ثبت-شرکت-در-مشهد

اگر قصد تاسیس شرکتی را دارید و یا اگر می خواهید کسب و کار و شرکت خود را طبق چارچوب و قوانین خاصی توسعه ببخشید و موفقیت های بیشتری کسب کنید پیشنهاد ما به شما این است که در ابتدا شرکت خود را ثبت نمایید.

اگر یک سرمایه گذاری جدید را  می خواهید شروع کنید یا به دنبال رشد کسب و کار خود هستید، ممکن است به فکر راه اندازی و تاسیس یک شرکت باشید. اگرچه ثبت یک شرکت می تواند قدم بزرگی به نظر برسد، اما تجارت تحت ساختار شرکت مزایای زیادی نیز دارد.

مزایای ثبت شرکت در مشهد

1. با ثبت شرکت در مشهد مسئولیت شخصی خود را محدود کنید

به عنوان یک تاجر انحصاری یا شریک، شما از نظر قانونی مسئول تمام جنبه های تجارت خود، از جمله بدهی ها و زیان ها هستید. علاوه بر این، در صورت فروش محصول خراب یا اشتباه، شخصا مسئول خواهید بود. اداره یک کسب و کار از این طریق می تواند خطرناک باشد، زیرا به این معنی است که دارایی های شخصی شما نیز در خطر است.

در مقابل، یک شرکت شخصیت حقوقی جداگانه دارد و ثبت آن یک راه آسان برای محافظت از دارایی های شخصی شما در برابر هرگونه اقدامات تجاری تان است. بدهی هایی که به شرکت متصل می شوند به شما تعلق نمی گیرند و می توانید روی کسب و کارتان بدون نگرانی تمرکز کنید.

2. با ثبت شرکت در مشهد بدهی مالیاتی خود را به حداقل برسانید

بسته به میزان درآمدی که از کسب و کارتان به دست می آورید و طبق ساختار شرکت، مالیات کمتری پرداخت خواهید کرد. در ایران، نرخ مالیات فعلی برای شرکت ها و مشاغل کوچک کمتر از بالاترین نرخ مالیات برای یک فرد است. به عنوان یک تاجر انحصاری، شما به عنوان یک فرد مشمول مالیات هستید و سود کسب و کار شما بخشی از درآمد فردی شما است.

علاوه بر این، شرکت شما مستحق طیف وسیعی از کسر مالیات برای تبلیغات، آموزش، تعمیرات و نگهداری خواهد بود.

3. از درگیری با سهامداران و بنیانگذاران جلوگیری کنید

ثبت شرکت در صورت بروز اختلاف با بنیانگذار بسیار کمک می کند. هنگامی که شرکت خود را ثبت می کنید، کنترل مالکان به تعداد سهام آنها بستگی دارد. در صورت بروز اختلاف، تخصیص سهم نیز تعیین می کند که چه کسی بیشترین قدرت تصمیم گیری را دارد.

به طور مشابه، شرکت ها می توانند به شما اجازه دهند که مالکیت و مدیریت کسب و کار را از هم جدا کنید. به عنوان مثال، ممکن است چندین سهامدار داشته باشید، اما مدیرانی را منصوب کنید که مالک شرکت نیستند. این اجازه می دهد تا کسب و کار توسط متخصصان خبره اداره شود.

4. سرمایه قابل توجهی جذب کنید

پس از ثبت شرکت، توانایی شما برای جذب سرمایه گذار و جمع آوری پول برای کسب و کارتان آسان تر خواهد بود. ثبت شرکت به شما این امکان را می دهد که قرض بگیرید و بدهی داشته باشید. همچنین، ثبت شرکت به شما امکان فروش سهام و افزایش سرمایه را می دهد.

5. شهرت نزد مشتریان

ایجاد شهرت از سوی مشتریان، به ویژه مشتریانی که قبلا هرگز تجارت نکرده اند بسیار دشوار است. ثبت شرکت به مشتریان بالقوه شما این اطمینان را می دهد که با یک سازمان معتبر سروکار دارند. اگر کسب و کار شما آنلاین است و این امکان را دارید که مشتریان قبل از ارسال کالا یا خدمات، به حساب شرکت شما پول پرداخت کنند، داشتن یک کسب و کار ثبت شده همراه با حساب شرکتی اعتبار و اعتماد بیشتری را ایجاد می کند.

6. افتتاح حساب به نام شرکت شما

یکی دیگر از مزایای بزرگ ثبت شرکت، استفاده از نام و یا برند شرکت برای افتتاح حساب برای شرکت شما است. داشتن حساب شرکتی به شما اعتبار و اعتماد بیشتری از سوی مشتریان، بانک، تامین کنندگان و سایر شرکای تجاری تان می دهد.

7. حفاظت از مسئولیت قانونی

هنگامی که کسب و کار خود را به عنوان شرکت ثبت می کنید، یک نهاد متفاوت از شرکت خود هستید. شما همچنین از محافظت مسئولیت قانونی برخوردار می شوید. در صورت ادغام، شخصا مسئولیتی در قبال حوادث خاص و سایر مسئولیت ها نخواهید داشت.

اگر وام گرفته‌اید و در پرداخت آن کوتاهی کرده‌اید، بانک شما اموال شما را به جز دارایی شرکت توقیف نمی‌کند، و از چنین اتفاقاتی در امان هستید.

8. گرفتن وام

هنگامی که شرکت شما ثبت می شود، دسترسی به وام در مقایسه با درخواست وام شخصی بسیار آسان می شود. با مدارک خود، باید ثابت کنید که واقعا صاحب یک تجارت هستید. این باعث اعتبار و اعتماد می شود. و سرمایه گذاران یا وام دهندگان شما خواهند دید که با یک شرکت معامله می کنند و در صورت وجود شرایط و ضوابط دیگر مایل به قرض دادن به شما هستند.

ثبت شرکت سبب مشروعیت و آگاهی از برند می شود!

به بزرگترین برندهای جهان امروز فکر کنید. گوگل، نایک، فیسبوک. همه اینها شرکت های ثبت شده هستند. برای اینکه یک کسب و کار تا آنجا که می تواند موفق و گسترده باشد، ثبت شرکت ضروری است.

ثبت شرکت، شهرت و درک کسب و کار شما را افزایش می دهد. یک شرکت نهاد خودش است که جدا از شما فعالیت می کند.

تبدیل شدن به یک شرکت ثبت شده نیز برای هرگونه معامله آتی با اشخاص ثالث مهم است، زیرا بسیاری از کسب و کارها فقط شرکت های ثبت شده را استخدام می کنند یا با آنها تعامل می کنند.

مشهد مقدس از کلان شهرهای شمال شرقی کشور ایران و مرکز استان خراسان رضوی است که دارای بهترین موقعیت ها برای ثبت شرکت و اشتغالزایی ست. گرفتن رتبه دومین شهر پهناور و داشتن جمعیتی معادل بیش از 3 میلیون نفر این شهر را به شهری با فرصت های شغلی زیاد تبدیل کرده است.

مشهد مقدس از نظر اقتصادی وابسته به گردشگری مذهبی و زیارتگاهی حرم مطهر امام رضا است. از سوی دیگر وجود مراکز تجاری و امکانات پزشکی باعث اهمیت گردشگری در مشهد شده است.

اقتصاد مشهد وابسته به محصولاتی همچون زعفران، نبات، آجیل و زرشک و صنعت فرش است. با ثبت شرکت و توزیع محصولاتی همانند زعفران و نبات می توانید محصولات مورد نیاز و یا سوغاتی های زائران و توریست هایی که به این شهر مقدس می آیند را تامین کنید.

صنعت هتل داری نیز یکی از صنایع پر درآمد شهر مشهد محسوب می شود.

صنایع در مشهد شامل: صنایع غذایی، نساجی، شیمیایی، کانی غیرفلزی، قطعه‌سازی و فولاد کشاورزی از رایج ترین صنایع مهم در مشهد به‌شمار می‌آیند.

یکی از قطب‌های اصلی تولید چرم در ایران شهر مشهد به‌شمار می‌آید و کارخانه‌های بزرگی مانند «چرم مشهد» در شهر مشهد واقع است. هم‌چنین در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری در بخش پروژه‌های کلان اداری–تجاری رونق یافته‌ است. سرمایه گذاران می توانند با همکاری اشخاص متخصص شراکت نموده و در قابل فعالیت های تجاری، مهندسی و تولید و.. شرکت های خود را ثبت کنند.

شهرک‌های صنعتی موجود در مشهد عبارتند از:

شهرک صنعتی گلبهار، شهرک صنعتی بینالود، طوس، کاویان، کلات، ماشین‌سازی، باغچه و ناحیه امان‌آباد مشهد، جزو شهرک‌های صنعتی اطراف شهر مشهد به شمار می روند.

شهر مشهد نمایشگاه بین المللی بزرگ و فعالی دارد که بزرگترین نمایشگاه بین المللی پس از نمایشگاه بین المللی تهران است. این شهر به‌ دلیل هم‌سایه بودن با کشورهای آسیایی میانه و موقعیت صنعتی که این شهر، سالانه شاهد میزبان ده‌ها نمایشگاه بین‌المللی است.

اگر مطمئن نیستید که کدام ساختار تجاری برای شما مناسب است، موسسه حقوقی و ثبتی تکسفیر می تواند به شما جهت تغییرات شرکت، ثبت تغییرات شرکت، ثبت شرکت و سایر امور ثبتی کمک کند و در انتخاب بهترین گزینه همراهتان باشد.

قالب های ثبت شرکت در مشهد

قالب های ثبت شرکت در مشهد

متقاضیان ثبت شرکت جهت انجام پروسه تشکیل شخص حقوقی ابتدا باید با اشراف به قوانین نوع شخصیت حقوقی را انتخاب نمایند و با بررسی قوانین مرتبط با آن نوع از شرکت ها تصمیم گیری های مرتبط را انجام دهند. شما باید نوع شرکت را از قبل تعیین کنید زیرا مالیات، مزایا و نحوه انجام کسب و کارتان را تعیین می کند.

انواع اشخاص حقوقی جهت ثبت شرکت در مشهد به شرح زیر است:

مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود در مشهد

ثبت شرکت به محافظت از دارایی های شخصی شما کمک می کند. مسئولیت محدود به عنوان ساختار قانونی برای یک تجارت یا سازمان تعریف می شود که در آن ضرر و زیان شما از مقدار سرمایه گذاری شده در یک تجارت ثبت شده بیشتر نمی شود. این بدان معناست که شما به عنوان صاحب یک کسب و کار ثبت شده، در قبال هیچ بدهی اضافی پاسخگو نیستید.

بسته به اندازه کسب و کار شما، همه صاحبان کسب و کار یا شرکای درگیر نیز در قبال هیچ گونه مسئولیت شخصی در صورت وقوع مسئولیت پذیر نیستند.

ثبت شرکت همچنین می تواند به گسترش آگاهی از محصولات کمک کند. هنگامی که فرآیند ثبت شرکت را به پایان رساندید، از مزیت ایجاد تأثیرات بیشتر بر شرکای تجاری یا سرمایه گذاران بالقوه برخوردار خواهید شد. این به این معنی است که سود شما می تواند افزایش یابد و هزینه بیشتری برای تلاش های بازاریابی خود خواهید داشت که به نوبه خود به افزایش اعتبار کسب و کار شما کمک می کند.

حتی بهتر از این، احتمال اینکه مشتریان بالقوه کسب‌وکار شما را به رقبای خود در همان صنعت انتخاب کنند، بیشتر می‌شود، زیرا شما اولین تأثیر را گذاشته‌اید.

مشارکت با مسئولیت محدود یک انتخاب محبوب در بین کارآفرینان است زیرا مزایای یک شرکت مشارکتی و یک شرکت را در یک نهاد واحد ترکیب می کند. هدف از ثبت شرکت با مسئولیت محدود ایجاد یک ساختار شرکتی ساده است که با محدود کردن مسئولیت مالکان به نفع آنها باشد.

شرکت مسئولیت محدود دارای حداقل دو شریک است و  هر یک از شرکا تعهد و وظایفی به شرکت دارند.

یک شرکت با مسئولیت محدود همه ویژگی های یک شرکت مشارکتی را دارد، به استثنای همان وضعیت شخصیت حقوقی و مسئولیت نامحدود شرکا. در نتیجه، شرکت های تضامنی با مسئولیت محدود دارای وجود حقوقی و هویت مجزا از شرکت کنندگان خود هستند. و شرکای آن فقط به میزان محدودی مسئولیت دارند.

قالب مشارکت با مسئولیت محدود بهترین جایگزین برای شرکت های مشارکتی است. این یک وسیله تجاری شرکتی است که مزایای مسئولیت محدود را برای یک شرکت به ارمغان می آورد و در عین حال به اعضای آن اجازه می دهد تا اداره داخلی خود را بر اساس توافق سازماندهی کنند. شرکت با مسئولیت محدود دارای ویژگی های مختلفی مانند موارد زیر است:

  • مسئولیت محدود
  • حداقل تعداد شرکا
  • نهاد قانونی مجزا
  • تعداد نامحدود شرکا
  • افزایش سرمایه از طریق سهام
  • حافظت از دارایی های شخصی شرکا
  • شرکت با مسئولیت محدود در مقایسه با شرکت های معمولی تصویر و اعتبار بهتری دارد.
  • الزامات سازگاری آسان در مقایسه با شرکت.
  • بدون نیاز به حسابرسی تا سطح معینی از گردش مالی سالانه.
  • تداوم کسب و کار باقی می ماند، شرکا ممکن است بیایند و بروند.
  • حداقل شرط مشارکت سرمایه وجود ندارد.

ثبت شرکت سهامی خاص در مشهد

ثبت شرکت سهامی خاص در مشهد

از آنجایی که یک شرکت سهامی خاص سهامداران را با مسئولیت محدود و محدودیت های مالکیت دقیق تضمین می کند، تحت یکی از روش های بسیار توصیه شده برای ایجاد یک تجارت قرار می گیرد.

ثبت شرکت سهامی خاص اولین انتخاب برای هر تجارت تازه تاسیس شده است زیرا ساده ترین راه را برای جمع آوری سرمایه از سرمایه گذاران فراهم می کند.

شرکت سهامی خاص از نظر فنی شرکتی است که مالکیت خصوصی دارد و توسط شرکت های کوچک و متوسط ​​اداره می شود. مسئولیت تجاری محدود به سهام آنها و تعداد سهامداران محدود به 200 نفر است و مدیران و سهامداران شرکت می توانند یک نفر یا متفاوت از یکدیگر باشند.

این نوعی از ادغام شرکت است که به شرکت ها شخصیت حقوقی مستقل از صاحبان، مدیران و سهامداران آن می دهد. در نتیجه، خدمات مهمی مانند ظرفیت قرارداد به نام آن و محافظت از دارایی های شخصی مالک ارائه می شود.

ثبت شرکت مزایای بسیاری را به همراه دارد. مشروعیت شرکت تجاری شما با داشتن یک مجوز ثبت شده افزایش می یابد. از راه های زیر به کسب و کار شما کمک می کند:

  • محافظت در برابر مسئولیت شخصی و همچنین امنیت در برابر سایر ضررها و خطرات را فراهم می کند.
  • نرخ مالیات پایین در مقایسه با شرکت با مسئولیت محدود
  • مدیران و سهامداران را می توان از هم جدا کرد
  • مشتریان بیشتری را جذب می کند
  • وام های بانکی و سرمایه گذاری های خوب را به راحتی از سرمایه گذاران قابل اعتماد دریافت می کند
  • بیمه مسئولیت را برای حفاظت از دارایی های شرکت شما ارائه می کند.
  • تنوع و ثبات بیشتر سهم سرمایه
  • افزایش توانایی گسترش شرکت
  • بانک ها، سرمایه گذاران خطرپذیر و سرمایه گذاران آن را ترجیح می دهند.
  • سهام به راحتی قابل واگذاری و توزیع مجدد به سایر مدیران/افرادی است که در شرکت سرمایه گذاشته اند.
  • انعطاف پذیری مشارکت را با مزایای یک شرکت سهامی عام ترکیب می کند.
  • شرکت کمترین خطر انحلال را دارد. مرگ / بازنشستگی / جنون / غیره بر زندگی یک شرکت تاثیر می گذارد. تنها انحلال طبق قانون شرکت ها، باعث تعطیلی یک شرکت سهامی خاص می شود.

یک شرکت سهامی خاص می تواند هیئت مدیره ای را برای اجرای تمام فعالیت ها استخدام کند. افراد متخصص به عضویت هیئت مدیره انتخاب می شوند و این منجر به مدیریت موثر و کارآمد در تجارت شما در مشهد و سراسر ایران می شود.

بردن عبارت مسئولیت محدود در نام شرکت لازم است. 

مدت زمان ثبت شرکت در مشهد

مدت زمانی که برای انجام امور ثبت شرکت در مشهد لازم است پس از تکمیل مدارک و انجام امور ثبت نام ها تقریبا ۲۰ الی ۲۵ روز کاری است. متقاضیان لازم است با در نظر گرفتن این مدت اقدامات لازم خود را در راستای انجام فعالیت انجام دهند. بنابراین قبل از شروع پروسه ثبت شرکت در مشهد از مدت زمان قطعی آن اطلاعات لازم را بیابید.

مدارک لازم ثبت شرکت در مشهد

جهت انجام ثبت شرکت در مشهد لازم است با توجه به موضوع فعالیت و نوع شرکت مدارک و اسناد مرتبط را جمع نمود. این مدارک به شرح زیر است:

  1. شناسنامه و کارت ملی کلیه اعضا
  2. گواهی عدم سو پیشینه برای اعضای هیئت مدیره و بازرسین
  3. مدارک تحصیلی در صورتی که نیاز باشد (بستگی به فعالیت شرکت دارد)
  4. مجوز فعالیت (در صورتی که نیاز باشد)
  5. ارائه آدرس صحیح به همراه کپستی برای محل فعالیت شرکت و محل سکونت متقاضیان

که لازم است قبل از اقدامات لازم برای ثبت شرکت نسبت به آن آگاه بود تا با دانش کامل اقدام به پروسه ثبت شرکت نمود.

برای آشنایی با موضوعات فعالیتی که نیاز به مجوز و یا مدارک تحصیلی مرتبط دارند می توانید به قسمت راهنمای سایت مراجعه نمایید و یا اطلاعات لازم در این خصوص را از کارشناسان موسسه تکسفیر جویا شوید و با دانش کامل اقدام به انجام پروسه ثبت شرکت در مشهد نمایید.

هزینه ثبت شرکت در مشهد

نمی توان در رابطه با هزینه ثبت شرکت در مشهد با اطمینان و دقیق سخن گفت. هزینه ثبت شرکت به نوع شرکت و عوامل زیادی تقسیم می شود.

 

جمع بندی

 متن فوق به بررسی قالب های ثبت شرکت در مشهد پرداخته و انواع اشخاص حقوقی جهت ثبت شرکت را مورد بررسی قرار داده است. مزایا و ویژگی های ثبت شرکت با مسئولیت محدود نیز به تفصیل بیان شده است. همچنین، اطلاعاتی درباره ثبت شرکت سهامی خاص و مدت زمان و مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت ارائه شده است.

سوالات متداول:

  1. چه مزایایی برای شرکت با مسئولیت محدود در مقایسه با شرکت های معمولی وجود دارد؟

    •  برخی از مزایا شامل مسئولیت محدود، افزایش اعتبار، امکان جذب مشتریان بیشتر، نرخ مالیات پایین‌تر، انعطاف پذیری مشارکت و حفاظت در برابر مسئولیت شخصی می‌شوند.
  2. چه مدارکی برای ثبت شرکت در مشهد لازم است؟

    • مدارک شامل شناسنامه و کارت ملی اعضا، گواهی عدم سو پیشینه، مدارک تحصیلی (در صورت نیاز)، مجوز فعالیت، و آدرس صحیح برای محل فعالیت و سکونت متقاضیان می‌باشد.
  3. چقدر زمان برای ثبت شرکت در مشهد نیاز است؟

    • مدت زمان تقریبی برای انجام امور ثبت شرکت در مشهد حدود 20 الی 25 روز کاری است.
 
  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.