استعلام ثبت شرکت

با راه اندازی سامانه جامع پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی کشور توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، می توان در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به استعلام ثبت شرکت، نام و شناسه در سامانه ثبت شرکتها اقدام نمود. با استفاده از این سامانه می توان شرکت های ثبت شده را جستجو کرد و از صحت اطلاعات آنها اطمینان یافت. در این مقاله به نحوه استعلام شماره ثبت شرکت ها پرداخته ایم.



استعلام نام شرکت در سامانه ثبت شرکت ها

 

استعلام نام شرکت در سامانه ثبت شرکت ها

 

🔍 همانطور که می دانید شخصیت های حقوقی نیز باید همانند  شخصیت های حقیقی نام مشخصی داشته باشند و این نام باید با نوع شرکت و میزان سرمایه و زمینه ی فعالیت شرکت مطابقت داشته باشد. نام شرکت ها باید به شکلی انتخاب شود که شرکت را از دیگر رقبایش متمایز سازد.

در مسائل مربوط به بازاریابی یکی از مواردی که تاثیر بسیار دارد نام شرکت است که شرکت را به دیگران معرفی می کند، از این رو باید در انتخاب نام مناسب برای شرکت نهایت دقت و توجه را به خرج داد. در دنیای امروز تجارت به وضوح میتوان قدرت و برتری شرکت هایی که در انتخاب نام موسسه خود دقت کرده اند مشاهده کرد و با یک مقایسه کوچک با شرکت های دیگر به این نتیجه رسید.

روزانه نام های زیادی برای شرکت ها به ثبت می رسد و همین امر باعث شده تا این انتخاب امر دشوار شود. از این جهت برای اینکه حقوق تاسیس کنندگان شرکت ها حفظ گردد اداره ی ثبت شرکت ها محدودیت هایی را قائل شده است .یکی از مواردی که اداره ی ثبت شرکت ها تبعیین نموده استعلام نام شرکت قبل از هرگونه اقدام برای ثبت است. توجه داشته باشید که اگر نام منتخبتان یا نامی شبیه به آن قبلا به ثبت رسیده باشد شما امکان استفاده از آن را نخواهید داشت. از این رو برای سهولت در این که بدانید چه نام هایی به ثبت رسیده اند باید وارد سامانه ی ثبت شرکت ها شوید و در این سامانه استعلام کنید.

🔍 برای استعلام نام شرکت مورد نظرتان بهتر است نام کامل آن شرکت را در سامانه جامع پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی کشوراستعلام نمایید تا از وجود شرکتی با نام منتخبتان اطلاع یابید. در صورت جستجوی بخشی از نام شرکت، نتیجه نمایش داده شده، لیستی از تمام شرکت هایی که با حروف مشترک نام جستجو شده وجود دارند، خواهد بود.

 

استعلام کد اقتصادی شرکت ها

استعلام کد اقتصادی شرکت ها

 

🔍 کد اقتصادی شرکت یک شماره دوازده رقمی می باشد که هر شرکت شماره مختص به خود را دارا می باشد. ای کد توسط سازمان امور مالیاتی کشور صادر می شود و برای استعلام آن باید مراحل زیر را طی کنید:

✔️ مراجعه به سامانه عملیات الکترونیک مالیات بر ارزش افزوده به آدرس evat.ir

✔️ درج نام کامل شخص حقوقی مورد نظر + شماره ملی متقاضی

 

برای ثبت شرکت، با ما در تکسفیر همراه باشید.

 

از طریق استعلام شماره ثبت شرکت چه اطلاعاتی به دست می آورید ؟

اطلاعات بدست آمده از طریق شماره ثبت شرکت

 

📌 پس از استعلام شماره ثبت شرکت اطلاعات زیر به دست می آید :

✔️ ثبت کننده شرکت

✔️ شناسه ملی شرکت

✔️ تاریخ تاسیس شرکت

✔️ تاریخ آخرین تغییرات شرکت

✔️ نام شرکت

✔️ نوع شرکت

✔️ شماره ثبت شرکت

✔️ اداره کل ثبت کننده

✔️ واحد ثبتی ثبت کننده

✔️ کدپستی شرکت

✔️ آدرس شرکت

 

بر اساس داده‌های منتشر شده از سوی وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با عنوان «جهش تولید از منظر توسعه دولت الکترونیک»، با الکترونیکی شدن فرآیند دریافت استعلام‌های لازم برای ثبت شرکت‌ها، بخش عمده‌ای از موانع زمانی برای تبدیل ایده‌های خلاقانه و کسب و کارهای نوپا به خدمات و کالاهای نهایی قابل عرضه در بازار، برداشته‌ می‌شود.

 

مزایای استعلام ثبت شرکت

مزایای استعلام ثبت شرکت

با استفاده از سامانه جامع پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی کشور و استعلام ثبت شرکت می توان از صحت اطلاعات و اعتبار شرکت ها اطمینان حاصل کرد، از نحوه فعالیت شرکت مورد نظر اطلاع یافت و اطلاعات کارآمد دیگر.

آیا می توان شماره ثبت شرکت را تغییر داد ؟

بله. امکان تغییر شماره ثبت شرکت در شرایطی خاص وجود دارد. در صورتی این شماره تغییر می کند که حوزه مرجع ثبتی شرکت تغییر نماید مثلا محل شرکت از تهران به شهرستان های استان تهران و یا دیگر استان ها تغییر نماید. در غیر این صورت این شاره ثابت بوده و به مانند شناسنامه برای شرکت ها می باشد.

 

روش های استعلام شماره ثبت شرکت

روش های استعلام شماره ثبت شرکت

1️⃣ مراجعه به سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور به آدرس ilenc.ir

از طریق این سامانه به راحتی می توانید از شرکت ثبت شده استعلام بگیرید.برای دریافت استعلام از طریق این سامانه باید یکی از موارد زیر را وارد نمایید :

☑️ شناسه ملی

☑️ نام شرکت

☑️ شماره ثبت

 

ثبت شرکت خدماتی چگونه انجام می شود؟ با ما در تکسفیر همراه باشید.

 

 

2️⃣ دسترسی به جزئیات آگهی رسمی منتشر شده ثبت شرکت در روزنامه از طریق سامانه روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران به آدرس rooznamehrasmi.ir .برای دریافت استعلام حداقل یکی از موارد زیر را وارد نمایید :

☑️ نام شرکت

☑️ شماره ثبت

☑️ شناسه ملی

3️⃣ مراجعه به سامانه اداره ثبت شرکت ها به آدرس irsherkat.ssaa.ir

از طریق این سامانه علاوه بر دریافت استعلام می توان اطلاعاتی در مورد مدارک مورد نیاز بخشنامه ها و شیوه های اجرایی ثبت شرکت ها و چگونگی تنظیم درخواست ها نیز به دست آورد.

جهت دریافت استعلام یکی از موارد زیر را باید وارد نمایید :

☑️ نام شرکت

☑️ شماره ثبت

☑️ شناسه ملی

جهت جلوگیری از انتخاب اسم تکراری برای شرکت تازه تاسیس خود، باید نام مد نظر خود را استعلام بگیرید تا از جدید بودن آن مطمئن شوید.

 

برای دانلود پی دی اف مطالب کامل این صفحه، کلیک کنید.

خلاصه مطلب

سامانه جامع پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی کشور راه اندازی شده است تا افراد بتوانند اطلاعات شرکت های مورد نظرشان را استعلام کرده و از صحت و قانونی بودن فعالیت آنها اطلاع یابند. در مقاله فوق به طور کامل به نحوه استعلام ثبت شرکت ها پرداخته ایم. در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با کارشناسان تکسفیر تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

سوالات متداول

     1. استعلام ثبت شرکت ها در چه سایتی انجام می شود؟

استعلام ثبت شرکت ها در سامانه سامانه جامع پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی کشور به آدرس ilenc.ssaa.ir انجام می شود.

     2. چه اطلاعاتی پس از استعلام شرکت، نمایش داده می شود؟

اطلاعاتی نظیر تاریخ ثبت شرکت، نوع فعالیت و جزئیات دیگری که در مطلب فوق به طور کامل به آن اشاره شده است.

    3. آیا نام شرکت های ثبت شده قابل استعلام است؟

بله، با مراجعه به سامانه استعلام اشخاص حقوقی امکان جستجوی نام شرکت های به ثبت رسیده وجود دارد.

 

 

 

 

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.