ثبت شرکت در قشم

ثبت شرکت در قشم، از آن دسته پروژه های پرسود تجاری است که سرمایه گذاران زیادی سودای آن را در سر دارند چرا که به خوبی بر میزان سود و درآمد این پروژه واقف اند.

قشم از جمله جزایر مهم جنوب کشور است که در استان هرمزگان واقع شده است، و به علت ماهیت و شرایط مطلوبی که دارد قطب اقتصادی این استان است، قبل از آن که به نحوه‌ی ثبت شرکت در این منطقه بپردازیم  بهتر است کمی بیشتر با شرایط جغرافیایی و اقتصادی آن آشنا شویم.

از قدیمی ترین جزایر خلیج فارس همین جزیره قشم را می‌توان نام برد که به خاطر جمعیت بالا و پایه قوی اقتصادی که دارد همواره توانسته توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کند، که نه فقط برای تفریح بلکه عده‌ی زیادی هم با فکر سرمایه گذاری به این جزیره پا بگذارند.

طبیعت بکر و زیبای این منطقه همراه با امکانات گسترده‌ای که در این جزیره وجود دارد و موقعیت مطلوب جغرافیایی، سالیانه بیش از یک میلیون گردشگر را به خود جذب میکند که این عدد، روند رو به رشدی را در پیش گرفته است و هر روزه  در حال افزایش است.

اما به نظرتان تنها دلیل رشد سرمایه گذاری در این منطقه بهرمندی آن از منابع زیبای طبیعی و جذب گردشگران است؟

در پاسخ باید بگوییم که خیر، همانطور که میدانید قشم از جمله مناطق آزاد تجاری کشور است و این برگ برنده‌ی  افرادی است که به دنبال سرمایه گذاری پرسود و بدون دردسر اند چرا که در مناطق آزاد می‌شود کالاهای مختلفی را بدون آنکه  درگیر پرداخت عوارض گمرکی و مالیاتی شد به کشور وارد کرد و همچنین بدون شرایط  نفس گیر عوارضی  به شرکت های خارجی صادر کرد.از همین رو واردات و صادرات بسیاری از کالا ها در این منطقه با سهولت بیشتری انجام میشود.

اما دلایلی که اینجا برشمردیم تنها بخشی از مزایای سرمایه گذاری در این منطقه‌ی زیبای تجاری بود.

در ادامه با نگاه جامع تر و کامل تری به باید و نباید های ثبت شرکت در قشم و قوانین و مزایای آن می‌پردازیم

اگر شما هم  به فکر یک سرمایه گذاری، با سود بالا و ضرر کم هستید پیشنهاد ما این است که تا انتها این محتوا را مطالعه کنید.

 

مزایای ثبت شرکت در قشم

مزیت های ثبت شرکت در قشم

قبل از آنکه به چگونگی ثبت شرکت در قشم بپردازیم بهتر است چرایی آن را بیابیم.

برای یافتن چرایی ثبت شرکت کافی است با یک نگاه اقتصادی امتیازهای این منطقه تجاری را برانداز کنیم.

همانطور که در ابتدای محتوا نیز اشاره کردیم معافیت مالیاتی از جمله دلایلی است که راه را برای عده‌ی زیادی از سرمایه گذاران هموار می‌کند، در قشم میتوان برای انجام هر نوع فعالیت اقتصادی در هر زمینه‌ای بنا به ماده ۱۳ قانون تجاری و صنعتی کشور از معافیت ۲۰ ساله  برخوردار شد و این یعنی بدون پرداخت مالیات و عوارض می‌توان تا ۲۰ سال بدون هیچ دردسری فعالیت کرد.

از جمله دلایل دیگری که ثبت شرکت در قشم را پرسود میکند صد در صد مالکیت خارجی است، در اداره‌ی مالکیت های  صنعتی و معنوی و اداره ثبت شرکت، برای مناطق آزاد به راحتی می‌توان مالکیت ۱۰۰ درصد خارجی را گرفت، در صورتی که در دیگر مناطق به دست آوردن این امتیاز مقدور نیست.

طبق مصوبه‌ی دولت، مناطق آزاد کشور در ۸ منطقه خلاصه میشوند و امتیازات ویژه‌ای را از این بابت دریافت میکنند، با این وجود ثبت شرکت چه در قشم صورت پذیرد چه در هر منطقه‌ی آزاد دیگری همگی امتیازات ویژه‌ای دارند اما ثبت شرکت در قشم به علت موقعیت جغرافیایی این منطقه سبب ارجحیت این جزیره نسبت به دیگر مناطق آزاد شده است.

از آنجا که جزیره قشم بین اقیانوس هند و خلیج فارس واقع  است و امکان دسترسی ساحلی به کشورهای کویت،عراق عربستان سعودی، امارت متحده عربی و عمان را دارد و خط هوایی مرزی کشور نیز جنوب غربی قشم را در بر میگیرد نسبت به سایر جزایر خلیج فارس امتیازات اقتصادی بیشتری را شامل می‌شود، عبور خط نفتی کشور از این جزیره و پوشش خط هوایی و دریایی کشورهای حوزه‌ی خلیج فارس دلایلی است که این جزیره را به یکی از قطب های واردات و صادرات کالا تبدیل کرده است.

 

از جمله مزایای دیگر ثبت شرکت در قشم:

  1. قوانین آسان ورود و خروج کالاهای مجاز
  2. نرخ ارزان مصرف انرژی
  3. معافیت از گمرک و عوارضی
  4. فعالیت در حوزه بورس نفت و کالاهای کامودیتی
  5. صادرات کالا بدون پرداخت مالیات
  6. راحتی صادرات مجدد و ترانزیت کالا(منظور از ترانزیت کالا، جابجایی کالای گمرک نشده از یک گمرک به گمرک دیگر است که در اینجا منظور ترانزیت بین المللی کالاست)
  7. آزادی کامل برای تعیین ورود و خروج سرمایه و سود حاصله از آن

انواع ثبت شرکت در قشم

برای ثبت شرکت در قشم میتوان هم شرکت سهامی خاص و هم شرکت با مسئولیت محدود را ثبت کرد.

که در ادامه هر کدام از این دو نوع شرکت را به طور مختصر بررسی خواهیم کرد تا با شناخت کامل تری اقدام به ثبت شرکت نمایید.

در شرکت مسئولیت محدود همانطور که از نامش پیداست مسئولیت اداره شرکت بر عهده‌ی دو شخص حقیقی یا حقوقی است و افراد زیادی نمی توانند در این نوع شرکت سرمایه گذاری کنند؛ برای ثبت شرکت در قشم با مسئولیت محدود معمولاً سرمایه‌ای برابر با حداقل ۶ میلیون تومان نیاز است که موضوع فعالیت شرکت هیچ محدودیتی ندارد و می تواند اموری غیر از امور تجاری باشد.

به شرکتی، شرکت سهامی خاص گفته میشود که حداقل افراد  سرمایه گذار در آن به نفر۵ نفر برسد و برای  ثبت شرکت سهامی خاص در قشم نیز سرمایه‌ای برابر با شرکت با مسئولیت محدود یعنی حداقل ۶ میلیون تومان نیاز است.

تفاوتی  که شرکت سهامی خاص با شرکت مسئولیت محدود دارد در این است که سرمایه شرکت به صورت سهام است به این صورت که ۳۵ درصد آن  به صورت نقدی و مابقی به صورت سهام در اختیار سرمایه گذاران قرار میگیرد.

تفاوت دیگر این دو نوع شرکت در این است که در شرکت با مسئولیت محدود مدت تصدی اعضا به صورت کاملاً نامحدود است این در حالی است که در شرکت سهامی خاص مدت تصدی شرکا دوسال و بازرسان یک سال است.

 

نکاتی که برای ثبت شرکت لازم است بدانید.

  1. برای ثبت شرکت در قشم شما می توانید اعضای شرکت را از میان اتباع خارجی نیز انتخاب کنید که برای این کار سرمایه ای حدود ۲۰۰۰۰دلار آمریکا نیاز است، شما پس از ارائه گواهی واریز به بانک می‌توانید مجوز شراکت با اتباع خارجی را دریافت و فعالیت خود را آغاز کنید.
  2. مجوزی که برای فعالیت اقتصادی شما صادر میشود می‌تواند در ۵ زمینه ‌ی سیاحتی،پیمانکاری،تجاری،صنعتی و خدماتی باشد.
  3. میزان سرمایه ای که برای ثبت شرکت سهامی عام و شرکت مسئولیت محدود نیاز است حداقل ۶ میلیون تومان است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص در قشم

  1. کپی شناسنامه و کارت ملی تمامی مدیران و سهامداران و بازرسان ( در صورتی که سهامداران از اتباع خارجی باشند تصویر گذرنامه آنها نیز نیاز است )
  2. دو نسخه از اساسنامه که به امضای تمامی مدیران و سهامداران رسیده است
  3. دو نسخه از اظهارنامه که کامل شده است و تمام سهامداران امضا کرده اند
  4. دو نسخه امضا شده از مجمع عمومی موسس توسط تمامی شرکا و مدیران
  5. دو نسخه امضا شده از جلسه‌ی اول هیئت مدیره توسط تمامی سهامداران
  6. گواهی بانکی از تاییدیه‌ی پرداخت حداقلی ۳۵ درصدی به یکی از بانک های منطقه که به نام شرکت در شرف تاسیس است ( اگر که تمام یا بخشی از سرمایه شرکت در حال تاسیس به صورت غیر نقدی است نیاز است که توسط کارشناس رسمی ادراره‌ی ثبت میزان قیمت سرمایه ارزیابی شود)
  7. تاییدیه پرداخت هزینه حق ثبت شرکت به سازمان منطقه
  8. ارائه مجوز فعالیت اقتصادی از سوی معاونت سرمایه گذاری سازمان منطقه
  9. اگر چنانچه سرمایه گذار یک شخصیت حقوقی است ارائه‌ی مدارک ثبتی و تصویر مصدق اسناد آن نیاز است

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی عام در قشم

  1. کپی کارت ملی و شناسنامه مدیران و شرکا( در صورتی که سهامداری از اتباع خارجی است باید تصویر گذرنامه آن نیز ارائه شود)
  2. دو نسخه‌ی کامل شده از شراکتنامه که به امضا تمامی سهامداران رسیده است
  3. دو نسخه تکمیل شده از اساسنامه که به امضای تمام شرکا رسیده است
  4. دو نسخه از تقاضا نامه که به امضای تمام شرکا رسیده و تکمیل شده است
  5. دو نسخه امضا شده از صورت جلسه مجمع عمومی توسط تمام سهامداران
  6. ارائه‌‌ی تاییدیه حق ثبت شرکت از سوی سازمان منطقه آزاد قشم
  7. ارائه مجوز سرمایه گذاری از سوی معاونت سرمایه گذاری منطقه آزاد قشم.

مراحل ثبت شرکت در قشم

در قسمت های قبل این محتوا ما در رابطه با مزایای ثبت شرکت در قشم و مدارک مورد نیاز چه برای ثبت شرکت سهامی عام و چه شرکت با مسئولیت محدود هر آنچه را که نیاز بود بررسی کردیم.

در ادامه قرار است در رابطه با چگونگی مراحل ثبت شرکت در قشم صحبت کنیم.

برای ثبت شرکت در قشم، مثل ثبت شرکت در هر منطقه‌ی  دیگری نیاز است که یک  سری سلسله مراتب طی شود تا ثبت شرکت شما را رسمیت بخشد.

در ابتدا متقاضی ثبت شرکت باید به معاونت اقتصادی سازمان مراجعه نماید و درخواست صدور مجوز برای ثبت شرکت نماید، فرم مورد نظر را دریافت و آن را تکمیل کند.

سپس بعد از استعلام های مربوطه تاییدیه نام شرکت توسط واحد ثبتی را دریافت نماید.

مجوز سرمایه گذاری را که از معاونت سرمایه گذاری دریافت کرده است در صورت نیاز برای دریافت سایر مجوزها به سایر نهادها ارجاع دهد و مدارک لازم را تکمیل نماید.

متقاضی باید پس از تکمیل تمامی مدارک آنها را به واحد ثبتی ارائه دهد و پس از بررسی مدارک توسط متصدی ثبت اگر نقص و ایرادی در مدارک وجود دارد آنها را تصحیح نماید بعد از ثبت مدارک نیاز است که هزینه های ثبتی را پرداخت کند و فیش پرداخت را به واحد ثبتی ارائه دهد.

پس انجام تمام این مراحل و دریافت مجوز و تکمیل مدارک متقاضی باید در دفتر ثبت شرکت ها، شرکت خود را ثبت نماید.

که در این مرحله دفاتر ثبت شرکت یک نسخه از مدارک ثبتی را به متقاضی ارائه میدهند و از این طریق ثبت شرکت آنها را رسمیت می‌بخشند از این پس متقاضی می‌تواند در منطقه بر اساس قانون و مقررات موجود به فعالیت اقتصادی مشغول شود.

لازم به ذکر است که اضافه کنیم مراحل ثبت نمودن شرکت در تمامی مناطق باید از این روال قانونی عبور کند که با سخت گیری ها و سختی فراوانی همراه است اما ثبت کردن شرکت در قشم  به خاطر دلایلی که در ابتدای محتوا ذکر کردیم از امتیاز های بیشتری برخوردار است وبا سهولت بیشتری انجام میشود.

 

قوانین ثبت شرکت در قشم

 قوانین ثبت شرکت در قشم

برای اینکه ثبت شرکت در قشم جنبه رسمی و قانونی به خود بگیرد لازم است که شما مطابق با قوانین اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری کشور، پیش بروید.

(sherkat.ssaa.ir)  مرجع رسمی و قانونی  ثبت شرکتها در جزیره‌ی قشم است.

تمامی مراحلی که برای ثبت شرکت نیاز است و ما در بالا به خوبی به انها اشاره کردیم باید از فیلتر‌های این اداره بگذرد  لازم به ذکر است که بدانید خود این اداره نیز با نظارت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور فعالیت می کند که قوه قضاییه کشور رسما نظارت بر این اداره را برعهده دارد.

تمامی قوانین، مقررات، مصوبه ها و دستورالعمل های مربوط به  حوزه‌ی ثبت شرکت‌ها از طریق همین سایت اطلاع رسانی میشود.

اگر قصد دارید شرکت خود را در قشم ثبت کنید بهتر است که با توجه به مصوبه ها و مقررات این اداره شرکت خود را ثبت کنید تا ثبت شرکت تان به رسمیت شناخته شود.

البته باید بدانید که قوانین ثبت کردن شرکت در قشم تفاوتی با ثبت شرکت در سایر مناطق کشور ندارد.

برای ثبت شرکت در قشم چه میزان هزینه نیاز است؟

ثبت شرکت در قشم همانند ثبت شرکت در سایر مناطق کشور هزینه هایی را می طلبد که این هزینه ها شامل هزینه های مجوز و هزینه های اداری است که بسته به نوع شرکت میزان این هزینه ها هم تغییر می کند.

به طور کلی شما میتوانید با توجه به علاقه و مهارتی که دارید  حوزه‌ی فعالیتی خود را مشخص کنید و سپس هزینه های ثبت آن را با توجه به مصوبه های سازمان ثبت شرکتها برآورد کنید و سرمایه مدنظر جهت ایجاد کسب و کار مورد علاقه‌ی خود را تامین کنید.

میزان زمان لازم برای انجام مراحل اداری ثبت شرکت در قشم

زمانی که برای ثبت شرکت در قشم نیاز است کاملا وابسته به خود شما و وقتی است که برای انجام این کار اختصاص می دهید.

به طور کلی برای ثبت شرکت حداقل دو هفته کاری زمان نیاز دارید اما به این نکته نیز باید توجه کرد، مدارکی که شما در این دو هفته به سازمان ثبت شرکتها برای اختصاص آگهی ثبت شرکت تان ارائه می کنید در صورتی مورد تایید این سازمان قرار می‌گیرد که کاملا بی نقص و عیب باشد، چرا که این مدارک در اداره ثبت شرکت‌ها توسط کارشناسان این اداره با دقت بررسی می‌شود و در صورت تایید به شما آگهی ثبت شرکت داده می شود.

پس شما باید گام به گام مراحل را با دقت انجام دهید تا به راحتی ثبت شرکت شما تایید شود؛ در غیر اینصورت مجدد مدارک بازگشت داده می‌شود و این فرآیند تا زمانی که خود شما مدارک را کامل و بدون نقص ارائه ندهید طول میکشد.

پس هنگام تکمیل مدارک دقت کنید که هر آنچه از شما خواسته شده را تحویل دهید و کم و کاستی در مدارکاتان دیده نشود. تا زمان ثبت شرکت شما در بازه‌ی کمتری انجام شود.

آیا ثبت شرکت در قشم به صورت آنلاین هم انجام می شود؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که ثبت شرکت در قشم کاملا به صورت آنلاین انجام می شود و راهی برای مراجعه حضوری جهت ثبت وجود ندارد.

طبق مصوبه‌ی سازمان اداره ثبت شرکت‌ها برای ثبت یک شرکت در هر زمینه‌ای و در هر منطقه‌ای نیاز است که شما مراحل اداری را از طریق سایت این سامانه طی کنید و مدارک مورد نیاز را به سامانه مربوطه ارجاع دهید تا در صورت تایید مدارک، آگهی ثبت شرکت به شما  داده شود.

هر چند که ما در این محتوا به صورت کامل و جامع تمام مدارک مورد نیاز برای ثبت  را مشخص نمودیم با این وجود شما میتوانید برای آگاهی کامل  به سایت ثبت شرکتها که در بخش قبل محتوا آدرس کامل آن درج شده است مراجعه نمایید و از طریق سامانه اداره ثبت شرکتها آخرین اطلاعیه ها و اخبار این سامانه را پیگیری کنید.

 

کلام آخر

ما در این محتوا سعی کردیم  هر آنچه را که در جهت ثبت شرکت در قشم نیاز است به طور کامل ارائه دهیم ، از قوانین و مقررات گرفته تا  مدارک و شرایط لازم برای ثبت شرکت.

جزیره‌ی قشم همانطور که بارها در طول مطلب اشاره کردیم به علت شرایط ویژه‌ی اقتصادی و امتیازهایی که به علت منطقه آزاد بودن دارد به گزینه ای مناسب برای سرمایه گذاران تبدیل شده است.

از آنجا که پیشرفت این منطقه روند رو به بالایی دارد شما میتوانید قبل از اشباع کامل بازار برای ثبت شرکت مورد علاقه خود در این منطقه اقدام نمایید.

اگر در رابطه با این محتوا سوالی ذهن شما را درگیر کرده است میتوانید در قسمت نظرات سوال خود را مطرح کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخ شما را بازگو کنند.

از اینکه تا انتها همراه ما بودید سپاسگزاریم.

 

 

 

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.