مدارک لازم جهت پلمپ دفاتر

در راستای پملپ دفاتر ، مقالاتی در سایت موسسه حقوقی تکسفیر ارائه گردیده است ، در این مقاله به بررسی مدارک لازم جهت پلمپ دفاتر می پردازیم.

برای ثبت شرکت ، اخذ پملپ دفاتر ، جزوء اولین اقداماتی است که شخص حقوقی یا حقیقی می بایست انجام دهد.ارائه مدارک لازم جهت پلمپ دفاتر برای تمامی اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی الزامی است.با ارائه مدارک لازم جهت اخذ پلمپ دفاتر در کوتاه ترین زمان ممکن به ثبت تکسفیر ، پلمپ دفاتر خود را اخذ نمایید.

موسسه حقوقی تکسفیر با سابقه ای درخشان در راستای امور ثبتی و حقوقی ، اعم از ؛ ثبت شرکت ،ثبت تغییرات شرکت ،ثبت اختراع ،ثبت طرح صنعتی ،ثبت رتبه بندی شرکت ها ، ثبت لوگو ،ثبت برند ، اخذ کارت بازرگانی، ثبت علائم تجاری، رتبه بندی مشاوران ، رتبه بندی پیمانکاران ، اخذ پروانه تاسیس ، اخذ پروانه بهره برداری و مدارک لازم جهت اخذ پلمپ دفاتر و ... مشاوره رایگان : 84 24 40 32 - 026 | 174 1986 - 0912


پلمپ دفاتر شامل است از ، دفتر کل ، دفتر روزنامه ، دفتر دارایی و دفتر کپیه (یا آندیکاتور) . هر کدام بنا به ماهیت شرکت و یا موسسه در حال ثبت متفاوت است.

تاجران به اخذ پلمپ دفاتر (دفتر کل ، دفتر روزنامه ، دفتر دارایی و دفتر کپیه ) نیاز دارند.

مدارک لازم جهت پلمپ دفاتر (شخص حقیقی) :

  • ارائه فرم تکامل یافته اظهارنامه پلمپ دفاتر بهمراه امضاء افراد و مهر شرکت (ارسال اینترنتی)
  • ارائه فتوکپی مدارک هویتی ، کارت ملی فرد متقاضی
  • ارائه فتوکپی پروانه کسب شرکت و یا جواز فعالیت آنها
  • ارائه وکالتنامه متقاضی (در صورت موجودیت او) جهت طی کردن مراحل و روند امور کاری بمنظور پلمپ دفاتر

 

مدارک لازم جهت پلمپ دفاتر (شخص حقوقی) :

  • ارائه مدارک هویتی متقاضی ، اعم از کپی شناسنامه و کارت ملی (مدیر عامل شرکت)
  • ارائه تکامل یافته ی فرم اظهارنامه متقاضی ( از اینترنت)
  • ارائه فتوکپی روزنامه تاسیس شرکت متقاضی
  • ارائه مدارکی اعم از کپی آخرین تغییرات ثبتی شرکت در روزنامه رسمی کشور(در هنگام تغییرات)

لازم به ذکر است که تمامی دفاتر تا 10سال پس از اتمام سال مالی باید نگهداری شوند.

 

کلیه شرکتها ، موسسات و یا کسبه (اشخاص حقیقی) موظف است که پلمپ دفاتر تهیه کند که این دفاتر شامل دفتر روزنامه ، دفتر کل ، دفتر دارایی و دفتر کپیه (آندیکاتور) است، که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

دفتر روزنامه : در اینجا ، هر تاجر پس از ثبت شرکت ، موظف است سالانه نسبت به اخذ و حفظ آن اقدام نماید.طریقه ی ثبت محاسبات در دفتر روزنامه به این صورت است که ، تجار و بازرگانان ، کلیه مطالبات ، محاسبات و نقل و انتقال دارایی شرکت را به صورت روزانه در این دفتر یادداشت مینمایند.

دفتر دارائی : در اینجا ، عملیات مالی و حسابرسی شرکت بصورت ماهانه در این دفتر ثبت میشود.

دفتر کل : در اینجا ، تاجر مکلف است عملیات حسابرسی شرکت را بصورت سالانه جمع بندی و قبل از پایان سال مالی در این دفتر ثبت نماید.در صورتی که تاجر عملیات مالی خود را در دفتر کل ، ثبت نکند نیز مشمول مالیات خواهد بود به این صورت که با کارشناسی مامور دارایی با توجه به موضوع شرکت و صرف نظر از میزان فعالیت مالیات علی الراس ، به این شرکت تعلق خواهد گرفت.

دفتر کپیه (آندیکاتور) : در اینجا ، تجار در راستای ثبت تمامی مطالبات شرکت و یا موسسه خود ، آن را تهیه می نمایند که قبل از درج چیزی در آن نوشته شود توسط نماینده اداره ثبت امضاء خواهد شد. نام دیگر دفتر کپیه ، دفتر آندیکاتور می باشد.

از همراهیتان سپاسگزاریم .

ثبت شرکت "تکسفیر" با بهره گیری از کارشناسان متخصص و مجرب و با چندین دهه تجربه ی موفق، با افتخار آماده ی ارائه ی خدمات به شما عزیزان، در زمینه های حقوقی و ثبتی نظیر ثبت شرکت و ثبت تغییرات شرکت می باشد.

"در دپارتمان تخصصی ثبت شرکت تکسفیر،میزبان شما بزرگواران هستیم."

موسسه حقوقی ثبتی تکسفیر، ارائه دهنده انواع امور ثبتی ، اعم از ؛

مشاوره رایگان : 84 24 40 32 - 026|174 1986 - 0912

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.