ثبت مهر شرکت - مهر شرکت

مهر شرکت

پس از اینکه شرکتی ثبت شد باید صاحبان حق امضای مجاز تعیین شوند.پس از آن باید در تمامی اوراق شرکت به همراه امضای این افراد مهر شرکت نیز درج شود.در صورت درج نکردن مهر شرکت ممکن است برای اعضای مشکل ایجاد شود.

پس از ثبت شرکت باید مهر شرکت نیز طراحی شود.این مهر باید در تمامی اسناد و قراردادهای شرکت درج شود.به وسیله درج مهر از به وجود آمدن مسئولیت برای صاحبان امضای مجاز شرکت جلوگیری می شود.

بعد از طراحی مهر شرکت برای جلوگیری از جعل و سوء استفاده از مهر شرکت باید اقدام به ثبت مهر شرکت نمایید.در واقع ثبت مهر شرکت همان ثبت لوگو برای شرکت می باشد و فرایند آن هم مثل ثبت برند می باشد.

مواردی که در مهر شرکت درج می شوند قانون خاصی ندارند و هر موضوعی را می توان در آن درج نمود.بهتر است مهر شرکت دارای لوگو ، نام شرکت ، نوع شرکت و شماره ثبت باشد.پس از ثبت مهر شرکت شما صاحب برند شناخته می شوید و می توانید به اشخاص دیگر اجازه دهید که از مهرتان استفاده نمایند یا می توانید به شخص دیگری بفروشید.

تغییر مهر شرکت

به دلیل اینکه مهر شرکت در تمامی اسناد و اوراق شرکت درج می شود در صورت تغییر آن باید به بانک اطلاع داده شود.اگر تغییر مهر شرکت به بانک اطلاع داده نشود از پرداخت های شرکت جلوگیری می شود.و باعث ایجاد مشکلات برای شرکت می شود.

مراحل ثبت مهر شرکت 

به منظور ثبت مهر شرکت پس از طراحی آن باید به سایت اداره مالکیت صنعتی مراجعه نمایید و مشخصات و شغلتان را همراه با نمونه مهر طراحی شده به این اداره ارسال نمایید.در صورت تایید نمونه مهر ، باید اصل نمونه کاغذی مهر را به همراه مدارک شناساییتان به اداره مالکیت صنعتی ارسال نمایید.در صورت تایید مدارک و اصل مهر ، مهر شرکت ثبت می شود.

زمان ثبت مهر شرکت

مراحل فوق 1 تا 40 روز زمان می برد پس از آن باید تصویر مهر شرکت دو مرتبه در روزنامه رسمی چاپ شود. به طور کلی ثبت مهر شرکت 3 تا 4 ماه طول می کشد.بنابراین ثبت مهر شرکت یک فرایند طولانی دارد اما به دلیل مزایایی که دارد افراد برای حفاظت از نام تجاریشان حاضرند این مراحل را طی نمایند.

هزینه ثبت مهر شرکت

هزینه ثبت مهر شرکت شامل هزینه طراحی و هزینه حق الثبت دولتی و هزینه انتشار آگهی و هزینه های پست و حق الوکاله ثبت لوگو می باشد.برای اطلاع کامل در مورد هزینه ها می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی و ثبتی تکسفیر تماس حاصل نمایید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت مهر شرکت - مهر شرکت

  • ارائه تصویر اوراق شرکت
  • ارائه تصویر مدارک شناسایی مدیرعامل
  • ارائه نشانی و کدپستی و شماره تلفن همراه مدیرعامل
  • نمونه طرح گرافیکی مهر در اندازه 6*6 سانتی متر
  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.