نمایید

اما قبل از اقدام به ثبت شرکت در سمنان می باید از نحوه و چگونگی ثبت شرکت اطلاعات و آگاهی کسب نمایید که موسسه حقوقی تکسفیر آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما و همچنین امور ثبتی تان می باشد تا با کمترین زمان توسط کارشناسان و مشاوران مجرب ما انجام می گیرد.برای امور ثبتی خود در موسسه ی حقوقی تکسفیر اقدام کنید

شرکت‌های که به عنوان شرکت‌های تجاری در قانون تجارت شناخته می‌شوند، برای شروع فعالیت قانونی و بهره‌مندی از تسهیلات دولتی و خصوصی، ملزم به ثبت و رعایت مراحل قانونی می‌باشند.

این الزام به شرکت‌هایی که در استان سمنان تأسیس می‌شوند نیز اعمال می‌شود، و به همین دلیل، بنیان‌گذاران این شرکت‌ها باید اقدامات مرتبط با ثبت شرکت تجاری خود را انجام دهند. این اقدامات شامل شرایط، مدارک، و روش‌های خاصی است که باید رعایت شوند؛ در غیر این صورت، امکان ثبت شرکت وجود ندارد.

این مقاله پس از معرفی سیستم ثبت شرکت در استان سمنان، جزئیات شرایط، مدارک، و هزینه‌های مرتبط با ثبت این نوع شخصیت‌های حقوقی را تشریح می‌کند. در نهایت، به بررسی نقش وکیل ثبت شرکت در سمنان می‌پردازد.

مزیت های استان سمنان

این شهر از لحاظ معادن بسیار گسترده می باشد که در اطراف شهر سمنان معادن گچ، نمک، زئولیت، بنتونیت، سلستین و غیره وجود دارند. از موارد مهم دیگر منابع زیرزمینی شهر سمنان به چاه نفت خوریان دلازیان در جنوب سمنان می‌توان اشاره کرد.

مواد معدنی موجود در این معادن عبارتند از: سنگ گچ، نمک، سنگ آهن، سنگ لاشه، سنگ آهک، سنگ تزئینی، سنگ چینی، زغال سنگ، سولفات سدیم، میکا، بنتونیت، زئولیت، کائولن، بوکیست، خاک صنعتی، سیلیس، دولومیت، فلدسپات، فیروزه، سلستین، سرب، مرمریت، تراورتن، فلورین و منگنز و…

صنایع دستی این شهر بسیار حائز اهمیت می باشد و افراد هنرمند با ثبت شرکت در صنایع دستی می توانند صنایع خود را گسترش دهند و موفقیت های بسیاری را کسب کنند.

صنایع دستی سمنان عبارت‌اند از:

پلاس و کرباس

دستباف‌ها

نمدمالی

سفال و سرامیک

پارچه‌های پشمی

چادرشب‌های ابریشمی و پشمی

گلیم بافی

قالی بافی

قالب های ثبت شرکت در سمنان

بر طبق ماده 20 قانون تجارت شرکت هاي تجارتی 7 نوع می باشند که برای ثبت شرکت در سمنان می توانید از قالب های ثبتی زیر اقدام کنید:

  • ثبت شرکت با مسئولیت محدود در سمنان
  • ثبت شرکت سهامی عام و سهامی خاص
  • شرکت تضامنی
  • شرکت مختلط غیر سهامی
  • شرکت مختلط سهامی
  • شرکت نسبی
  • شرکت هاي تعاونی

که تعریف هر یک در قانون تجارت بیان گردیده است.

سرمایه اولیه ثبت شرکت سهامی خاص در سمنان:

سرمایه اولیه ثبت شرکت سهامی خاص در سمنان

هر قالب شرکت را که بخواهید در استان سمنان به ثبت برسانید باید یک سرمایه اولیه برای آن در نظر بگیرید. سرمایه ی شرکت سهامی خاص نباید کمتر از یک میلیون باشد.در صورتی که به علت های مختلف سرمایه ی شرکت تقلیل پیدا کند باید شرکا در ظرف یکسال آن را جبران کنند .در غیر این صورت شرکت را به نوع دیگر از شرکت ها از قبیل با مسئولیت محدود یا تضامنی تبدیل نمایند.

برای ثبت شرکت سهامی خاص فقط تسلیم اظهارنامه ی منضم به اساسنامه شرکت که به امضا کلیه ی سهامداران رسیده باشد و ورقه ای مشعر بر تعهد کلیه ی سهام و گواهینامه ی بانکی حاکی از تاًدیه ی قسمت پرداخت شده ی آن که نباید کمتر از سی و پنج درصد تمام تعهد باشد ضمن ارائه ی صورتمجلس عمومی موسسین حاکی بر تعیین مدیران و بازرسان شرکت کافی است.

مدارک و شرایط ثبت شرکت سهامی خاص در سمنان

روش و مراحل ثبت شرکت سهامی خاص :

📌مدارک لازم جهت دانستن شرایط شرکت سهامی خاص عبارتند از:

✅ 2برگ اظهارنامه

✅ ۲جلد اساسنامه

✅۲نسخه صورتجلسه مجمع عمومی مؤسسین

✅۲نسخه صورتجلسه هیئت مدیره

✅گواهی بانکی دایر پرداخت حداقل ۳۵ درصد سرمایه شرکت

✅فتوکپی شناسنامه سهامداران و بازرسین

✅مجوز در صورت نیاز

تحویل قسمت پذیرش مدارک اداره ثبت شرکت ها داده و رسید دریافت شود و با توجه به تاریخ مشخص شده برای اعلام نتیجه در روز موعد جهت دریافت نتیجه به باجه اعلام نتیجه اداره ثبت شرکت ها مراجعه نمایند.

📌در صورتی که کارشناس اداره ثبت شرکت ها ایرادی در مدارک مشاهده نکنند، نسبت به فراهم کردن پیش نویس آگهی ثبت اقدام و پیش نویس مربوطه پس از تایید مسئولین اداره ثبت شرکت ها تایپ و در روز مراجعه تحویل متقاضی ثبت شرکت سهامی خاص در سمنان داده می شود. متقاضی ثبت شرکت سهامی خاص بایستی به بانک مراجعه و نسبت به پرداخت حق الثبت که در ذیل اظهارنامه مبلغ آن درج شده اقدام نماید.

نکته: قبل از مراجعه به بانک به نمایندگی روابط عمومی جهت تعیین مبلغ حق الدرج آگهی تأسیس در روزنامه انتخابی مجمع عمومی مؤسس و دریافت فیش مراجعه شود و مبلغ حق الثبت و حق الدرج یکجا به بانک مربوطه پرداخت شود .

📌پس از پرداخت مبلغ حق الثبت به واحد حسابداری اداره ثبت شرکت ها مراجعه و واحد مربوطه پس از رویت فیش پرداختی نسبت به ممهور نمودن ذیل اظهار نامه اقدام می نماید .

📌 مدارک به قسمت ثبت دفاتر اداره ثبت شرکت ها تحویل داده شود و مسئول مربوطه پس از ثبت در دفتر وتعیین شماره ثبت شرکت و درج بر روی اظهارنامه اقدام و در ذیل ثبت دفتر از شخص معرفی شده توسط سهامداران (که خود یا از سهامداران بوده یا وکیل رسمی شرکت می باشد) با درج ثبت با سند برابراست امضاء اخذ می نماید و سپس آگهی تایپ شده باید به امضاء رئیس اداره ثبت شرکت ها برسد .

یک نسخه ازمدارک ضبط در پرونده شرکت که در بایگانی اداره ثبت شرکت ها نگهداری خواهد شد و یک نسخه دیگر ازمدارک ( اظهارنامه یک برگ ، اساسنامه شرکت یک جلد ، صورتجلسه مجمع عمومی مؤسسین یک نسخه ، صورتجلسه هیئت مدیره یک نسخه ) ممهور به مهر اداره شده و تحویل متقاضی ثبت شرکت سهامی خاص می گردد .

متقاضی ثبت شرکت سهامی خاص مدارک خود و پرونده متشکله را به قسمت دبیرخانه اداره برده و پس از ثبت آگهی دردفتر اندیکاتور نسبت به درج شماره ثبت دفتر و ممهور نمودن آگهی تایپ شده اقدام و نسخه مربوط به اداره را ضبط می نماید.

📌متقاضی ثبت شرکت سهامی خاص پس از دریافت مدارک به خود نسخه دوم آگهی تأسیس را به واحد روابط عمومی مستقر در اداره ثبت شرکت ها جهت درج در روزنامه کثیرالانتشار شرکت تحویل و نسخه اول آگهی تایپ شده را به دفتر شرکت سهامی روزنامه رسمی جمهوری اسلامی تسلیم می نماید .

شرایط و مدارک ثبت شرکت مسئولیت محدود در سمنان

در لایحه ی اصلاح قانون تجارت (مصوب 1384 هیات وزیران) برای تشکیل شرکت با مسئولیت محدود، حداقل سرمایه ی نقدی یکصد میلیون ریال در نظر گرفته شده است .

برای کسب اطلاعات بیشتر نسبت به شرایط هر یک از شرکت های ذکر شده و قوانین تجارت حاکم بر آن ها با اخذ اطلاعات لازم از کارشناسان موسسه تکسفیر با آگاهی بیشتر اقدام به ثبت شرکت در سمنان نمایید.

سرمایه اولیه ثبت شرکت سهامی عام در سمنان:

سرمایه ی اولیه در شرکت های سهامی عام در موقع تاًسیس از پنج میلیون ریال (5000000 ریال) نباید کمتر باشد. در صورتیکه سرمایه ی شرکت بعد از تاًسیس به هر علت از حداقل مذکور کمتر شود، باید ظرف یکسال نسبت به افزایش سرمایه تا میزان حداقل مقرر اقدام به عمل آید یا شرکت به نوع دیگر از انواع شرکت های ذکر شده در قانون تجارت تغییر شکل یابد وگرنه هر ذینفع می تواند انحلال آن را از دادگاه صلاحیت دار درخواست کند.

برای تاًسیس شرکت های سهامی عام موًسسین باید اقلاً 20 درصد سرمایه ی شرکت را خود تعهد کرده و حداقل سی و پنج درصد مبلغ تعهد شده را در حسابی به نام «شرکت در شرف تاًسیس» نزد یکی از بانک ها تودیع نمایند.

به این ترتیب شرکتی که مثلاً با پنج میلیون ریال تاًسیس می شود باید سیصد وپنجاه هزار ریال (350000 ریال) نقداً سپرده و سپس آگهی برای دعوت سایرین انتشار دهد. ممکن است قسمتی از تعهد موًسسین سرمایه ی غیر نقدی باشد در این صورت باید عین آن با مدارک مالکیت در همان بانکی که برای پرداخت مبلغ نقدی حساب باز شده است توزیع گردد.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت در سمنان

1.تعیین نمودن یک نام مناسب برای شرکت

2.ثبت نام در سامانه ثبت شرکت ها irsherkat

3.اخذ و دریافت گواهی عدم سوء پیشینه

4.ارسال اوراق از طریق پست به اداره جهت انجام ثبت شرکت در سمنان

5.بررسی نمودن مدارک

6.تخصیص شماره ثبت و شناسه ملی جهت درخواست ثبت شرکت در سمنان

7.ارسال آگهی برای منتشر کردن در روزنامه رسمی کشور

8.اقدام به امور ایجاد تشکیل پرونده مالیاتی و دریافت کد اقتصادی

9.اقدام به امور تبلیغاتی پس از ثبت شرکت

مدت زمانی که جهت انجام این مراحل به طول می انجامد به طور تقریبی 20 الی 25 روز می باشد.

به طور معمول مدت زمان طی شدن فرآیند ثبت شرکت در سمنان و انجام مراحل آن تقریبا بین 20 الی 25 روز زمان می برد.

مزایای ثبت شرکت در سمنان

مزایای ثبت شرکت در سمنان

ثبت شرکت برای شروع یک فعالیت تجاری تولیدی خدماتی و …. در چارچوب تشکل حقوقی امری الزامی و انکار ناپذیر می باشد. با ثبت شرکت فعالیت بنگاه در سایه حمایت های دولتی و قانون تجارت قرار می گیرد تا در خصوص پیگیری های لازم است و در خصوص دعاوی و … امکان رسیدگی باشد.

از جمله سایر فواید ثبت شرکت در سمنان امکان عقد قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی و شرکت در مناقصات و مزایدات تهیه و فراهم می شود.

با انجام مراحل ثبت شرکت در سمنان وظایف و میزان سهام مؤسسین شرکت بر طبق مدارک قانونی و ثبتی مشخص شده و در صورت بروز هر گونه مشکل امکان رسیدگی نیز وجود خواهد داشت. برای اخذ اطلاعات تکمیلی در زمینه مزایای ثبت شرکت می توانید با کارشناسان مؤسسه حقوقی تکسفیر در ارتباط باشید.

جمع بندی

در متن ارائه شده، شرایط و مراحل ثبت شرکت‌ها در استان سمنان، به ویژه شرکت‌های سهامی خاص و سهامی عام، توضیح داده شده است. این شرایط شامل سرمایه اولیه، مدارک مورد نیاز، و مراحل ثبت مختلف می‌باشد.

سوالات متداول

چه مقدار سرمایه اولیه برای ثبت یک شرکت سهامی خاص در سمنان لازم است؟ برای ثبت یک شرکت سهامی خاص در سمنان، سرمایه اولیه حداقل یک میلیون ریال نباید کمتر از این مقدار باشد.

 چه مدارکی برای ثبت یک شرکت سهامی خاص در سمنان لازم است؟ مدارک لازم برای ثبت یک شرکت سهامی خاص در سمنان شامل اظهارنامه، اساسنامه، صورت‌جلسه مجمع عمومی مؤسسین، صورت‌جلسه هیئت مدیره، گواهی بانکی از پرداخت حداقل ۳۵ درصد سرمایه شرکت، فتوکپی شناسنامه سهامداران و بازرسین، و در صورت نیاز مجوز می‌باشد.

چه مقدار سرمایه اولیه برای ثبت یک شرکت سهامی عام در سمنان لازم است؟

برای ثبت یک شرکت سهامی عام در سمنان، سرمایه اولیه حداقل پنج میلیون ریال (5,000,000 ریال) می‌باشد.

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.