ثبت شرکت در ساری

همانطور که همگی کاملاً آگاهیم مازندران و همچنین ساری را می توان جزو خوش آب و هواترین استانها و شهرهای ایران قرار داد.

 در ضمن این استان در گردشگری در مقام اول قرار دارد. به دلیل موقعیت بسیار مناسب ساری بسیاری از شرکت‌ها طرح‌های خود را سعی می کنند در مازندران ثبت کنند.

 در ضمن مازندران یکی از غنی‌ترین استان ها در ایران از نظر طبیعت است. همچنین شما قادر خواهید بود به راحتی در مناطق مختلف استان مازندران از جمله  ثبت شرکت در ساری بپردازید.

 از پر رونق ترین شرکت ها در مازندران می توان به شرکت های لبنیاتی و بسته بندی برنج اشاره کنیم. همچنین یکی از جالب ترین و مهمترین ویژگی خوب مازندران به عنوان یک استان مناسب برای تاسیس یک شرکت تجاری، متصل بودن آن به روسیه، ترکمنستان، آذربایجان و قزاقستان از سمت دریای خزر است. همچنین نزدیک بودن به این کشورها باعث شده است که این استان برای تجارت بین المللی نیز بسیار مناسب باشد. همه اطلاع داریم که شهر ساری به عنوان مرکز استان مازندران برگزیده شده است.

 همچنین این شهر پرجمعیت ترین شهر استان مازندران است. تفاوت در محل کار و محل زندگی افراد در این استان به دلیل نزدیک بودن شهرها و کوتاه بودن مسیر ها در این استان است.

 بهتر است بدانید ثبت شرکت در ساری با ثبت شرکت در آمل و یا هر شهر دیگر استان مازندران هیچ تفاوتی با هم ندارند. همچنین با یک جستجوی ساده می توانید متوجه شوید که تولید کنندگان بسیاری در سواحل دریای خزر مستقر هستند. شهر ساری نیز  فاصله زیادی از تهران ندارد و  همین یک دلیل مناسب و مهم برای ثبت شرکت در ساری است.

این شهر از طریق راه آهن و فرودگاه بین المللی با تمام کشور در ارتباط است و به شدت مورد توجه سرمایه گذاران قرار می گیرد. همچنین صادرات محصولات صنایع دستی از شهرهای مختلف استان مازندران از جمله شهر ساری درآمد زیادی برای شرکت های تجاری به دنبال دارد.

مرکز استان مازندران ساری است. که این شهر از نظر موقعیتی که دارد، می توان با همکاری سرمایه گذاران اقتصادی به ثبت شرکت در ساری اقدام کنند. و در جهت افزایش تولیدات داخلی با کیفیت بر آیند.

 همچنین شما با ثبت شرکت در ساری می توانید از وام بانکی بهره مند گردید. و در صدد پیشرفت نمودن و تبلیغ محصولات خود اقدام کنید. و امتیازات بسیاری را برای شرکت خود به ثبت برسانید.

صنایع ساری دارای کارخانجات صنعتی شرکت ام ام که تولید روغن نباتی می باشد. و تولید محصولات دیگر از بزرگترین تولیدکنندگان روغن نباتی در کشور ایران بود.

 و هم اکنون نیز می تواند با ثبت تغییرات شرکت هنوز جزو بزرگترین تولیدکنندگان بزرگ به شمار رود.

کارخانه نوشابه‌سازی خوش‌نوش شهر ساری در واقع همان کارخانه نوشابه‌سازی کانادا سابق است. که محصولات این کارخانه عبارت‌اند از: نوشابه‌های گاز دار پارس کولا، شادنوش و…

صنایع دستی این شهر مانند: صنایع چوبی، حصیربافی، پارچه‌بافی، صندوق‌مزار، ارسی، لاک‌تراشی، جوله، کلز، کیله‌لاک، قند چوله، تنباکو چوله، سیرکوب، گلیم‌بافی، جاجیم‌بافی، جوراب‌بافی، موج‌بافی، نمدمالی، سفال‌گری و… است.

مراحل و شرایط ثبت شرکت در ساری

به اجتماع دو تا چند نفر به عنوان شریک در راستای تحقق موضوعی و رسیدن به هدفی در قالب یک مجموعه اقتصادی شرکت می گویند . اصولا برای داشتن یک فعالیت اجتماعی و اقتصادی الزامی برای ثبت شرکت وجود ندارد.

 همه افراد می توانند برای این هدف مسیری را انتخاب نمایند. برخی با کار برای دیگران و برخی در قالب مشاغل جز به فعالیت اقتصادی و برخی هم در شرکت های دولتی و یا خود دولت به امور اقتصادی کشور کمک می کنند.

ولی برای داشتن یک شخصیت حقوقی و به منظور دستیابی به آرمان ها و اهداف کلان تر و به دنبال آن سود و اعتبار بیشتر و همچنین داشتن استقلال کاری و استفاده از مزایای مختلف ، ثبت شرکت یکی از بهترین گزینه های موجود برای افراد متخصص و صاحب دانش و ایده است.

برای ثبت شرکت در ایران و یا سایر کشور های دیگر باید مطابق با قوانین و مقررات موجود اقدام نمود. و بدون انجام تشریفات قانونی نمی توان به شخصیت مورد نظر دست یافت و وجهه فرد نمی تواند حقوقی قانونی باشد.

هر فرد واجد شرایط در قالب های مختلف می تواند در ساری شرکت ثبت کند. که انواع این شرکت‌ها عبارتند از:

شرکت با مسئولیت محدود، شرکت سهامی خاص، شرکت سهامی عام، شرکت مختلط سهامی، شرکت مختلط غیر سهامی، شرکت تعاونی، شرکت تضامنی و شرکت نسبی. همچنین اغلب شرکت ها در ساری در قالب شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود ثبت می شوند.

 اگر شما قصد انجام دادن یک فعالیت هدفمند در ساری را دارید و اگر میخواهی درآمد زیادی را از راه ثبت شرکت در ساری کسب کنید، باید فعالیت های شما به صورت قانونی باشند.

قالب های ثبت شرکت در ساری

 یکی از مهمترین اقدامات قانونی که برای انجام یک فعالیت هدفمند پرسود در ساری باید انجام دهید، ثبت شرکت در ساری است. همچنین اگر زمینه فعالیت شما نیاز به دریافت مجوز فعالیت دارد باید مجوز ها را بگیرید. همانطور که گفتیم شما می توانید به دلخواه و با توجه به نوع و زمینه فعالیت تان شرکتی را که میخواهید ثبت کنید، مشخص کنید.

 طبق قانون شما مختار هستید که برای ثبت شرکت در ساری، هر کدام از انواع نام برده شرکت ها را انتخاب کنید.

قانون تجارت 7 نوع شرکت را تعریف می کند که عبارتند از :

  • ثبت شرکت سهامی خاص در ساری
  • ثبت شرکت سهامی عام در ساری
  • ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ساری
  • شرکت تضامنی در ساری
  • شرکت مختلط سهامی و شرکت مختلط غیر سهامی در ساری
  • شرکت نسبی در ساری
  • شرکت تعاونی در ساری

در کل این شرکت ها در سه نوع جداگانه نیز تقسیم بندی می شوند. که به آنها شرکت های سرمایه ، شرکت های اشخاص و شرکت تعاونی گفته می شود .

در ایران به ثبت رساندن شرکت یک فرآیند اختیاری و با تعامل و قراردادی فیمابین ، بین دو تا چند نفر بصورت شرکا سهامی و یا بصورت سهم الشرکه ای و یا تلفیقی از هر دو می باشد.

 اما در برخی از مواقع امکان دارد تاسیس شرکت بصورت اجباری هم تشکیل گردد .

شرکت هایی که بصورت اختیاری تشکیل می گردند همانگونه که ذکر شد طبق قراردادی ما بین دو تا چند نفر به عنوان شریک انجام می گیرد . این افراد قسمتی از سرمایه خود را بصورت ارادی و با خواست قلبی برای انجام موضوعی مورد توافق با سایر شرکا در شرکت در میان گذاشته و در سود و زیان این اجتماع یا شرکت شریک می گردند.

 این شرکا حتی می توانند با قبول نمودن مسئولیت هایی که در این شرکت به آنها داده می شود به عنوان فردی کاردان در شرکت فعالیت خود را سر گیرند .

البته آورده شرکا برای تشکیل شرکت همیشه نمی تواند وجه نقد باشد و گاها شرکا با آورده ای غیر نقدی مانند ملک ، طلا ، ماشین آلات و ... سهم خود را در شرکت پرداخت  نمایند.

 و به این صورت در شرکت سهامدار و یا سهم الشرکه دار می شوند که باید توسط خود موسسین در شرکت های اشخاص و توسط کارشناس رسمی دادگستری در شرکت های سهامی این آورده تقویم و به سهام یا سهم الشرکه تبدیل گردد .

چه شرکتی  در ساری سهامی خاص است؟

 یک شرکت سهامی خاص، به شرکتی گفته می شود که هر فردی که در آن سرمایه‌گذاری انجام می دهد، به همان اندازه دارای مسئولیت خواهد بود.

  این چنین شرکت‌هایی را به عنوان سهامی خاص ثبت می‌کنند. همچنین این شرکت ها قابلیت تبدیل سرمایه وارد شده به سهام را دارند.

 تعداد شرکایی که برای تشکیل یک شرکت سهامی خاص نیاز هستند،حداقل 3نفر سهامدار و 2نفر بازرس هستند.  در هنگام انتخاب نام برای این شرکت ها حتما باید توجه داشته باشید که بعد یا قبل از اسم شرکت حتماً باید عبارت «سهامی خاص» را ذکر کنید.

 داشتن نسبت فامیلی برای تمامی افرادی که به عنوان بازرس در شرکت برگزیده می‌شوند با افرادی که سهامداران این شرکت هستند کاملا ممنوع است.

 یکی از نکات بسیار مهم این است که به هنگام تاسیس یک شرکت  سهامی خاص، ۳۵ درصد  سرمایه شرکت در یک حساب داخلی بلوکه خواهد شد. و تا زمانی که آگهی رسمی در روزنامه در مورد  ثبت شرکت منتشر نشود، قابل برداشت نخواهد بود.

 در ضمن اگر قصد تاسیس یک شرکت سهامی خاص را دارید حداقل مبلغی که می توانید با آن یک شرکت سهامی خاص را تاسیس کنید، یک میلیون ریال است.

چقدر طول میکشد تا یک شرکت سهامی خاص ثبت کنیم؟ 

از آنجایی که ثبت یک شرکت سهامی خاص در صورت که هیچ گونه مشکلی در فرآیند ثبت به وجود نیاید بسیار کار ساده‌ای است از نظر زمانی معمولاً دو هفته کاری طول خواهد کشید. و پس از آن ثبت شرکت شما به درج آگهی روزنامه خواهد رسید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در سار

برای ثبت شرکت سهامی خاص چه مدارکی لازم است؟

  • تمام مدارک شناسایی افرادی که در شرکت به عنوان هیئت مدیره موسسین و بازرسان و سهامداران قرار است به فعالیت بپردازند.
  • یک استعلام سوء پیشینه به صورت آنلاین برای بررسی سوابق نیز گرفته خواهد شد.
  • گرفتن کد ثنا و ارائه این کد همراه با مدارک الزامی است.
  •  تمام موارد قید شده در قرارداد که شامل کد پستی، درصد سهام، لیست اعضا و سهامداران سرمایه شرکت و… است را باید با دقت و دقیق کامل کنید. همچنین  انتخاب ۵ اسم دارای 3 سیلاب الزامی است.
  •  زمانی که ۳۵ درصد از سرمایه اولیه شرکت را در یک حساب داخلی با عنوان «حساب شرکت در شرف ثبت» واریز کردید، رسید آن را نیز باید به اداره ثبت تحویل دهید.
  • یک اقرارنامه برای مدیران شرکت باید ارائه شود که عدم ممنوعیت مدیران برای فعالیت تجاری را تایید کند.
  • یک اقرارنامه برای بازرسان باید ارائه شود که عدم رابطه نسبی یا سببی بازرسان با مدیران شرکت را تایید کند.
  •  همچنین اگر یک شخص حقوقی قرار است جزو مدیران و سهامداران شرکت شما باشد، حتماً باید کپی آخرین روزنامه رسمی و یک نامه برای معرفی نماینده شخص حقوقی ارائه شود.
  •  اگر یک شخص حقوقی خارجی قرار باشد جزو مدیران و سهامداران یک شرکت سهامی خاص باشد، باید گواهی ثبت شرکت در خارج از کشور و نسخه اصل و ترجمه وکالتنامه وکیل شرکت خارجی موقع ثبت ارائه شود.

چه شرکتی  در ساری شرکت با مسئولیت محدود است؟

 همانطور که اطلاع دارید، یکی از انواع پرکاربرد شرکت ها، شرکت با مسئولیت محدود نام دارد. ثبت کردن یک شرکت یک پروژه پیچیده نیست.  اگر اطلاعات و دانش کافی را داشته باشید به راحتی می توانید با طی کردن گام به گام مراحل شرکت را به مرحله ثبت برسانید. اما همین ثبت شرکت می تواند یک گام بسیار بزرگ و مهم در جهت پیشرفت شما باشد.و مزیت های زیادی را برای شما به دنبال داشته باشد.

یک شرکت با مسئولیت محدود، شرکتی است که باید حداقل در آن دو نفر کارهای تجاری را انجام دهند. همچنین برای تعداد افرادی که میتوانند در شرکت با مسئولیت محدود فعالیت کنند هیچ سقف حداکثری در نظر گرفته نشده است. در این نوع شرکت‌ها سهامداران سرمایه های خود را وارد شرکت می کنند و پس از آن میزان سهم آنها و مسئولیت آنها به میزان سهامی که وارد شرکت می‌کنند تعیین خواهد شد.

 همچنین در انتخاب اسم برای یک شرکت با مسئولیت محدود حتماً باید عبارت «با مسئولیت محدود» قبل و یا بعد نام شرکت ذکر شود. در نظر داشته باشید که هر چقدر هم یک سهامدار در شرکت و مسئولیت و سهام داشته باشد، امکان اینکه نام شرکت متضمن نام یکی از شرکا باشد وجود نخواهد داشت.

 تنها در صورتی می تواند نام شرکت متضمن نام یکی از شرکا باشد که این فرد حکم شریک ضامن در شرکت تضامنی را در مقابل افراد دیگر داشته باشد.

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود  در ساری چه مدارکی لازم است؟

 هرگاه بخواهید یک شرکت را به ثبت برسانید و در آن بسته به زمینه کاری که دارید فعالیت کنید، باید مدارکی را ارائه دهید.

 اگر این شرکت یک شرکت با مسئولیت محدود باشد نیز نیازمند ارائه مدارکی برای ثبت است که جلوتر این مدارک را برای شما بیان می کنیم.

  • باید یک کپی از مدارک شناسایی تمامی سهامداران و مدیران و یا هر کسی که در این شرکت فعالیت می‌کند را ارائه دهید.
  • اگر قصد ثبت شرکت در ساری یا هر جای دیگر با مسئولیت محدود را داشته باشید باید حتماً یک تقاضانامه برای ثبت شرکت در آنجا ارائه کنید.
  •  برای ثبت شرکت در ساری و یا هر جای دیگر ارائه دادن دو نمونه از شرکت نامه، ضروری خواهد بود.
  • در نظر داشته باشید که باید دو جلد از اساسنامه شرکت خود را آماده و ارائه کنید.
  • از صورتجلسه  مجمع عمومی موسسین و هیئت مدیره باید حتماً دو نسخه را به همراه دیگر مدارک به مراکز ثبت شرکت ها تحویل دهید.
  •  فراموش نکنید که برای سرمایه های غیر نقدی خود یک تقویم نامه تنظیم کنید و با سرمایه نقدی آن را ارائه دهید.
  •  قبل از ثبت شرکت با مسئولیت محدود اگر زمینه فعالیت شما نیاز به گرفتن مجوز دارد باید آن مجوز ها را بگیرید.

مزایای ثبت شرکت در ساری

مزایای ثبت شرکت در ساری

✅فعالیت نمودن به صورت  قانونی و رسمی

یکی از مهمترین فواید ثبت شرکت این است که شما یک فعالیت رسمی ‌و قانونی خواهید داشت و اعتبار بیشتری هم کسب‌ نمایید. با ثبت شرکت، فعالیت‌های آن تحت نظر و کنترل قانون قرار ‌می‌گیرد و تردید افراد حقیقی و حقوقی برای شروع یک همکاری جدید از بین خواهد رفت.

✅کسب اعتماد شخص ثالث و مسئولیت مشترک تمام شرکا

اگر یک شخص به تنهایی فعالیت اقتصادی داشته باشد، مسئولیت مالی و حقوقی فعالیت‌هایش به عهده خودش خواهد بود. در حالی که در ساری یک شرکت ثبت شده، اعضای هیات مدیره و شرکا نسبت به اعمال شرکت در برابر شخص ثالث مسئول بوده و باید پاسخگو باشند.

به این شکل مسئولیت‌ها تقسیم شده و به عهده یک نفر نیست که این موضوع به نفع شرکا بوده و باعث اطمینان بیشتر افراد و شرکت‌های دیگر برای تعامل با شرکت مذکور است.

✅تحت حمایت قانون قرار گرفتن

با ثبت یک شرکت در ساری تمام جزییات از جمله ‌میزان سرمایه،‌ میزان سهام و … به صورت مکتوب و قانونی در اساسنامه شرکت و مابقی اسناد قید ‌می‌شود. چنانچه مشکلی بین اعضا و اشخاص ثالث (مشتری‌ها) پیش بیاید، روند حل اختلاف بسیار ساده‌تر از زمانی است که شراکت شخصی باشد.

✅حق شرکت در مزایدات و مناقصات

از دیگر مزایای ثبت شرکت این است که شما‌ می‌توانید به شکل حضوری در مزایدات و مناقصات شرکت نموده و از فواید آن بهره‌مند گردید. حضور در این مزایدات و مناقصات موجب ‌می‌شود که با شرکت و سازمان‌های بزرگ آشنا شده و معاملات پر سودی را انجام دهید.

✅دریافت و اخذ نمایندگی رسمی

به طور معمول شرکت‌های بزرگ و معتبر برای جلوگیری از مشکلات قانونی ترجیح‌ می‌دهند که با شرکت‌های ثبت شده همکاری داشته باشند تا اشخاص حقیقی. ثبت شرکت در ساری یکی از بهترین راه برای داشتن نمایندگی این شرکت‌های بزرگ است.

✅ثبت سابقه شرکت

پس از ثبت شرکت در ساری ، این گذر زمان و فعالیت صادقانه است که اعتبار یک شرکت را افزایش‌ می‌دهد. این اعتبار باعث شناخته شدن یک شرکت شده و احتمال همکاری آن با ارگان‌های بزرگ را بالا ‌می‌برد.

✅دریافت و اخذ مجوز، امتیاز و اعتبار

با ثبت شرکت در ساری می‌توان از مزایای بسیاری چون وام بانکی و مجوزهای مخصوص که دریافت انها از نهادهای دولتی برای انجام فعالیت‌های مختلف الزامی‌است و تسهیلات بانکی بهره مند شد.

✅اطلاع رسانی و کسب جلب اعتماد

از مزایای دیگر ثبت شرکت در ساری با ثبت هر گونه شرکت تمام اطلاعات آن از جمله نشانی، موضوع فعالیت، شعبه شرکت و… در روزنامه رسمی ‌کشور ثبت گردیده و باعث جلب اعتماد مشتری و افزایش اعتبار شرکت‌ می‌ گردد.

موسسه حقوقی تک سفیر، با چندین سال سابقه درخشان، افتخار این را دارد تا پاسخگوی سوالات و مشکلات شما عزیزان باشند.برای این منظور می توانید از طریق شماره های تماس مذکور در سامانه،با متخصصان این مرکز در ارتباط باشید.

هزینه ثبت شرکت در ساری

عوامل متععدی در میزان هزینه ثبت شرکت تاثیر دارند. بنابراین نمی توان با اطمینان هزینه ای مشخص برای ثبت شرکت تعیین کرد. جهت اطلاع از هزینه های مدنظر ثبت شرکت در ساری می توانید با کارشناسان تکسفیر مشورت کنید.

 

جمع‌بندی

مقاله مورد نظر در مورد ثبت شرکت‌ها در ساری، به خصوص شرکت‌های سهامی خاص و شرکت‌های با مسئولیت محدود، می‌باشد. در این متن، شما اطلاعاتی در مورد شرکت‌های سهامی خاص از جمله تعریف، شرایط ثبت، مدارک لازم، و مزایا آنها را خواهید یافت. مزایای ثبت شرکت در ساری شامل فعالیت قانونی و رسمی، کسب اعتماد شخص ثالث و مسئولیت مشترک تمام شرکا، تحت حمایت قانون، حق شرکت در مزایدات و مناقصات، دریافت و اخذ نمایندگی رسمی، دریافت مجوزها و امتیازها، و اطلاع‌رسانی و کسب اعتماد می‌شود.

 چه شرکتی در ساری سهامی خاص است؟

شرکت سهامی خاص، شرکتی است که هر فردی که در آن سرمایه‌گذاری انجام می دهد، به همان اندازه دارای مسئولیت خواهد بود.

چقدر طول می‌کشد تا یک شرکت سهامی خاص در ساری ثبت کنیم؟

ثبت یک شرکت سهامی خاص معمولاً در صورت بدون وقوع مشکلات، حدود دو هفته کاری زمان می‌برد. پس از ثبت، شرکت باید آگهی روزنامه نیز منتشر کند.

برای ثبت شرکت سهامی خاص چه مدارکی لازم است؟

برای ثبت شرکت سهامی خاص، مدارکی مانند مدارک شناسایی اعضا، استعلام سوء پیشینه، کد ثنا، اقرارنامه‌ها برای مدیران و بازرسان، اساسنامه، و مدارک دیگر مانند روزنامه رسمی و کتاب وکالتنامه برای شخص حقوقی از جمله مدارک الزامی هستند.

 

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.