ثبت برند بین المللی مادرید

 

برند تجاری یک نام تجاری برای کسب و کار شما است. در اصطلاح اولیه، ثبت برند به معنای تأیید یک تجارت یا بیزینس است که تحت آن یک کسب و کار، فروش و تجارت خود را انجام می دهد. برند مورد نظر می تواند به صورت تصویر بصری مانند نماد، کلمه، لوگو، اعداد، شعارها، ترکیبی از رنگ ها و موارد دیگر باشد.

فرایند ثبت برند در سطح بین المللی از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا از نظر قانونی نه تنها سبب متمایز کردن محصول و کالای شما از سایر کالاهای مشابه می شود بلکه به مصرف کنندگان در شناسایی محصولات کمک زیادی می کند. همچنین  با ثبت برند بین المللی می توانید کسب و کارتان را در دور دنیا گسترش دهید و از مزایای آن بهره مند شوید.

ثبت برند در هر کشوری کار تقریباً غیرممکنی است. به خصوص اگر به صورت آنلاین تجارت می کنید. اگر تجارت بین المللی انجام می دهید، و تصمیم گرفته اید که برند تجاری
بیزینس تان را به طور بین المللی ثبت کنید، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید برند تجاری تان را در سطح بین‌المللی بدون نیاز به گذراندن مراحل ثبت در کشورهای جداگانه ثبت کنید. در خواندن این مطلب همراه ما باشید.

برند تجاری شرکتم را در کدام کشورها می توانم ثبت کنم؟

هر شخص حقیقی یا حقوقی می تواند در هر کشوری که می خواهد محصولات و خدماتش را معرفی کند و بیزینس خود را گسترش دهد. اما بهتر است برند خود را در هر کشور یا حوزه‌ای که محصولات یا خدمات خود را تحت آن برند ارائه می دهد و در آن حوزه‌هایی که قصد دارد از آن برای محصولات یا خدمات خود در آینده استفاده کند ثبت کند.

چگونه می توانم برند شرکتم را در سراسر جهان ثبت کنم؟

علامت تجاری به معنای برند یا لوگویی حاوی نماد، حروف، کلمات، اعداد یا عبارات مرتبط با کالاها یا خدمات یک شرکت یا فرد است. علامت تجاری، هویت یک شرکت یا کسب و کار فردی است که به مصرف کنندگان کمک می کند کالاها یا خدمات دارای برند را از دیگر محصولات متمایز کنند. بنابراین، ثبت علامت تجاری برای محافظت از استفاده غیرمجاز دیگران ضروری است.

ثبت علامت تجاری محدود به مناطق است. به عنوان مثال، هنگامی که یک علامت تجاری در هند ثبت می شود، برند تنها در مناطق هند محافظت می شود. یک مالک علامت تجاری برای حفاظت از خود در خارج از هند باید علامت تجاری اش را به صورت بین المللی ثبت کند. هنگامی که صاحبان علامت تجاری دارای ثبت بین المللی هستند، می توانند اطمینان حاصل کنند که اشخاص ثالث برای برند تجاری مشابه در بازار جهانی درخواست نمی دهند.

شما برای ثبت برند بین المللی، دو گزینه دارید: یا می توانید درخواست برند تجاری را به دفتر ثبت هر کشوری که در آن به دنبال حمایت هستید، ارسال کنید، یا می توانید از سیستم مادرید WIPO استفاده کنید.

ثبت برند بین المللی و مادرید چیست ؟

ثبت برند بین المللی و مادرید چیست

تا قبل از تشکیل سیستم ثبت برند مادرید ، اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی مجبور بودند تا برای ثبت بین المللی برند خود ، آن را به صورت جداگانه در تک تک کشور های مورد نظر به ثبت برسانند .

در این صورت باید مدارک مورد نظر را به زبان تمامی کشور های مد نظر خود ترجمه می کردند و هزینه های زیادی را پرداخت می کردند . با در نظر گرفتن این مشکلات برای ثبت بین المللی برند ، برخی از کشور هایی که عضو کنوانسیون پاریس بودند برای رفع این مشکلات دست به کار شدند و یا تشکیل یک اتحادیه ، سیستم ثبت برند مادرید را تصویب کردند که این سیستم ثبت برند از موافقتنامه مادرید ، پروتکل مربوط به آن و آیین نامه های متشکل از آن تشکیل می شود .

 

پروتکل مادرید

پروتکل مادرید بر ثبت علامت تجاری بین المللی نظارت دارد. موافقتنامه مادرید مربوط به ثبت علامت تجاری بین المللی در 14 آوریل 1891 و پروتکل مادرید مربوط به موافقتنامه مادرید در 27 ژوئن 1989 در مادرید به تصویب رسید.

پس از عضویت هند در پروتکل مادرید، قانون علائم تجاری، 1999 برای انطباق با سیستم مادرید اصلاح شد. در 21 سپتامبر 2010، قانون علائم تجاری (اصلاح) در سال 2010 به تصویب رسید و ثبت علامت تجاری بین المللی تحت پروتکل مادرید در هند معرفی شد.

سیستم ثبت برند بین المللی مادرید ( ثبت جهانی برند)

سیستم مادرید سیستمی برای ثبت بین المللی علائم و برندها است. پروتکل مادرید ابزاری برای جستجوی همزمان و حمایت از یک علامت تجاری در حوزه های قضایی فراهم می کند.

این سیستم توسط دو معاهده بین المللی مجزا اداره می شود، توافق نامه مادرید و پروتکل مادرید. بر اساس این موافقت نامه، اتباع هر امضاکننده می‌توانند از علامت تجاری خود که در کشور مبدأ ثبت شده است، در تمام کشورهای دیگر محافظت کنند و بر اساس درخواست ثبت در کشور یا حوزه قضایی مبدأ، از حمایت برخوردار شوند.

هر دو موافقتنامه و پروتکل توسط دفتر بین المللی سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) اداره می شود. این موافقتنامه فقط بر آن دسته از حوزه های قضایی حاکم است که صرفاً به این توافقنامه ملزم هستند.

پروتکل مادرید به ثبت علامت تجاری در کشورهای عضو اتحادیه مادرید مجوز می دهد. اتحادیه مادرید 112 عضو دارد که 128 کشور را پوشش می دهد.

کشور هایی که عضو پروتکل مادرید هستند با ارائه درخواست واحد در اداره علائم تجاری ملی می توانند برند تجاری شان را به صورت بین المللی ثبت کنند. پس از ارائه درخواست دفتر مبدأ درخواست ثبت علامت تجاری را بررسی و در سازمان مالکیت معنوی در ژنو ثبت خواهد کرد.

به عنوان مثال: Micromax، سازنده تلفن همراه هند، اخیراً 1.25 میلیونمین ثبت علامت تجاری بین المللی را برای علامت تجاری خود "MICROMAX" به دست آورده است. بنابراین، برند تجاری "MICROMAX" در حال حاضر در بیش از 110 کشور محافظت می شود. ثبت بین المللی این برند تحت پروتکل مادرید ثبت نهایی شد.

چه کشورهایی عضو پروتکل مادرید هستند؟

کشور های زیادی در زمینه پروتکل مادرید عضو هستند که می تواند به شما این امکان را بدهد تا در بسیاری از کشور ها اقدام به ثبت برند کنید و از مزایای پروتکل آن بهره مند شوید.

 ایران - ارمنستان - اتریش – استرالیا – آذربایجان– بلژیک – بلغارستان – بحرین - بلاروس- سوئیس - چین-کوبا- قبرس- جمهوری چک- آلمان- دانمارک- الجزیره-استونی- مصر- اتحادیه اروپا- اسپانیا- فنلاند - فرانسه – انگلستان- گرجستان-  غنا -یونان – کرواسی – مجارستان- ایسلند- ایرلند- ایتالیا - ژاپن – کنیا - قرقیزستان -  کره شمالی  - کره جنوبی- قزاقستان - لیختن اشتاین – لیبریا - لیتوانی – موروکو- موناکو-مولداوی - مونته نگرو - ماداگاسکار -مقدونیه -مغولستان - موزامبیک - نامیبیا – نروژ - عمان - هلند - لهستان - پرتغال – رومانی- روسیه - سودان - سوئد - سنگاپور - اسلوونی - اسلواکی - سیرالئون - سان مارینو - سوریه – تاجیکستان- ترکمنستان - ترکیه - اوکراین - آمریکا - ازبکستان - ویتنام – زامبیا و کوراسائو و...

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند بین المللی چیست ؟

مزایای ثبت برند بین المللی

اکثر مردم فکر می‌کنند که با استفاده از این سیستم می‌توانند از برند تجاری به صورت جهانی محافظت کنند. با این حال باید بدانید که همه کشورها عضو پروتکل مادرید نیستند. حداقل 50 کشور وجود دارد که به توافقنامه ملحق نشده اند. بنابراین، شما همچنان باید علامت را طبق رویه ملی در کشورهای غیرعضو برای محافظت از آن ثبت کنید. ثانیا، الزاماتی برای استفاده از پروتکل مادرید وجود دارد که باید برای شروع فرآیند ثبت برند رعایت شود.

برای پاسخ به سوالات شما در مورد فرآیند ثبت برند و کمک به شما در تعیین بهترین راه برای محافظت از علامت تجاری تان، تاکید بر خواندن این بخش داریم.

بیایید با مزایای این فرآیند شروع کنیم:

1. شما برند مورد نظرتان را در یک درخواست بین المللی ثبت می کنید، بنابراین نیازی به وکیل محلی و وکالت نامه برای کشورهای مورد نظرتان ندارید.

2. هزینه ثبت در بیش از 6-8 کشور کاملا مقرون به صرفه است. همچنین، معمولاً نگهداری یک علامت تجاری WIPO از 8 علامت تجاری ملی ارزان‌تر است.

3. شما می توانید تمام مراحل ثبت نام را به یکی از زبان های رسمی سیستم (انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی) انجام دهید، بنابراین نیازی به استفاده از زبان رسمی کشور مقصد نیست.

هنگامی که این لیست را می بینید، ممکن است برای شما کافی باشد و تصمیم بگیرید که پروتکل مادرید یک گزینه عالی برای محافظت از برند تجاری شما در کشورهای دیگر است. برای انتخاب نهایی باید نقاط ضعف سیستم مادرید را نیز بدانید.

 

معایب ثبت برند بین المللی

در صورتی که درخواست شما در طول فرآیند ثبت نام در برخی از کشورهایی که می خواهید تحت پوشش قرار دهید دارای مشکلاتی باشد، باید یک وکیل محلی برای رسیدگی به پرونده خود استخدام کنید (ممکن است در برخی کشورها بسیار گران باشد).

1. برای ثبت علامت با استفاده از توافقنامه مادرید، باید یک علامت تجاری ثبت شده در کشور شهروندی/شرکت خود داشته باشید (و این کشور باید عضو توافقنامه باشد). توجه داشته باشید که اگر برند اصلی شما به هر دلیلی ثبت نشود، تمام علائم ثبت شده از طریق توافقنامه مادرید نیز لغو می شود.

2. برند ثبت شده در کشورهای دیگر با برند اصلی شما یکسان خواهد بود. و شما مجاز به گسترش لیست کالاها بیش از آنچه ثبت کرده اید نیستید. درصورتی‌که کالاها و/یا خدمات فهرست‌شده از تعدادی که در ابتدا در پروتکل مادرید ثبت شده‌اند فراتر رود، هزینه اضافی گرفته می شود، و ممکن است برخی از کالاها توسط دفتر علائم تجاری کشور مربوطه پذیرفته نشود.

3. مراحل ثبت نام تقریباً 18 ماه طول می کشد. استفاده از رویه ملی همیشه سریعتر از استفاده از توافقنامه مادرید خواهد بود.

4. کشورهایی وجود دارند که گواهی های ثبت WIPO را به رسمیت نمی شناسند و شما باید گواهی نامه ای را در اداره علائم تجاری ملی درخواست کنید که مستلزم پرداخت هزینه اضافی است (به عنوان مثال، چین).

5. در صورتی که تصمیم به فروش یکی از علائم تجاری خود که از طریق WIPO در برخی از کشورها ثبت شده است دارید، باید ابتدا آن را به یک علامت محلی تبدیل کنید که یک روش گران قیمت و پیچیده است.

مراحل ثبت برند تجاری بین المللی

مراحل ثبت برند بین المللی چیست ؟

روند ثبت علامت تجاری بین المللی تحت پروتکل مادرید به شرح زیر است:

جستجوی علامت تجاری بین المللی

متقاضی باید ابتدا جستجوی برند تجاری خود را قبل از درخواست ثبت برند انجام دهد. نقض قانون ثبت علامت تجاری و یا برند، حتی اگر به طور تصادفی انجام شود، می تواند منجر به تعهدات قانونی جدی شود. بنابراین بسیار مهم است که یک جستجوی آنلاین انجام دهید تا مطمئن شوید که برند و لوگوی شرکت شما در جای دیگری استفاده نشده است.

برای این کار، متقاضی می تواند یک جستجوی علامت تجاری در پایگاه داده برند جهانی WIPO انجام دهد تا مشخص شود علامت تجاری مشابه آن در هیچ یک از کشورهای پروتکل مادرید)کشورهایی که در آن قصد دارد برای ثبت علامت تجاری درخواست دهد) وجود نداشته باشد. اگر علامت تجاری مشابه یا یکسانی وجود داشته باشد، درخواست رد خواهد شد.

برنامه ثبت فایل

پس از جستجوی علامت تجاری، متقاضی باید درخواست ثبت علامت تجاری بین المللی را در فرم MM2(E) ثبت کند و به دفتر ثبت علائم تجاری در هند( دفتر مبدا) ارسال کند. دفتر مبدا درخواست را پردازش و تایید می کند. پس از تایید، ثبت آن را به سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) در ژنو ارسال می کند. متقاضی باید درخواست علامت تجاری بین المللی را به صورت الکترونیکی از طریق وب سایت رسمی IP هند ثبت کند و هزینه رسیدگی را بپردازد.

بررسی درخواست توسط WIPO

پس از اینکه اداره ثبت علائم تجاری درخواست ثبت را به WIPO ارسال کرد، WIPO آن را بررسی خواهد کرد. هنگامی که WIPO درخواست ثبت را مناسب تشخیص دهد، علامت تجاری در ثبت بین المللی ثبت می شود و در روزنامه علائم تجاری بین المللی WIPO منتشر می شود.

 ثبت علامت تجاری  WIPO

اطلاعیه ثبت علامت تجاری توسط WIPO

WIPO در رابطه با درخواست برند تجاری بین المللی برای هر کشور عضو پروتکل مادرید اطلاعیه ای صادر خواهد کرد. سپس کشورهای عضو درخواست ثبت بین المللی را طبق مقررات و قوانین علامت تجاری بررسی خواهند کرد.

کشورهای عضو نتیجه بررسی خود را ارسال کرده و پذیرش یا رد درخواست را ظرف 12 تا 18 ماه ( پس از دریافت درخواست ثبت علامت تجاری) به WIPO اعلام خواهند کرد.

مخالفت با ثبت علامت تجاری

اگر کشورهای عضو پروتکل مادرید با درخواست ثبت علامت تجاری مخالفت داشته باشند، باید به روشی مقرر به WIPO ارائه دهند. روند اعتراض به درخواست علامت تجاری مستقیماً بین متقاضی علامت تجاری و کشور عضو مربوطه پروتکل مادرید انجام خواهد شد. رویه های مخالفت شامل پاسخ، استعلام، رسیدگی می باشد.

اعطای ثبت برند تجاری بین المللی

برند تجاری در کشورهای عضو منتخب مربوطه تحت پروتکل مادرید به مدت ده سال پس از پذیرش درخواست توسط کشورهای عضو پروتکل ثبت خواهد شد. پس از پذیرش درخواست ثبت، بیانیه ای از کمک هزینه برای متقاضی صادر می شود که ثبت برند تجاری بین المللی یک علامت تجاری هندی را تأیید می کند.

مزایای ثبت علامت تجاری بین المللی

محافظت قانونی

ثبت برند تجاری بین المللی به صورت قانونی از آن برند در برابر نقض بین المللی محافظت می کند. اثبات حق قانونی در علامت تجاری در دادگاه با ثبت آن آسان می شود.

ثبت بین المللی اساسا نشان می دهد که این نام تجاری فقط و فقط متعلق به شماست و به شما این اجازه را می دهد که در صورتی که دیگران از آن برای ارائه اقلام خود استفاده کنند و یا هر کسی که قانون ثبت برند را نقض می کند در دادگاه شکایت کنید.

این بدان معناست که یک کسب‌وکار نمی‌تواند از یک  برند تجاری که مشابه برند تجاری دیگری ست یا معنایی مشابه با نمادی که قبلاً در کتاب وجود داشته است استفاده کند - به خصوص اگر محصولات یا خدمات مرتبط باشند. به عنوان مثال، یک شرکت نوشابه به طور قانونی نمی تواند از برندی شبیه به کوکاکولا استفاده کند و نمی تواند از نامی مانند کوکاکولا استفاده کند.

فرصت شغلی

برند تجاری دارایی نامشهود یک تجارت است و نقش مهمی در رشد برند دارد. یک علامت تجاری موفق به کسب و کار فرصتی برای کسب درآمد می دهد. مالک برند تجاری همچنین می تواند در صورت ثبت بین المللی علائم تجاری به یک نهاد خارجی مجوز دهد. بنابراین، ثبت علامت تجاری بین المللی موفقیت برند یا محصول را ممکن می سازد. کسب‌وکارهایی مانند نایک یا مک‌دونالد به دلیل ثبت علامت تجاری بین‌المللی، از طریق موافقت‌نامه‌های مجوز، حق امتیاز کسب کرده‌اند.

هویت منحصر به فرد

ثبت برند تجاری بین المللی، شناخت جهانی یک محصول را فراهم می کند. ثبت برند تجاری بین المللی به مبارزه با تخلف کمک می کند و تضمین می کند که صاحبان علامت تجاری حق انحصاری یکی از با ارزش ترین دارایی های خود را دارند.

برای اپراتورهای آنلاین مفید است.

ثبت علامت تجاری بین المللی نقش مهمی در رشد تجارت الکترونیک ایفا می کند. هنگامی که یک کسب و کار درگیر فروش محصولات به صورت آنلاین است، راه را برای عرضه محصول در سطح جهانی برای مصرف کنندگان بین المللی هموار می شود. هنگامی که محصول در بازار جهانی به رسمیت شناخته شد، محبوبیت علامت تجاری در میان مشتریان آسان می شود. بهتر است برای این گونه محصولات ثبت علامت تجاری بین المللی دریافت کنید تا از سردرگمی خریداران در مورد محصول جلوگیری شود.

از برند در هنگام صادرات یا واردات محافظت می کند.

ثبت علامت تجاری بین المللی از محصول دارای علامت تجاری در برابر هرگونه سوء استفاده از برند در کشورهای خارجی محافظت می کند. از آنجایی که علامت تجاری در کشورهای خارجی به رسمیت شناخته می شود، مستعد کپی برداری یا استفاده متقلبانه توسط طرف های دیگر برای جلب مشتری با استفاده از علامت است. در صورت هرگونه تخلفی که در حین واردات یا صادرات انجام شود، ثبت علامت تجاری بین‌المللی این حق را می‌دهد که علیه چنین تخلفی اقدام قانونی کرده و از علامت تجاری مرتبط با یک محصول یا خدمات محافظت کنید.

پیش نیاز ثبت علامت تجاری بین المللی

متقاضی ثبت علامت تجاری باید قبل از درخواست ثبت بین المللی از رعایت شرایط زیر اطمینان حاصل کند:

  • متقاضی باید در هند اقامت داشته باشد، یک شهروند هندی باشد یا یک تجارت موفق در هند داشته باشد.
  • متقاضی باید یک برند تجاری ثبت شده در دفتر ثبت برند تجاری هند داشته باشد و یا باید برای درخواست ثبت علامت تجاری ملی در هند درخواست داده باشد. درخواست/ثبت علامت تجاری ملی به عنوان مبنای درخواست بین المللی عمل می کند.
  • متقاضی باید برای یک درخواست بین المللی برای همان علامت تجاری که مشابه با علامت ملی نیز هست، درخواست دهد.
  • فهرست خدمات و کالاها در درخواست بین المللی باید مشابه ثبت علامت تجاری ملی یا درخواست باشد.
  • متقاضی باید یک یا چند کشور عضو پروتکل مادرید را که در آن درخواست حمایت بین المللی می خواهد انتخاب کند.

ثبت علامت تجاری در اتحادیه اروپا

سیستم EUTM به صاحبان علائم تجاری سیستم حفاظتی یکپارچه در سراسر اتحادیه اروپا ارائه می دهد. برای ثبت برند تجاری خود باید فرم درخواست را پر کنید. اگر با فرم درخواست شما موافقت شد برند تجاری شما در تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته می شود. همزمان با افزایش عضویت کشورهای مختلف به اتحادیه اروپا پوشش EUTM های موجود به طور خودکار و بدون هیچ اقدام یا پرداختی از صاحب علامت تجاری گسترش می یابد. مرجع ثبت یا دفتر مالکیت فکری اتحادیه اروپا در آلیکانته، اسپانیا است.

ثبت نام EUTM به دلایل متعددی سودمند است، از جمله: (1) صرفه جویی در زمان و مقرون به صرفه است. (2) داشتن تنها یک ثبت علامت تجاری منجر به کارایی اداری آن می شود.

اهمیت یک برند بین المللی چیست؟

وقتی کلمه "برند" را می شنویم، بیشتر ما به آرم ها، شعارها و سایر علائم قابل شناسایی فکر می کنیم. اما این تنها بخشی از تعریف است. اصطلاح برند در واقع یک مفهوم بازاریابی نامشهود است که به افراد کمک می کند تا یک کسب و کار یا شخص را شناسایی کنند.

برندها یکی از مهم ترین و با ارزش ترین دارایی هایی هستند که یک شرکت یا شخص در اختیار دارد. آنها می توانند یک شرکت را ایجاد یا شکست دهند، بنابراین مهم است که شرکت ها قبل از راه اندازی یک محصول یا خدمات، یا قبل از اینکه درهای خود را برای تجارت باز کنند، تحقیقات خود را انجام دهند. برندسازی موفق می‌تواند به شرکت کمک کند تا پایگاه مشتری را جذب و حفظ کند، که می‌تواند منجر به وفاداری به برند شود و در عین حال به آن پا در رقابت می‌دهد.

برندها مهم هستند زیرا برای شرکت ها و افراد ارزش ایجاد می کنند. آنها همچنین یک مزیت رقابتی در بازار در برابر رقابت یک واحد تجاری ایجاد می کنند. برندسازی موفق، پایگاه مشتری شرکت را افزایش می‌دهد، که اعتماد و اعتبار ایجاد می‌کند و منجر به وفاداری به برند می‌شود - همه اینها به یک شرکت مزیت رقابتی در بازار و نتیجه بزرگ‌تری می‌دهد

اصلی ترین معیار انتخاب برند بین المللی

در این بخش برخی از ویژگی های برتر یک برند بین المللی موفق را برای شما آورده ایم.

 

متمایز بودن برند

برای داشتن یک هویت برند به یاد ماندنی باید متمایز باشید. برخی از محبوب ترین برندهای جهان مانند اپل، استارباکس و دومینو پیتزا با موفقیت به این امر دست یافته اند. به عنوان مثال، اپل به دلیل رویکرد مینیمالیستی خود در طراحی و فناوری و همچنین محصولات نوآورانه اش به طور گسترده ای شناخته شده است. استارباکس به خاطر کالاها و خدمات باکیفیت خود که در همه فروشگاه‌های سراسر جهان ثابت هستند، شناخته شده است. دادن دلیل خاصی به مشتریان خود برای استفاده از خدمات خود بدون شک باعث می شود بارها و بارها به برند شما بازگردند.

قرار گرفتن در مرکز توجه

یکی دیگر از ویژگی های مهم یک برند موفق، قرار گرفتن در مرکز است. برند معروف ورزشی نایک، کانال‌های بازاریابی متعددی را برای دسترسی به مخاطبان هدف خود، از جمله ویدئو، رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی تجربی ترکیب می‌کند تا واقعاً مشتریان خود را در برند غوطه‌ور کند.

اگرچه ممکن است شما به اندازه پوما بودجه نداشته باشید، اما به لطف اینترنت هرگز آسان تر نبوده است که کسب و کار خود را افزایش دهید. با توسعه حضور در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس‌بوک و توییتر و ارتباط با مشتریان از طریق کانال‌های متعدد، شانس بیشتری نسبت به همیشه برای دستیابی به مشتریان و تثبیت برند خود در مقیاس جهانی دارید.

رقابت پذیری

برای اینکه یک برند در سراسر جهان موفق شود، باید تا حد امکان رقابتی باشد. این شامل داشتن یک تیم کامل است که پشت یک برند کار می کنند، از ابتدایی ترین دستیاران اداری گرفته تا کسانی که در موقعیت بالاتری قرار دارند. عقب نشستن و امید به ممکن شدن بهترین ها فایده ای ندارد. یک برند موفق فراتر از انتظارات مصرف کننده است تا در لبه صنعت خود باقی بماند.

دانش مخاطب

نکته آخر اینکه شما نمی توانید بدون شناخت کامل از مخاطبان هدف خود به هیچ یک از موارد فوق دست یابید. شما به راحتی می توانید این کار را با انجام تحقیقات عمیق در مورد جمعیت شناسی مخاطبان هدف خود انجام دهید.

این نه تنها کیفیت محتوای شما را بهبود می بخشد، بلکه به شما کمک می کند تا با مخاطبان خود به گونه ای ارتباط برقرار کنید که مستقیماً آنها را جذب کند، که به نوبه خود شما را تشویق می کند تا یک ارتباط قوی و انسانی بین تجارت خود و مخاطبان هدف خود ایجاد کنید.

هزینه ثبت برند بین المللی

  • هزینه های ثبت درخواست علامت تجاری بین المللی از طریق پروتکل مادرید به شرح زیر است:
  • هزینه پروتکل مادرید 740 دلار است. (قیمت می تواند بر اساس نرخ ارز متفاوت باشد)
  • هزینه های هر کشور از 100 تا 850 دلار متغیر است (هر کشور هزینه تشکیل پرونده را دریافت می کند، این هزینه ها در هر کشور متفاوت است)
  • هزینه های مشاوره حقوقی: بیش از 950 دلار (هزینه های حقوقی معمولاً بر اساس تعداد کشورهایی که در آنها پرونده دارید تعریف می شود.)

همانطور که می بینید، هزینه های ثبت برند بین المللی به چند بخش تقسیم شده اند. اولین مورد، هزینه استفاده از سیستم پروتکل مادرید است. دومین مورد، هزینه هایی است که توسط کشورها دریافت می شود. و در نهایت، هزینه های قانونی برای تهیه، تشکیل پرونده و پیگیری درخواست وجود دارد.

هزینه های تشکیل پرونده مستقیم (از طریق وکیل محلی)

پروتکل مادرید ممکن است در برخی موارد بهترین انتخاب برای ثبت علامت تجاری بین المللی نباشد. مگر اینکه شما فقط نیاز به تشکیل پرونده در یک یا دو کشور داشته باشید، تشکیل پرونده مستقیم از طریق یک وکیل محلی ممکن است هزینه کمتری نسبت به استفاده از پروتکل داشته باشد.

هزینه ثبت درخواست مستقیم  علامت تجاری از طریق یک وکیل محلی در هر کشوری از 1500 تا 2500 دلار متغیر است. قیمت بسته به کشور (بسته به هزینه تشکیل پرونده) و میزان خدمات و زمان مورد نیاز شما از وکیل محلی متفاوت است.

در بیشتر موارد، ثبت درخواست علامت تجاری در یک کشور خارجی امکان پذیر نیست.

هزینه های ثبت برند تجاری اتحادیه اروپا

«EUTM» نیز گزینه مناسبی است که باید هنگام تشکیل پرونده بین المللی در نظر گرفت. EUTM (علامت تجاری اروپایی) یک ثبت علامت تجاری واحد است که برای همه اعضای اتحادیه اروپا اعمال می شود. هزینه تشکیل پرونده در EUTM بر اساس هر کشور در میان کمترین هزینه در جهان است.

هزینه ثبت اولیه برای درخواست برند تجاری در اتحادیه اروپا حدود 990 دلار آمریکا (بسته به نرخ ارز) است. وکلای محلی در اتحادیه اروپا معمولاً بین 600 تا 800 دلار برای کمک به تشکیل پرونده (علاوه بر این هزینه های پرونده) دریافت می کنند

اگرچه ممکن است صرفه جویی در هزینه با استخدام نکردن وکیل وسوسه انگیز باشد، اما به نفع شماست که از قبل در مشاوره علامت تجاری سرمایه گذاری کنید تا از اشتباهات گران قیمت در مسیر جلوگیری کنید.

 

کلام آخر

یکی از ایده آل ترین راه ها برای محافظت از برند و محصولات، ثبت علامت تجاری در سطح بین المللی است. برندهای تجاری بین المللی، نقش مهمی در تلاش برای جلوگیری از نقض قانون توسط اشخاص ثالث ایفا می کنند و در میان موارد دیگر، در حل و فصل اختلافات دامنه بسیار مفید هستند.

سیستم مادرید یک انتخاب برتر در میان معامله گران برای محافظت از علائم تجاری خود در سطح جهانی است. این سیستم به ویژه در میان شرکت های چند ملیتی که در سطح جهانی تجارت می کنند، محبوبیت دارد. متقاضیان بالقوه در تصمیم گیری برای انتخاب مسیر ملی، اروپایی یا بین المللی، باید تعدادی از عوامل را در نظر بگیرند و مزایا و محدودیت های هر سه سیستم پرونده را با هم مقایسه کنند. مهم ترین عامل در انتخاب سیستم بین المللی مادرید احتمالاً هزینه پایین آن در مقایسه با سایر گزینه های دیگر است.

همچنین ثبت درخواست بین المللی ساده و آسان است. شرکت‌های چندملیتی که الزامات «علامت اصلی» را برآورده می‌کنند، می‌توانند درخواست ثبت بین‌المللی را مستقیماً بدون استفاده از نماینده ارسال کنند. هنگام سنجش مزایا و محدودیت‌های سیستم مادرید، مزایای آن غالب می‌شود که در افزایش تعداد برنامه‌های بین‌المللی ساخته شده توسط شرکت‌های چند ملیتی منعکس می‌شود.

طبق گفته ی جف بزوس، مدیر عامل آمازون، یک برند برای یک شرکت مانند یک شهرت برای یک شخص است. شما با تلاش برای انجام کارهای سخت به خوبی شهرت کسب می کنید و مردم به مرور زمان متوجه این موضوع می شوند.

 

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.