سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند

سامانه کارت بازرگانی هوشمند، در آدرس اینترنتی cscs.chambertrust.ir به متقاضیان دارای شرایط، ارائه خدمات کرده و تجار و بازرگانان قادر خواهند بود با وارد شدن به سایت، جهت ثبت نام در سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند، تمدید نمودن آن و ثبت نام کارت عضویت اتاق بازرگانی، اقدام کنند. به این منظور، ابتدا، لازم است تا متقاضیان، با وارد شدن به سامانه جامع تجارت، درخواست خود را ثبت نموده و سپس، آن را در سایت کارت بازرگانی، پیگیری و تکمیل نمایند.در این مقاله، بعد از معرفی سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند، نحوه ورود به سایت آن و ثبت نام در این سامانه را توضیح داده و در آخر، مراحل ثبت درخواست کارت و تمدید آن را در سامانه کارت بازرگانی، توضیح خواهیم داد.

معرفی سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند cscs.chambertrust.ir

🔍 در سال های گذشته، سامانه های متعددی، در رابطه با تجارت و بازرگانی و با هدف تسریع ارائه نمودن خدمات به تجار و شرکت‌های تجاری، تاسیس و راه اندازی شده که از مهم ترین آن ها، می‌شود به سامانه جامع تجارت و سایت گمرک، اشاره کرد. یکی دیگر از این سامانه ها، سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند  بوده که توسط اتاق بازرگانی، ایران، راه اندازی شده و بازرگانان حقیقی و حقوقی، این امکان را خواهند داشت تا با وارد شدن به سایت آن، از خدمات غیر حضوری این سامانه بهره مند شوند.۰

لازم به ذکر است که مقصور از کارت بازرگانی هوشمند، کارتی است که تجار و شرکت های تجاری واجد صلاحیت، با دریافت آن قادر خواهند بود برای انجام صادرات و واردات و تمام امور مرتبط با آن و بهره مندی از دیگر مزایا، مانند ثبت سه برند انگلیسی (لاتین) اقدام نمایند. البته، با توجه به اینکه این کارت، دارای اعتبار زمانی یک، سه و یا پنج ساله بوده، صاحبان کارت، پیش از انقضای این مهلت ها، باید جهت تمدید کارت بازرگانی خود، از طریق سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند اقدام کنند.

کارت دیگری نیز از طریق سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند، صادر می‌شود، کارت عضویت اتاق بازرگانی بوده که یک کارت شناسایی می‌باشد که برای تجار و شرکت های تجاری که نام خود را در دفتر ثبت تجاری، ثبت نموده اند، صادر شده و جواز عضویت این افراد در اتاق بازرگانی و استفاده از مزایای این عضویت، مانند مشاوره‌های تخصصی اتاق و حل و فصل اختلافات تجاری از طریق مرکز داوری این نهاد می باشد.

کارت بازرگانی چیست؟ برای اطلاع از شرایط و هزینه دریافت کارت بازرگانی، کلیک کنید.

ورود به سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند

🔍 تجار حقیقی و حقوقی (شرکت های تجاری)که تصمیم داشته تا جهت دریافت کارت بازرگانی، تمدید آن و یا گرفتن کارت عضویت اتاق بازرگانی ایران اقدام کنند، نیاز است تا با ورود به سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند، برای انجام مراحل دریافت هر یک از این کارت ها و یا تمدید آن، اقدام کنند.

به همین علت، در این قسمت، ضمن یک راهنمای تصویری، به بررسی چگونگی ورود به سایت یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند، پرداخته و مراحل ثبت نام در این سامانه و دریافت و تمدید کارت از طریق آن را نیز در بخش های بعد، توضیح خواهیم داد.

با هدف ورود به سایت یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند، آدرس این سامانه cscs.chambertrust.ir را در مرورگر دستگاه خود، جست و جو کنیید. پس از ورود به صفحه اصلی سامانه، طبق   نوع شخص متقاضی، یکی از گزینه‌های کاربر حقیقی یا کاربر حقوقی را انتخاب کنید.

در صورتی که گزینه کاربر حقیقی را انتخاب نموده باشید، باید کد ملی شخص و کلمه عبور حساب کاربری او را در کادرهای مشخص شده، وارد کرده و در صورتی که گزینه کاربر حقوقی را مشخص نموده باشید، لازم است تا شناسه ملی و رمز عبور متقاضی را وارد کنید. در پایان گزینه را ورود را فشار دهید تا به این ترتیب  وارد سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند بشوید.

لازم به ذکر است که ورود به سایت سامانه کارت بازرگانی، نیازمند آن است که متقاضی، قبل از این، جهت ثبت‌نام در سامانه و دریافت کلمه عبور، اقدام نموده باشد که ما در بخش بعد، به توضیح مراحل و چگونگی ثبت نام در این سامانه، خواهم پرداخت.

برای اطلاع از نحوه تمدید کارت بازرگانی، با ما در تکسفیر همراه باشید.

ثبت‌ نام در سامانه یکپارچه کارت بازرگانی

ورود به سایت سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند، مستلزم آن است که شرکت‌های تجاری، جهت ثبت‌نام در سامانه، اقدام کنند و کلمه عبور اختصاصی خود را دریافت نموده باشند. به همین دلیل، در به این سوال پاسخ می‌دهیم که مراحل ثبت‌نام در سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند، به چه شکل است؟

☑️ مرورگر دستگاه را باز کرده و آدرس سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند،  cscs.chambertrust.ir را در مرورگرتان، جست و جو کنید. در صفحه اصلی، روی گزینه (ثبت درخواست صدور کارت عضویت)، کلیک نمایید.

☑️ در این مرحله از مراحل چگونگی ثبت نام در سایت کارت بازرگانی، طبق اینکه متقاضی، شخص تاجر حقیقی است یا حقوقی، شماره ملی او را در کادر اول، وارد کنید، در کادرهای دوم و سوم شماره همراه و کد پستی را وارد نمایید و بعد از تعیین شعبه اتاق بازرگانی مورد نظر، بر روی دکمه ثبت، کلیک نمایید.

☑️ به این ترتیب، مراحل ثبت نام شما در سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند تمام شده است و یک کلمه عبور اختصاصی، برای شما صادر شده که در آینده، می‌توانید با استفاده از اطلاعات مربوط به نام کاربری و کلمه عبور دریافتی، جهت ورود به سایت سامانه کارت بازرگانی و دریافت خدمات اقدام کنید.

☑️ متقاضیان دریافت کارت بازرگانی باید پس از ثبت نام در سامانه کارت بازرگانی هوشمند، به سامانه جامع تجارت ایران به آدرس ntsw.ir مراجعه کرده و بر روی گزینه ورود کلیک نمایند. در صورتی که قبلا در این سامانه ثبت نام نکرده اید، ابتدا مراحل عضویت را تکمیل نمایید. 

سامانه جامع تجارت ایران

 

☑️ بعد از وارد شدن به سامانه و تعیین نقش، گزینه بارگذاری صلاحیت را انتخاب کنید.

بارگذاری صلاحیت ها

☑️ در صفحه بعد، سربرگ کارت بازرگانی را انتخاب نموده و بعد، روی گزینه درخواست صدور، کلیک کنید.

درخواست صدور

☑️ در این مرحله  ثبت درخواست در سامانه کارت بازرگانی، تعهد نامه کارت  را ملاحظه خواهید نمود. پس از مطالعه متن، تیک (ضمن مطالعه دقیق موارد فوق و با اطلاع کامل، به آن ها متعهد می شوم) را زده و بر دکمه مرحله بعدی، کلیک کنید.

تعهد نامه کارت بازرگانی

☑️ حال، در این مرحله، باید اطلاعات تاجر، محل  و نوع فعالیت وی را در کادرهای مربوطه، وارد کرده و پس از بارگذاری مدارک مشخص، در آخر، گزینه ثبت درخواست را انتخاب کنید.

تکمیل اطلاعات هویتی

☑️ پس از ارسال درخواست برای اتاق بازرگانی، متقاضی قادر خواهد بود با ورود به سایت سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند و با استفاده از اطلاعات نام کاربری و کلمه عبور، به حساب کاربری‌تان، وارد شده و درخواست را تکمیل کند.

☑️ در مرحله آخر ثبت درخواست کارت در سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند، اطلاعات تاجر یا شرکت متقاضی، برای اتاق بازرگانی، ارسال می‌شود و اتاق مربوطه، با فرستادن پیامک، صدور کارت را به متقاضی، اطلاع می‌دهد. به این صورت، متقاضی می تواند با همراه داشتن داشتن مدارک مربوطه، به شکل حضوری، به اتاق بازرگانی شهرستان خود، مراجعه کرده و کارت صادره را دریافت کند.

انواع کارت بازرگانی

🔶 کارت بازرگانی خدماتی

کارت های بازرگانی خدماتی به افراد حقوقی که سابقه فعالیت خدماتی داشته و مجوز سرمایه گذاری دارند ارائه می گردد.

🔶 کارت بازرگانی تجاری

کارت بازرگانی تجاری نیز به افراد حقوقی و  حقیقی واگذار می‌گردد. این افراد با دریافت نمودن این کارت قادر خواهند بود در عرصه تجارت واردات و صادرات فعالیت کنند. ثبت نمودن سفارش، ترخیص کالا، واردات از منطقه های آزاد، صادرات کالای مجاز و حق العمل کاری گمرک شامل این نوع تجارت می‌شود.

🔶 کارت بازرگانی تولیدی، صنعتی

کارت بازرگانی تولیدی، صنعتی به افراد حقوقی که دارای مجوز سرمایه گذاری هستند  و سابقه فعالیت در بخش تولیدی را داشته باشند واگذار خواهد شد. این گروه از افراد پس از دریافت کارت  تنها در تجهیزات کارگاهی و مواد اولیه مورد نیاز  اجازه تولید و صادرات را خواهند داشت.

🔶 کارت بازرگانی موردی

افراد حقیقی و حقوقی که تصمیم دارند فقط یک بار کالا های خود را ترخیص کنند می توانند جهت دریافت کارت بازرگانی موردی اقدام نمایند. اشخاص حقیقی و حقوقی با دریافت کارت بازرگانی از این مزایای  بهره مند خواهند شد که به شرایط آن نیز در ادامه می پردازیم.

اشخاص حقیقی و حقوقی با دریافت نمودن کارت بازرگانی از  این مزایا بهره‌مند خواهند شد که به شرایط آن نیز در ادامه خواهیم پرداخت.

✔️ واردات از مناطق آزاد

✔️ صادرات تمام کالاهای مجاز بازرگانی

✔️ صدور ویزای تجاری

✔️ صدور گواهی مبدا

✔️ عضویت در اتاق بازرگانی

 

▪️ شرایط صدور کارت بازرگانی:

  • داشتن تابعیت ایران
  • برگ معافیت از خدمت.

 

 

 خلاصه مطلب

 سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند  با آدرسcscs.chambertrust.ir برای کاربرانی که دارای کارت‌های بازرگانی هوشمند هستند خدمات خود را ارائه می‌دهند. در صورت مشاهده و وجود هرگونه مشکل در تمامی اقدامات مراحل سامانه با ما تماس بگیرید.

 

برای دانلود پی دی اف این مطلب، کلیک کنید.

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.