color psychology branding

همان طور که می دانید برند ها تاثیر بسیار زیادی برای عرضه کالای مورد نظر ما خواهند داشت روی فروش و موفقیت اقتصادی کار ما تاثیر مستقیم می گذارند.از طرفی دیگر رنگ ها دارای ابعاد روان شناسی مختلفی هستند که استفاده از هر کدام از این رنگ ها در برند مورد نظر ما و همین طور در فروش و فعالیت اقتصادی ما نیز تاثیر می گذارند . پس برای داشتن فعالیت اقتصادی ایده آل و برند موفق باید به زمینه های رنگی برند مان توجه داشته باشیم و ابعاد روان شناسی رنگ ها را در نظر بگیریم.

سه عامل مهم وجود دارد که در انتخاب رنگ برند مورد نظرمان باید به آنها توجه کنیم:

1-    مناسب بودن : بدین معنا که در هنگام انتخاب رنگ برای برند مورد نظرمان باید رنگ را مطابق با نوع کسب وکار و فعالیت مان انتخاب کنیم .

2-    بازار هدف : صاحبان کسب و کار باید رنگی را انتخاب کنند که متناسب با سلیقه مشتریان مورد هدف شان باشد و باعث ترغیب آنها بشود.

3-    ثبات : ثبات در انتخاب رنگ برند باعث می شود که برند مورد نظر نسبت به برند های رغیب که در بازار وجود دارند متمایز شود و همین طور باعث می شود که اعتماد مشتریان بیشتر جلب شده و نسبت به برند ما احساس وفاداری و اعتماد پیدا بکنند.

نکته مهمی که در ادامه این قسمت از مقاله باید به آن توجه داشت این است که رنگ های مورد علاقه بین مردان و زنان و کودکان متفاوت است . برای مثال مردان بیشتر از رنگ های تند و خشن استقبال می کنند و زنان رنگ های نرم و آرامش بخش را بیشتر می پسندند و کودکان نیز رنگ های شاد را ترجیح می دهند پس برای اینکه در انتخاب رنگ مناسب برای برند مورد نظرمان موفق باشیم لازم است که به این نکات توجه کنیم.

در ادامه مقاله معانی برخی از رنگ ها را به طور مختصر توضیح خواهیم داد:

برای مثال :

رنگ آبی: باعث ایجاد حس امنیت و مسئولیت پذیری و اعتماد می شود و رنگی است که بیانگر آرامش است. از این رو رنگ آبی در بسیاری از شرکت ها و موسسات رنگ حایز اهمیتی می باشد.

رنگ مشکی: این رنگ بیانگر یک گردهمایی بسیار جدی است و برای نمایش دادن محصولات گران قیمت بسیار مناسب است.

رنگ قرمز: باعث ایجاد حس اشتیاق می شود و بیانگر قدرتمندی و پر انرژی بودن است.

رنگ زرد: این رنگ بیانگر خوش بینی و طراوت و شادابی است و چون باعث جلب توجه مشتریان می شود از این رنگ معمولا برای برچسب قیمت های روی کالا استفاده می کنند.

رنگ سبز: رنگ سبز حس آرامش بخش دارد و بیانگر سلامتی و طبیعت است.

رنگ قهوه ای : این رنگ بیانگر سادگی و بی آلایشی است .

رنگ نارنجی: این رنگ بیانگر حس شادمانی و دوستی است و به همین دلیل برای کالاهای مربوط به کودکان مناسب است.

رنگ سفید : این رنگ بیانگر خالص بودن و تمیز بودن است و در عین حال که ساده به نظر می اید برای چشم فریبنده می باشد.

برای طراحی یک برند استفاده از چند رنگ مناسب است؟

برای طراحی یک برند بهتر است که تعداد رنگ های به کار گرفته شده در برند را به حداقل برسانیم مثلا از دو رنگ در زمینه برند مان استفاده کنیم چرا که هدف از طراحی برند جلب مشتری است و هدف این است که برند مورد نظر مان در ذهن مشتری باقی بماند که تعدد رنگ ها این موضوع را نقض می کند.

برای انتخاب رنگ برند مورد نظرتان می توانید از وب سایت هایی که در این باره توضیحاتی را داده اند کمک بگیرید.

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.