سامانه ثبت من my.ssaa.ir

سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور My.ssaa.ir خدمات متنوعی را برای کاربرانش فراهم کرده. سامانه ثبت من به عنوان درگاه یکپارچه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می باشد. سامانه ثبت من این امکان را فراهم کرده است تا افراد بتوانند به صورت برخط از خدماتی که این سامانه حیاتی کشور در اختیارشان قرار می دهد استفاده کنند. در چند سال اخیر، اهمیت به گسترش اینترنت و انجام امور به صورت غیرحضوری در کشورمان بسیار بالا رفته است که همین سبب شده تا سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هم برای آنکه کاربران بتوانند خدمات مورد نیازشان را با سرعت و سهولت بالاتری انجام بدهند اقدام به طراحی و راه اندازی وبسایت و سامانه خود کرد my.ssaa.ir . پس اکنون افراد می توانند با مراجعه به سامانه ثبت من و ثبت نام در آن به خدمات گسترده ای از سازمان ثبت اسناد و املاک به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری دست یابند.

جهت بهره از سامانه ثبت من My.ssaa.ir افراد باید در سامانه ثبت من ثبت نام کنند. هرچند برخی از امکانات و خدمات این سامانه مثل استعلام ممنوع الخروجی و تصدیق اصالت سند نیاز به ثبت نام ندارند. اما برای دسترسی به اکثر این خدمات حتما نیاز است تا ثبت نام را انجام بدهید. متاسفانه به دلیل اینکه بسیاری از افراد اطلاعی از وجود سامانه ثبت من My.ssaa.ir یا خدمات آن ندارند، هنوز هم خدماتی که می تواند به صورت آنلاین انجام شود را به صورت حضوری انجام می دهند. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به نحوه کامل ثبت نام در سامانه ثبت من my.ssaa.ir و همچنین امکانات و قابلیت های سامانه ثبت من My.ssaa.ir بپردازیم.

 

سامانه ثبت من My.ssaa.ir

پیش از بررسی نحوه ورود به سامانه ثبت من، ابتدا توضیحاتی را در مورد این سامانه خدمت شما بیان می کنیم به جهت شناخت کامل تر. همانگونه که گفته شد، سامانه ثبت من که برای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می باشد حاوی اطلاعات و خدمات گسترده ای است که افراد از این طریق می توانند امور مورد نیاز خود را از سازمان ثبت اسناد و املاک به صورت غیرحضوری انجام دهند. این سامانه نیز تحت نظر قوه قضاییه می باشد. برخی از وظایف سامانه ثبت من عبارتند از: ثبت املاک، ثبت اسناد و اجرای آن ها، امور ثبتی مربوط به مالکیت معنوی، ثبت شرکت ها و دقاتر رسمی ازدواج و طلاق.

همانند سامانه های زیاد دیگر، سایت ثبت من نیز در ابتدا امکانات محدودتری را در اختیار کاربران خود قرار می داد. اما روز به روز به این خدمات که بتوان بصورت غیرحضوری انجام داد اضافه شده. بدین ترتیب سامانه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تبدیل به یک سامانه جامع و مرجع تبدیل شده است. اکنون که با خدمات و گستردگی و جامعیت این سامانه آشنا شدیم، به نحوه ثبت نام و ورود به سامانه ثبت من می پردازیم.

 

ورود به سامانه ثبت من

برای بهره مندی از خدمات گسترده سامانه ثبت من باید وارد سایت ثبت من با نشانی my.ssaa.ir بشوید. در ادامه به صورت گام به گام آموزش ورود به این سامانه را خدمت شما ارائه می کنیم.

۱برای ورود به سایت ثبت من بتدا باید آدرس اینترنتی این سامانه یعنی my.ssaa.ir را در مرورگر گوشی موبایل یا رایانه خود جست و جو نمایید.

۲بعد از آمدن نتایج مرورگر خود، باید بر روی اولین سایت که با همین آدرس هم در لیست قرار دارد، کلیک کرده و به ان وارد شوید.

۳اکنون شما وارد سایت شده و می توانید از خدمات این سامانه استفاده نمایید.

البته توجه داشته باشید که برای استفاده از موارد بیشتر خدمات سامانه ثبت من My.ssaa.ir باید ابتدا در آن ثبت نام کنید. پس اگر هنوز در این سایت ثبت نام خود را انجام نداده اید، در ادامه مقاله نحوه ثبت نام در این سامانه را مطالعه کنید.

ثبت نام در سامانه ثبت من

افرادی که نیاز دارند تا از خدمات بیشتر این سامانه بهره مند شوند باید در سامانه ثبت من ثبت نام کنند. اکنون به نحوه ثبت نام در سامانه ثبت من می پردازیم. اگر تا کنون در سامانه ثبت من ثبت نام نکرده اید و به خدمات آن نیاز دارید با ما همراه باشید در ادامه مقاله به نحوه ثبت نام در سامانه ثبت من می پردازیم.

جهت عضویت در سامانه ثبت من به نشانی my.ssaa.ir مراحل زیر را طی کنید.

1.ابتدا باید وارد این سامانه به نشانی اینترنتی my.ssaa.ir شوید که نحوه انجام این کار به طور مفصل توضیح داده شده است.

۲.پس از این که به این سایت وارد شدید، بر روی قسمت ورود کلیک نمایید. دو گزینه ورود به پرتال و ایجاد حساب کاربری به شما نمایش داده می‌شود. گزینه ایجاد حساب کاربری را انتخاب کنید. دفعات بعدی پس از ثبت نام، جهت ورود به برنامه گزینه ورود به پرتال را انتخاب می نمایید.

۳. پس از این که گزینه «ایجاد حساب کاربری» را انتخاب کردید، پنجره جدیدی باز می شود که در باید در آن اطلاعاتی مانند کد ملی، تاریخ تولد و شماره تلفن همراه را وارد کنید. این اطلاعات را وارد کرده و گزینه «ثبت نام» در زیر کادر را بزنید. توجه کنید که شماره تلفن همراه با کد ملی وارد شده با هم تطابق داشته باشند.

۴.سپس یک کد بر روی شماره موبایل وارد شده شما ارسال می‌شود. باید ان کد را وارد کرده و یک رمز عبور برای حساب کاربری تان انتخاب نمایید. پس از وارد کردن کد و رمز عبور، گزینه «تایید و ثبت» را بزنید.

۵.در آخرین مرحله پیام «ثبت نام شما با موفقیت انجام شد» مشاهده می شود.

بنابراین، ثبت نام در سایت ثبت من ، تکمیل شده و در ادامه می توانید به وسیله کد ملی و رمز عبور انتخابی به این سامانه وارد شده و از خدمات آن استفاده کنید.

امکانات و خدمات موجود در سامانه ثبت من my.ssaa.ir

زمانی که به سامانه ثبت من به نشانی my.ssaa.ir وارد می شوید، به صورت خودکار به بخش «پیشخوان خدمات من» هدایت می شوید که شامل سامانه های خدمات رسانی «املاک»، «اسناد رسمی»، «ازدواج و طلاق»، «اجرای اسناد رسمی»، «ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری»، «مالکیت معنوی»، «اشخاص حقوقی»، «شکایت»، «نوبت دهی»، «مکاتبات مکانیزه» و «نظرسنجی» می باشد.

محیط سامانه ثبت من

🔆 پیشخوان املاک:

 با وارد شدن به این بخش می توانید از خدماتی همچون «املاک من»، «خود اظهاری املاک»، «تصدیق اصالت سند»، «درخواست صدور سند»، «املاک دولتی» استفاده کنید.

🔆 پیشخوان اسناد رسمی:

این بخش شامل خدمات: «تصدیق اصالت سند»، «اسناد رسمی من»، «دفاتر دارای ظرفیت»، «پیگیری استعلام»، «نقشه دفاتر اسناد رسمی» می باشد.

 🔆پیشخوان ازدواج و طلاق:

 خدمات این بخش عبارتند از: «وقایع ازدواج و طلاق»، «دفاتر دارای ظرفیت»، «نقشه دفاتر ازدواج و طلاق».

 🔆پیشخوان اجرای اسناد رسمی:

 با ورود به این بخش نیز خدمات «استعلام ممنوع الخروجی»، «پیگیری پرونده اجرا» را دریافت خواهید کرد.

 🔆پیشخوان ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری:

 «صورتجلسات تغییرات»، «اظهارنامه دفتر ثبت تجارتی»، «رهگیری درخواست»، «اظهارنامه پلمب دفاتر قانونی»، «ثبت درخواست تاسیس»، «کد فراگیر اتباع خارجی» خدماتی هستند که در این بخش ارائه می شوند.

 🔆پیشخوان مالکیت معنوی:

 این بخش نیز شامل موارد «اظهارنامه های من»، «ثبت طرح صنعتی»، «جستجوی طرح صنعتی»، «ثبت اختراع»، «جستجوی علامت تجاری»، «ثبت علامت تجاری» و «جستجوی اختراع» است.

🔆 پیشخوان پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی:

 خدمات این قسمت شامل «استعلام شناسه ملی»، «درخواست اصلاح»، «درخواست تخصیص شناسنامه ملی»، «درخواست رفع تعلیق»، «درخواست بازبینی» می باشد.

🔆 پیشخوان بازرسی:

 در این قسمت امکان «ثبت شکایت»، «رهگیری شکایت» برای شما مقدور است.

 سایر خدمات سامانه ثبت من my.ssaa.ir شامل : «نوبت دهی اینترنتی»، «مکاتبات مکانیزه» و «نظرسنجی» می باشد.

 

بخش های مختلف سامانه ثبت من my.ssaa.ir

اکنون شما می توانید با وارد شدن به سامانه ثبت من به خدمات متنوعی دست یابید که از با اهمیت ترین امکاناتی که سامانه ثبت من My.ssaa.ir در اختیار شما قرار می دهد عبارت است از:

🔆ثبت شرکت ها:

 این امکان برای شما فراهم است که از طریق این سامانه نسبت به تاسیس شخصیت حقوقی، صورت جلسه تغییرات

 🔆مرکز مالکیت معنوی:

 در این سامانه می توانید به ثبت مالکیت های فکری مانند طرح صنعتی و علامت تجاری بپردازید.و درخواست کد فراگیر اقدام نمایید.

🔆استعلامات ثبتی:

 شما می توانید از طریق سامانه ثبت من استعلاماتی از جمله سند مالکیت، اسناد رسمی، ممنوع الخروجی و شناسه ملی را بگیرید.

🔆اطلاع رسانی:

شما می توانید از اطلاعیه های این سازمان در موارد قوانین و مقررات، آگهی ها و تعرفه هزینه ها آگاه شوید.

🔆اجرای اسناد رسمی: 

سامانه ثبت من امکان پیگیری پرونده اجرا، دریافت فرم ها اجرائیه اسناد رسمی و پرداخت هزینه تقاضانامه صدور اجرائیه را به شما می دهد.

به دلیل اینکه این موضوع اهمیت بالایی دارد سامانه ثبت من یک فایل پی دی اف قرار داده است تا بتوان تمامی راهنمایی های مورد نیاز را که برای استفاده از سامانه ثبت من My.ssaa.ir دارید مطالعه فرمایید.

 فایل pdf راهنمای سامانه ملی ثبت من

سوالات متداول

1- نحوه ورود به سامانه ثبت من my.ssaa.ir چگونه است؟

همانطور که در مقاله توضیح داده شد برای ورود به سامانه ثبت من باید آدرس اینترنتی my.ssaa.ir را در مرورگر خود وارد کرده و بعد از ورود به سامانه مراحل ثبت نام را انجام دهید.

2- نحوه ثبت نام در ثبت من my.ssaa.ir چگونه است؟

برای ثبت نام در ثبت من باید از قسمت ورود موجود در بالای سایت اصلی گزینه ایجاد حساب کاربری را انتخاب کرده و سپس اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و در نهایت رمز موقتی که برایتان پیامک می شود را وارد کنید تا مراحل ثبت نام شما تکمیل گردد.

3- امکانات سایت ثبت من چیست؟

سامانه ثبت من به منظور ارائه خدمات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به صورت آنلاین و اینترنتی راه اندازی شده است که از مهم ترین امکانات آن می توان به ثبت املاک ، ثبت سناد و اجرای آن ها ، ثبت شرکت ها و دقاتر رسمی ازدواج و طلاق و امور ثبتی مربوط به مالکیت معنوی  به صورت اینترنتی اشاره کرد.

خلاصه مطلب:

با توجه به اینکه سازمان های دولتی در حال سوق دادن فعالیت های خود به سمت خدمات غیرحضوری هستند، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هم از این قافله عقب نمانده است و سامانه ثبت من را راه اندازی کرده. افراد از طریق وارد شدن به این سامانه می توانند از خدمات زیادی که در گذشته حتما باید به صورت حضوری انجام می شد، به صورت آنلاین و غیر حضوری بهره مند شوند.

پس با تاسیس این سامانه برای بسیاری از امور افراد نیاز ندارند زمان خود را صرف انتظار در اداره جات به صورت حضوری کنند. جهت بهره مندی از این خدمات باید به سامانه ثبت من my.ssaa.ir وارد شوند. شیوه ورود به سامانه ثبت من که زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است در این مقاله آموزش داده شد.

 

 

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.