ثبت شرکت تاسیساتی

شرکت ها، در بسیاری از عناوین می توانند به ثبت برسند. یکی ازانواع آن شرکت ها ثبت شرکت های تاسیساتی می باشد. شرکت های تاسیساتی یکی از انواع شرکت هایی است که معمولا شرایط فعالیت آنها در مورد فعالیت های تعمیر و نگهداری ساختمان ها و ارائه خدمات تاسیساتی به مشتریان است. شرکت های تاسیساتی معمولا با قالب شرکت سهامی خاص یا شرکت با مسئولیت محدود به ثبت می رسند. در این مقاله به نحوه ثبت کامل شرکت های تاسیساتی و انواع آن می پردازیم.

شرکت های تاسیساتی چیست؟

همانطوکه گفته شد، شرکت های تاسیساتی با موضوع فعالیت در زمینه تعمیرات، تاسیسات در کارخانه ها یا ساختمان ها به ثبت می رسند. درصورتی که مایل به ارتقای حرفه و تخصص خود هستید و می خواهید در زمینه تاسیسات پیشرفت زیادی داشته باشید، باید به فکر تاسیس و ثبت شرکت تاسیساتی باشید. چراکه با ثبت یک شرکت در زمینه تاسیسات و تخصص خودتان می توانید بین شرکت ها و موسسات دیگر اعتبار بدست بیاورید و پروژه های بزرگ تری از اشخاص حقیقی و حقوقی انجام بدهید. در غیر اینصورت و اگر نیاز به گسترش فعالیت خود ندارید مجبور هستید تا با آگهی های مختلف خود را تبلیغ کنید و پروژه های سبک تر و کم ارزش تری انجام می دهید. 

حوزه فعالیت شرکت تاسیساتی

حوزه فعالیت شرکت تاسیساتی

شرکت های تاسیساتی همانطور که از اسمشان مشخص است، وظیفه انجام امور مربوط به تاسیسات کارخانه ها، ساختمان ها و... را دارند. این موارد از قبیل امور مربوط به برق ساختمان ها، سیستم های تهویه هوا، آسانسور، سیستم های برق اضطراری و... هستند. فعالیت های این حوزه شرکت در مورد بسیاری از موضوعات تاسیساتی می باشد.

افرادی که قصد دارند تا رزومه قوی تری داشته باشند، و همچنین بتوانند با اشخاص معروف تر و دارای اعتبار بالاتری همکاری داشته باشند، همچنین بتوانند در مناقصات و مزایده ها شرکت کنند باید اقدام به ثبت شرکت تاسیساتی کنند. علاوه بر موارد گفته شده، شرکت های تاسیاتی می توانند در نمایشگاه های مختلف شرکت کنند و برای خود نمایندگی جذب کنند یا اقدام به گرفتن وام کنند.

انواع تاسیسات که زمینه کاری اینگونه شرکت هاست

تاسیسات یکی از حیاتی ترین امور در تمامی مراکز می باشد. فرقی ندارد شما در خانه هستید یا شرکت یا یک کارخانه. در هرصورت تاسیسات در آن مراکز وجود دارد. در صورتی که تاسیسات یک منطقه ای به مشکل خورده باشد، زندگی کردن و گذراندن زمان در آن مکان با مشکل مواجه است. به همین دلیل و به جهت شناخت شما از انواع تاسیسات در ادامه به شاخه های تاسیسات اشاره می کنیم. تاسیسات و موضوعات آنها عبارتند از:

🔆تاسیسات مربوط به حوزه پتروشیمی

🔆تاسیسات ساختمانی

🔆تاسیسات حوزه نیروگاهی

🔆تاسیسات گاز رسانی

🔆تاسیسات سیستم های گرمایشی و سرمایشی

🔆تاسیسات حرارتی 

🔆تاسیسات مناطقی مانند استخر ها و...

رتبه بندی شرکت های تاسیاتی

شرکت های تاسیساتی با توجه به خدماتی که انجام می دهند و اعتبارشان میان شرکت های دیگر تاسیساتی، دارای رتبه می باشند. یکی از مهمترین کارهایی که نیاز هست برای شرکت تاسیساتی خود انجام دهید دادن رتبه و ارتقای آن می باشد تا هم بتوانید پروژه های بهتر و در نتیجه درآمد بالاتری داشته باشید هم اعتبار خود را میان سایر شرکت ها افزایش دهید. شرکت های تاسیساتی دارای گرید می باشند. این گرید از 1 تا 5 دسته بندی می شود. گرید 1 بالاترین رتبه را دارد و 5 نیز پایین ترین رتبه را داراست. بنابراین پیشنهاد می شود تا گرید شرکت خود را حتی الامکان به 1 برسانید تا از مزایای آن بهره مند شوید.

مراحل و شرایط لازم برای ثبت شرکت تاسیساتی

مراحل و شرایط لازم برای ثبت شرکت تاسیساتی

با توجه به اینکه ثبت شرکت تاسیساتی عموما در دو قالب شرکت سهامی خاص و مسئولیت محدود انجام می شود، لذا باید مراحلی را طی کنید و مدارکی را ارائه کنید که در ادامه به آنها اشاره می کنیم. ثبت شرکت تاسیساتی نیز فرایندی مشابه سایر شرکت ها دارد.

مدارک و شرایطی  که برای ثبت شرکت تاسیساتی لازم است عبارتند از:

✅انجام شدن ثبت نام در سامانه ثنا

✅شرط حداقل سن 23 سال

✅مدارک هویتی سهامداران و شرکاء

✅در صورتی که شرکت با مسئولیت محدود به ثبت برسد باید حداقل با 2 نفر به ثبت برسد و در صورتی که با قالب شرکت سهامی خاص به ثبت برسد باید 5 نفر عضو حداقل داشته باشد.

✅عدم سوء پیشینه و سوابق کیفری

✅ارائه شناسنامه و کارت ملی برای ثبت شرکت

✅ارائه دو نسخه از شرکت نامه که توسط سهامداران امضا شده باشد

✅ارائه دو نسخه از اساسنامه که به امضای سهامداران رسیده باشد

✅ارائه مجوز فعالیت شرکت در صورتی که نیاز باشد

✅گواهی پرداخت 35 درصد سرمایه(برای شرکت سهامی خاص)

✅ارائه صورتجلسه هیات مدیره که به امضای تمامی شرکا و سهامداران رسیده باشد

✅ارائه معرفی نامه برای نمایندگان

 

در ادامه مقاله به مراحل ثبت شرکت های تاسیساتی می پردازیم.

ثبت شرکت تاسیساتی نیازمند طی کردن مراحلی می باشد. این مراحل عبارتند از:

✅آماده کردن مدارک ذکر شده

✅مراجعه به سامانه ثبت و پر کردن اطلاعات مورد نیاز

✅ارسال مدارک به وسیله اداره پست

✅انجام احراز هویت به صورت حضوری با مراجعه به اداره مربوطه

✅چاپ کردن آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی یا کثیر الانتشار

 

ثبت شرکت تاسیساتی در قالب های مختلف چه تفاوتی دارد؟

همانطور که متوجه شدیم، عموما شرکت های تاسیساتی در دو قالب شرکت مسئولیت محدود و سهامی خاص به ثبت می رسند. اما تفاوت بین این دو قالب در این نوع شرکت چیست؟ در ادامه فرقی که قالب های ثبتی برای اینگونه شرکت ها با یکدیگر دارند را بیان می کنیم.

برای شرکت سهامی باید بازرس اصلی و علی البدل انتخاب شود ولی در شرکت مسئولیت محدود نیاز به انجام چنین کاری نیست.

شرکت مسئولیت محدود با حداقل 2 عضو می تواند اقدام به ثبت کند. اما برای شرکت سهامی، حداقل 3 عضو نیاز است.

مدیرانی که در شرکت مسئولیت محدود هستند، می توانند بدون محدودیت به فعالیت خود ادامه دهند اما شرکت سهامی مدیران تا دو سال می توانند فعالیت داشته باشند.

شرکت مسئولیت محدود، تقسیم سود بر اساس سرمایه شرکا انجام می شود. در صورتی که در شرکت سهامی خاص این امر بر اساس تعداد سهام انجام می شود. 

چاپ آگهی در روزنامه کثیر الانتشار برای شرکت سهامی خاص اجباری می باشد در صورتی که شرکت مسئولیت محدود الزامی به انجام این امر ندارد

در صورتی که می خواهید تفاوت های اصلی این دو شرکت را بدانید به مقاله تفاوت شرکت مسئولیت محدود و سهامی خاص مراجعه کنید.

 

 زمان مورد نیاز برای ثبت شرکت تاسیساتی

هر شرکتی برای تاسیس و ثبت نیازمند طی شدن مراحلی دارد. ثبت شرکت تاسیساتی نیز همانند تمامی شرکت ها باید برای انجام امور اداری مدت زمانی را طی کند. این زمان بسته به نوع شرکت تاسیساتی و حتی مدارک و شرایط مدیر عاملان شرکت متفاوت است. اما به طور معمول حداقل 10 روز و حداکثر 2 هفته زمان نیاز است برای تکمیل شدن مراحل ثبت شرکت تاسیساتی شما.

 

جمع بندی

یکی از مشاغل و موضوعات شرکت ها که امروزه به یکی از پر اهمیت ترین شاخه های لازمه تبدیل شده است، امور تاسیساتی می باشد. برای امور تاسیسات، به دلیل گستردگی و نیاز جامعه ثبت شرکت تاسیساتی ممکن شده است. فعالیت هایی که اینگونه شرکت ها می کنند محدودیتی ندارد. لذا افرادی که اقدام به ثبت شرکت در حوزه تاسیساتی می کنند، می توانند پروژه های بزرگی را انجام دهند. بنابراین اعتبارشان نیز در میان سایر شرکت ها بالاتر می رود. شرکت های تاسیساتی می توانند با دو قالب مسئولیت محدود و سهامی خاص به ثبت برسند. هرکدام از آنها ویژگی و مزیت های متفاوتی دارند و همچنین شرایط ثبت آنها نیز کمی متفاوت است که به طور کامل در مورد آنها در مقاله اشاره کردیم.

 

سوالات متداول

 شرکت تاسیساتی با چه قالب هایی می تواند ثبت شود؟

معمولا شرکت های تاسیساتی با دو نوع قالب شرکت با مسئولیت محدود و سهامی خاص به ثبت می رسند.

برای شرکت تاسیساتی رتبه بندی چه اهمیتی دارد؟

شرکت های تاسیساتی بر اساس نوع فعایت و کیفیت فعالیتشان رتبه بندی می شوند. این گرید از 1 تا 5 برای شرکت ها در نظر گرفته شده است.

شرکت تاسیساتی در چه زمینه ای فعالیت می کند؟

شرکت های تاسیساتی معمولا در تمام زمینه هایی که مربوط به امور ساختمان ها، کارخانه ها و صنایع می شود فعالیت می کنند.

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.