روزنامه رسمی کشور تحت عنوان اداره کل تحت نظر معاونت حقوقی قوه قضائیه مدیریت شده و در حال فعالیت است که بر اساس ماده یک قانون مدنی تکلیف شده است که در بازه زمانی هفتاد و دو ساعت پس از ابلاغ قوانین از جانب دولت آن ها را چاپ و منتشر نماید. برای مراجعه به سایت روزنامه رسمی می بایست به نشانی اینترنتی www.rrk.ir مراجعه نمایید.

تمام شرکت ها پس از دریافت تاییدیه از اداره ثبت شرکت ها ملزم به درج آگهی در روزنامه رسمی کشور هستند که به این منظور در ابتدا می بایست به پرتال روزنامه رسمی کشور مراجعه کرده و در مرحله بعد در سامانه هزینه های مربوط به ثبت آگهی یا حق الدرج  را پرداخت نمایند و پس از آن پروسه چاپ و انتشار آگهی آغاز می شود.

کارشناسان تکسفیر پاسخ گوی سوالات شما عزیزان در رابطه با چگونگی و مراحل درج آگهی در روزنامه رسمی هستند، جهت ارتباط با ما کافی است با شماره 02188072626 تماس حاصل فرمایید.

روزنامه رسمی کشور

روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران، یکی از ارگان های وابسته به قوه قضائیه می باشد که این روزنامه در قالب شرکت سهامی اداره می شود. روزنامه رسمی کشور یکی از ارکان قانونی اطلاع رسانی می باشد که تمامی قوانین و مقررات و مصوبات مجلس ، مصوبات هیئت دولت و مسائل حقوقی به وسیله آن به اطلاع مردم می رسد. از آنجایی که این روزنامه زیر نظر قوه قضائیه است. سندی رسمی و دولتی می باشد مطالب و آگهی هایی که در آن چاپ می شود به اعتبار این روزنامه به رسمیت شناخته خواهند شد.

روزنامه رسمی، روزنامه ای است که تمامی مقررات و امور و مسائل مرتبط با حوزه حقوقی در آن درج می شود و قوه قضاییه به ساختار آن نظارت مستقیم دارد. این روزنامه که به عنوان سند دولتی و رسمی تلقی می شود، رکن قانونی اطلاع رسانی حقوقی کشور می باشد. روزنامه رسمی وظیفه دارد تمامی قوانین حوزه آیین نامه ها و مصوبات مجلس، هیات دولت و... را به چاپ برساند زیرا انتشار موارد مذکور باعث به رسمیت شناخته شدن آن می گردد.

همان گونه که در اصل 69 از قانون اساسی آمده است، کلیه مذاکرات مجلس می بایست از طریق روزنامه رسمی و رادیو به اطلاع عموم برسد تا حالت علنی داشته باشد. مگر در شرایط اضطراری که باید جهت رعایت امنیت و تقاضای رئیس جمهوریا ده نفر از نمایندگان ویا یکی از وزرا، جلسه به صورت غیر علنی تشکیل گردد. البته گزارش و مصوبات این جلسات نیز بعد از به پایان رسیدن شرایط اضطراری به عموم اطلاع رسانی می شود.

وظایف روزنامه رسمی کشور

  • انتشار آگهی های قانونی و قضائی مثل ثبت شرکت، ثبت تغییرات شرکت و ثبت علامت تجاری .
  • انتشار قوانین و آیین نامه های رسمی کشور.
  • انتشار آگهی انحلال یا تشکیل شرکت ها.
  • انتشار آگهی حکم قطعی در مورد اعتراض به علامت ثبت شده.
  • دریافت استعلام ثبت شرکت، ثبت برند، طرح صنعتی و اختراع.
  • انتشار و چاپ خلاصه نامه شرکت ها.

همه چیز در مورد روزنامه رسمی ثبت شرکت ها

در صورتی که می خواهید از روزنامه رسمی ثبت شرکت خود پرینت تهیه کنید و یا می خواهید در مورد ثبت شرکت خاصی اطلاعات کسب کنید، باید به نشانی الکترونیکی روزنامه رسمی کشور به آدرس WWW.rooznamehrasmi.ir مراجعه کنید.

به خاطر سهولت در امر انتشار آگهی های قانونی و ارتقا سطح خدمات اداری، اقدامات مشترکی فی مابین شرکت روزنامه رسمی کشور و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شکل گرفته است. به این ترتیب که به محض ثبت و تایید نهایی سند ثبتی به شکل کاملا اتوماتیک سند برای انتشار به روزنامه رسمی کشور ارسال می شود و ذی نفعان قادر خواهند بود از به صورت اینترنتی وغیر حضوری، پرداخت ها و دیگر تشریفات انتشار را انجام دهند. نتایج نیز از طریق همان درگاه الکترونیک و یا پیامک اطلاع رسانی می شود.

روزنامه رسمی کشور علاوه بر اینکه به عنوان یک رکن اطلاع رسانی حقوقی شناخته می شود، کلیه متون قانونی تصویب شده و تمامی مقررات لازم الاجرا و رویه دادگاه ها و مراجع قضایی را در سایت خود به اطلاع عموم می رساند و افراد می توانند به روز ترین اطلاعات حقوقی را از مرجع روزنامه رسمی پیگیری نمایند.

افراد فعال در زمینه اقتصادی نیز برای اینکه فعالیتشان جنبه قانونی داشته باشد و بتوانند از مزایا و تسهیلات دولتی بهره مند شوند، قرارداد تحت عنوان ثبت شرکت تنظیم می نمایند. تا با استفاده از آن سود حاصل از مشارکت خود را به شکل قانونی بین شرکای خود تقسیم نمایند.

برای ثبت کردن شرکت، باید به درگاه اینترنتی اداره ثبت شرکت ها مراجعه کرده و از طریق فرم مربوطه مراحل را تکمیل کنید. مدارکی نیز به طبع مورد نیاز است که باید آنها را بارگذاری و ارسال کنید. بعد اتمام مراحل ثبت در سامانه باید صبر کنید تا ثبت نام و اسم شرکت انتخابی شما تایید گردد. درصورت تایید شما باید مدارک لازم را به اداره ثبت شرکت های استان مورد تقاضای خود تحویل دهید. در آخر اگر تاییدیه مدارک به اطلاع شما رسید، می بایست ضمن مراجعه به سایت روزنامه رسمی کشور و پرداخت حق چاپ آگهی ، مراحل ثبت شرکت خود را به پایان برسانید.

همه چیز در مورد روزنامه رسمی ثبت شرکت ها

اطلاع رسانی ثبت شرکت در روزنامه رسمی

ثبت شرکت دارای مراحل مختلفی می باشد که یکی از این مراحل انتشار آگهی برای ثبت شرکت در روزنامه رسمی کشور می باشد که با انتشار این آگهی شروع فعالیت های یک شرکت و یا تغییرات به وجود آمده در یک شرکت ثبت شده به اطلاع عموم مردم می رسد.

برای ثبت شرکت ابتدا به سامانه اداره کل ثبت شرکت ها مراجعه نمایید و فرم ارائه شده را مرحله به مرحله تکمیل کرده و سپس مدارک مورد نیاز را در سامانه بارگذاری نمایید؛ پس از این مرحله و انجام باقی مراحل باید منتظر تایید ثبت نام و تایید نام شرکت بمانید که در صورت تایید، کلیه مدارکی که در سامانه وجود دارد را بعد از امضا توسط موسسین می بایست به اداره ثبت شرکت ها ارسال نمایید، در صورتی که مدارک ارسال شده از طریق سامانه به صورت پیامکی به شما اطلاع داده شود که تایید شده اند باید در مرحله آخر آگهی ثبت شرکت را در روزنامه رسمی ثبت شرکت ها منتشر نمایید، برای این کار باید به سامانه روزنامه رسمی کشور مراجعه نمایید و هزینه چاپ آگهی را پرداخت نمایید.

در سال های گذشته افراد برای ثبت آگهی ثبت شرکت یا ثبت تغییرات در روزنامه رسمی ثبت شرکت ها باید به صورت حضوری اقدام می نمودند و هزینه آن را از طریق دفاتر پستی یا اداره ثبت می پرداختند اما امروزه این امور به صورت اینترنتی و با مراجعه به سامانه روزنامه رسمی کشور به آدرس www.rooznamehrasmi.ir صورت می گیرد.

طریقه ثبت آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی کشور

۱-  ابتدا می بایست به سامانه الکترونیکی روزنامه رسمی کشور به آدرس اینترنتی http://www.rrk.ir مراجعه نمایید.
۲-  در مرحله بعد بایستی بر روی گزینه ثبت نام کاربر جدید کلیک شود که بعد از آن از شما شماره همراهی را برای دریافت پیامک میخواهد که وارد نمایید.

3- سپس باید آدرس دقیق خود را به همراه کد پستی مربوط به همان آدرس وارد نمایید تا نسخه کاغذی روزنامه برای شما ارسال گردد.
4- در مرحله بعد باید بر روی گزینه ورود به صفحه شخصی من کلیک نمایید و سپس به بخش هزینه آگهی و پرداخت آن بروید.
5- پس از پرداخت و ثبت آگهی یک شماره پیگیری داده می شود که توسط آن می توانید مراحل قبت آگهی تان را پیگیری نمایید.

پس از انجام مراحل بالا آگهی ثبت شرکت شما در یکی از مراحل زیر قرار می گیرد:

🔱  دریافت شده از ثبت:

چنین گزارشی به این معناست که هزینه چاپ آگهی توسط متقاضی پرداخت نشده است و یا عملیات پرداخت موفقیت آمیز نبوده است که در این صورت مجدد باید اقدام به پرداخت هزینه نمایید.

🔱 آماده ارسال به چاپ:

چنین گزارشی به این معناست که هزینه چاپ آگهی موفقیت آمیز انجام شده است و آگهی شما برای طی کردن پروسه چاپ ارسال شده است.

🔱 در حال انتشار امضا نشده:

چنین گزارشی به این معناست که آگهی شما در پروسه چاپ است ولیکن هنوز امضا نهایی آن انجام نشده است.

🔱 انتشاریافته امضا نشده:
چنین گزارشی به این معناست که آگهی شما به صورت چاپ شده در سایت موجود است ولیکن هنوز نسخه امضا شده آگهی تان صادر نشده است.

🔱 انتشار یافته امضا شده:

چنین گزارشی به این معناست که آگهی شما به همراه امضا رسمی و قانونی چاپ شده است و پس از گذشت پنج روز کاری آگهی شما در سامانه روزنامه رسمی کشور منتشر می گردد و می توانید نسخته الکترونیکی آن را دریافت نمایید؛ همچنین آگهی شما به صورت فایل پی دی اف نیز قابل دریافت است.

هزینه پرداخت ثبت آگهی در روزنامه رسمی

هزینه ای که شما برای ثبت آگهی شرکت در روزنامه رسمی پرداخت می کنید بستگی به یک سری فاکتورها دارد به طور مثال اینکه طول متن آگهی شما چه قدر است می تواند در هزینه ای که می خواهید پرداخت نمایید موثر باشد یعنی اینکه هرچقدر متن آگهی و محتوای آن طولانی تر و بیش تر باشد هزینه ای را هم که باید برای ثبت آگهی بپردازید بیش ترخواهد بود.

برای مثال هزینه ای که باید برای ثبت صورت جلسه تغییرات ایجاد شده در شرکت که شامل فقط تغییر آدرس شرکت است پرداخت شود مبلغی حدود 138 هزار تومان است ولیکن هزینه ای که برای چاپ آگهی جهت اطلاع رسانی برای تاسیس یک شرکت پرداخت می کنید مبلغی حدود 348 هزار تومان است که در هر صورت برای هر آگهی در روزنامه رسمی شخص موظف به پرداخت هزینه آن است.

نکات مربوط به روزنامه رسمی

🔆 روزنامه رسمی کشور با روزنامه کثیرالانتشار فرق دارد و به اشتباه بسیاری از افراد این دو را یکی می دانند.

🔆 روزنامه رسمی کشور نام یک روزنامه خاص می باشد که دارای عملکرد خاص و مشخصی می باشد و با روزنامه هایی که در دکه ها مشاهده می نمایید و روزانه چاپ می شوند متفاوت است.

🔆 برای ثبت شرکت علاوه بر انتشار آگهی در روزنامه رسمی ثبت شرکت ها باید یک آگهی دیگر هم در روزنامه کثیرالانتشار چاپ شود.

🔆 با ثبت آگهی در روزنامه رسمی ثبت شرکت ها و انجام مراحل ثبت شرکت فعالیت شما به شکل قانونی صورت می گیرد کلیه افراد از تاسیس شرکت شما با خبر می شوند.

نکات مربوط به روزنامه رسمی

سوالات متدوال در رابطه با روزنامه رسمی

✅ مدت زمان انتشار آگهی و توزیع روزنامه رسمی چقدر است؟

پس از اینکه هزینه چاپ آهی را پرداخت کردید و درخواست شما ثبت شد در آخر به شما یک کد پیگیری داده می شود که به وسیله آن می توانید از مراحل پروسه چاپ آگهی خود با خبر شوید ولیکن به طور معمول حدود پنج روز کاری زمان می برد تا آگهی شما در سایت روزنامه رسمی کشور منتشر شود.

✅ نحوه ثبت آگهی شرکت در روزنامه رسمی چگونه است ؟

برای ثبت آگهی شرکت در روزنامه رسمی کشور می بایست به سامانه اینترنتی روزنامه رسمی به آدرس rrk.ir مراجعه نمایید و پس از پرداخت هزینه آگهی خود را به ثبت برسانید.

 ✅ هزینه ثبت آگهی شرکت در روزنامه رسمی چقدر است ؟

هزینه ثبت آگهی شرکت در رزونامه رسمی یک مبلغ مشخص و از پیش تعیین شده نیست بلکه با توجه به فاکتور های مختلف متغیر است از جمله این فاکتور ها میزان متن و محتوای آگهی است.

خلاصه مطلب

روزنامه رسمی یک سند رسمی است که زیر نظر قوه قضائیه اداره می شود که وظایف چاپ و نشر مطالب بسیار مهم و متنوعی را به عهده دارد که یکی از وظایف آن چاپ و انتشار آگهی های مربوط به ثبت و تغییرات شرکت ها است؛ در فرایند ثبت یک شرکت پس اخذ تاییدیه از اداره ثبت شرکت ها چاپ آگهی از طریق سایت روزنامه رسمی است که با چاپ این آگهی فعالیت تجاری اشخاص به عموم اطلاع داده می شود.

پروسه ثبت شرکت و انتشار آگهی از حساسیت ها و پیچیدگی های مخصوص به خود برخوردار است که تمامی مراحل آن از ابتدا تا انتها می بایست با دقت و با توجه به قوانین و مقررات انجام شود پس در صورتیکه از متقاضیان ثبت شرکت هستید و یا می خواهید آگهی مربوط به ثبت شرکت خود یا تغییرات اعمال شده در آن را به صورت آگهی در روزنامه رسمی به چاپ برسانید، برای دریافت مشاوره و راهنمایی می توانید با کارشناسان تکسفیر از طریق شماره 02188072626در تماس باشید.

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.