ثبت شرکت در زاهدان

جهت توسعه بیشتر کسب و کار خود پیشنهاد می شود که ثبت شرکت نمایید تا از مزایایی که ثبت تغییرات شرکت در اختیار شما قرار می دهد به راحتی استفاده نموده و قله های پیشرفت را طی نمایید. استان زاهدان یکی از کلان شهرهای کشور ایران و مرکز استان سیستان و بلوچستان می باشد که بیش از 580 هزار نفر جمعیت دارد و یازدهمین شهر های پرجمعیت کشور ایران به شمار می رود.

در آمد مردم این شهر از طریق کشاورزی تامین می گردد که شامل محصولاتی از قبیل ذرت دانه ای، جو، ذرت علوفه های، گندم و خیلی محصولات دیگر که می تواند با گسترش و داشتن برنامه مناسب این محصولات را افزایش داد.

شهر زاهدان به عنوان مرکز استان و یکی از نقاط حیاتی در زمینه تجارت در ایران شناخته می‌شود. این شهر در اقلیمی گرم و خشک واقع شده و توسط رشته‌های کوه‌های اشتران، انجیردان، جیکو، پیرخان و ملک‌سیاه احاطه شده است. صنایع‌دستی آن، به ویژه سوزن‌دوزی، به عنوان یکی از مهارت‌های برجسته جهان شناخته می‌شوند.

در سال‌های اخیر، ثبت شرکت در زاهدان و استان سیستان و بلوچستان، به ویژه در زمینه صادرات و واردات، رشد چشمگیری داشته است. فرودگاه بین‌المللی زاهدان، در طول سال، فرصتی را برای بازرگانان و تاجران فراهم می‌کند تا به راحتی به این شهر سفر کرده و در فعالیت‌های تجاری خود مشغول به کار شوند.

این ناحیه در حال حاضر به عنوان یکی از مناطق در حال توسعه کشور شناخته می‌شود و ظرفیت بسیار زیادی برای پیشرفت دارد. ثبت شرکت در زاهدان، با توجه به محیط تجاری فعال و پویا، یک گام مهم برای ورود به بازارهای منطقه و جهانی محسوب می‌شود.

مراکز فرهنگی، تاریخی و تفریحی شهرستان زابل:

  •    مجتمع تفریحی براسان
  •    مجتمع سنتی شبستان
  •    کوهستان پارک
  •    مجتمع فرهنگی، تفریحی لادیز
  •    مجتمع تفریحی ایران بلوچ
  •    مجتمع تفریحی گراناز
  •    بوستان فرهنگیان
  •    سینما اشراق
  •    کتابخانهٔ عمومی استاد کامبوزیا
  •    پارک لاله
  •    باغ خانواده
  •    پارک ملت ایران
  •    موزه پست
  •    خانه ابویی
  •    باغ خاتم
  •    مجتمع تفریحی امام زمان (عج)
  •    باغ امام علی (ع)
  •    آموزشگاه آزاد هنری رها
  •    پارک شادی

که جهت ثبت شرکت، ثبت تغییرات شرکت، ثبت برند و سایر امور ثبتی دیگر می توانید با موسسه حقوقی و ثبتی تکسفیر تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان و مشاوران با تجربه ما در کمترین زمان ممکن آماده پاسخگویی و به ثبت رساندن امور ثبتی شما عزیزان باشند.

اقسام و انواع قالب ثبت شرکت در زاهدان

1-ثبت شرکت سهامی خاص در زاهدان

2- ثبت شرکت با مسئولیت محدود در زاهدان

3- شرکت سهامی عام

4- شرکت تضامنی

5- شرکت مختلط سهامی و مختلط غیر سهامی

6- شرکت نسبی

7- شرکت تعاونی (تولید و مصرف)

قوانین رسمی ثبت شرکت در زاهدان و سیستان و بلوچستان

در فرآیند ثبت شرکت در زاهدان و استان سیستان و بلوچستان، اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری (sherkat.ssaa.ir) به عنوان مرجع اصلی این فعالیت بهره‌ور است. این اداره، که تحت نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور فعالیت می‌کند و وابسته به قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران است، نظارت کامل بر تمام مراحل تشکیل شرکت‌ها دارد. تمامی آیین‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها، مقررات و دستورالعمل‌های مرتبط با این زمینه از طریق این سازمان اطلاع‌رسانی می‌شوند. اگر تصمیم به شروع فعالیت تجاری در استان سیستان و بلوچستان یا شهر زاهدان دارید، تاسیس یک شرکت، از نظر قانونی امری ضروری و برجسته است.

از جمله ویژگی‌های حائز اهمیت در فرآیند ثبت شرکت در زاهدان و سیستان و بلوچستان می‌توان به تنظیم مدارک مستقل بر اساس نوع شرکت اشاره کرد. در این راستا، علاوه بر تفاوت در مدارک مورد نیاز برای انواع شرکت‌ها، رعایت رویه‌ها و فرآیندهای رسمی نیز الزامی است. با امکانات ثبت آنلاین شرکت، متقاضیان دیگر نیازی به حضور حضوری ندارند و تمامی مدارک لازم را به صورت آنلاین تکمیل و ارسال می‌کنند. این امر باعث سرعت بیشتر و کاهش احتمال خطاها می‌شود.

با توجه به شیوه ثبت شرکت‌های سهامی خاص و شرکت‌های با مسئولیت محدود در زاهدان و سیستان و بلوچستان، مدارک مختلفی برای هر کدام لازم است. در ادامه مطلب ، به مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود در زاهدان اشاره شده است:

بیشتر بخوانید: وظایف بازرس در ثبت شرکت

مراحل ثبت شرکت در زاهدان

 مراحل ثبت شرکت در زاهدان

در ابتدا ثبت نام در سامانه ثبت شرکت ها را می توانید از طریق اینترنت مرحله به مرحله انجام داده و پس از تایید نهایی اطلاعات حدود یک الی چهار روز بعد، تایید یا عدم تایید شدن نام های شرکت از طریق سامانه به اطلاع همه اعلام می گردد.

درصورت عدم تایید شدن نام مجددا نام های جدید را وارد سامانه نموده و کد پیگیری دریافت می کنیم. در صورت تایید نام، برگه ابلاغیه تایید نام را به همراه تصویر برابر اصل مدارک هویتی اعضا و سهامداران و اصل گواهی عدم سوپیشینه به اداره کل ثبت شرکت های زاهدان ارسال می کنیم.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در زاهدان

برا ی اینکه ثبت شرکت با مسئولیت محدود در زاهدان نمایید نیاز به اقدام دو نفر یا بیشتر برای ثبت شرکت می باشد . سرمایه ثبت تغییرات شرکت با مسئولیت محدود توسط موسسین باید تامین شود.

سرمایه نزد مدیر عامل باقی می ماند و هر یک از شریکان به اندازه ی سرمایه ای که گذاشته اند متعهد می باشند .

در ثبت شرکت با مسئولیت محدود نباید نام یکی از اعضا یا شرکا را به عنوان اسم شرکت انتخاب نمود زیرا شخص مورد نظر مسئولیت تضامنی در برابر شرکت می یابد و همچنین در ثبت شرکت ها با مسئولیت محدود ، باید عبارت مسئولیت محدود قبل یا بعد از نام شرکت عنوان و درج گردد .

برای ثبت تغییرات شرکت با مسئولیت محدود باید کل سرمایه مشخص گردد و متن شرکت نامه تنظیم و امضا شود.

مدارک ثبت شرکت با مسئولیت محدود در زاهدان:

  1. دو برگ تقاضانامه ثبت شرکت در استان سیستان و بلوچستان
  2. دو برگ شرکت‌نامه رسمی
  3. دو جلد از اساسنامه شرکت
  4. دو نسخه از صورتجلسه مجمع عمومی موسسین و هیئت‌مدیره
  5. فتوکپی شناسنامه همه شرکا و مدیران
  6. آگهی روزنامه رسمی برای افراد حقوقی
  7. تامین سرمایه نقدی و تقویم‌نامه سرمایه غیر نقدی توسط شرکا
  8. مجوز رسمی فعالیت از مراجع قانونی در استان سیستان و بلوچستان یا شهر زاهدان (در صورت نیاز)

ثبت شرکت سهامی خاص در زاهدان

برای ثبت شرکت با سهامی خاص تمامی سرمایه ی مورد نیاز برای بر پایی شرکت توسط موسسین تامین می شود و 35 درصد از کل سرمایه به نام ثبت شرکت به حسابی که اعلام می شود واریز می گردد و 65 درصد بقیه سرمایه در تعهد سرمایه داران می ماند . برای ثبت این نوع شرکت ها گواهی بانکی که نشان دهنده واریز 35 درصدی از سرمایه می باشد لازم و ضروری است .

در شرکت سهامی خاص بعد از نام ثبتی شرکت باید عبارت سهامی خاص ذکر گردد. کمترین سرمایه در ثبت تغییرات شرکت های سهامی خاص یک میلیون ریال (1000000 ریال) می باشد .

تمامی شرکت های سهامی خاص باید یک جلد دفتر سهام جهت ثبت سهام شرکت تهیه نمایند و تمامی تغییرات سهام نیز در آن ثبت گردد.

مدارک ثبت شرکت سهامی خاص در زاهدان:

  1. تکمیل و امضای دو نسخه از اساسنامه توسط سهامداران
  2. تکمیل و امضای دو نسخه اظهارنامه شرکت سهامی خاص توسط همه سهامداران
  3. ارائه دو نسخه از صورتجلسه مجمع عمومی موسسان توسط سهامداران و بازرسان با امضا
  4. مشخص کردن نخستین مدیران و بازرسان و قبول سمت مدیریت و بازرسی از طرف آنان
  5. کپی شناسنامه برابر اصل شده همه مدیران و سهامداران و بازرسان
  6. کپی برابر اصل کارت ملی تمامی سهامداران، بازرسان و اعضای هیئت‌مدیره
  7. ارائه گواهی بانکی که حاکی از پرداخت حداقل ۳۵% سرمایه اولیه شرکت باشد
  8. مجوز فعالیت از مراجع قانونی ذی‌ربط در شهر زاهدان یا استان سیستان و بلوچستان (در صورت نیاز)

ثبت تغییرات شرکت در زاهدان

ثبت تغییرات شرکت در زاهدان

یکی از مسائلی که امکان دارد بعد ازثبت شرکت پیش آید ایجاد تغییرات در شرکت می باشد، این تغییر می تواند شامل بسیاری از موارد مانند تغییر نام ، تغییر آدرس و یا تغییر مواضع و قوانین امور کاری باشد.

برای انجام تغییرات شرکت نیاز به مجوز های لازم خواهید داشت اما ایجاد تغییر در شرکت در هر زمانی که نیاز باشد قابل انجام خواهد بود.

تغییرات مورد نیاز باید با اعلام و تهیه صورتجلسه انجام شود و این موارد باید به صورت رسمی و قانونی انجام شود .

همانطور که مستحضر می باشید شریکان و سهام داران یک شرکت و مجموعه ممکن است با اختلافات و یا تغییر نظریات همراه باشند، البته همیشه تغییرات در محوریت مشکلات نخواهند بود و ممکن است برای پیشرفت کاری و یا ایجاد تغییرات مناسب و مفید برای شرکت انجام شوند .

اگر اشخاص حقوقی پس از ثبت نیاز به تغییر و تحولاتی در اساسنامه شان داشته باشند با مراجعه به یک موسسه حقوقی و ثبتی و درخواست تغییرات شرکت، تصمیمات خود را در رابطه با اصلاح مشکلات قبلی اصلاح می نمایند.

برای ارائه کردن روش های جدید و یا اصلاح مشکلات گذشته نیز کاربرد دارد و می تواند در بسیاری از موارد در جهت های مثبت و موثری ایجاد شود، در بیشتر موارد شریکان با ایجاد تغییرات اوضاع شرکت تجاری خود را سامان می بخشند و از این طریق می توانند کسب و کار خود را رونق بخشند.

هزینه‌های ثبت شرکت در زاهدان و سیستان و بلوچستان

در قالب قوانین تجارت جمهوری اسلامی ایران، هفت نوع شرکت تجاری به شرح زیر تعریف شده‌اند: شرکت سهامی خاص، شرکت سهامی عام، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تضامنی، شرکت نسبی، شرکت مختلط سهامی، شرکت مختلط غیر سهامی، و شرکت تعاونی تولید و مصرف. انتخاب نوع شرکت متناسب با نوع تجارت و زمینه‌های کاری شما بسیار حائز اهمیت است.

مدت زمان تأسیس شرکت در زاهدان و سیستان و بلوچستان

فرآیند ثبت شرکت در زاهدان و سیستان و بلوچستان، تقریباً دو هفته کاری به طول می‌انجامد. این مراحل قانونی باید به ترتیب انجام شوند. پس از تکمیل و بازبینی تمامی مدارک، آنها به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال می‌شوند. کارشناسان این اداره مسئول بررسی دقیق مدارک هستند و در صورت مشاهده هر گونه ایراد، مدارک را جهت اصلاح به متقاضی باز می‌گردانند. نهایتاً تأسیس شرکت در سیستان و بلوچستان و زاهدان پس از تأیید بازرسان این اداره و صدور گواهی آگهی شرکت انجام می‌شود. ارائه مبلغ اضافی هیچ تأثیری بر سرعت پیشروی در این روند قانونی و کاهش مدت زمان ثبت شرکت در زاهدان و سیستان و بلوچستان ندارد.

جمع‌بندی

در زمینه ثبت شرکت در زاهدان و سیستان و بلوچستان، اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری نقش اساسی دارد و تحت نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان مرجع اصلی این فعالیت فعالیت می‌کند. انواع مختلف شرکت‌ها نیازمند تنظیم مدارک مستقل و رعایت فرآیندهای رسمی هستند. امکانات ثبت آنلاین شرکت‌ها به سرعت و کاهش احتمال خطاها کمک کرده و برخی از ویژگی‌ها و مراحل ثبت شرکت در زاهدان شرح داده شده‌اند.

سوالات متداول

1. چه نوع شرکت‌های تجاری در قانون تجارت جمهوری اسلامی ایران تعریف شده‌اند؟

  • در قانون تجارت جمهوری اسلامی ایران، هفت نوع شرکت تجاری وجود دارد که عبارتند از: شرکت سهامی خاص، شرکت سهامی عام، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تضامنی، شرکت نسبی، شرکت مختلط سهامی، شرکت مختلط غیر سهامی، و شرکت تعاونی تولید و مصرف.

2. چه ویژگی‌های مهمی در فرآیند ثبت شرکت در زاهدان و سیستان و بلوچستان وجود دارد؟

  • تنظیم مدارک مستقل بر اساس نوع شرکت، رعایت رویه‌ها و فرآیندهای رسمی، امکانات ثبت آنلاین باعث سرعت بیشتر و کاهش احتمال خطاها می‌شوند.

3. چگونه مدارک ثبت شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود در زاهدان تفاوت دارند؟

  • برای ثبت شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود، مدارک مختلفی نیاز است. برای مثال، در شرکت سهامی خاص نیاز به گواهی بانکی برای واریز سرمایه 35 درصدی وجود دارد.

4. چه مراحلی برای ثبت تغییرات در شرکت‌ها در زاهدان وجود دارد؟

  • انجام تغییرات مانند تغییر نام، آدرس یا مواضع و قوانین امور کاری نیازمند اعلام و تهیه صورتجلسه به صورت رسمی و قانونی است. تغییرات مورد نیاز باید با مجوز‌های لازم انجام شود و ممکن است در هر زمانی قابل انجام باشد.
  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.