تشکیل پرونده مالیاتی سریع

طبق مقررات قانون تجارت، تمامی شرکت های تازه تاسیس حداکثر بعد از گذشت دو ماه از به پایان رسیدن مراحل ثبت شرکت خود برای تشکیل پرونده مالیاتی اقدام کنند. این امر موجب می شود تا شرکت شما به اداره دارایی شناسانده شده و بتواند مالیات سرمایه خود را پرداخت نماید. به بیان دیگر تشکیل پرونده مالیاتی از اصلی ترین اقدامات شخصیت های حقیقی و حقوقی پس از ثبت شرکت می باشد. زیرا با این امر تاسیس شدن شرکت شما برای اداره دارایی مسجل می شود.

طبق ضوابط و قوانین در صورتی که در موعد مقرر میزان مالیات که مبلغ دوهزارم از سرمایه شرکت است پرداخت نگردد، مودیان مالیاتی مشمول جریمه شده و باید میزان چهار هزارم سرمایه شرکت را پرداخت کنند. لذا اهمیت فراوانی دارد که بعد از ثبت شرکت خود در نزدیکترین فرصت برای تشکیل پرونده مالیاتی اقدام کنید.

مراحل تشکیل پرونده مالیاتی

زمانی که شرکت شما به ثبت می رسد از سوی اداره ثبت شرکت ها یک شماره ثبت به شما تعلق خواهد گرفت که با استفاده از آن می توانید نخستین گام تشکیل پرونده مالیاتی را انجام داده و حوزه مالیاتی خود را مشخص نمایید. پس از آماده کردن مدارک مورد نیاز باید به اداره مالیاتی مراجعه کرده و ضمن تکمیل کردن دفترچه مالیاتی، پرونده خود را تشکیل دهید تا روال اداری به درستی طی شود

مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده مالیاتی

  • ارائه فتوکپی و اصل مدارک هویتی تمامی اعضای شرکت
  • تحویل دادن گواهی امضای کلیه افرادی که در شرکت صاحب حق امضا هستند.
  • اصل و فتوکپی از تمامی مدارک مربوط به ثبت شرکت
  • ارائه سند مالکیت که به نام شرکت باشد یا ارائه نمودن اجاره نامه رسمی دارای کد رهگیری
  • فیش برق یا تلفن و فیش آب شرکت
  • کامل کردن دفترچه مالیاتی

زمان اتمام و تکمیل پرونده مالیاتی به متقاضی بستگی دارد ولی به شکل نسبی می توان گفت حدودا 20 روز کاری زمان می برد. لازم به ذکر است که برای اینکه به سرعت هرچه تمام تر امور مالیاتی خود را به پایان برسانید و درگیر پیچیدگی های احتمالی اداری نشوید، باید از کارشناسان مجرب کمک بگیرید. موسسه ثبتی تکسفیر در این زمینه نیز می تواند مشتریان خود را یاری نماید.

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.