ثبت شرکت کشاورزی

رشته کشاورزی رشته ای می باشد که در آن نحوه استفاده آب در کشاورزی مورد توجه می باشد که از جمله فعالیت ها و موضوعاتی که در این حوزه مورد بررسی قرار می گیرد طریقه ی گونانگون استفاده آب در کشاورزی می باشد که با استفاده از علوم دیگری همچون زمین شناسی، هواشناسی، خاک شناسی، طراحی و ساخت تاسیسات آبی به نحوه آب رسانی به مزارع توسط کانال ها و لوله ای انتقال آب در مزارع و زمین های زراعی و باغی و همچنین تامین نیاز محصولات زراعی با استفاده از روش های مختلف آبیاری می پردازد.

در ثبت شرکت دارای موضوع فعالیت بذر پاشی نهال گذاری و پرورش گیاهان و فرآورده های نباتی با توجه به موضوع اگر نیاز به مجوز داشته باشد باید از مراجع ذیصلاح مجوز اخذ گردد.جهت انجام ثبت شرکت کشاورزی می توان همانند سایر شرکت ها در قالب های سهامی خاص یا با مسئولیت محدود اقدام به ثبت نمود نمود. تعداد اعضاء در ثبت شرکت کشاورزی اگر در قالب مسئولیت محدود باشد با حداقل 2 نفر اعضاء هیئت مدیره که میتوانند به سمت مدیر عامل یا رئیس هیئت مدیره یا نائب رئیس و در کنار این سمت ها عضو هیئت مدیره نیز می توانند باشند با توجه به اینکه هر کدام از اعضاء هیئت مدیره که عضو اصلی شرکت می باشند حتما نیز باید سمت سهامدار را دارا باشند ولی اگر ثبت شرکت کشاورزی در قالب سهامی خاص باشد،حداقل به 3 نفر اعضاء هیئت مدیره با توجه به این که مراتب سمت ها باید رعایت گردد نسبت به اینکه مدیر عامل، رئیس هیئت مدیره و نائب رئیس بوده همراه با عنوان عضو هیئت مدیره و سهامدار بودن آنها نیز الزامی می باشد.

مدارک لازم برای ثبت شرکت کشاورزی با مسئولیت محدود

  • کپی شناسنامه و کارت ملی برابر با اصل شده همه اعضاء در دفتر اسناد رسمی کشور
  • دو قطعه عکس برای انجام نامه تاییده سوء پیشینه در پلیس +10
  • ارائه مجوز با توجه به موضوع فعالیت و صنف مورد اعلام شده در اساسنامه که اگر واژه تولید ،ساخت و بهره برداری طراحی سایت و آموزش که از این قبیل می باشند درج گردد نیاز به مجوز از مراجع ذیصلاح اخذ گردد

شرایط لازم جهت انجام تاسیس شرکت کشاورزی با مسئولیت محدود

  • تنظیم اوراق های اساسنامه شرکت و تقاضانامه و شرکت نامه و متن صورتجلسه
  • با توجه به قانون سال 1311 از آن سال تا به کنون با حداقل سرمایه به مبلغ 1.000.000 ریال می باشد در اساسنامه شرکت باید قید گردد که میتواند این سرمایه تا بی نهایت هم باشد.
  • ارائه گواهی نامه عدم سوء پیشینه هر یک از اعضاء هیئت مدیره

مدارک لازم برای ثبت شرکت کشاورزی سهامی خاص

  • کپی شناسنامه و کارت ملی برابر با اصل شده همه اعضاء در دفتر اسناد رسمی کشور
  • دو قطعه عکس برای انجام نامه تاییده سوء پیشینه در پلیس +10
  • ارائه مجوز با توجه به موضوع فعالیت و صنف مورد اعلام شده در اساسنامه که اگر واژه تولید ،ساخت و بهره برداری طراحی سایت و آموزش که از این قبیل می باشند درج گردد نیاز به مجوز از مراجع ذیصلاح اخذ گردد.

شرایط لازم جهت انجام تاسیس شرکت کشاورزی سهامی خاص

شرایط لازم تاسیس شرکت کشاورزی سهامی خاص

✅ ارائه مدرک شناسایی برابر با اصل شده باشد،همه اعضاء هیئت مدیره و سهامداران و بازرسان که شامل بازرس اصلی و علی البدل می باشد و منشی جلسه

✅ اعضاء هیئت مدیره میتواند با حداقل 3 نفر و 2 نفر بازرس اصلی و علی البدل که هیچ نسبتی با یکدیگر نداشته و همینطور هیچ نسبتی با اعضاء هیئت مدیره نداشته باشند.

✅ ارائه فیش بانکی با توجه به سرمایه اولیه اعلام شده در اساسنامه شرکت به مبلغ 35% از کل سرمایه نقدی شرکت در بانک به نام شرکت حساب باز نموده و پس از واریز ارائه اصل فیش واریزی به همراه نامه بانک که تایید به رئیس شعبه بانک یا مهر و امضاء آن می باشد که در نامه خطاب به اداره ثبت شرکتهای استان مربوطه قید می گردد ارائه شود.

باتوجه به اینکه شرکت کشاورزی نیاز به مجوز دارد، پس لازم است به تأیید جهاد کشاورزی و یا ارگانی که مجوز را صادر کرده برسد. به این ترتیب که:

  1. تاییدیه نام
  2. امضاء اوراق توسط موسسین و اعضاء
  3. مهر شدن اوراق توسط جهاد کشاورزی جهت اطلاع اداره ثبت شرکت از تائیدیه جهاد کشاورزی

 حتما بخوانید: شناسه ملی ثبت شرکت

مراحل کامل ثبت کردن شرکت کشاورزی

شرکت کشاورزی نیز مانند سایر شرکت ها مراحل ثبتی دارد و باید روال آن طی شود. از جمله این مراحل عبارت اند از:

🔸 تکمیل کردن فرمی مربوط به اطلاعات هویتی شما که اطلاعات آن از قبیل آدرس و شناسنامه و... می باشد.

🔸تکمیل کردن فرم اطلاعات شرکت مربوط به نوع شرکت و...

🔸مشخص کردن 5 نام و در نظر گرفتن آن برای شرکت

🔸توضیح دادن موضوع فعالیت شرکت کشاورزی خود

🔸معین کردن میزان سرمایه شرکت که برای شرکت های سهامی خاص این مبلغ حداقل 100 هزار تومان است

🔸قید کردن نام اعضای شرکت به همراه مشخصات هویتی آنها

🔸مشخص کردن آدرس شعبات دیگر شرکت در صورت وجود

🔸تکمیل کردن اظهارنامه مربوط به ثبت شرکت کشاورزی

🔸ثبت کردن اساسنامه و شرکتنامه مربوط به شرکت خود

🔸پرداخت هزینه روزنامه کثیر الانتشار

🔸مدارک مورد نظر را به اداره مربوطه ارسال کنید

🔸زمانی که تاییدیه نهایی دریافت شد آگهی روزنامه شما ثبت می شود و می توانید فعالیت شرکت را آغاز کنید

 

موسسه حقوقی تکسفیر شما را در اخذ هر یک از مجوز های لازم و ثبت شرکت یاری می دهد.جهت دریافت مشاوره رایگان یا مشاوران شرکت تکسفیر در ارتباط باشید.

 

 

برای ثبت شرکت با موضوع فعالیت کشاورزی مواردی مانند فرآوری نهاده های گیاهی تولید انواع گیاهان و نباتات ،ورود،ساخت ، تبدیل،بسته بندی،فرموله کردن،توزیع و صدور کلیه دفع آفات و بیماریهای نباتی،هرمونهای نباتی و علف کشها حشرات مفید، انگلها،شکارها،میکروارکانیم های مورد استفاده در منابع بیولوژیکی با آفات نباتی،فروش سموم دفع آفات و بیماریهای نباتی و هورمونهای نباتی ، وارد کردن بذر پیاز قلمه ، پیوند، ریشه، میوه ،نهال و تخم نباتات  قید شده باشد"،نیازمند اخذ مجوز از وزارت جهاد کشاورزی (سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی – موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال) می باشند  .

جمع بندی

ثبت شرکت کشاورزی نیز یکی از مواردی می باشد که افراد نسبت به تاسیس این نوع شرکت اقدام می کنند. شرکت کشاوزی می تواند در قالب شرکت های سهامی خاص یا شرکت با مسئولیت محدود ثبت شود. شرایط مربوط به ثبت هر کدام از قالب های شرکت ها در مقاله توضیح داده شده است.

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.