برای اینکه فعالیت خود را به دور از سودجویی سواستفاده گران به انجام برسانید و با آسودگی کالای خود را تولید و روانه بازار کنید حتما باید قبل از آن اقدام به ثبت و یا خرید برند در طبقه ی فعالیت خود نمایید؛ رقابت در بازار کاری مستلزم به ثبت رساندن برند است محصول تولیدی با نام تجاری به رسمیت شناخته می شود و جایگاه والاتری را در ذهن مشتریان به وجود می آورد  بنابراین شما می توانید نام تجاری محصول خود را در قالب یک برند به ثبت برسانید.

درصورتیکه  فرصت کافی برای ثبت برند را ندارید و یا نمی توانید مراحل ثبت آن را طی کنید، می توانید اقدام به خرید برند تجاری آماده در طبقه ی فعالیت خود کنید؛ خرید برند از میان برند های پیشنهای می تواند به صرفه تر باشد زیرا که این امکان برای شما وجود دارد تا نام تجاری زیبا و دلنشین را انتخاب کنید و در زمان کوتاه صاحب برند خواهید شد و می توانید از اعتبار آن برند نیز برای پیشرفت کاری خود استفاده کنید همچنین دیگر نیازی به تهیه ی مدارک لازم برای ثبت برند و طی نمودن مراحل ثبت را نخواهید داشت.

چنانچه از متقاضیان خرید یا فروش برند تجاری هستید کافی است با کارشناسان مجرب تکسفیر تماس حاصل فرمایید تا مشاوره و راهنمایی لازم برای طی کردن هر کدام از مسیرهای خرید یا فروش به شما عزیزان داده شود.

مقایسه ثبت و خرید برند

🔆 برند می تواند به صورت حقیقی و یا حقوقی به ثبت برسد؛ در ثبت برند این نکته وجود دارد که اگر نام برند درخواستی شما تکراری و یا مشابه برند ها در طبقه ی کاری مربوطه نباشد و همچنین در فرهنگ نامه دهخدا معنی داشته باشد، به ثبت میرسد که این موارد در خرید برند وجود ندارد زیرا که از قبل این مراحل طی شده است و شما با خرید برند قطعه صاحب آن برند خواهید شد و می توانید فعالیت خود را آغاز کنید.

🔆 زمانی که اقدام به ثبت برند می نمایید در صورتیکه مدارک شما ناقص باشد درخواست شما رد می شود تا اصلاحات را انجام دهید که همین امر باعث هدر رفتن وقت و به تعویق افتادن راه انداری کسب و کارتان می شود اما در خرید برند با چنین مشکلاتی به هیچ وجه مواجه نخواهید شد.

🔆 با خرید برند این امکان را دارید تا از میان صد ها برند که برای فروش هستند به نام تجاری مورد علاقه و مطابق سلیقه ی خود دست یابید و از میان دریایی از تنوع نام های تجاری به هدف خود برسید.

🔆 مراحل ثبت برند نیز بسیار تخصصی و پیچیده است و حداقل زمان لازم برای این پروسه 3 تا 4 ماه خواهد بود، در صورتی که با خرید برند در کوتاه ترین زمان و با طی مراحلی بسیار آسان می توانید صاحب برند خود شوید.

خرید و فروش برند

🔹 علاوه بر خرید برند افراد می توانند اقدام به فروش برند در طبقه ی کاری ای که قصد ندارند در آن فعالیت داشته باشند کنند و با مبلغی که از فروش برند به دست می آورند اقدام به خرید برند در طبقه ی کاری که قصد دارند شروع به فعالیت کنند نمایند؛ موسسه ی حقوقی تکسفیر این امکان را برای شما فراهم نموده است تا مراحل خرید و فروش برند خود را به آسانی طی نمایید.

🔹 از لیست برند ها میتوانید برند مطابق سلیقه و هم چنین برند مناسب برای حوزه ی کاری خود را برگزینید.

🔹 خرید و فروش برند در ایران قانونی است و طی مدت زمان کوتاه می توانید اقدام به خرید و فروش برند خود کنید.

🔹 خرید و فروش برند را می توانید به وکلا و کارشناسان با تجربه و کاردان موسسه ی تکسفیر بسپارید.

🔹 خرید برند قطعا مزایای بیشماری در حوزه ی تجارت و تبلیغات برای شما خواهد داشت.

مراحل خرید برند ثبت شده

🔸 انتخاب برند مورد نظرخود مطابق با سلیقه و مناسب با حیطه ی کاری مد نظر از میان برند های فروشی.

🔸 استعلام برند منتخب از سازمان ثبت اسناد کشور و اداره مالکیت معنوی.

🔸 تکمیل فرم های لازم برای خرید یک برند آماده.

🔸 تعیین هزینه ی خرید برند توسط فروشنده که قیمت را فروشنده ی برند مطابق با سابقه ی برند و تعداد طبقات برند و ... تعیین می نماید.

🔸 تنظیم سند صلح و خرید و فروش برند بین خریدار و فروشنده ی برند در دفترخانه ثبت اسناد.

مراحل خرید برند ثبت شده

مدارک موردنیاز برای خرید و فروش برند

مدارک هویتی  اعم از کارت ملی و شناسنامه خریدار و فروشنده

✔ در صورتی که برای انجام پروسه خرید و فروش از وکیل رسمی کمک گرفته اید باید مدارک  وی هم ارائه گردد.

✔ مدارکی که نوع کسب ‌وکار شما را تعیین می کند و مربوط به آن است.

✔ شماره ثبت برند و شماره اظهارنامه نیز باید ارائه گردد.

✔ مدارکی که مرتبط با ثبت برند هستند همچون آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی یا کثیرالانتشار.

✔  پس از تکمیل و ارائه مدارک نام برده شده، در دفترخانه به صورت رسمی و قانونی خرید و یا فروش برند  طی یک قرارداد انجام می گیرد.

خرید و فروش برند آماده یا ثبت برند؟

ارزش یک برند آماده و قیمتی که برای فروش آن تعیین می گردد تحت تاثیر عوامل مختلفی است که در ذیل نام برده شده است:

🔱 زیبایی نام برند ثبت شده مد نظر

🔱 اینکه نام برند آماده فارسی باشد یا لاتین

🔱 تعداد محصولات آن برند تجاری و طبقات ثبت شده آن

🔱 طبقات مشابه

🔱 ثبت کالا

یک برند آماده و از پیش ثبت شده به دلیل ارزش و اعتباری که در بازار خرید و فروش دارد قیمتش نسبت به ثبت یک برند جدید از ابتدا بیش تر خواهد بود که با توجه به ارزش اقتصادی آن، صرفه جویی ای که در وقت می شود به این علت که  نیازی به طی کردن پروسه ثبت برند نمی باشد و همچنین اعتبار بالاتری که در نزد مشتریان دارد، ارزش صرف این هزینه را دارد.

تعیین ارزش و بهای یک برند ثبت شده توسط کارشناسان رسمی انجام می گیرد؛ هر برندی که قدمت فعالیت آن بیشتر باشد، ارزش مالی آن نیز بالاتر است زیرا شناخته شده در بین افراد جامعه است که همین موضوع می تواند برگ برنده ای برای خریدار باشد.

از طرف دیگر جدا از بحث ارزش اقتصادی خرید یک برند آماده باعث صرفه جویی در زمان اشخاص می گردد به این علت که پروسه ثبت برند جدید وقت گیر و دشوار است و ماه ها به طول می انجامد ولیکن در صورت خرید برند آماده این پروسه فقط در حد چند روز زمان فرد را به خود اختصاص می دهد.

مورد بعدی این است که انتخاب نام مناسب برای برند با توجه به قوانین و قوائدی که وجود دارد و تایید شدن آن توسط سازمان مربوطه یک پروسه پیچیده و زمان بر است در صورتیکه در خرید برند آماده نام آن از قبل انتخاب و تایید شده است و از طرف دیگر به جواز تاسیس، اخذ کارت بازرگانی و پروانه بهره برداری هم نیازی نخواهد بود.

مقایسه ثبت برند با خرید و فروش برند

🔰 پروسه ثبت یک برند جدید در صورتیکه تمامی مراحل اداری بدون مشکل انجام بگیرد و نام منتخب شما مشابه نام دیگری نباشد و مورد تایید قرار بگیرد، حدود 4 تا 6 ماه زمان می برد و پس از آن گواهی ثبت برند به شما داده می شود این در حالی است که با خرید یک برند آماده تمامی این مراحل از قبل طی شده اند و شما چندین ماه از لحاظ زمانی جلو می افتید.

🔰 در زمانی که پروسه ی ثبت برند را طی می کنید ممکن است با اخطار هایی مواجه شوید که از زمان درخواست ثبت تا اعلام اخطار بین 45 تا 60 روز ممکن است زمان صرف شود که باید اخطار ها را بر طرف کرده و مجدد مراحل را طی نمایید که امکان دارد این مورد بارها تکرار شود و در آخر به نتیجه مورد نظر دست پیدا نکنید و فقط زمان و هزینه شما هدر رود ولیکن خرید یک برند آماده این مشکلات را برای شما نخواهد داشت زیرا که تمامی این مراحل از قبل طی شده اند.

🔰 در هنگام ثبت برند فارسی یا لاتین بودن نام آن، میزان کالا، تکمیل طبقات مرتبط با نام تجاری و غیره اهمیت داشته و بررسی می شوند به عنوان مثال در رابطه با برند های مواد غذایی که متقاضیان زیادی دارد ثبت برند برای برخی کالا ها امکان پذیر نیست و احتمال رد شدن درخواست شخص بسیار بالاست.

مقایسه ثبت برند با خرید و فروش برند

روش های خرید و فروش برند

توجه داشته باشید که خرید برند آماده به صورت کامل یا جزئی صورت گیرد:

🔼 خرید کامل یک برند آماده

در این حالت تمامی طبقات برند مورد نظر از فروشنده که همان صاحب نخست برند است به فرد خریدار منتقل می شود.

🔼خرید جزئی یک برند آماده

در این حالت فقط تعدادی از طبقات یک برند به شخص دیگر که تحت عنوان خریدار است منتقل می شود.

توجه داشته باشید که فروش برند آماده به صورت کامل یا جزئی صورت گیرد:

🔽 فروش اختیاری برند

در این حالت فروشنده برند که در واقع مالک آن هم است به اختیار و دلخواه خود با دریافت مبلغی که تعیین شده است مالکیت برند خود را به شخص دیگری وا گذار می کند که قرار داد آن در دفاتر اسناد رسمی بصورت قانونی بین طرفین نوشته و امضا می شود.

🔽 فروش اجباری برند

در این حالت صاحب برند فروشنده آن نیست بلکه مالک برند فوت شده است و پس از مرگ وی وراث اقدام به فروش و واگذاری برند می کنند.

آیا پیشرفت کاری بدون داشتن برند امکان پذیر است؟

تا وقتی که برند خود را ثبت نکرده اید به افراد سودجو و رقبا این اجازه را می دهید که از اعتبار و نام شما به نفع خودشان استفاده کنند به فرض مثال محصولی را با نام تجاری خود تولید کرده اید ولی این برند را به نام خود ثبت نکرده اید در این صورت است که هر شخص دیگری می تواند از این نام به نفع خود استفاده کند و با توجه به عدم ثبت خود پیگیری قانونی یا شکایتی هم به راحتی نمی توانید انجام دهید؛ بنابراین برای جلوگیری از چنین مسئله ای برند خود را به طور قانونی ثبت کنید زیرا  در این حالت سودجویان نمی تواند از این نام به نفع خود استفاده کند. به همین سادگی!

 

آیا پیشرفت کاری بدون داشتن برند امکان پذیر است

خلاصه مطلب

با توجه به بررسی هایی که در طول مقاله انجام شد می توان گفت که خرید برند آماده که از پیش به ثبت رسیده است در بسیاری از مواقع از لحاظ وقت و هزینه به صرفه تر از ثبت یک برند جدید است و از طرفی با خرید یک برند آماده به دلیل شناس بودن آن بین مشتریان برای شما اعتبار و سود مالی بیشتری رقم خواهد خورد.

بنابراین اگر خواهان خرید برند آماده می باشید و برای چگونگی خرید آن و انتخاب اش به مشاوره احتیاج دارید و یا اگر از فروشندگان برند تجاری خود هستید کافی است با کارشناسان تکسفیر با شماره  88072626-021 در تماس باشید تا شما را در این مسیر راهنمایی و همراهی نمایند.

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.