استعلام ثبت طرح صنعتی

طرح صنعتی عبارت است از مجموعه ای از اشکال – خطوط – رنگ ها و نمادها که حاصل ترکیب آنها باعث می شود تا در ظاهر فراورده های صنعتی و یا صنایع دستی تغییراتی ایجاد شود .

مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران یک طرح صنعتی زمانی قابلیت ثبت شدن را دارد که جدید و نو باشد و باید به گونه ای باشد که تا زمانی که یک شخص برای ثبت اظهارنامه مبنی بر طرح صنعتی اقدام می کند هیچ شخص دیگری در هیچ کجای دنیا مانند آن طرح را به ثبت نرسانده باشد .

طرح های صنعتی انواع بسیار زیادی دارند و در زمینه های مختلفی از محصولات صنعتی و صنایع دستی به کار می روند که چند نمونه از آنها را در این قسمت برای شما نام می بریم :

1-    طرح های صنعتی برای کارهایی از قبیل بسته بندی محصولات مانند : بسته بندی های مایع ظرفشویی و صابون و شامپو و ... به کار می روند .

2-    طرح های صنعتی طراحی انواع لوازم خانگی مانند : شکل ظاهری تلویزیون و دی وی دی و یا ویدئو را نیز در بر می گیرد .

3-    همچنین طراحی تجهیزات مربوط به نور پردازی مانند : انواع لوسترها , طراحی انواع پارچه ها – آرم ها و لوگو ها – انواع وسایل الکترونیکی – رابط های کاربر گرافیکی و ... را نیز در بر می گیرند .

همان طور که برای ثبت علائم تجاری و برند ها و شرکت ها و ... استعلام کردن یک امر ضروری می باشد برای طرح های صنعتی نیز استعلام گرفتن یک امر واجب و ضروری است .

مزایای استعلام کردن طرح های صنعتی چیست ؟

1-    با استعلام کردن از طرح های صنعتی از اتلاف وقت و هزینه جلوگیری به عمل می آید بدین گونه که در این صورت دیگر طرح های تکراری و و یا طرح های غیر قابل ثبت شدن به سازمان مربوطه ارسال نمی شود .

2-    استعلام گرفتن از طرح های صنعتی همچنین باعث می شود تا طرح های صنعتی دیگری که در بازار کاری شما به ثبت رسیده اند را بشناسید .

استعلام گرفتن از طرح های صنعتی چگونه انجام می شود ؟

برای استعلام گرفتن از طرح های صنعتی باید به سامانه اینترنتی ثبت اسناد و املاک کشور به آدرس http://ipm.ssaa.ir مراجعه کنید . در این قسمت سه بخش وجود دارد که میتوان برای جست و جوی طرح های صنعتی از هر یک از این بخش ها یا از همه انها استفاده کرد .

1-    بخش اول مربوط به اطلاعات پایه از قبیل : عنوان طرح و طبقه بندی طرح می باشد که در قسمت مشاهده طبقه بندی کالا می توان گروه کالای مورد نظر را انتخاب کرد .

2-    بخش دوم شامل : شماره ثبت – شماره اظهارنامه و وضعیت اظهارنامه می باشد که می توان جست و جو را بر مبنای این بخش نیز انجام داد .

3-    بخش سوم نیز قسمت اطلاعات پیشرفته می باشد که شامل 6 فیلد به نام های نوع شخص – تاریخ اظهارنامه – نام – نام خانوادگی و شماره ملی است که با پر کردن این قسمت نیز می توان جست و جو را انجام داد .

بدین گونه شما عزیزان می توانید از طرح های صنعتی خود استعلام بگیرید .

در انتها باید گفته شود که چنانچه می خواهید طرح صنعتی خود را به بهترین شکل ممکن و در کمترین زمان و همچنین با صرف کمترین هزینه به ثبت برسانید می توانید از موسسات حقوقی ثبتی نظیر موسسه حقوقی تکسفیر واقع در استان البرز راهنمایی بگیرید و انجام این امور را به آنها بسپارید . متخصصان و مشاورین این مجموعه می توانند به بهترین شکل ممکن شما یاری دهند و از اتلاف وقت و هزینه شما جلوگیری به عمل آورند .

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.