صدور جواز تاسیس صنایع کوچک در کوتاه ترین زمان

معاون وزیر صنعت معدن تجارت گفت: جواز تاسیس صنایع کوچک یک روزه صادر می شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما معاون وزیر صنعت معدن تجارت در یاسوج در نشست اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرایند تاسیس صنایع کوچک با صنایع بزرگ متفاوت است و در آینده ای نزدیک صدور جواز تاسیس صنایع کوچک در فرایندی ساده، یک روزه می شود .

علی یزدانی با اشاره به نام گذاری امسال از طرف مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: برای تحقق شعار سال لازم است عمل گرایی را سرلوحه قرار دهیم و به این منظور ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کشور تشکیل شد.

علی یزدانی حمایت از صنایع کوچک و متوسط را از دیگر اولویت‌های این سازمان برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: برای فعال سازی واحد های کوچک ، متوسط و بزرگ راکد شده ، همچنین کمک به بهبود فضای کسب و کار و حمایت ویژه از تولید کنندگان اعطای تسهیلات ویژه در دستور کار قرار دارد .

وی با اشاره به تشکیل کارگروه یا کمیته تخصصی ایجاد رونق در بنگاه های کوچک و متوسط صنعتی و معدنی و طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی در استان‌ها گفت: این کارگروه زیرمجموعه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید است که به ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان‌ها تشکیل شده است.

معاون وزیر صنعت معدن تجارت گفت: در این کارگروه تخصصی پرونده همه واحدهای تولیدی پالایش و رصد شده و از این میان پرونده واحدهایی که محصولات با کیفیت تولید می‌کنند و از بازار فروش خوبی نیز برخوردار هستند برای رفع مشکلات تولید در اختیار کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قرار می‌گیرد.

یزدانی افزود: تعطیلی 60 درصد از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط خسارت زیادی را در سال های اخیر متوجه اقتصاد و تولید کشور کرد که برنامه هایی ویژه برای احیای واحدهای تولیدی کوچک و متوسط که بیش از 90در صد اشتغال را در برخی استان ها از جمله کهگیلویه و بویراحمد به خود اختصاص داده تدوین شده است .

یزدانی فعال شدن صندوق های ضمانت صادرات ، سرمایه گذاری صنایع کوچک ، فعالیت های معدنی و صندوق حمایت از تحقیقات الکترونیک را از مقدمات حمایت از از تولید دانست و افزود : به این منظور 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از واحدهایی که تولیدات صادراتی داشته باشند از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است .

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با بیان اینکه در صندوق تحقیقات الکترونیک کمک های فنی اعتباری با کاهش نرخ کارمزد و سود بانکی ، شرایط خوبی برای استفاده ی از برخی ضمانت نامه ها ایجاد کرده است گفت: از محل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک هم سقف ضمانت تا 30 میلیارد ریال تعیین شده است .

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین از فرصتی خبر داد که سرمایه گذاران صنایع کوچک میتوانند برای تامین مواد اولیه بدون مراجعه به بانک ها ازضمانت نامه بنفع فروشنده با نرخ سود نیم تا دو درصد استفاده کنند .

علی یزدانی با بیان اینکه 36درصد از واحدهای صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد غیر فعال است گفت: فعال سازی این واحدها و همینطور واحدهایی با پیشرفت کاری 60درصد برای اتصال به چرخه ی تولید کشور در دستور کار قرار دارد .

معاون وزیر صنعت به ضرورت تسهیل باز گرداندن واحدهایی از این دست در کشور به چرخه ی تولید اشاره کرد و افزود : البته واحدهایی که می خواهند ازتسهیلات بهره مند شوند باید مشکلی برای عرضه ی تولیدات با کیفیت خود در بازار داخلی و خارجی نداشته باشند .

یزدانی صدور یک روزه ی جواز تاسیس واحدهای تولیدی کوچک را فرصتی برای استقبال بیشتر از تولید و رونق فضای کسب و کار دانست و افزود : این مهم می تواند به مصرف بیشتر تولیدات داخلی منتهی شود .

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: تا پایان سال 94 بش از 87 هزار پروانه بهره برداری صادر شد که از این تعداد 79 هزار 800 پروانه برای صنایع کوچک صادر شد ه است .

یزدانی مجموع واحدهای متوسط و بزرگ کشوررا نیز 7هزار و 820 واحد اعلام کرد و افزود : هم اکنون 19 درصد واحدهای کوچک ،18 درصد واحدهای متوسط و12 درصد واحد های بزرگ در کشور غیر فعال است که این امر نگران کننده است.

http://www.iribnews.ir/fa/news/1126768/%D8%B5%D8%AF%D9%88%D8%B1-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%B3-%D8%B5%D9%86%D8%A7%DB%8C%D8%B9-%DA%A9%D9%88%DA%86%DA%A9-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D9%88%D8%AA%D8%A7%D9%87-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.