333333

 

علامت تجاری : علامت تجاری نشانی است که معرف خدمات و کالاهای افراد حقیقی و حقوقی به دیگران است .

گاهی اوقات علائم تجاری دچار سوءاستفاده هایی میشوند که برای جلوگیری از این موضوع بهتر است که علائم تجاری خود را به ثبت برسانید تا از این مشکل جلوگیری شود اما چنانچه علامت تجاری خود را به ثبت نرسانده باشید و دچار مشکل سوءاستفاده شوید در این صورت باید از یک وکیل متخصص علائم تجاری کمک بگیرید تا این مشکل را برای شما حل کند- لازم به ذکر است که از علائم تجاری ثبت نشده هم در شرایط سوءاستفاده می توان به طور قانونی حمایت کرد اما در این صورت راه بسیار سخت تر می شود بااین وجود وکلای علائم تجاری توصیه میکنند که تا حد ممکن علامت تجاری خود را به ثبت برسانید که از جمله مهم ترین ویژگی ها و مزایای به ثبت رساندن علامت تجاری و برند در ابتدا جلوگیری از سوءاستفاده از علائم تجاری و برند است و مزیت دیگر این کار این است که محصول مورد نظر را از موارد مشابه متمایز می کند.

ثبت علامت تجاری به دو دسته تقسیم می شود که شامل ثبت داخلی و ثبت بین المللی است.که ثبت داخلی به راحتی با مراجعه به سایت اداره مالکیت معنوی ممکن است و این ثبت برای مواقعی است که بخواهید برند و نشان خود را در داخل کشور به ثبت برسانید. اما ثبت بین المللی پیچیدگی های خاص خود را داراست زیرا ثبت بین المللی تحت موافقت نامه ای صورت میگیرد که شامل 94 کشور است این بدین معناست که اگر شخصی قصد ثبت برند خود را به صورت بین المللی داشته باشد باید در تمام این کشور ها تک به تک برند خود را ثبت کند و برای این کار باید به وزارت امور خارجه مراجعه کند یااینکه از طریق سایت قسمت ثبت بین المللی را انتخاب کند.

در دو حالت ممکن است از علامت تجاری ما توسط دیگران شکایت به عمل آید:

 

یکی در صورتی است که شخصی علامت تجاری تعیین شده توسط ما را متعلق به خود بداند که در این صورت می تواند شکایت کند. حالت بعدی مواقعی است که علامت تجاری تعیین شده توسط ما به قدری به علامت تجاری فرد دیگر شباهت داشته باشد که مصرف کنندگان را به اشتباه بندازد که در این صورت نیز شخص می تواند شکایت کند. برای جلوگیری از وقوع چنین اتفاقاتی می توان از راهنمایی و مشورت وکلای ثبت علامت تجاری بهره مند شد.

وکیل علائم تجاری :

 

یک وکیل علائم تجاری خبره باید از نحوه پر کردن اظهارنامه به طور صحیح برای ثبت علامت تجاری اطاعات کامل داشته باشد همچنین وکیل ثبت برند مربوطه باید بتواند با صرف کمترین زمان و هزینه مدارک مورد نظر را به کارشناسان اداره مالکیت صنعتی ارجاع دهد و به بهترین شکل مراحل ثبت برند موکل خود را به پایان برساند.

همکاران ما در موسسه حقوقی تک سفیر با سالها تجربه در زمینه ثبت برند میتوانند به بهترین شکل مراحل ثبتی برند شما را انجام داده و آن را به ثبت برسانند.

ثبت برند و علائم تجاری خود را به کارشناسان ما بسپارید.

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.