نحوه ی دریافت وام با تاسیس شرکت

موسسه ثبتی تکسفیر در مقاله‌ای به شیوه‌های حاصل کردن وام با تأسیس شرکت می‌پردازد. این موسسه با هدف حمایت از توسعه اقتصادی کشور و افزایش تولیدات ملی، تسهیلاتی را برای شرکت‌ها در نظر گرفته است. در این راستا، دولت و قوانین تجارت اقدام به ارائه تسهیلات مالی برای شرکت‌های جدید تاسیس شده دارند.

توسعه اقتصادی و حمایت از تولیدات ملی از جمله اهداف اصلی دولت است. به منظور ارتقاء رفاه تولیدکنندگان و کارآفرینان، دولت اقدام به ارائه بسته حمایتی و تشویقی نموده است. یکی از این تسهیلات، وام تاسیس و ثبت شرکت است که به شرکت‌های در حال تأسیس این امکان را می‌دهد تا به منظور آغاز فعالیت‌های تجاری خود، به منابع مالی نیازمندی را فراهم آورند.

موسسه ثبتی تکسفیر در این مقاله به شیوه‌ها و روش‌های دریافت وام تاسیس شرکت پرداخته و اطلاعات مفیدی در این زمینه ارائه کرده است. این مقاله به عنوان یک منبع قابل اعتماد در زمینه تأسیس شرکت و دریافت تسهیلات مالی برای تولیدات ملی معرفی می‌شود.

دریافت وام با تاسیس شرکت چگونه انجام می شود؟

قانون تجارت برای اینکه از تولیدات ملی حمایت کند و اقتصاد را توسعه دهد برای شرکت هایی که به ثبت می رسند تسهیلات و وام هایی را در نظر گرفته است که باعث تامین رفاه کارآفرینان و سرمایه گذاران و تولیدکنندگان می شود.

شرکت های سهامی خاص بنابر میزان اعتباری که نسبت به دیگر شرکت ها دارند دارای این قابلیت می باشند که اخذ وام در آنها راحتر خواهد بود.در این نوع شرکت ها بطور معمول این امکان وجود دارد که تا سقف ده برابر از سرمایه ای را که در شرکت وجود دارد وام اخذ نمایید .

برای اینکه بتوانید وام اخذ نمایید باید اول شرکتتان را به ثبت برسانید.لازم به ذکر است که حتما عبارت اخذ وام و تسهیلات بانکی و همچنین اخذ این تسهیلات از موسسات مالی و اعتباری دولتی یا خصوصی را در موضوع فعالیت شرکتی که می خواهید به ثبت برسانید قید کنید.

انواع وام برای تاسیس شرکت ها

  1. وام ایجادی که با سرمایه است : که شامل وامی با سرمایه ی ثابت می شود که جهت خرید ماشین آلاتی که با آنها تاسسیات و ساختمان ایجاد میکنند می باشد.
  2. وام سرمایه ی در گردش: این وام جهت پرداخت مواد اولیه و هزینه های پرسنل و... بکار می رود.

مدارک لازم برای اخذ وام از بانک برای شرکت ها

مدارک لازم برای اخذ وام از بانک برای شرکت ها

  • مدارک ثبتی شرکت که عبارتند از شرکتنامه و اساسنامه شرکت و .... باید ارائه شوند.
  • ارائه ی کپی از مدارک شناسایی (کارت ملی و شناسنامه)
  • کد اقتصادی باید ارائه شود
  • امضای فرد صاحب امضا که درون روزنامه ی رسمی شرکت است باید ارائه شود.
  • مهر شرکت
  • طرح توجیهی جهت دریافت وام تاسیس

میزان وامی که بانک ها به شرکت ها می دهند و همچنین شرایط بازگرداندن وام جدا از قانون تجارت به مواردی مثل خوش حسابی حساب شرکت نیز وابسته است.

برای اینکه قسمتی از هزینه هایی که سرمایه گذاران در شرکت نیاز دارند که با آن بتوانند واحد های گردشگری معدنی و صنعتی را راه اندازی کنند بانکها تسهیلات ریالی و ارزی را در منزله ی عقود اسلامی اعطا می نمایند.

ضوابط و شرایط اخد وام با ثبت و تاسیس شرکت

  • طرح هایی که دارای توجیهات مالی و فنی و اقتصادی هستند شامل این تسهیلات می شوند.
  • اشخاص حقیقی این امکان را دارند که تا سقف 1 میلیارد ریال از تسهیلات بهره ببرند و این مبلغ تنها برای اشخاص حقوقی بیشتر از این مبلغ خواهد بود.
  • حداکثر 60 درصد از سرمایه گذاری انجام شده ی ثابت را بانک بشکل تسهیلات اعطلا خواهند نمود و همچنین 30 درصد از سرمایه کل که شامل سرمایه ی در گردش و ثابت می شود باید بشکل سرمایه ی پرداخت شده از طرف متقاضی تامین شود.
  • فرد تقاضا کننده این وظیفه را دارد که بواسطه ی مشاورینی که واجد شرایط بانک هستند گزارشی از طرح توجیهی تهیه نماید.
  • باز پرداخت وام معمولا حداکثر 5 ساله است .بانک این اختیار را دارد که با توجه به طرح ها این مدت زمان را تغییر دهد.
  • فرد تقاضا کننده هنگام ارائه ی درخواستش برای تسهیلات باید حساب جاری قرض الحسنه افتتحاح کند.

مبلغ وام تولیدی با تاسیس شرکت سهامی خاص

مبلغ وام تولیدی در زمان تأسیس شرکت با توجه به نوع شرکت و سیستم حقوقی آن متغیر است. در یک سند تحقیقاتی جدید ارائه شده توسط موسسه ثبتی تکسفیر، روش‌ها و شیوه‌های مختلف دریافت وام با تأسیس و ثبت شرکت بررسی شده‌اند.

بر اساس این تحقیقات،  پس ازثبت شرکت‌ سهامی خاص، می‌توانند به میزان تا ده برابر سرمایه شرکت، وام و اعتبارات را از بانک‌ها یا موسسات مالی درخواست کنند. از سوی دیگر، شرکت‌های با مسئولیت محدود و سایر انواع شرکت‌ها نیز با توجه به سابقه مالی و خوش‌حسابی حساب جاری شرکت، می‌توانند از بانک‌ها و مؤسسات مالی وام درخواست کنند.

تحقیقات موسسه تکسفیر نیز نشان می‌دهد که در زمینه ثبت شرکت تعاونی، قانون تجارت تمامی ارگان‌ها و ادارات دولتی را ملزم به پشتیبانی از تشکیل شرکت‌های تعاونی از طریق وام بلندمدت کرده است.

وام شرکتی نیز یک نوع دیگر از تسهیلات مالی است که پس از اخذ جواز تاسیس به شرکت‌های ثبت شده اعطا می‌شود. این وام جهت خرید و راه‌اندازی تجهیزات تولیدی و خط تولید مورد استفاده قرار می‌گیرد و میزان آن بر اساس سرمایه‌گذاری تعیین می‌شود. به طور کلی، افزایش سرمایه اولیه شرکت منجر به افزایش مبلغ وام می‌شود. در شرکت‌های سهامی خاص نیز با واریز 35% از سرمایه اولیه به هنگام ثبت، این امکان وجود دارد که مبلغ وام تا ده برابر سرمایه اولیه اعطا شود.

بیشتر بخوانید: تعیین بازرس در ثبت شرکت سهامی + شرایط و نحوه انتخاب

شرایط گرفتن وام برای شرکتهای تازه تاسیس با مسئولیت محدود

شرایط گرفتن وام برای شرکتهای تازه تاسیس با مسئولیت محدود

شرایط درخواست وام برای شرکت‌های تازه تاسیس با مسئولیت محدود، موضوعی اساسی در مقاله زیر است که به نحوه اخذ تسهیلات مالی با تأسیس شرکت می‌پردازد.

در این تحقیق، شرکت با مسئولیت محدود به عنوان یک نوع ساختار شرکتی مورد بررسی قرار گرفته است. این نوع شرکت، که توسط دو یا چند شریک تشکیل شده است، بدون تقسیم سرمایه به صورت سهام یا قطعات سهام، تا سطح سرمایه‌گذاری افراد در شرکت، مسئولیت مالی دارد. در این مقاله به بررسی شرایط و راهکارهای گرفتن وام برای این نوع شرکت‌ها پرداخته شده است.

با توجه به مسئولیت محدودیت در این شرکت‌ها، نحوه درخواست و اخذ وام برای مقدار معینی از سرمایه یا نیازهای مالی خاص به دقت بررسی شده و راهکارهای موثری برای حل این چالش‌ها ارائه شده است. این تحقیق به شرکت‌های تازه تاسیس با مسئولیت محدود کمک می‌کند تا با بهره‌گیری از اطلاعات به‌روز و راهنمایی‌های کاربردی، به بهترین شکل از فرصت‌های وام‌دهی در مراحل ابتدایی فعالیت‌های تجاری خود بهره‌مند شوند.

تسهیلات بلندمدت برای شرکت‌ها: راهنمای گرفتن وام با تأسیس شرکت

در این تحقیق، مفاهیم و شیوه‌های دریافت تسهیلات بلندمدت برای شرکت‌های تازه تاسیس با مسئولیت محدود مورد بررسی قرار گرفته است. تأمل بر روی مواردی چون توجیه فنی، مالی و اقتصادی در اخذ وامهای مالی جهت تسریع در فرآیند تأسیس شرکت انجام شده است.


نکات کلیدی شرایط و ضوابط وام برای شرکت تازه تاسیس

  1. توجیه فنی و مالی: این بخش بر اهمیت توجیه فنی، مالی و اقتصادی در اخذ تسهیلات تأکید دارد. تشکیل گزارش توجیهی توسط مشاوران منتخب بانک با توجه به این اصول ضروری است.
  2. سقف تسهیلات: افراد حقیقی مجاز به درخواست تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال هستند، در حالی که تسهیلات بالای این مبلغ منحصراً به اشخاص حقوقی اعطا می‌شود.
  3. نسبت تأمین مالی: بانک به طور معمول حداکثر 70% سرمایه‌گذاری ثابت طرح را به صورت تسهیلات تأمین مالی می‌دهد. بخش 30% باقیمانده باید از سوی متقاضی به عنوان سرمایه پرداخت شده تأمین گردد.
  4. گزارش توجیهی طرح: متقاضی موظف به تهیه گزارش توجیهی طرح خود از طریق مشاوران منتخب بانک است و در صورت تأیید طرح، قرارداد نظارتی باید با یک مشاور واجد شرایط برای نظارت بر اجرای طرح منعقد گردد.
  5. دوره بازپرداخت: معمولاً دوره بازپرداخت تسهیلات حداکثر 5 سال در نظر گرفته می‌شود، با امکان تغییراتی که بانک می‌تواند در آن اعمال نماید.

بیشتر بدانید:هزینه ثبت تغییرات شرکت

مراحل اخذ وام برای شرکت تازه تاسیس شدهمراحل اخذ وام برای شرکت تازه تاسیس شده

  1. پیش پذیرش: متقاضی می‌تواند به شعب بانک مراجعه کرده و درخواست خود را ارائه دهد.
  2. تدوین گزارش توجیهی طرح: متقاضی از طریق مشاوران بانک گزارش توجیهی طرح خود را تدوین نماید.
  3. پذیرش: گزارش توجیهی به همراه مدارک مورد نیاز به شعبه تحویل داده می‌شود.
  4. ارزیابی و تصویب: گزارش توجیهی توسط بانک بررسی شده و در صورت تأیید، پرداخت تسهیلات توسط مراجع ذی‌صلاح صورت می‌پذیرد.
  5. عقد قرارداد: پس از ارائه مدارک مورد نیاز، قرارداد اعطای تسهیلات منعقد می‌شود.
  6. پرداخت: پس از تأیید گزارش پیشرفت توسط بانک، پرداخت انجام می‌شود.

مدارک لازم برای درخواست وام جهت شرکت‌های تازه تاسیس

در فرآیند اخذ وام برای شرکت‌های تازه تاسیس، تعدادی اسناد و مدارک حیاتی مورد نیاز است. در زیر، مواردی که بانک در زمان افتتاح حساب جاری از شرکت‌های تازه تاسیس می‌خواهد، به دقت بررسی شده‌اند:

  1. آخرین اساسنامه مصدق ثبت شرکت: این اسناد مشخصات ثبتی شرکت‌ها را نشان می‌دهد و در زمان افتتاح حساب جاری باید معتبر باشد.
  2. آخرین نسخه آگهی تأسیس: شامل شماره ثبت شرکت و اطلاعات مهم دیگر در زمان افتتاح حساب جاری.
  3. روزنامه رسمی آگهی آخرین اقامتگاه قانونی: جهت اثبات محل قانونی شرکت.
  4. آگهی آخرین اعضاء هیئت مدیره: شامل اعضاء حقیقی و حقوقی و صاحبان امضاء مجاز در زمان افتتاح حساب جاری.
  5. گواهی مالیاتی: در صورت لزوم و در زمان تصویب.
  6. صورت‌جلسه هیئت مدیره: مبنی بر موافقت با اخذ تسهیلات از بانک در زمان پذیرش.
  7. کپی اسناد مالکیت محل اجرای طرح و یا وثیقه خارج از طرح: و تضمینات مورد نیاز در زمان پذیرش.
  8. کپی اسناد وثائق و تضمینات: در زمان عقد قرارداد.
  9. گزارش کارشناس رسمی دادگستری: معتمد بانک و در زمان عقد قرارداد.
  10. کپی کامل شناسنامه اعضاء هیئت مدیره و سهامداران: در زمان پذیرش.
  11. مجوزهای لازم جهت منابع معرفی شده: مطابق قرارداد عاملیت در زمان پذیرش.
  12. آخرین گزارش بازرس قانونی و حسابرسی: تأیید شده توسط جامعه حسابداران رسمی، همراه با قرارداد سال آتی بر حسب مورد.
  13. تصویر پروانه بهره‌برداری و یا هر گونه مجوز فعالیت: از مراجع ذی‌صلاح در زمان پذیرش.
  14. قرارداد تهیه گزارش توجیهی و نظارت با شرکتهای مهندس مشاور: در زمان عقد قرارداد.

این مدارک باید با دقت تهیه و ارائه شوند تا فرآیند اخذ وام برای شرکت تازه تاسیس به‌راحتی پیش‌برود.

بیشتر بخوانید: ادغام شرکت | مراحل ادغام شرکت

سقف اعطای وام میلیونی به شرکت‌های نوپا با تصویب جدید بانک مرکزی

با تصویب تازه‌ای از سوی بانک مرکزی، سقف مبلغ تسهیلات قرض‌الحسنه برای شرکت‌های حقوقی، از جمله کسب و کارهای خرد و شرکت‌های دانش‌بنیان، افزایش یافته و از 5 میلیارد ریال (500 میلیون تومان) به 7.5 میلیارد ریال (750 میلیون تومان) ارتقا یافته است.

با این تصمیم، شرکت‌ها می‌توانند از بانک‌های قرض‌الحسنه معتبر مانند بانک رسالت و مهر ایران، وام‌هایی با مقدار معین و تا سقف تعیین‌شده را دریافت کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در خصوص تعریف دست کم از سیزده طرح جدید ملی کلان در دستور کار این معاونت خبر داده و افزایش تعداد کارگزاری‌های ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان را آگاه‌سازی کرده است. همچنین ارزیابی 30 شرکت توسط این کارگزاری‌ها هر هفته و تایید بیش از 78 شرکت تا به حال اعلام شده است.

جمع‌بندی

در این مقاله، انواع وام برای تاسیس شرکت‌ها، مدارک لازم برای اخذ وام از بانک، و شرایط وضوابط اخذ وام برای شرکت‌های تازه تاسیس و شرکت های با مسئولیت محدود مورد بحث قرار گرفت. همچنین تصویب جدید بانک مرکزی برای افزایش سقف مبلغ تسهیلات قرض‌الحسنه به شرکت‌های حقوقی نیز بررسی شد.

 

سوالات متداول

  1. چه انواع وامی برای تاسیس شرکت‌ها وجود دارد؟

    • انواع وام شامل وام ایجادی با سرمایه، وام سرمایه در گردش و وام‌های تولیدی می‌شوند.
  2. چه مدارکی برای اخذ وام از بانک برای شرکت تازه تاسیس لازم است؟

    • مدارک شامل مدارک ثبتی شرکت (شرکتنامه و اساسنامه)، کپی از مدارک شناسایی، کد اقتصادی، امضای صاحب امضاء در روزنامه رسمی شرکت، مهر شرکت، طرح توجیهی و...
  3. چه میزان وام بانکی برای شرکت‌های تازه تاسیس ممکن است باشد؟

    • سقف تسهیلات بر اساس سرمایه‌گذاری ثابت طرح و درصدی از سرمایه کل شرکت تعیین می‌شود و تا حداکثر 70% از سرمایه‌گذاری ثابت امکان اعطای وام را فراهم می‌کند.
  4. چه نکاتی باید در توجیه فنی و مالی گزارش طرح توجیهی مدنظر قرار گیرد؟

    • اهمیت توجیه فنی، مالی و اقتصادی در اخذ تسهیلات، تشکیل گزارش توجیهی توسط مشاوران بانک، سقف تسهیلات و...
  5. چه شرایطی برای بازپرداخت وام تازه تاسیس شرکت در نظر گرفته می‌شود؟

    • دوره بازپرداخت معمولاً حداکثر 5 سال است و می‌تواند با توجه به شرایط طرح تغییر کند.
  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.