در این مطلب می خواهیم در رابطه با فواید شرکت های تک شریک در ایران صحبت کنیم .

آیا با این گونه شرکت ها آشنایی دارید ؟ آیا قصد دارید با این شرکت ها آشنا شوید ؟

شرکت های تک شریک چگونه شرکت هایی هستند ؟ فواید این شرکت های تک شریک چیست ؟

در صورتی که می خواهید پاسخ سوالات ذکر شده در فوق را بدانید به مطالعه این مطلب بپردازید و اندکی از وقت خود را برای خواندن این مقاله صرف کنید .

 

در رابطه با شرکت های تک شریک این سوال مطرح می شود که اگر در این شرکت ها تمامی سرمایه شرکت به وسیله یک شخص تامین گردد و همه امور شرکت نیز توسط همان شخص اداره شود ، در نتیجه برای تشکیل چنین شرکتی چه ضرورتی وجود دارد ؟ و چه فوایدی برای آن می باشد ؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که بی شک در تشکیل چنین شرکت هایی فواید بسیار زیادی وجود دارد که در رابطه با این فواید می توان به مورد زیر اشاره نمود :

اگر شخصی با همان میزان سرمایه ای که برای تشکیل شرکت های تک شریک اختصاص داده است ، با طور شخصی و یا مبادرتی به تجارت بپردازد و بعد از مدتی ورشکسته شود و به این علت نیز نتواند بدهی های خود را پرداخت کند ، در این صورت با صدور حکم ورشکستگی او ، این شخص از انجام معاملات تجاری ممنوع می شود و حق اشتغال به این مشاغل را نداشته بلکه بالاتر از حق تصرف در اموال و حقوق مالی خویش نیز ممنوع می شود .

این امر در صورتی است که اگر آن شخص در قالب یک شرکت ، اشتغال به یک فعالیت تجاری داشته باشد و شرکت مورد نظر ورشکسته شود ، درست است که با صدور حکم ورشکستگی ، شرکت مربوطه منحل می شود اما خود آن شخص که در واقع موسس آن شرکت و تنها شریک آن بوده است هیچ ممنوعیتی را از تصرف در اموال خویش نخواهد داشت و در این صورت می تواند با بقیه اموال خود به تجارت بپردازد و یا اشتغال دیگری را داشته باشد .

در این خصوص باید گفت که حتی در شرکت های سرمایه مانند : شرکت های سهامی و شرکت های با مسئولیت محدود ، طلب کاران شرکت مورد نظر نیز نمی توانند بابت مطالبات خود به وی مراجعه کنند .

با توجه به آنچه که در رابطه با لزوم همکاری در میان دو یا چند شخص بیان شد ، روشن می شود که هیچ شرکت تجاری را نمی توان با کمتر از دو شخص تشکیل داد .

در این صورت شخص مورد نظر می تواند یک شخص حقیقی و یا یک شخص حقوقی باشد .

با توجه به موارد ذکر شده در قسمت های فوق ، شرکت های تجاری می توانند از چند شخص حقیقی تشکیل شده باشند و یا از چند شخص حقوقی تشکیل شوند .

همچنین لازم به ذکر است که این شرکت های تجاری می توانند ترکیبی از اشخاص حقوقی و حقیقی باشند .

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.