ثبت برند کالا

اخذ گواهینامه ثبت نام تجاری یا همان «برند» یک سند معتبر با مزیت های گوناگون برای کسی است که آن را از اداره کل مالکیت صنعتی دریافت می کند.

افرادی که در کار تولید هستند و همچنین صاحبان مشاغل برای محصولات خود باید نامی انتخاب کند که مشتریان برای خرید و شناخت محصول بدنبال نام تجاری محصول باشند.

اساس شروع هر فعالیت یا تولید انتخاب نام تجاری و ثبت برند تجاری آن باعث میشود که سایر افراد از کپی آن جلوگیری کنند.

ثبت برند در کرج

امروزه همه تولید کنندگان برند خود را به ثبت رسانده اند و شاید به فکر ثبت برند دوم یا سوم و…. برای محصولات خود باشند.

ثبت برند در تمامی رشته ها با کالاهای متفاوت در زمینه های بازرگانی، تولیدی، فروشگاهی و خدمات قابل اخذ می باشد که می تواند به طور مستقیم بر روی کالای قابل عرضه اعتبار بخشی کند و باعث حمایت و پشتیبانی دولت از صاحب برند میشود.

در صورت ثبت نام تجاری در صنف خود می توان انحصار را در اختیار خود گرفت و اجازه استفاده و کپی برداری را از رقبای خود را گرفت.در صورتی برندها دارای ارزش مالی می شوند که نکات آن رعایت شوند.

نشان تجاری یا لوگو باید در بردارنده و نشان دهنده ویژگی های محصول باشد و از طرح و رنگ و نقش های ساده ، قابل فهم و تخصصی در آن استفاده شود.

اسامی مشهور قابل ثبت نمی باشد و همچنین لوگو و برند تجاری انتخابی که %۵۰ مشابه یک برند دیگر باشد قابل ثبت نمیباشد.

ثبت علامت

برای ثبت علامت باید اظهارنامه به مرجع ثبت تسلیم شود.

و بنابر قاعده و سیستم هرکسی زودتر اظهارنامه خود را تسلیم اداره علامت نماید حق ثبت علامت را خواهد داشت و تاریخ و زمان تسلیم اظهارنامه معیار اولویت و تقدم او نسبت به سایرین محسوب می شود .

بنابر اصل اولین کسی که اظهارنامه تسلیم میکنداولین متقاضی و ثبت کننده علامت محسوب می شود و کسی که مدعی خلاف این اصل باشد باید دلیل و مدرک و بینه ارائه نماید تا خلاف آن را اثبات نماید.

واژه های عام قابل ثبت نمیباشند.

مثلا اگر شرکتی قصد ثبت برند تجاری ” میز ” را برای فروش این محصول دارد. تقاضانامه ی ثبت این نام تجاری مردود است چون کلمه ی “میز” واژه ی عام برای این محصول است .

واژه های توصیف کننده محصول قابل ثبت نمی باشند. برای مثال واژه های بهترین ، کلاسیک قابل ثبت نمی باشند. مگر اینکه این واژه ها بخشی از نام تجاری باشند.

علائم گمراه کننده قابل ثبت نمیباشند، مثلا برای محصولات گیاهی نمی توان نماد گاو که نشان دهنده محصولات لبنی است را ثبت کرد.

علائمی که بر خلاف قوانین عمومی و اسلامی باشد قابل ثبت نمیباشند.

پرچم ها ، نشان های سلطنتی و به طور کلی علائم رسمی دولتی نیز قابل ثبت نمی باشند.

برند و برندینگ ستون یک کسب و کار و به لحاظ تداوم در تجارت یک نام یا نشان ماندگار بسیار مهم است. به همین دلیل شرکت ها یی هستند که بر این تلاشند تا نام و نشانی که برایش برنامه ریزی کرده اند به سلامت به مسیر موفقیت و پیشرفت خود ادامه دهد.

ثبت علامت تجاری فقط به ثبت رسیدن آن نیست، قوانین استفاده، نگهداری و مسائل آن بسیار مهم می باشد. وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی تکسفیر بر این تلاشند تا اطلاعات دقیق و مهمی نسبت به ثبت علامت تجاری، ثبت برند، ثبت لوگو، ثبت نام تجاری و دیگر موارد به موکلین خود اطلاع رسانی کامل نمایند.

خرید برند

برای خرید برند با ما تماس بگیرید

اگر برای شروع فعالیت های خود و تجارت خود عجله دارید و نمیخواهید زمان برای انجام مراحل ثبت برند خود بگذارید و در زمان صرفه جویی کنید و مراحل اداری ثبت برند را که دشواری خوص خود را داراست انجام ندهید میتوانید برای خرید برند خود اقدام کنید و افرادی نیز که

مراحل ثبت برند را قبلا برای حوزه ای خاص انجام داده اند و دیگر قصد فعالیت در این حوزه را ندارند میتوانند مراحل فروش برند خود را طی کنند

و فروش برند آماده و خرید برند آماده از موسسه حقوقی تکسفیر مشاوره بخواهند و ما در یاری شما افتخار سالها خدمت گذاری را داریم برای خرید و فروش برند با ما تماس بگیرید   برای ثبت برند کالا های خود در کرج و با ما تماس بگیرید و ثبت شرکت در کرج،ثبت برند،ثبت برند در کرج از مشاوره های رایگان ما استفاده کنید

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.