Announcement of General Assembly Invitation

به زبان ساده مجمع عمومی به جلساتی گفته می شود که در آن مدیران و سهامداران یک شرکت گرد هم می آیند و در مورد مسائل مهم شرکت صحبت می کنند .مجمع عمومی شرکت ها باید یک بار در سال (یا آن طور که در اساسنامه شرکت ذکر شده است ) تشکیل شوند تا به صورت مالی سود و زیان سال قبل شرکت - ترازنامه - صورت دارایی - صورت حساب دوره ای عملکرد شرکت و تمامی امور مربوط به سال مالی گذشته رسیدگی کنند .

برای برگزاری مجامع عمومی شرکت ها قوانینی وجود دارد که در این قسمت ذکر خواهیم کرد :

1-    اولین قانون مربوط به برگزاری مجامع عمومی طریقه اطلاع رسانی به سهامداران و زمان آن است.

2-    سپس از جمله مهم ترین قوانینی که در این قسمت مورد توجه می باشد این است که هیئت مدیره شرکت مورد نظر باید حداقل ده روز قبل از تشکیل مجمع عمومی آگهی دعوت به مجمع را در روزنامه کثیر الانتشاری که توسط شرکت انتخاب شده است منتشر کند تا برگزاری مجمع عمومی را به اطلاع سهامداران مربوطه برساند .

3-    قانون مهم دیگری که در این بخش مورد ذکر می باشد این است که سهامداران شرکت مربوطه که قصد شرکت در مجمع عمومی را دارند باید قبل از تشکیل مجمع عمومی اوراق سهم خود را به شرکت مورد نظر ارائه کنند و تاییدیه ورود دریافت کنند و سهامداران بدون داشتن این تاییدیه نمی توانند در مجمع عمومی شرکت کنند .

آگهی دعوت مجامع عمومی چه ویژگی هایی دارد؟

آگهی دعوت مجامع عمومی باید به گونه ای باشد که نام کامل شرکت مورد نظر - نوع شرکت اعم از ( سهامی خاص یا عام ) - شماره ثبت ودستور جلسه در آن ذکر شده باشد همچنین نوع مجمع عمومی شرکت در آگهی دعوت باید مشخص شود و تاریخ و ساعت تشکیل مجمع در آن باید قید شود و آدرس محل تشکیل مجمع عمومی نیز باید در آگهی به ثبت برسد و در انتها یک ویژگی مهمی که آگهی های دعوت باید داشته باشند این است که آگهی های دعوت باید دارای یک شخص دعوت کننده باشند که این دعوت از سهامداران را به عمل اورده باشد.

در ادامه این مبحث به بیان چند نکته مهم در رابطه با آگهی دعوت مجامع عمومی می پردازیم:

1-    اگر برای یک شرکت نیاز به تشکیل دو مجمع عمومی از نوع (عادی و یا فوق العاده ) در یک روز باشد به طوری که مجمع ها صلاحیت های متفاوتی داشته باشند در این صورت باید دو زمان مجزا به انها اختصاص داده شود و صورت جلسات جداگانه برای انها تنظیم و ارائه شود .

2-    نکته قابل توجه دیگری که در این راستا وجود دارد این است که از زمان انتشار آگهی دعوتمجمع برای شرکت های سهامی تا زمان تشکیل مجمع بین 10 تا 40 روز فرصت وجود دارد .

3-    چنانچه تمامی سهامداران شرکت مورد نظر در مجمع عمومی حضور داشته باشند در این صورت دیگر نیازی به درج آگهی برای دعوت به مجمع عمومی نمی باشد .

در انتهای این مقاله برای شما عزیزان یاداور می شویم که چنانچه برای آگهی دعوت شرکت تان در شهر تهران و یا کرج دچار مشکل هستید و یا نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید می توانید به موسسه حقوقی تکسفیر مراجعه کرده و یا با این موسسه تماس حاصل فرمایید تا همکاران و متخصصان ما شما را بهترین شکل ممکن راهنمایی کنند .

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.