ثبت شرکت در اردبیل

ثبت شرکت یکی از اقدامات اساسی جهت انجام امور و فعالیت های تجاری، تولیدی، خدماتی و ... می باشد که با ثبت شرکت تا حد امکان می توانید از هر گونه سوءاستفاده های احتمالی را کاهش دهید و از فواید آن بهره مند گردید که متقاضیان تاسیس شرکت بعد از کسب اطلاعات و آگاهی های لازم از نظر روند و مراحل امور مربوطه می توانند جهت ثبت شرکت در اردبیل اقدام نمایند.برای ثبت شرکت خود میتوانید به موسسه ی تکسفیر مراجعه کنید

 

 

جهت کسب راهنمایی و مشاوره ی لازم راجع به فرآیند ثبت شرکت در اردبیل و سایر شهرستان ها در کل کشور، مراحل و مدارک مورد نیاز و همچنین اطلاع از هزینه های ثبتی با موسسه حقوقی و ثبتی تکسفیر تماس حاصل فرمایید تا مشاوران و کارشناسان مجرب و دارای سال ها تجربه درخشان ما تمامی مراحل قانونی و ثبتی را در سریع ترین زمان ممکن به انجام برسانند.

شهر اردبیل یکی از کلان شهرهای کشور ایران و مرکز استان اردبیل در شمال غربی این کشور می باشد. اردبیل به جهت دارا بودن تاریخ کهن در دوران مختلف و تکامل در این دوره‌ها صنایع دستی مختلفی را در جهت نیاز به آن به تکامل رسانده وبه جوامع گوناگون معرفی و صادر نموده‌است. که دارای صنایع دستی بی نظیری از قبیل:

  • گلیم مشهور اردبیل
  • آبگینه
  • بافته و نساجی سنتی
  • رودوزی‌های سنتی
  • سفال و سرامیک سنتی
  • صنایع دستی تلفیقی
  • صنایع دستی چرمی
  • صنایع دستی چوبی و حصیری
  • صنایع دستی سنگی
  • نمد مالی
  • گلیم بافی.

که وجود این همه صنایع دستی زیبا و بی نظیر در این استان می تواند یک فرصت شغلی مناسبی جهت تشکیل شرکت صنایع دستی تاسیس و ثبت گردد. ما در ادامه به مزایای ثبت شرکت در اردبیل برای شما عزیزان می پردازیم پس با ما همراه باشید.

ثبت شرکت در اردبیل چگونه انجام می شود؟ثبت شرکت در اردبیل چگونه انجام می شود

ثبت شرکت فرایندی است که طی آن اشخاص حقیقی یا حقوقی قراردادی را مابین خود امضا می کنند که این قرارداد در برگیرنده قواعدی برای تعامل این اشخاص با یکدیگر و همچنین با اشخاص ثالت (خارج شرکت) است.

 

شرکت ها بر حسب فعالیت و نوع تعامل مابین شرکا و سهامداران انواعی دارند به 8 نوع تقسیم بندی می شوند.

و مسلما بر حسب نوع شرکت قواعد و چارچوب حاکم و در نتیجه نوع قرارداد و مراحل ثبت شرکت نیز متفاوت خواهد بود.

ثبت شرکت سهامی خاص در اردبیل

ثبت شرکت سهامی عام در اردبیل

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اردبیل

ثبت شرکت تضامنی

ثبت شرکت تعاونی

ثبت شرکت مختلط سهامی

ثبت شرکت مختلط غیر سهامی

ثبت شرکت نسبی

از پرکاربردترین قالب ثبت شرکت در این شهر میتوان به ثبت شرکت با مسئولیت محدود و ثبت شرکت سهامی خاص اشاره نمود.

تعریف شرکت با مسئولیت محدود در اردبیل

ثبت شرکت با مسئولیت محدود، شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد؛ فقط به میزان سرمایه‌ی خود مسئول قروض و تعهدات شرکت است. در نام شرکت باید عبارت ‹‹‌با مسئولیت محدود›› ‌درج شود.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اردبیل:

1.دوبرگ تقاضانامه‌ی ثبت شرکت‌ها با مسئولیت محدود

2.دوبرگ شرکت نامه

3.دو نسخه از اساسنامه

4.دو نسخه صورت‌جلسه‌ی مجمع عمومی مؤسسین و هیأت مدیره

5. فتوکپی شناسنامه‌ی شرکا و مدیران و ارائه‌ی مجوز از مراجع ذیصلاح در صورت نیاز.

تعریف شرکت سهامی خاص در اردبیل

ثبت شرکت سهامی خاص شرکتی است بازرگانی (مگر اینکه موضوع عملیات آن،‌ امور بازرگانی نباشد) که تمام سرمایه‌ی آن منحصراً توسط مؤسسین،تأمین‌گردیده و سرمایه‌ی آن به سهام، تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام، ‌محدود به مبلغ اسمی سهام آنهاست. تعداد سهام‌داران نباید از سه نفر کمتر باشد و عنوان «‌شرکت سهامی خاص»‌ باید قبل از نام شرکت یا بعد از آن بدون فاصله با نام شرکت، به طور روشن و خوانا درج شود.

مدارک لازم ثبت شرکت سهامی خاص در اردبیل:

1.دو برگ اظهارنامه‌ی تکمیل شده‌ی شرکت سهامی خاص و امضا ذیل اظهارنامه توسط کلیه‌ی سهام داران

2.دو جلد اساسنامه‌ی شرکت سهامی خاص و امضا ذیل تمام صفحات آن توسط کلیه‌ی سهام‌داران

3.دو نسخه صورت جلسه‌ی مجمع عمومی مؤسسین که به امضای سهام‌داران و بازرسین رسیده باشد.

4.دو نسخه صورت جلسه‌ی هیأت مدیره که به امضای مدیران منتخب مجمع، رسیده باشد

5.فتوکپی شناسنامه‌ی کلیه‌ی سهام‌داران و بازرسین ( برابر اصل در دادگستری‌)

6.ارائه‌ی گواهی پرداخت حداقل 35 درصد سرمایه‌ی شرکت از بانکی که حساب شرکت در حالِ تأسیس در آنجا باز شده است تذکر: درصورتی که مقداری از سرمایه‌ی شرکت، آورده‌ی غیرنقدی باشد ( اموال منقول و غیرمنقول ) ارائه‌ی تقویم نامه‌ی کارشناس رسمی دادگستری، الزامی است و در صورتی که اموال غیرمنقول، جزء سرمایه‌ی شرکت قرار داده شود؛ ارائه‌ی اصل سند مالکیت، ضروری است.

7.ارائه‌ی مجوز در صورت نیاز، بنا به اعلام کارشناس اداره‌ی ثبت شرکت‌ها.

 

بیشتر بخوانید: ادغام شرکت

انتخاب نام شرکت در اردبیل

انتخاب نام یا اسم شرکت یکی از پیش نیازهای مهم و اساسی جهت به ثبت رساندن شرکت می باشد. بسیاری از متقاضیان در مرحله ی انتخاب اسم به موانعی برخورد می کنند و نمی توانند شرکت شان را با موفقیت در حوزه ی ثبتی خود به ثبت برسانند. انتخاب اسم شرکت می بایست از یک سری قوانین مشخص تبعیت نماید. این قوانین و ضوابط به شرح ذیل می باشد:

ریشه ای کاملا" فارسی داشته باشد.

نام منتخب به هیج عنوان لاتین نباشد .

با قوانین و شئونات انقلاب اسلامی منافاتی نداشته باشد.

نام شما می بایست خاص باشد.

مزایای ثبت شرکت در اردبیل

1.کسب فعالیت قانونی و رسمی:

مهمترین مزیت ثبت شرکت این است که شما یک فعالیت رسمی ‌و قانونی خواهید داشت و اعتبار بیشتری هم کسب‌ می‌کنید. با ثبت شرکت، فعالیت‌های آن تحت نظر و کنترل قانون قرار ‌می‌گیرد و تردید افراد حقیقی و حقوقی برای شروع یک همکاری جدید از بین خواهد رفت.

2.جلب اطمینان شخص ثالث و مسئولیت مشترک تمام شرکا:

اگر یک شخص به تنهایی فعالیت اقتصادی داشته باشد، مسئولیت مالی و حقوقی فعالیت‌هایش به عهده خودش خواهد بود. در حالی که در یک شرکت ثبت شده، اعضای هیات مدیره و شرکا نسبت به اعمال شرکت در برابر شخص ثالث مسئول بوده و باید پاسخگو باشند.

به این شکل مسئولیت‌ها تقسیم شده و به عهده یک نفر نیست که این موضوع به نفع شرکا بوده و باعث کسب اطمینان بیشتر افراد و شرکت‌های دیگر برای تعامل با شرکت ذکر شده است.

3.تحت حمایت قانون:

با ثبت یک شرکت تمام جزییات از جمله ‌میزان سرمایه،‌ میزان سهام و … به صورت مکتوب و قانونی در اساسنامه شرکت و مابقی اسناد قید ‌می‌شود. چنانچه مشکلی بین اعضا و اشخاص ثالث (مشتری‌ها) پیش بیاید، روند حل اختلاف بسیار ساده‌تر از زمانی است که شراکت شخصی باشد.

4.شرکت در مزایدات و مناقصات:

از جمله مزایای ثبت شرکت این است که شما‌ می‌توانید به شکل حضوری در مزایده و مناقصه‌ها شرکت کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوید. حضور در این مزایده و مناقصه‌ها باعث ‌می‌شود که با شرکت و سازمان‌های بزرگ آشنا شده و معاملات پر سودی انجام دهید.

5.اخذ نمایندگی رسمی:

به طور معمول شرکت‌های بزرگ و معتبر برای جلوگیری از مشکلات قانونی ترجیح‌ می‌دهند که با شرکت‌های ثبت شده همکاری داشته باشند تا اشخاص حقیقی. ثبت شرکت بهترین راه برای داشتن نمایندگی این شرکت‌های بزرگ است.

6.ثبت سابقه شرکت:

پس از ثبت شرکت، این گذر زمان و فعالیت صادقانه است که اعتبار یک شرکت را افزایش‌ می‌دهد. این اعتبار باعث شناخته شدن یک شرکت شده و احتمال همکاری آن با ارگان‌های بزرگ را بالا ‌می‌برد.

7.کسب مجوز، امتیاز و اعتبار:

با ثبت شرکت می‌توان از مزایای بسیاری چون وام بانکی و مجوزهای مخصوص که دریافت انها از نهادهای دولتی برای انجام فعالیت‌های مختلف الزامی‌است، بهره مند شد.

8.اطلاع رسانی و کسب اعتماد:

یکی دیگر از مزایای ثبت شرکت این است که با ثبت هر گونه شرکت تمام اطلاعات آن از جمله نشانی، موضوع فعالیت، شعبه شرکت و… در روزنامه رسمی ‌کشور ثبت شده و باعث جلب اعتماد مشتری و افزایش اعتبار شرکت‌ می‌شود.

زمان و هزینه ثبت شرکت در اردبیل

بعد از تکمیل مدارک توسط متقاضی ثبت شرکت و ارسال آن به اداره ثبت شرکت های اردبیل عموما ظرف مدت 30روز کاری ثبت شرکت شما به پایان میرسد و جهت دریافت آگهی تاسیس شرکت نام برده می توانید به اداره مربوطه مراجعه نمایید.

 

جمع‌بندی

ثبت شرکت در اردبیل مهمترین مرحله‌ی اجرایی برای شروع یک کسب و کار است. شرکت‌ها می‌توانند به 7 نوع مختلف تقسیم شوند، و دو نوع پرکاربرد در این شهر شامل شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص می‌شوند. برای ثبت این نوع شرکت‌ها، مدارک مشخصی نیاز است. همچنین، انتخاب نام مناسب برای شرکت نیز باید با قوانین و ضوابط مشخصی سازگار باشد.

1.چند نوع شرکت در اردبیل وجود دارد و چه تفاوت‌هایی بین آن‌ها وجود دارد؟

در اردبیل، شرکت‌ها به 8 نوع مختلف تقسیم می‌شوند، شامل: شرکت با مسئولیت محدود، شرکت سهامی عام، شرکت سهامی خاص، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تضامنی، شرکت تعاونی، شرکت مختلط سهامی، شرکت مختلط غیر سهامی، و شرکت نسبی.

 

2.مدارک مورد نیاز برای ثبت یک شرکت با مسئولیت محدود در اردبیل چیست؟

برای ثبت یک شرکت با مسئولیت محدود در اردبیل، مدارک زیر مورد نیاز هستند:

  1. دو برگ تقاضانامه‌ی ثبت شرکت‌ها با مسئولیت محدود.
  2. دو برگ شرکت‌نامه.
  3. دو نسخه اساسنامه.
  4. دو نسخه صورت‌جلسه‌ی مجمع عمومی مؤسسین و هیأت مدیره.
  5. فتوکپی شناسنامه‌ی شرکا و مدیران و ارائه‌ی مجوز از مراجع ذی‌صلاح در صورت نیاز.

 

3.چه معیارهایی برای انتخاب نام شرکت در اردبیل وجود دارد؟

برای انتخاب نام شرکت در اردبیل، نام باید:

  • ریشه‌ای کاملاً فارسی داشته باشد.
  • به هیچ عنوان لاتین نباشد.
  • با قوانین و شئونات انقلاب اسلامی منافاتی نداشته باشد.
  • خاص و منحصر به فرد باشد.

اگر نیاز به مشاوره یا اطلاعات بیشتری در مورد ثبت شرکت در اردبیل دارید، می‌توانید با موسسه حقوقی و ثبتی تکسفیر تماس بگیرید.

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.