تشکیل پرونده مالیاتی در کرج

باید بدانید که تمامی شرکت هایی که در کرج ثبت می شوند باید پرونده مالیاتی نیز تشکیل دهند. تشکیل پرونده مالیاتی به این دلیل حائز اهمیت است که نشان دهنده شروع فعالیت شرکت است و آن را به اداره دارایی معرفی می نماید. لذا باید در نظر داشته باشید که حداکثر تا مدت زمان دو ماه پس از ثبت شرکت اگر برای تشکیل پرونده مالیاتی خود در اداره دارایی اقدام نکرده باشید، جریمه های مالیاتی مشمول شما خواهد شد. این جریمه شامل دو در 1000 سرمایه شرکت است که به حساب خزانه دولت پرداخت می شود. در صورتی که در موعد مقرر دو ماهه ای که برای پرداخت جریمه تعیین شده پرداخت نگردد، جریمه سه برابر خواهد شد. این امر برای شرکت هایی که سرمایه آنها مبلغ زیاد و قابل توجهی است بسیار حیاتی به نظر می رسد.

مراحل تشکیل پرونده مالیاتی در کرج

اولین کاری که باید انجام شود این است که حوزه مالیاتی خود را در استان البرز مشخص نمایید. بعد از آن می بایست مدارکی که طبق قوانین برای تشکیل پرونده نیاز است را تکمیل آماده و ارائه کنید. مییزین وکارشناسین اداره دارایی بعد ازینکه مدارک ارسالی شما را بررسی کردند، از محل شرکت شما بازرسی انجام می دهند و در مراحل بعدی کد اقتصادی و گواهی ارزش افزوده نیز انجام می گیرد.

مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده مالیاتی در کرج

ارائه نمودن اصل و فتوکپی از سند مالکیت اگر ملک به اسم شرکت است و یا ارائه نمودن دو نسخه از اجاره نامه رسمی. این اجاره نامه رسمی می بایست در دفاتر املاک یا دفاتر اسناد رسمی تنظیم شده باشد تا صاحب کد رهگیری بوده و بشود آن را به عنوان یک سند رسمی تلقی کرد.

ارائه نمودن فتوکپی و اصل مدارکی همچون روزنامه رسمی ثبت شرکت، اظهارنامه و اساسنامه شرکت، آگهی تاسیس و ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت، مدارک هویتی اعضای هیئت مدیره، گواهی امضای افرادی که دارای حق امضا می باشند و قبض تلفن شرکت الزامی می باشد.

اصل رسید بانکی از بانک ملی مبنی بر واریز کردن مبلغ دو درهزار سرمایه ابتدایی شرکت.

کامل نمودن دفترچه مربوط به اطلاعات شناسایی شرکت.

در انتها در صورتی که می خواهید درگیر روال پیچیده اداری تشکیل پرونده مالیاتی نشوید، می توانید از کارشناسان مجرب موسسه تکسفیر مشاوره بگیرید.

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.