ثبت شرکت در شیراز

یکی از شهر های بزرگ کشور ایران و مرکز استان فارس، شیراز می باشد. که جمعیتی بالغ بر بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر می باشند که با توجه به جاذبه ها و مناطق دیدنی که این استان در خود جای داده است موجب جذب گردشگران بسیاری در این استان گردیده است.

که شیراز یکی از مهمترین مرکز گردشگری و توریستی در ایران می باشد و برای گردشگران داخلی و خارجی، این جاذبه های تاریخی شناخته شده می باشند. در دهه‌های اخیر این صنعت گردشگری به رونق شهر شیراز افزوده‌ است

و این امتیاز موجب تاسیس شرکت گردشگری موفق می باشد و اشخاصی که علاقه بسیاری در این زمینه و حوزه گردشگری دارند یک موقعیت مناسب در جهت ثبت شرکت  برای آنها می باشد.با ثبت شرکت میتوانید در کلیه ی امور کاری خود به موفقیت دست پیدا کنید

شهرک صنعتی بزرگ شیراز صنایع کوچک و بزرگ بسیاری را در خود جای داده‌است. شیراز دارای کارخانجات الکترونیکی بسیاری همچون صنایع مخابراتی و الکترونیک ایران ، زیمنس، ITMC و تکصا می‌باشد. صنایع فناوری اطلاعات از بزرگ‌ترین صنایع این شهر به حساب می آید که با شهرهای بزرگی در زمینهٔ تبادل صنایع فناوری اطلاعات در جهان مانند مونیخ و برلین (در زمینهٔ کارخانجات زیمنس) در ارتباط می‌باشد.

و همچنین در این شهر می توانید در جهت تاسیس شرکت های صنایع دستی، مواد غذایی، دارویی و ... اقدام نمایید و با ثبت شرکت در شیراز از مزایای بعد از ثبت در جهت رشد و پیشرفت فعالیت کاری خود بهره مند شوید.

همواره بخش مهمی از اقتصاد شیراز و حومهٔ این شهر، کشاورزی می باشد که دلیل آن فراوانی آب در این استان نسبت به بیابان‌های اطراف آن است. از تولیدات کشاورزی این شهرستان عبارت‌اند از: انگور، نارنج، خرمالو، ازگیل، شلیل، انار و گندم.

این شهر در تولید فرش و گل نیز معروف است. از صنایع دستی این شهر می‌توان به خاتم کاری، معرق‌کاری، قالی‌بافی و منبت‌کاری اشاره نمود.

صنایع مهم شیراز شامل صنایع الکترونیک، پالایشگاه نفت، مجتمع پتروشیمی، کارخانهٔ سیمان، صنایع لاستیک‌سازی، صنایع لبنیات و صنایع نساجی است و در بخش انرژی نیروگاه گازی شیراز، نیروگاه حافظ، نیروگاه سیکل ترکیبی فارس و نیروگاه خورشیدی شیراز از جمله نیروگاه‌های مهم شیراز هستند به شمار می روند.

شما می توانید جهت هر گونه سوال و یا ثبت شرکت ، ثبت تغییرات شرکت خود با شماره تماس های موجود در سایت موسسه حقوقی تکسفیر تماس حاصل نمایید تا از تجارب کارشناسان مجرب ما بهره مند شوید.

ثبت شرکت در شیراز

ثبت شرکت در شیراز فرایندی است که طی آن اشخاص حقیقی یا حقوقی قراردادی را مابین خود امضا می کنند که این قرارداد در برگیرنده قواعدی برای تعامل این اشخاص با یکدیگر و همچنین با اشخاص ثالت (خارج شرکت) است.

قالب های مناسب برای ثبت شرکت در شیراز

مانند تمام استان های دیگر، در شیراز نیز برای ثبت شرکت از قالب های مختلفی می توان استفاده کرد. از رایج ترین آنها ثبت شرکت با مسئولیت محدود در شیراز و ثبت شرکت سهامی خاص در شیراز می باشد. قالب ثبتی شرکت ها به استناد قانون تجارت به شرح ذیل می باشد:

  • ثبت شرکت سهامی خاص 
  • ثبت شرکت سهامی عام 
  • ثبت شرکت با مسئولیت محدود 
  • شرکت تضامنی
  • شرکت مختلط سهامی و شرکت مختلط غیر سهامی
  • شرکت نسبی
  • شرکت تعاونی

 

شرکت های سهامی  خاص و عام در شیراز

دو نوع برتر از شرکت ها در دنیای مالی، شرکت های سهامی و شرکت های با مسئولیت محدود هستند. دانستن مزایا و معایب این دو نوع شرکت، به ویژه برای کارآفرینانی که قصد تأسیس یک شرکت را دارند، مهم است. در میان این نوع شرکت ها که در قانون تجارت تنظیم شده اند، شرکت های سهامی دارای مزایای مهم و اساسی تری نسبت به مسئولیت محدود هستند.

مزایای شرکت سهامی از نظر مسئولیت شرکا

در شرکت های سهامی، مسئولیت سهامداران در قبال بدهی های شرکت محدود است. شرکا تنها مسئول بدهی هایشان هستند

شرکا نمی توانند مسئول بدهی های عمومی شرکت باشند. این ماهیت خاص شرکت های سهامی تضمین می کند که دارایی های شخصی سهامداران از ضرر و زیان و خطرات شرکت معاف باشد. بنابراین اکثرا این نوع شرکت را در اقتصاد جهانی کنونی انتخاب می کنند.

برای شرکت های با مسئولیت محدود، هیچ محدودیت شدیدی مانند شرکت های سهامی وجود ندارد. شرکا مسئول بدهی عمومی شرکت محدود به سهمی هستند که دارند (مالیات، بدهی حق بیمه و غیره). بنابراین کلیه سهامداران شرکت با توجه به بدهی عمومی شرکت نسبت به کلیه دارایی خود مسئول هستند.

هنگامی که مسئولیت های شرکا در هر دو نوع شرکت مقایسه می شود. سهامداران شرکت های سهامی فقط نسبت به سرمایه ای که بدهی دارند مسئولیت محدودی دارند، بنابراین این یکی از دلایل اصلی ترجیح شرکت های سهامی در دنیای مالی جهانی است.

شرکت با مسئولیت محدود در شیراز

شرکت تحت عنوان مسئولیت محدود شرکتی است که در آن حداقل دو عضو مورد نیاز است و محدودیتی در حداکثر تعداد اعضا وجود ندارد. مسئولیت اعضای یک شرکت با مسئولیت محدود،

محدود است.

  • حداقل دو شریک برای شروع روند تشکیل شرکت با مسئولیت محدود مورد نیاز است.
  • دو شریک تعیین شده، یکی از آنها باید یک شهروند مقیم ایران باشد.

مزایای شرکت با مسئولیت محدود

  • مزیت اصلی شرکت با مسئولیت محدود این است که شروع و مدیریت آنذآسانتر است و فرآیند آن تشریفات کمتری دارد.
  • در مقایسه با شرکت های دیگر هزینه ثبت کمتری دارد.
  • شرکت با مسئولیت محدود مانند یک نهاد شرکتی است که وجود جداگانه ای غیر از شرکای خود دارد.
  • شرکت با مسئولیت محدود را می توان با حداقل سرمایه شروع کرد.
  • شرکا در قبال سهم توافق شده خود در این نوع شرکت مسئولیت محدودی خواهند داشت.
  • عدم نیاز به حسابرسی اجباری
  • به دلیل انعطاف پذیری در ساختار و عملکرد، شرکت با مسئولیت محدود وسیله ای مناسب برای شرکت های کوچک و برای سرمایه گذاری توسط سرمایه گذاری خطرپذیر است.

معایب شرکت با مسئولیت محدود

  • عیب اصلی یک شرکت با مسئولیت محدود این است که حتی اگر یک هیچ گونه فعالیتی نداشته باشد، باید هر سال اظهارنامه مالیات بر درآمد و اظهارنامه سالانه ارائه دهد. اگر این کار را انجام ندهد، ممکن است جریمه سنگینی را متحمل شود.
  • اگر شریک بخواهد حقوق مالکیت خود را منتقل کند باید رضایت همه شرکا را جلب کند.
  • شرکت تضامنی با مسئولیت محدود باید حداقل دو عضو داشته باشد. اگر یکی از اعضا بخواهد شراکت را ترک کند، شرکت با مسئولیت محدود ممکن است منحل شود.

ثبت شرکت تضامنی در شیراز

ثبت شرکت تضامنی در شیراز

بیشتر مشاغل از طریق مشارکت یا سرمایه گذاری مشترک ایجاد می شوند. همچنین انواع مختلفی از تجارت شراکتی وجود دارد که در آن هر یک از شرکا سود و بدهی را به طور مساوی تقسیم می کنند.

در اتجارت تضامنا، مالک مسئول کلیه بدهی های موجود در تجارت است.

مشارکت در تجارت نیز یک قرارداد قانونی است که در آن هر دو طرف موظف به پیروی از اهداف توافق هستند. مشارکت در تجارت مزایای زیادی دارد که در ادامه گفته می شود.

مزایای شرکت تضامنی شیراز عبارتند از:

  • راه اندازی کسب و کار شما آسان است و هزینه های راه اندازی آن کم است
  • سرمایه بیشتری برای کسب و کار در دسترس است
  • ظرفیت وام گیری بیشتری خواهید داشت
  • فرصتی برای تقسیم درآمد وجود دارد، مزیتی که به دلیل صرفه جویی مالیاتی حاصل از آن اهمیت ویژه ای دارد.
  • امور تجاری شرکا خصوصی است
  • مقررات محدودی وجود دارد
  • در صورت تغییر شرایط، تغییر ساختار قانونی بعدا آسان است.

معایب ثبت شرکت تضامنی در شیرازعبارتند از:

  • مسئولیت شرکا در قبال بدهی های تجارت نامحدود است
  • هر یک از شرکا "تضامنا" مسئول بدهی های مشارکت هستند. یعنی هر یک از شرکا در قبال سهم خود از قروض مشارکت و همچنین مسئول تمام قروض هستند.
  • خطر اختلاف نظر و اصطکاک بین شرکا و مدیریت وجود دارد
  • هر یک از شرکا نماینده شرکت است و در قبال اعمال سایر شرکا مسئول است
  • اگر شرکا ترک کنند، احتمالاً باید تمام دارایی های شراکت را ارزش گذاری کنید و این می تواند پرهزینه باشد.
  • برای خاتمه دادن یا انحلال شراکت، توصیه می کنیم در مورد آنچه که لازم است به دنبال مشاوره حقوقی باشید.

هنگامی که کسب و کارتان تاسیس شد، همیشه این امکان را دارید که آن را به یک شرکت سهامی خاص، شرکت با مسئولیت محدود یا هر نوع دیگری که می خواهد تبدیل کنید.

می توانید برای  ثبت شرکت و سایر امور شغلی خود با کارشناسان و تیم فعال موسسه حقوقی تکسفیر تماس بگیرید. کارشناسان ما در تمامی این مراحل به شما کمک می کنند تا فرآیند ثبت موفقیت آمیز را در کوتاه ترین زمان ممکن طی کنید.

انتخاب نام شرکت های سهامی در شیراز

شرکت سهامی باید از اسم مخصوصی برخوردار باشند چرا که نامیدن شرکت به نام شریک های آن به این دلیل که مسئولیتی ندارند ممنوع است و به این علت که هر شخص حقوقی باید قابل تشخیص باشد درست مانند شخص حقیقی باید دارای نام باشد، به همین دلیل انتخاب و تعیین نام شرکت سهامی لازم و ضروری و از اقدامات اولیه ثبت شرکت می باشد.

در نام های شرکت سهامی، کلمه “سهامی” به این دلیل می باشد که اشخاص به خصوص معامله کنندگان متوجه محدود بودن مسئولیت مدیران باشند و بدانند که هیچ یک از افراد ضمانتی اضافه بر سرمایه شرکت عهده دار نمی باشد.

در شرکت های سهامی عام کلمه “عام” و در شرکت های سهامی خاص کلمه “خاص” بعد از اسم شرکت اضافه می‌شود چرا که باید برای مراجعه کنندگان نوع شرکت قابل تشخیص باشد.

همانطور که در بالا اشاره کردیم اولین و مهمترین مرحله در ثبت شرکت در شیراز انتخاب نام شرکت می باشد.

اسم یک شرکت باید حداقل از سه کلمه‌ی خاص یا به اصطلاح “سه سیلابی” تشکیل شود چرا که باید تشابه نام در شرکت های سرار کشور به حداقل برسد. و همچنین نباید ترکیب مشابه آن‌ در نام سایر شرکت های ثبت شده وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اقدامات بعد از ثبت شرکت

در انتخاب اسم برای شرکت باید به نکات زیر توجه کرد

  • سیلاب های انتخاب شده برای نام شرکت باید هر کدام فارسی و معنادار باشد و در فرهنگ لغت دهخدا و عمید و فرهنگستان زبان و ادب فارسی نیز موجود باشد.
  • نام شرکت نباید مختصر و مخفف شده باشد! یعنی نباید از حروف اول چند کلمه و یا ترکیبی از چند حرف استفاده شود. برای مثال: از کلمه‌ی (مثحت) که ترکیبی از حروف اول (موسسه ثبتی حقوقی تکسفیر ) می‌باشد نمی‌توان به عنوان نام برای شرکت استفاده کرد.
  • استفاده از کلمه و حروف ‌های ربطی (مثل: از ، با ، و) در اسم شرکت ممکن است مشکل‌ ایجاد کند.
  • باید از اعداد به صورت نوشتاری استفاده شود! برای مثال: در اسم شرکت استفاده از “پنجاه” صحیح و استفاده از “100” غلط می باشد.
  • کلمه‌هایی (مثل: خدماتی ، توسعه ، تجاری ، صنعتی ، بازرگانی و…) که برای توضیح نوع فعالیت و نوع کار شرکت محسوب می‌شود را نباید جزء سه کلمه ی اصلی “سه سیلاب اصلی” شرکت در نظر گرفته شود!
  • کلمه‌های قومی و محلی ایرانی (مثل: کلمه‌های کردی ، آذری ، ترکی و…) تنها در استان و شهر و محل خودشان قابل ثبت هستند.
  • در هنگام انتخاب اسم شرکت، باید از “اسم خاص” استفاده شود. اسم خاص، اسمی می باشد که تنها به یک فرد یا شی اشاره کند و همه را شامل نشود.

اسامی خاص به 4 دسته تقسیم بندی می‌شوند:

  1.  اسم مخصوص انسان‌ها
  2. اسم مخصوص حیوان‌ها
  3.  اسم مخصوص اماکن مختلف جغرافیایی (مثل: آسیا – ایران – شیراز)
  4.  اسم مخصوص اشیایی که بیشتر از یکی نیستند (مانند: تخت جمشید)

در بعضی از کشورها مانند انگلستان و آلمان شرکت به نام شریک مؤسس از لحاظ زحماتی که در تأسیس شرکت کشیده‌اند با ذکر کلمه “محدود” که معرف محدودیت مسئولیت او است نامیده می‌شود. ولی در برخی از کشورها مانند فرانسه استفاده از آن ممنوع می باشد.

ثبت تغییرات شرکت در شیراز

کلیه تغییرات و تصمیمات شرکت ها طی مجمع عمومی عادی یا مجمع عمومی فوق العاده و یا در جلسات هیأت مدیره انجام می پذیرد.

 

فواید ثبت شرکت در شیراز

فواید ثبت شرکت در شیراز

فعالیت قانونی و رسمی

یکی از مهمترین فواید ثبت شرکت این است که شما یک فعالیت رسمی ‌و قانونی خواهید داشت و اعتبار بیشتری هم کسب‌ نمایید. با ثبت شرکت، فعالیت‌های آن تحت نظر و کنترل قانون قرار ‌می‌گیرد و تردید افراد حقیقی و حقوقی برای شروع یک همکاری جدید از بین خواهد رفت.

کسب اعتماد شخص ثالث و مسئولیت مشترک تمام شرکا

اگر یک شخص به تنهایی فعالیت اقتصادی داشته باشد، مسئولیت مالی و حقوقی فعالیت‌هایش به عهده خودش خواهد بود. در حالی که در یک شرکت ثبت شده، اعضای هیات مدیره و شرکا نسبت به اعمال شرکت در برابر شخص ثالث مسئول بوده و باید پاسخگو باشند.

به این شکل مسئولیت‌ها تقسیم شده و به عهده یک نفر نیست که این موضوع به نفع شرکا بوده و باعث اطمینان بیشتر افراد و شرکت‌های دیگر برای تعامل با شرکت مذکور است.

تحت حمایت قانون

با ثبت یک شرکت تمام جزییات از جمله ‌میزان سرمایه،‌ میزان سهام و … به صورت مکتوب و قانونی در اساسنامه شرکت و مابقی اسناد قید ‌می‌شود. چنانچه مشکلی بین اعضا و اشخاص ثالث (مشتری‌ها) پیش بیاید، روند حل اختلاف بسیار ساده‌تر از زمانی است که شراکت شخصی باشد.

شرکت در مزایدات و مناقصات

از دیگر مزایای ثبت شرکت این است که شما‌ می‌توانید به شکل حضوری در مزایدات و مناقصات شرکت نموده و از فواید آن بهره‌مند شوید. حضور در این مزایدات و مناقصات موجب ‌می‌شود که با شرکت و سازمان‌های بزرگ آشنا شده و معاملات پر سودی انجام دهید.

اخذ نمایندگی رسمی

به طور معمول شرکت‌های بزرگ و معتبر برای جلوگیری از مشکلات قانونی ترجیح‌ می‌دهند که با شرکت‌های ثبت شده همکاری داشته باشند تا اشخاص حقیقی. ثبت شرکت بهترین راه برای داشتن نمایندگی این شرکت‌های بزرگ است.

ثبت سابقه شرکت

پس از ثبت شرکت، این گذر زمان و فعالیت صادقانه است که اعتبار یک شرکت را افزایش‌ می‌دهد. این اعتبار باعث شناخته شدن یک شرکت شده و احتمال همکاری آن با ارگان‌های بزرگ را بالا ‌می‌برد.

اخذ مجوز، امتیاز و اعتبار

با ثبت شرکت می‌توان از مزایای بسیاری چون وام بانکی و مجوزهای مخصوص که دریافت انها از نهادهای دولتی برای انجام فعالیت‌های مختلف الزامی‌است و تسهیلات بانکی بهره مند شد.

اطلاع رسانی و جلب اعتماد

از مزایای دیگر ثبت شرکت با ثبت هر گونه شرکت تمام اطلاعات آن از جمله نشانی، موضوع فعالیت، شعبه شرکت و… در روزنامه رسمی ‌کشور ثبت شده و باعث جلب اعتماد مشتری و افزایش اعتبار شرکت‌ می‌شود.

شما می توانید جهت ثبت شرکت و سایر امور ثبتی خود با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی تکسفیر تماس حاصل نمایید. تمام مراحل ثبت برند و صفر تا صد ثبت شرکت را برعهده ی کارشناسان و تیم کارآمد ما بگذارید.

مراحل ثبت شرکت در شیراز

  • نوع شرکت مورد نظرتان را انتخاب کنید
  • شریکان اصلی و سهام داران شرکت را تعیین کنید
  • مقدار سرمایه اولیه را مشخص کنید
  • موضوع فعالیتتان و حوزه ای که قرار است در آن فعالیت کنید را انتخاب کنید
  • برای شرکت نامی مناسب انتخاب کنید
  • ارائه فهرست وظایف اعضای شرکت دراداره ثبت شرکت ها
  • مدارک لازم و مورد نیاز را آماده کنید و در موعد خواسته شده ارائه دهید
  • درخواستتان را به شیوه اینترنتی ثبت کنید
  • مدارک مورد نظر به همراه نامه تایید نام شرکت را ارسال کنید
  • به اداره ثبت شرکت مراجعه کنید
  • هزینه مربوط به روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار را در موعد گفته شده پرداخت کنید

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در شیراز

  • کارت ملی و شناسنامه همه شریکان
  • دریافت شرکت نامه
  • نشان دادن تقاضا نامه شرکت
  • نام کد ثنا را برای تمامی اعضای هیئت مدیره ثبت کنید
  • تاییدیه کد پستی را از اداره پست دریافت کنید
  • اساس نامه شرکت را تکمیل و آماده کنید
  • حق امضای شرکت را تعیین کنید
  • وظایف و میزان سهام همه سهام داران را تعیین و مشخص کنید
  • اگر شرکت شما موضوع خاصی دارد باید مجوز آن را تهیه و ارائه دهید
  • از یک وکیل معتبر وکالتنامه تهیه و ارائه دهید
  • فیش بانکی معادل با 35 درصد از میزان سرمایه اولیه مخصوص شرکت های سهامی خاص
  • از صورت جلسه مجمع عمومی و موسسین شرکت دو نسخه تهیه کنید. ارائه صورت جلسه اعضای هیئت مدیره

هزینه ثبت شرکت در شیراز

در مورد هزینه های مربوط به ثبت شرکت نمی توان با اطمینان سخت گفت. همانطور که می دانید هزینه های مربوطه به شرایط و عوامل مختلفی بستگی دارند. بسته به نوع شرکت این هزینه ها کم و زیاد می شوند.

جمع‌بندی: متن مورد نظر در مورد ثبت شرکت در شیراز و انواع قالب‌های ممکن برای این ثبت است. این انواع شامل ثبت شرکت سهامی خاص، ثبت شرکت سهامی عام، ثبت شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تضامنی، شرکت مختلط سهامی و غیر سهامی، شرکت نسبی، و شرکت تعاونی می‌باشند.

 انواع اصلی قالب‌های ثبت شرکت در شیراز چه هستند؟ 

انواع اصلی قالب‌های ثبت شرکت در شیراز شامل ثبت شرکت سهامی خاص، ثبت شرکت سهامی عام، و ثبت شرکت با مسئولیت محدود می‌باشند.

مزایای شرکت سهامی در مقایسه با شرکت با مسئولیت محدود چیست؟

مزایای شرکت سهامی شامل مسئولیت محدود شرکای سهامی و عدم مسئولیت آنها در قبال بدهی‌های عمومی شرکت می‌باشد.

چه مزایا و معایبی برای شرکت تضامنی وجود دارد؟

مزایای شرکت تضامنی شامل آسانی تأسیس و مدیریت، هزینه‌های کمتر برای ثبت، امکان تقسیم درآمد، و انعطاف‌پذیری در ساختار و عملکرد می‌باشد. اما معایب آن شامل مسئولیت نامحدود شرکا در قبال بدهی‌ها، خطر اختلاف نظر و اصطکاک بین شرکا، و نیاز به توافق برای تغییرات در ساختار قانونی می‌باشد.

 

جمع بندی

ثبت شرکت در شیراز به معنای امضای قراردادی بین اشخاص حقیقی یا حقوقی است که قواعدی برای تعاملات داخلی و خارجی شرکت تعیین می‌کند.

در شیراز، انواع مختلفی از شرکت‌ها وجود دارند از جمله شرکت‌های سهامی خاص، سهامی عام، و با مسئولیت محدود. هر یک از این انواع شرکت‌ها مزایا و معایب خود را دارند.

شرکت‌های سهامی با مسئولیت محدود از نظر مسئولیت شرکا مزیت دارند، زیرا مسئولیت آنها تنها در مورد سهام خود محدود است.

همچنین، شرکت‌های تضامنی در شیراز به عنوان یک شکل مشارکتی معرفی شده و از مزایای مختلفی برخوردار هستند، اما مسئولیت شرکا در قبال بدهی‌ها نامحدود است.

انتخاب نام شرکت مهم است و باید به شکل تشخیصی و مناسب انتخاب شود تا اهداف و نوع شرکت به خوبی به مراجعه‌کنندگان اعلام شود."

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.