خرید شرکت دانش بنیان

شرکت‌های دانش‌بنیان به شرکت هایی اطلاق می گردد که به فعالیت‌های علمی درراستای رفع نیازهای جامعه مبادرت می ورزند. در حقیقت این شرکت‌ها مسیر ورود علم و دانش به حوزه صنعت هستند.

وجود این شرکت‌ها در ایران از زمانی اهمیت بیشتری پیدا کرد که متولیان بخش‌های مختلف صنعتی متوجه تاثیر رشد علم برصنعت شدند.

در این زمان دولت به تدریج به فکر ارائه تسهیلات به کسانی افتاد که به فکر کاربردی کردن دانش و تبدیل آن به پول و سرمایه با ورودش به صنعت بودند و به این ترتیب مبحث شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح شد.

شرکت دانش بنیان عده ای از افراد تحصیلکرده و با تجربه اطلاعاتی تولید می کنند که این اطلاعات ، محصولات اصلی شرکت محسوب شده و برایشان درآمدزایی دارد.

بحث طرح های صنعتی و مالکیت معنوی محصولات ،همیشه از دغدغه های اصلی شرکت محسوب می شود که حفظ حقوق معنوی این اطلاعات ،یکی از مهم ترین مسائل حقوقی در شرکت های دانش بنیان می باشد،زیرا اصولاَ این دارایی ها قابل لمس نمی باشند.

معمولا شرکت های دانش بنیان در زمینه های زیر فعالیت می کنند:

1-انجام تحقیقات کاربردی

2-ارایه خدمات تخصصی و مشاوره ای (خدمات علمی و تحقیقاتی و فنی)

3-تولید محصولات یا فناوری نوین(توسعه فناوری)

4-انجام خدمات نظارتی بر تحقیقات پژوهشی،اجرایی و مشاوره ای

5- ارایه ی خدمات توسعه کار آفرینی

6-ایجاد مراکز رشد و خدمات ایجاد و توسعه ی کسب و کار

7-ارایه ی خدمات توسعه ی محصول جدید

8-ارایه ی خدمات ورود کسب و کاربه بازار بین المللی و جهانی کردن آن ها

9-برنامه ریزی و اجرای طرح های توسعه ی کارآفرینی در سطوح ملی ، منطقه ای و محلی

شاخص های تشخیص شرکت های دانش بنیان،به دو دسته شاخص های عمومی و اختصاصی تقسیم می شوند.شرکت های متقاضی باید علاوه بر شاخص های عمومی ،شرایط مشخص شده در یکی از سه دسته شاخص های اختصاصی را نیز احراز نمایند.

الف-شاخص های عمومی

حداقل دو سوم از اعضای هیات مدیره شرکت،حداقل دو مورد از شرایط ذیل را احراز کنند.

1-حداقل دارای مدرک کارشناسی باشند.

2-حداقل 3 سال سابقه فعالیت کاری یا علمی در حوزه فعالیت شرکت و یا سابقه مدیریتی داشته باشند.

3-دارای حداقل یک اختراع ثبت شده ارزیابی شده داخلی یا یک اختراع بین المللی مرتبط با حوزه کاری شرکت باشند.

4-حداقل نیمی از درآمد شرکت در یک سال مالی گذشته شرکت،ناشی از فروش فناوری،کالا و یا خدمات دانش بنیان(شامل خدمات تحقیق و توسعه و طراحی مهندسی مرتبط با فهرست کالاهای دانش بنیان و خدمات تخصصی دانش بنیان)آن شرکت از طریق قرارداد باشد.

تبصره:شرکت هایی که در مرحله تجاری سازی اولین کالای دانش بنیان خود هستند،در صورتی که دارای تولید پایلوت موفق باشند و استانداردهای لازم را از مراجع ذی صلاح داخلی یا بین المللی کسب کرده باشند،و دارای بازار مطمئن و یا اعلام نیاز معتبر همراه با قرارداد تولید کالا باشند،از رعایت بند 1-2 مستثنی هستند.

5-سابقه بیمه پرداختی برای حداقل 3 نفر از کارکنان تمام وقت شرکت،حداقل 6 ماه باشد.

ب-شاخص های اختصاصی

شرکت متقاضی باید علاوه بر دارا بودن شاخص های عمومی،واجد کلیه شرایط اختصاصی در یکی از دسته های ذیل نیز باشند:

1-شرکت های تولید کننده کالاهای دانش بنیان

2-شرکت باید تولید کننده کالا یا کالاهای دانش بنیان مطابق فهرست کالاهای دانش بنیان مصوب کارگروه باشد که در 2 سال گذشته آن ها را در قالب کالاهای جدید یا ارتقاء یافته عرضه کرده و دانش فنی آن را بواسطه انتقال یا ایجاد دانش فنی،از طریق فعالیت های تحقیق و توسعه،نهادینه

از آنجایی ثبت شرکت دانش بنیان دارای مراحل مختلف و پیچیدگی ها ی زیادی می باشد ، چنانچه قصد آن را دارید که با صرف هزینه کمتر و در مدت زمان کوتاه تری صاحب شرکت دانش بنیان به صورت آماده و مستقل شوید ،پیشنهاد می شود با خرید شرکت دانش بنیان به صورت کاملا قانونی و معتبر صاحب شرکت دانش بنیان شوید.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتردر مورد ثبت شرکت با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

 

موسسه حقوقی ثبتی تکسفیر با سابقه طولانی در زمینه خرید و فروش راهنمای خرید شرکت با ویژگی های مورد نظر شما می باشد.برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید شرکت دانش بنیان به صورت کاملا قانونی همراه با استعلامات کامل با کارشناسان ما در تماس باشید.

جهت فروش شرکت دانش بنیان در کوتاه ترین زمان و کمترین هزینه با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید تا یاری رسان شما در فروش شرکت موردنظرتان می باشد.با ثبت شرکت در کرج میتوانید به فعالیت های اقتصادی متفاوتی انجام دهید و یک شغل و کسب درآمد داشته باشید

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.