مراحل ثبت اختراع در استان البرز

مراحل ثبت اختراع در استان البرز

ثبت اختراع در استان البرز در برگیرنده ی جنبه های علمی و حقوقی می باشد.بطور کلی اختراع محصولی است که از تفکرات ذهنی فرد مخترع بوجود می آید با اینکه اختراع در برگیرنده ی جنبه ی علمی می باشد ولی برای ثبتش بااید پروسه های حقوقی و قانونی طی شود.موسسه ی ثبتی و حقوقی تکسفیر با سالیان سال تجربه در زمینه ی ثبت اختراع و ایده های شما مشتریان بزرگوار در خدمتتان خواهد تا در کوتاه ترین زمان ایده ها و تفکرات ذهنی مبتکرانه ی شما را به ثبت برساند.لازم به ذکر است که با ثبت اختراع در استان البرز میتوانید جلوی هرگونه کپی برداری از ایده ها و اختراعاتتان را بگیرید و همچنین دارای حق انحصاری استفاده از آن اختراع باشید و همچنین قانون حامی اصلی طرح ها و اختراعتان و ایده های نوین شما خواهد بود.

ثبت اختراع در استان البرز

اختراع از کوششها و تفکرات ذهنی افراد مخترع بدست می آید که برای راحتر نمودن زندگی مردم و حل نمودن مشکلات رایج در جامعه ارائه می شود.اختراع باید قابل اجرا باشد و در زمینه های صنعتی کاربردی باشد و بتوان با آن محصولی جدید و دارای کاربرد تولید نمود.

برای اینکه یک اختراع بتواند به ثبت برسد الزامی است که جدید و دارای نوآوری باشد و در هیچ کجا پیش از این ثبت نشده باشد و برای عموم مردم دارای تازگی باشد.از دیگر شروط لازم که یک اختراع برای به ثبت رسیدن لازم است که دارا باشد کاربردی بودنش در زمینه ی صنعت و غیره است و اینکه قابلیت به اجرا در آمدن را داشته باشد.

پس از اینکه موفق شدید اختراعتان را در اداره ی مالکیت های صنعتی به ثبت برسانید از سمت این اداره گواهی به شما ارائه خواهد شد که گواهی نامه ی ثبت اختراع نامیده می شود و با دارا بودن این گواهی حق استفاده بطور انحصاری در اختیارتان خواهد بود.

مدارک ثبت اختراع در استان البرز

  • باید از اداره ی مالکیت صنعتی در تهران و اداره ی ثبت شرکت ها ،3 نسخه از اظهارنامه ی مربوط به ثبت اختراع را تهیه نمایید.
  • فرد مخترع باید در برگه آچهار و به تعداد 3 نسخه توضیحات لازم را در مورد اختراعش مکتوب کند و سپس ارائه نماید.
  • ارائه ی 3 نسخه از نقشه های اختراع در آچهار
  • ارائهی 3 نسخه از ادعانامه ی مربوط به اختراع در آچهار
  • باید از مدارک شناسایی فرد مخترع کپی تهیه نمایید و ارائه کنید.
  • لازم است رسید مربوط به پرداخت نمودن هزینه های ثبت اختراع را نیز ارائه کنی.

مدت زمان اعتبار گواهی ثبت اختراع در استان البرز

همانگونه که در بالا توضیح دادیم ، با دارا بودن این گواهی نامه قانون از اختراعتان حمایت خواهد نمود و همچنین می توانید بطور انحصاری از اختراع استفاده کنید . در کشور های گوناگون مدت زمان معتبر بودن گواهی متفاوت می باشد.این گواهی در کشورمان ایران به مدت زمان 20 سال دارای اعتبار خواد بود. البته باید ذکرنماییم که هر ساله باید مبلغی را برای گواهینامه پرداخت نمایید در غیر این صورت گواهی فاقد اعتبار می شود.

برای اینکه در این زمینه اطلاعات بیشتر و کامل تری کسب کنید با مشاورین و کارشناسان ما در موسسه ی ثبتی و حقوقی تکسفیر تماس حاصل فرمایید تا بطور رایگان به شما مشاوره دهند.

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.