ثبت شرکت در کاشان

امروز قرار است به شهری رفته که از شهرهای تاریخی کشور ایران به شمار می رود به نام شهر کاشان. شهر کاشان بخشی از استان اصفهان می باشد که نقش بسیاری در صنعت گردشگری ایران را دارد و شهری با مشاهیر علمی و ادبی بسیاری می باشد که این جاذبه های گردشگری و اقلیم این شهر باعث شده

بازدیدکنندگان بسیاری را به خود اختصاص دهد و این خود موقعیت بسیار مناسبی جهت ایجاد و گسترش فعالیت کاری می باشد و اشخاصی که قصد تاسیس شرکت را دارند می توانند با ثبت شرکت خود از فواید آن بهره مند شده و کار و فعالیت شغلی خود را گسترش دهند.مراحل کاری ثبت شرکت خود را به ما بسپارید

کاشان در گروه اولین شهرهای ایران است و صنایع کارخانه‌ای را در خود جای داده‌است. از گذشته اقتصاد شهرستان کاشان بر روی صنعت کشاورزی و تولید محصولاتی چون پنبه، پیاز، غلات، صیفی‌جات و انواع میوه‌ها و گیاهان دارویی، گلابگیری و تهیه عرقیجات سنتی و صنایع دستی مانند مسگری، کاشی‌کاری، ابریشم‌بافی، مخمل‌بافی، شعربافی، گلیم‌بافی، زیلوبافی، زری‌بافی و قالی‌بافی تکیه داشته‌است.

و همچنین دارای صنعتی همچون فرش دستباف کاشان در طرحها، نقش‌ها و رنگهای زیبا و دلفریب، روزگاری طولانی زبانزد و نقل محافل هنری، اقتصادی، نمایشگاهی و علمی بوده‌است. افسوس که با روی‌کارآمدن فناوری‌های ماشینی این صنعت و حرفه با ارزش به همراه حرفه‌های جانبی آن در حال رکود و فراموشی است.

که شما می توانید از یکی از مزایای ثبت شرکت در این آثار هنری که ایجاد تبلیغات گسترده می باشد و همچنین اخذ تسهیلات بانکی که توسط ثبت شرکت در کاشان صورت می گیرد کار و فعالیت این هنر ارزشمند را گسترش دهید و این مشکل را جبران نمایید.

که شما می توانید با مراجعه و تماس با موسسه حقوقی تکسفیر در مورد سایر مزایایی که در ثبت شرکت در کاشان و همچنین ثبت تغییرات شرکت اطلاعات جامعی را کسب نمایید.

شركت هاي تجارتي قابل 7 مورد می باشند

1.ثبت شركت سهامي خاص و عام.

2.ثبت شركت با مسئوليت محدود در کاشان.

3.ثبت شركت تضامنيدر کاشان.

4.ثبت شركت مختلط غيرسهامي.

5.ثبت شركت مختلط سهامي.

6.ثبت شركت نسبي در کاشان.

7.ثبت شركت تعاوني توليد ومصرف.

مرجع ثبت شرکت ها پس ازوصول مدارك ذکر شده در ماده قبل و تطبيق مندرجات آنها با قانون اجازه انتشاراعلاميه پذيره نويسي سهام جديد راصادر خواهد نمود.

1 . نام وشماره ثبت شركت در کاشان.

2 . موضوع شركت و نوع فعاليت هاي آن.

3 . مركزاصلي شركت و درصورتي كه شركت شعبي داشته باشدنشاني شعب آن

4 . درصورتي كه شركت براي مدت محدود تاسیس شده باشد تاريخ انقضاي مدت آن.

5 . سرمايه شركت و مبلغ پرداخت شده آن.

6. اگرسهام ممتازمنتشرشده باشد تعداد و امتيازات آن.

7. هويت كامل رئيس و اعضاءهيئت مديره و مديرعامل شركت.

8 . شرايط حضور و حق راي صاحبان سهام درمجامع عمومي.

9. مقررات اساسنامه راجع به تقسيم سود و تشكيل اندوخته.

10 . مبلغ ديون شركت و همچنين مبلغ ديون اشخاص ثالث كه توسط شركت تضمين شده است.

11 . ذكرنام روزنامه كثيرالانتشاري كه اطلاعيه ها و آگهي هاي شركت در آن قید مي گردد.

 

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت در کاشان

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت در کاشان

✅فتوکپی از مدارک هویتی مانند کارت ملی و شناسنامه

✅گواهی عدم سوء پیشینه مدیر عامل و اعضای هیات مدیره، کپی شناسنامه و کارت ملی و گواهی عدم سوء پیشینه بازرس اصلی و علی البدل (در ثبت شرکت های سهامی خاص(

✅انتخاب نام شرکت

✅آدرس شرکت باید فقط در محدوده منطقه ثبتی شرکت قرار داشته باشد

✅مقدار میزان سرمایه شرکت

✅مشخص نمودن سهامداران و مقدار میزان سهام سهام داران

✅مشخص نمودن مدیران شرکت و نوع سمتی که دارا می باشند،یعنی مدیرعامل، رییس هیأت مدیر، نایب رییس هیأت مدیر

✅وجود حق امضای شرکت

✅ تعیین بازرسین شرکت مخصوص ثبت شرکت های سهامی خاص

در این صورت می توانید به سهولت به ثبت شرکت خود در کاشان اقدام کنید.

سرمایه اولیه ثبت شرکت سهامی خاص در کاشان:

سرمایه ی شرکت سهامی خاص نباید کمتر از یک میلیون باشد.در صورتی که به عللی سرمایه ی شرکت تقلیل پیدا کند باید شرکا در ظرف یکسال آن را جبران کنند .در غیر این صورت شرکت را به نوع دیگر از شرکت ها از قبیل با مسئولیت محدود یا تضامنی تبدیل نمایند.

برای ثبت شرکت سهامی خاص فقط تسلیم اظهارنامه ی منضم به اساسنامه ای که به امضا کلیه ی سهامداران رسیده باشد و ورقه ای مشعر بر تعهد کلیه ی سهام و گواهینامه ی بانکی حاکی از تاًدیه ی قسمت پرداخت شده ی آن که نباید کمتر از سی و پنج درصد تمام تعهد باشد ضمن ارائه ی صورتمجلس عمومی موسسین حاکی بر تعیین مدیران و بازرسان شرکت کافی است.

مدارک و شرایط ثبت شرکت سهامی خاص در کاشان

 مدارک لازم جهت دانستن شرایط شرکت سهامی خاص کاشان عبارتند از:

  • 2 برگ اظهارنامه
  • ۲ جلد اساسنامه شرکت
  • ۲ نسخه صورتجلسه مجمع عمومی مؤسسین
  • ۲ نسخه صورتجلسه هیئت مدیره
  • گواهی بانکی دایر پرداخت حداقل ۳۵ درصد سرمایه شرکت
  • فتوکپی شناسنامه سهامداران و بازرسین
  • مجوزفعالیت ( در صورت نیاز) تحویل قسمت پذیرش مدارک اداره ثبت شرکت ها داده و رسید دریافت شود و با توجه به تاریخ مشخص شده برای اعلام نتیجه در روز موعد جهت دریافت نتیجه به باجه اعلام نتیجه اداره ثبت شرکت ها مراجعه نمایند.

🔰 در صورتی که کارشناس اداره ثبت شرکت ها ایرادی در مدارک مشاهده ننمایند نسبت به فراهم پیش نویس آگهی ثبت اقدام و پیش نویس مربوطه پس از تایید مسئولین اداره ثبت شرکت ها تایپ و در روز مراجعه تحویل متقاضی ثبت شرکت سهامی خاص در کاشان داده می شود. متقاضی ثبت شرکت سهامی خاص بایستی به بانک مراجعه و نسبت به پرداخت حق الثبت که در ذیل اظهارنامه مبلغ آن درج شده اقدام نماید.

نکته: قبل از مراجعه به بانک به نمایندگی روابط عمومی جهت تعیین مبلغ حق الدرج آگهی تأسیس در روزنامه انتخابی مجمع عمومی مؤسس و دریافت فیش مراجعه شود و مبلغ حق الثبت و حق الدرج یکجا به بانک مربوطه پرداخت شود .

🔰پس از پرداخت مبلغ حق الثبت به واحد حسابداری اداره ثبت شرکت ها مراجعه و واحد مربوطه پس از رویت فیش پرداختی نسبت به ممهور نمودن ذیل اظهار نامه اقدام می نماید .

🔰 مدارک به قسمت ثبت دفاتر اداره ثبت شرکت ها تحویل داده شود و مسئول مربوطه پس از ثبت در دفتر وتعیین شماره ثبت شرکت و درج بر روی اظهارنامه اقدام و در ذیل ثبت دفتر از شخص معرفی شده توسط سهامداران (که خود یا از سهامداران بوده یا وکیل رسمی شرکت می باشد) با درج ثبت با سند برابراست امضاء اخذ می نماید و سپس آگهی تایپ شده باید به امضاء رئیس اداره ثبت شرکت ها برسد .

🔰یک نسخه ازمدارک ضبط در پرونده شرکت که در بایگانی اداره ثبت شرکت ها نگهداری خواهد شد و یک نسخه دیگر ازمدارک ( اظهارنامه یک برگ ، اساسنامه یک جلد ، صورتجلسه مجمع عمومی مؤسسین یک نسخه ، صورتجلسه هیئت مدیره یک نسخه ) ممهور به مهر اداره شده و تحویل متقاضی ثبت شرکت سهامی خاص می گردد .

🔰متقاضی ثبت شرکت سهامی خاص مدارک خود و پرونده متشکله را به قسمت دبیرخانه اداره برده و پس از ثبت آگهی دردفتر اندیکاتور نسبت به درج شماره ثبت دفتر و ممهور نمودن آگهی تایپ شده اقدام و نسخه مربوط به اداره را ضبط می نماید.

🔰 متقاضی ثبت شرکت سهامی خاص پس از دریافت مدارک به خود نسخه دوم آگهی تأسیس را به واحد روابط عمومی مستقر در اداره ثبت شرکت ها جهت درج در روزنامه کثیرالانتشار شرکت تحویل و نسخه اول آگهی تایپ شده را به دفتر شرکت سهامی روزنامه رسمی جمهوری اسلامی تسلیم می نماید .

سرمایه اولیه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کاشان

در لایحه ی اصلاح قانون تجارت (مصوب 1384 هیات وزیران) برای تشکیل شرکت با مسئولیت محدود، حداقل سرمایه ی نقدی یکصد میلیون ریال در نظر گرفته شده است .

برای کسب اطلاعات بیشتر نسبت به شرایط هر یک از شرکت های ذکر شده و قوانین تجارت حاکم بر آن ها با اخذ اطلاعات لازم از کارشناسان موسسه تکسفیر با آگاهی بیشتر اقدام به ثبت شرکت در کاشان نمایید.

بیشتر بخوانید: تعیین بازرس در ثبت شرکت سهامی

سرمایه اولیه ثبت شرکت سهامی عام در کاشان

سرمایه ی اولیه در شرکت های سهامی عام در موقع تاًسیس از پنج میلیون ریال (5000000 ریال) نباید کمتر باشد. در صورتی که سرمایه ی شرکت بعد از تاًسیس به هر علت از حداقل مذکور کمتر شود، باید ظرف یکسال نسبت به افزایش سرمایه تا میزان حداقل مقرر اقدام به عمل آید یا شرکت به نوع دیگر از انواع شرکت های ذکر شده در قانون تجارت تغییر شکل یابد وگرنه هر ذینفع می تواند انحلال آن را از دادگاه صلاحیت دار درخواست کند.

برای تاًسیس شرکت های سهامی عام موًسسین باید اقلاً 20 درصد سرمایه ی شرکت را خود تعهد کرده و لااقل سی و پنج درصد مبلغ تعهد شده را در حسابی به نام «شرکت در شرف تاًسیس» نزد یکی از بانک ها تودیع نمایند.

به این ترتیب شرکتی که مثلاً با پنج میلیون ریال تاًسیس می شود باید سیصد وپنجاه هزار ریال (350000 ریال) نقداً سپرده و سپس آگهی برای دعوت سایرین انتشار دهد. ممکن است قسمتی از تعهد موًسسین سرمایه ی غیر نقدی باشد در این صورت باید عین آن با مدارک مالکیت در همان بانکی که برای پرداخت مبلغ نقدی حساب باز شده است توزیع گردد.

مزایای ثبت شرکت در کاشان

ثبت شرکت برای شروع یک فعالیت تجاری تولیدی خدماتی و …. در چارچوب تشکل حقوقی امری الزامی و انکار ناپذیر می باشد. با ثبت شرکت فعالیت بنگاه در سایه حمایت های دولتی و قانون تجارت قرار میگیرد تا در خصوص پیگیری های لازم و در خصوص دعاوی و … امکان رسیدگی باشد. از جمله سایر فواید ثبت شرکت در کاشان امکان عقد قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی و شرکت در مناقصات و مزایدات فراهم می شود.

با انجام مراحل ثبت شرکت در کاشان وظایف و میزان سهام مؤسسین شرکت بر طبق مدارک قانونی و ثبتی مشخص شده و در صورت بروز هر گونه مشکل امکان رسیدگی نیز وجود خواهد داشت. برای اخذ اطلاعات تکمیلی در زمینه مزایای ثبت شرکت می توانید با کارشناسان مؤسسه حقوقی تکسفیر در ارتباط باشید.

موسسه حقوقی و ثبتی تکسفیر

با ما در تماس باشید.

جمع‌بندی

برای ثبت شرکت در کاشان، باید مدارک و اطلاعات مورد نیاز را فراهم کرده و مراحل مشخص را طی کنید. این شامل تهیه مدارک هویتی، انتخاب نام شرکت، تعیین سرمایه اولیه، مشخص کردن مدیران و بازرسان شرکت، و دیگر موارد مربوط به نوع شرکت می‌شود.

  1. چه مدارکی برای ثبت شرکت در کاشان لازم است؟

مدارک مورد نیاز شامل:

  • فتوکپی مدارک هویتی (کارت ملی و شناسنامه)
  • گواهی عدم سوء پیشینه مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره
  • انتخاب نام شرکت
  • آدرس شرکت در محدوده منطقه ثبتی
  • مقدار سرمایه شرکت
  • حق امضای شرکت و...
  1. چه مقدار سرمایه اولیه برای ثبت شرکت سهامی خاص در کاشان مورد نیاز است؟

سرمایه اولیه برای ثبت شرکت سهامی خاص در کاشان نباید کمتر از یک میلیون ریال باشد. اگر به علتی سرمایه شرکت کاهش یابد، شرکا باید آن را در ظرف یک سال جبران کنند، در غیر این صورت شرکت باید به نوع دیگری از شرکت تغییر شکل دهد.

  1. چه مزایایی برای ثبت شرکت در کاشان وجود دارد؟

 ثبت شرکت در کاشان مزایایی از جمله حمایت دولتی، حقوق قانونی، امکان عقد قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی، شرکت در مناقصات و مزایدات را ایجاد می‌کند. همچنین، این ثبت به شما امکان پیگیری های لازم و حل دعاوی را فراهم می‌آورد.

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.