استعلام گواهی ارزش افزوده

در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با استعلام گواهی ارزش افزوده مطالبی را خدمت شما عزیزان بیان کنیم . آیا می دانید ارزش افزوده چیست ؟ آیا می خواهید بدانید که استعلام گواهی ارزش افزوده چگونه است ؟ اگر این چنین است به شما پیشنهاد می کنیم که این مقاله را مطالعه نمایید .

ارزش افزوده چیست ؟

هنگام خرید کالاها و یا خدمات مبلغی به عنوان ارزش افزوده به آنها اضافه می گردد . به عنوان مثال : زمانی که به خرید می روید و یا به صورت اینترنتی خریدی را انجام می دهید ، حتما متوجه شده اید که مبلغی به فاکتور خرید شما تحت عنوان ارزش افزوده اضافه می گردد .

ارزش افزوده به تمامیه کالاها و خدماتی که در قبال آنها پول دریافت می شود تعلق می گیرد ؛ اما بر اساس قانون حاکم بر جمهوری اسلامی ایران تنها افراد و شرکت هایی می توانند مبلغ گزارش ارزش افزوده را دریافت کنند که مجوز مورد نیاز آن را دریافت کرده باشند .

لازم به ذکر است که این مجوز همان گواهی ارزش افزوده می باشد که برای دریافت آن باید تمامی مراحل ثبت نام و مراحل مربوط به تکمیل پرونده مالیات بر ارزش افزوده طی شده باشد .

گواهی ارزش افزوده یکی از اجزای بسیار مهم و حائز اهمیت نظام مالیاتی کشور می باشد . به همین علت تمام بخش های اقتصادی که کار تولید و یا توزیع کالا انجام می دهند ، باید این مجوز را دریافت کرده باشند .

لازم به ذکر است که چنانچه این بخش های اقتصادی مجوز و یا همان گواهی ارزش افزوده را دریافت نکرده باشند اما در عین حال برای دریافت مالیات اقدام کرده باشند ، در این صورت مرتکب یک عمل غیر قانونی شده اند .

استعلام گواهی ارزش افزوده چگونه است ؟

برای استعلام گواهی ارزش افزوده باید به وب سایت www.evat.ir مراجعه کرد . این وب سایت از سال 94 تا کنون امکان استعلام و بررسی اعتبار گواهی ارزش افزوده را نیز برای همه اشخاص فراهم کرده است تا به راحتی بتوانند امور مربوط به گواهی ارزش افزوده را از طریق این وب سایت انجام دهند .

در نتیجه با مراجعه به این وب سایت می توان به راحتی از گواهینامه ارزش افزوده شرکت ها استعلام گرفت و یا می توان به بررسی اعتبار گواهینامه های ارزش افزوده پرداخت .

نکاتی در خصوص گواهی ارزش افزوده :

1-   اشخاصی که شغل آنها مشمول مالیات بر ارزش افزوده است ، باید مدارک خود را تا 10 سال مالی نگهداری کنند .

2-   اشخاصی که کسب و کار های متفاوتی دارند نیز باید برای هر کدام از کسب و کارهایشان گواهی ارزش افزوده جداگانه تهیه کنند .

3-   مراحل مورد نیاز که باید برای دریافت گواهی ارزش افزوده طی شود ، کاری زمان بر است و باید در طی آن صبور بود ، زیرا ممکن است در طی انجام این مراحل بارها به مشکل عدم تایید اسناد مواجه شوید . در این خصوص می توانید از موسسات حقوقی کمک بگیرید .

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.