ثبت-شرکت-در-رشت

بسیاری مردم ایده هایی دارند اما بسیاری از آنها هیچ سرنخی در مورد راه اندازی یک شرکت یا چگونگی تبدیل آن ایده به یک سرمایه گذاری تجاری را ندارند. علاوه بر این، برخی افراد حتی نمی دانند که شرکت آنها در چه دسته ای قرار می گیرد. با در نظر گرفتن همه این موارد، ما یک پست وبلاگ ایجاد کرده ایم تا با توضیح معیارها و آموزش روش ثبت شرکت، در این زمینه به شما کمک کنیم.

 برای انجام یک ثبت شرکت موفق می بایست قبل از هر چیز با اطلاعات و چگونگی مراحل ثبت شرکت اشراف داشته باشید که موسسه حقوقی و ثبتی تکسفیر با بیشتر از ده ها سال تجربه در امر امور ثبتی و پاسخگویی و مشاوره در رابطه با تمامی سوالات شما عزیزان آماده می باشد.

یکی از کلان‌ شهرهای کشور ایران، استان رشت می باشد. شهر رشت بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای شمال ایران از میان سه استان‌ می باشد که شهر رشت سومین شهر گردشگری در کشور ایران است. که جمعیتی بالغ بر بیش از 950 هزار نفر را دارا می باشد.برای ثبت شرکت و ثبت برند در سراسر ایران با ما تماس بگیرید.

از صنایع دستی که این شهر برخوردار است و توسط ثبت شرکت صنایع دستی می توان تمامی این صایع را از نظر کسب اعتماد، دارا شدن حق بیمه و ... برخوردار گردید.

که این صنایع شامل:

  • گلیم بافی
  • سفالگری
  • گلدوجی
  • بامبو بافی
  • خراطی
  • چموش دوزی
  • رشتی دوزی
  • حصیر بافی

جهت هر گونه کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ثبت شرکت، ثبت تغییرات شرکت و ... می توانید با شماره های تماس موسسه حقوقی تکسفیر تماس حاصل فرمایید تا یک ثبت شرکت موفقی را تجربه نمایید.

بسیاری از سرمایه گذاران انفرادی می توانند بدون ثبت شرکت در رشت و سراسر ایران فعالیت کنند.

هیچ کس هرگز نمی گوید: "کاغذ بازی سرگرم کننده است." اما ثبت کسب و کار شما یک مرحله هیجان انگیز در سفر کارآفرینی شما است. و اگر می‌دانید به کجا نگاه کنید، منابع زیادی وجود دارد که فرآیند را بدون دردسر بگذرانید.

همه مشاغل ملزم به ثبت شرکت نیستند. صاحبان انحصاری و شرکای تجاری می توانند بدون ثبت تجارت سال ها فعالیت کنند. می توانند یک وب سایت بسازند، کارمندان را استخدام کنند، و مستقیماً به تجارت ادامه دهند و سود حاصل از شرکت خود را به عنوان درآمد شخصی جذب کنند.

این ساده ترین و رایج ترین ترتیب تجاری است. با این حال، همانطور که مشاغل رشد می کنند، ایجاد یک نهاد تجاری با ثبت شرکت راه منطقی تری است.

مزیت ثبت شرکت در رشت

مزیت اصلی ثبت شرکت در رشت این است که می تواند مالکان را در برابر تعهدات قانونی و مالی احتمالی تجارت محافظت کند. همچنین می تواند به کسب و کار شما برای دسترسی به وام ها و سرمایه عملیاتی برای گسترش فروش کمک کند.

با توجه به مراحل ثبت کسب‌وکار، تاکتیک‌های فروش و انواع محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهید، ممکن است دارای پیچیدگی باشد و به راهنمایی مشاوران مالیاتی و حقوقی نیاز داشته باشید.

اما جای نگرانی وجود ندارد! می توانید با تماس با مشاوران و تیم ما مراحل را به آسانی و در کوتاه ترین زمان ممکن طی کنید.

شرایط ثبت شرکت در رشت

برای انجام امور ثبت شرکت در رشت لازم است که مراحل اداری و اخذ مدارک مربوط با ثبت شرکت را انجام دهید. بیایید مراحل مورد نیاز برای ثبت شرکت را بررسی کنیم.

در اینجا 13 مرحله از فرآیند ثبت شرکت آورده شده است:

  1.  تکمیل مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در رشت
  2. اخذ و دریافت گواهی عدم سوپیشینه
  3. تنظیم و تدوین نمودن مفاد اساسنامه
  4. انتخاب کردن نام مناسب برای شرکت
  5. ثبت نام اولیه در سامانه و تنظیم اوراق ثبتی
  6. تعیین نمودن نام شرکت
  7. ارسال اوراق به اداره از طریق پست جهت انجام ثبت شرکت در رشت
  8. بررسی مدارک توسط کارشناس اداره ثبات شرکتها
  9. در صورت بلامانع بودن صدور آگهی ناسیس شرکت
  10. تخصیص شماره ثبت و شناسه ملی برای درخواست ثبت شرکت در رشت
  11. ارسال کردن آگهی جهت انتشار در روزنامه رسمی کشور
  12. انجام امور نشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقنصادی
  13. انجام امور تبلیغاتی جهت جذب مشتری بعد از ثبت شرکت در رشت

مراحل ثبت شرکت در رشت

مراحل کلیدی ثبت شرکت در رشت

اگر می خواهید به یک کارآفرین موفق تبدیل بشوید.، ویژگی رهبری خود را نشان داده اید. شما  برای تحقق چشم انداز خود باید کسب و کار خود را ثبت کنید. مراحل زیر مروری بر سه نکته اساسی است که باید قبل از ثبت کسب و کار خود در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: ثبت شرکت بدون مدرک تحصیلی

ساختار کسب و کار در شهر رشت

پیش از ثبت شرکت ساختار یا نوع نهادی که به طور ایده آل برای شرکت شما مناسب است باید مشخص شود. این مرحله تا حد زیادی بر اساس ماهیت کسب و کار و برنامه عملیاتی شما تعیین می شود.

اگر کسب و کار شما ریسک کمتری دارد و هیچ ادعای قانونی را جذب نمی کند و اگر قصد دارید کوچک شروع کنید و در نهایت رشد کنید، می توانید یک مالکیت انفرادی را در نظر بگیرید.

 اگر قصد دارید به جای پرواز انفرادی با یک شریک کار کنید، می توانید تجارت خود را به عنوان یک شرکت مشارکتی ثبت کنید.

 هزینه ثبت نام و الزامات انطباق سالانه بسیار کم است و مشمول مالیات با نرخ مالیات شخصی خواهد بود. با این حال، اشکال عمده این نهادها عدم حمایت است و بنابراین دارایی های شخصی مالکانی که بدهی آنها نامحدود باقی می ماند در صورت هرگونه ادعای حقوقی ضمیمه خواهد شد.

اگر می‌خواهید مسئولیت خود را محدود کنید و از هزینه‌های ثبت نام کم و حداقل انطباق مداوم استفاده کنید، شراکت با مسئولیت محدود (LLP) بهترین راه برای شما است.

توجه داشته باشید که هنگامی که یک شرکت تحت عنوان مالکیت انفرادی، مشارکت یا مسئولیت محدود LLP ثبت می کنید، این حق شماست که مشارکت خود را به روز نگه دارید.

شرکت‌های با مسئولیت محدود رایج‌ترین نوع نهاد در میان شرکت‌های کوچک و متوسط ​​هستند. کارآفرینانی که می‌خواهند مسئولیت خود را محدود کنند و دارایی‌های شخصی خود را در برابر هرگونه ادعای قانونی بالقوه بیگانه کنند، این نوع نهاد را انتخاب می‌کنند.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود یک شیوه ایده آل است، اعتبار بیشتری به کسب و کار شما می بخشد و در افزایش سرمایه گذاری یا وام مفید خواهد بود. همچنین برنامه ریزی جانشینی آسان و انتقال مالکیت را ساده می کند.

با این حال، هزینه ثبت اولیه و الزامات انطباق مداوم برای شرکت های با مسئولیت محدود نسبتا خسته کننده است.

یک شرکت با مسئولیت محدود حداقل به یک مدیر و سهامدار نیاز دارد( هر دو می توانند یک فرد باشند).

قبل از تصمیم گیری در مورد ساختار، باید ماهیت کسب و کار خود، چشم اندازهای خود برای آینده و توانایی خود را در مطابقت با الزامات نظارتی به دقت ارزیابی کنید. اگر قصد دارید در مقیاس بسیار کوچک یا آزاد کار کنید، خود مالکیت یا مشارکت کافی است.

اگر برنامه‌های بزرگی برای رشد دارید، برای استخدام افراد بیشتر برنامه‌ریزی می‌کنید و کسب‌وکار شما ریسک‌های بیشتری را در بر می‌گیرد، بهتر است یک شرکت با مسئولیت محدود انتخاب کنید.

ثبت نام و برند تجاری پیش از ثبت شرکت در رشت !

پیش از ثبت شرکت شما باید یک نام تجاری برای ارائه محصولاتتان انتخاب کنید و اطمینان حاصل کنید که نام تجاری شما خاص هست. قبل از اینکه اسناد دولتی را ثبت کنید، باید یک استعلام برند بگیرید تا مطمئن شوید که برند انتخابی شما قبلا انتخاب نشده است. شما می توانید این فرآیند را به صورت آنلاین طی کنید.

نامی که برای کسب و کار خود انتخاب می کنید، در عین اینکه منحصر به فرد و مرتبط با کسب و کار شما است، نیاز به تایید ثبت شرکت دارد. نامی را انتخاب کنید که زشت و مبتذل نباشد. این علامت نباید بیش از حد مشابه یا یکسان با علائم شرکت های موجود باشد.

 فرآیند تأیید نام تجاری سریع است، در عرض یک ساعت، اما اگر نام انتخابی شامل کلمات محدودی است که شامل بخش‌های تنظیم‌شده و استراتژیک مانند بانک، قانون، امور مالی، رسانه و غیره باشد، سازمان یا مرجع دولتی مربوطه باید آن را بررسی کند. در چنین مواردی ممکن است تایید چند روز به تعویق بیفتد.

برای جلوگیری از هرگونه تاخیر یا ناامیدی، قبل از انتخاب نام، در دسترس بودن را بررسی کنید. می توانید آن را به صورت آنلاین در وب سایت انجام دهید.

اطمینان حاصل کنید که نامی که انتخاب می کنید نماینده فلسفه، ماهیت محصول یا خدمات و موقعیت شما باشد.

مجوز تاسیس کسب و کار

انواع خاصی از مشاغل قبل از شروع به فعالیت نیاز به مجوز دارند. اگرچه تنها پس از تکمیل فرآیند ثبت کسب و کار در مرجع اداری می توانید برای مجوز درخواست دهید.

مشاغلی مانند رستوران ها، خدمات آموزشی، خدمات مالی و خدمات سرگرمی نیاز به مجوز از سازمان های مختلف دولتی دارند. به عنوان مثال، یک رستوران به مجوز از سوی وزارت بهداشت نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: تعیین بازرس در ثبت شرکت سهامی

مدت زمان ثبت شرکت در رشت

مدت زمان لازم برای انجام امور ثبت شرکت پس از تکمیل مدارک و انجام امور ثبت نام ها تقریبا ۲۰ الی ۲۵ روز می باشد. لذا متقاضیان لازم است با در نظر گرفتن این مدت اقدامات خود را در راستای انجام فعالیت انجام دهند. بنابراین قبل از شروع انجام مراحل ثبت شرکت در رشت از مدت زمان قطعی آن اطلاع یابید.

 

قالب های ثبت شرکت در رشت

قالب های ثبت شرکت در رشت

در ایران، با ثبت شرکت یا تجارت، کسب و کار شما دارای شخصیت حقوقی جداگانه می شود. به عبارت دیگر، نهادی که جدا از صاحبانش با آن رفتار می شود.

همانطور که گفته شد، هر شکلی از ساختار شرکت تجاری دارای مزایا و معایب خاص خود است، اما باید نه تنها با توجه به برنامه فعلی بلکه با در نظر گرفتن آینده انجام شود.

ثبت شرکت فرآیند اولیه ای است که توسط آن صاحبان کسب و کار شرکت خود را تأسیس یا ثبت می کنند. از آنجایی که انواع مختلفی از شرکت ها در ایران وجود دارد، کارآفرینان باید اطمینان حاصل کنند که نوع کسب و کاری را انتخاب می کنند که مناسب عملیات آنها باشد.

متقاضیان و صاحبان ثبت شرکت جهت انجام پروسه تشکیل شخص حقوقی ابتدا باید با تسلط به انتخاب قوانین نوع شخصیت حقوقی نمایند و با بررسی قوانین مرتبط با آن نوع از شرکت ها تصمیم گیری های مرتبط را انجام دهند. انواع اشخاص حقوقی جهت ثبت شرکت در رشت به این شرح می باشند:

  • ثبت شرکت سهامی خاص در رشت
  • ثبت شرکت با مسئولیت محدود در رشت
  • ثبت شرکت سهامی عام در رشت
  • ثبت شرکت تضامنی در رشت
  • ثبت شرکت نسبی در رشت
  • ثبت شرکت مختلط سهامی در رشت
  • ثبت شرکت مختل غیر سهامی در رشت
  • ثبت شرکت تعاونی در رشت

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در رشت

مشارکت با مسئولیت محدود که عموماً LLP نامیده می شود، نوع جدیدی از شرکت در ایران است. از وضعیت حقوقی مجزایی برخوردار است که به تمایز بین دارایی های شخصی و تجاری کمک می کند و از کارآفرینان با مسئولیت محدود حمایت می کند. در شرکت هایی که در قابل مسئولیت محدود شروع به فعالیت می کنند، مسئولیت هر شریک به تعداد سرمایه سهام بستگی دارد.

برای راه اندازی شرکت در قابل مسئولیت محدود، باید معیارهای زیر رعایت شود:

  • حداقل سرمایه مجاز به مبلغ 100 میلیون ریال
  • حداقل یکی از شرکای تعیین شده باید مقیم ایران باشد
  • حداقل دو شریک و بدون سقف در حداکثر تعداد
  • شرکا باید به هر میزان سهامدار باشند
  • نبردن نام شرکا در نام شرکت. اگر نام شریکی در اسم شرکت قید شود مسئولیت تمامی تعهدات و بدهی ها به عهده او خواهد بود.
  • مدیران را می توان از میان شرکا یا بیرون از شرکت انتخاب کرد( با قابلیت محدود و یا نامحدود کردن دوره مدیریت)
  • اگر تعداد شرکا بیش از 10 نفر باشد تشکیل هیئت نظار ضروری می شود.
  • هیئت نظار شامل سه نفر از شرکا باید شود و هیچ یک عضو هیئت مدیره نباید باشند آنها باید سالی بیشتر از یک بار، مجمع عمومی تشکیل دهند.

مزایای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در رشت

مزایای زیادی از تجارت از طریق شرکت با مسئولیت محدود در رشت وجود دارد:

شرکت با مسئولیت محدود دارایی های شخصی اعضا را از بدهی های کسب و کار محافظت می کند. شرکت با مسئولیت محدود یک شخصیت حقوقی جداگانه برای اعضا است.

  • انعطاف پذیری. عملیات مشارکت و تقسیم سود با توافق کتبی بین اعضا تعیین می شود. این ممکن است به انعطاف پذیری بیشتری در مدیریت کسب و کار اجازه دهد.
  • شرکت با مسئولیت محدود یک شخص حقوقی تلقی می شود. می تواند خرید، اجاره، مالکیت ملک، استخدام کارمند، انعقاد قرارداد و در صورت لزوم پاسخگو باشد.
  • مالکیت شرکتی. شرکت با مسئولیت محدود می تواند دو شرکت را به عنوان اعضای خود منصوب کند. در یک شرکت محدود حداقل یک مدیر باید یک شخص حقیقی باشد.
  • اعضای تعیین شده و غیر منصوب. شما می توانید LLP را با سطوح مختلف عضویت اداره کنید.

آنچه که گفته شد یک لیست جامع نیست، اما برخی از مزایای کلیدی در شرکت با مسئولیت محدود را پوشش می دهد.

معایب شرکت با مسئولیت محدود در رشت

مانند تمام فرمت های کسب و کار، معایب و مزایایی نیز وجود خواهد داشت. موارد زیر ممکن است در برخی موارد مضر تلقی شوند.

  • افشای عمومی نقطه ضعف اصلی یک شرکت با مسئولیت محدود است. حساب های مالی باید برای ثبت عمومی ارسال شود. حساب ها ممکن است درآمد اعضا را اعلام کنند که ممکن است مایل به انتشار عمومی نباشند.
  • درآمد، درآمد شخصی است و بر این اساس مشمول مالیات می شود. ممکن است در ثبت شرکت مزایای مالیاتی وجود داشته باشد، اما این به شرایط شخصی شما بستگی دارد.
  • سود را نمی توان مانند یک شرکت محدود با سهام حفظ کرد. این بدان معناست که تمام سود به دست آمده به طور موثر بدون انعطاف برای نگهداری سود در سال مالیاتی آینده توزیع می شود.
  • یک شرکت با مسئولیت محدود باید حداقل دو عضو داشته باشد. اگر یکی از اعضا تصمیم به ترک مشارکت داشته باشد، ممکن است شرکت با مسئولیت محدود منحل شود.
  • آدرس‌های مسکونی از لحاظ تاریخی در خانه شرکت‌ها ثبت شده است. هر آدرسی که قبلا به خانه شرکت‌ها ارائه شده است همچنان بخشی از سابقه عمومی است،

این فهرست جامعی نیست، اما برخی از مسائل کلیدی را پوشش می‌دهد که ممکن است برخی نخواهند که یک شرکت با چنین معایبی داشته باشند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر نسبت به شرایط هر یک از شرکت های ذکر شده و قوانین تجارت حاکم بر آن ها با اخذ اطلاعات لازم از کارشناسان موسسه تکسفیر با آگاهی بیشتر اقدام به ثبت شرکت در رشت نمایید.

مزایای کلی ثبت شرکت در رشت

برای شروع و آغاز یک فعالیت تجاری، تولیدی، خدماتی و …. در چارچوب تشیکل حقوقی ثبت شرکت امری الزامی و انکار ناپذیر می باشد.

 با ثبت شرکت فعالیت بنگاه در سایه حمایت های دولتی و قانون تجارت قرار میگیرد تا در خصوص پیگیری های لازم و در خصوص دعاوی و … امکان رسیدگی باشد. از جمله سایر مزایای ثبت شرکت در رشت امکان عقد قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی و شرکت در مناقصات و مزایدات می باشد.

با انجام پروسه ثبت شرکت در رشت وظایف و میزان سهام مؤسسین شرکت بر طبق مدارک قانونی و ثبتی مشخص شده و در صورت بروز هر گونه مشکل امکان رسیدگی نیز وجود خواهد داشت.

برای اخذ اطلاعات جامع در زمینه مزایای ثبت شرکت می توانید با کارشناسان مؤسسه در ارتباط باشید.برای ثبت برند وثبت شرکت در رشت با ما تماس بگیرید.

هزینه ثبت شرکت در رشت

هزینه ثبت شرکت در رشت به به نوع شرکت و عوامل مختلفی بستگی دارد. اما به طور معمول از 1 میلیون تومان شروع می شود.

مدارک مورد نیاز برای گرفتن جواز ثبت شرکت در رشت

برای دریافت جواز تاسیس شرکت می توان به دو روش زیر عمل کرد:

  • متقاضی شخصی حقیقی باشد ( جزو اعضای اصلی شرکت):
  • فوتوکپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی و کپی مدرک تحصیلی
  • سوابق کاری شرکت
  • فرم درخواست صدور جواز و پرسشنامه تاسیس شرکت
  • تحویل گواهی دوره های آموزشی 
  • ارائه مدرک واریزی به مبلغ 10000 تومان به حساب خزانه در بانک ملی
  • متقاضی شخصی حقوقی باشد( جزو اعضای اصلی شرکت نباشد):
  • همه مدارک فوق به اضافه ارائه سوابق کاری و آگهی تاسیس شرکت در روزنامه های رسمی ضروری است.

 

جمع بندی

ثبت شرکت در رشت و گیلان مزایای متعددی دارد از جمله حفاظت از مالکان در برابر تعهدات قانونی و مالی، امکان دسترسی به وام ها و سرمایه عملیاتی برای گسترش فروش. مراحل ثبت شرکت شامل تکمیل مدارک، اخذ گواهی عدم سوپیشینه، تنظیم اساسنامه و سایر مراحل اداری می‌شود.

سوالات متداول

  1. چه مزایایی برای مالکان به همراه ثبت شرکت در رشت دارد؟

    • مزایای ثبت شرکت در رشت شامل حفاظت از تعهدات قانونی و مالی مالکان و امکان دسترسی به وام ها و سرمایه عملیاتی برای گسترش فروش است.
  2. چه مراحلی برای ثبت شرکت در رشت لازم است؟

    • مراحل شامل تکمیل مدارک، اخذ گواهی عدم سوپیشینه، تنظیم اساسنامه، انتخاب نام شرکت، ثبت نام در سامانه، و ارسال اوراق به اداره ثبت شرکت می‌شود.
  3. چه نوع‌هایی از ساختارهای شرکتی در رشت وجود دارد؟

    • انواع شرکت‌ها شامل سهامی خاص، با مسئولیت محدود، سهامی عام، تضامنی، نسبی، مختلط سهامی، مختل غیر سهامی، تعاونی، و با مسئولیت محدود مشارکتی (LLP) می‌شوند.
  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.