ثبت شرکت در خرم آباد

زیبایی و بکری طبیعت لرستان هر سال هزاران گردشگر را به خود جلب می‌کند. دریاچه‌های زیبا، پرآب و متعدد، دشت‌های وسیع و سبز، مراتع کوهستانی، غارهای عجیب و زیبا، چشم‌اندازهایی دلنشین و جنگل‌های بلوک با بلندی‌های به فلک کشیده، نمادهای طبیعی این استان غیور و دلیر را نمایان می‌سازند.

از جاذبه‌های گردشگری این استان می‌توان به دره خرم‌آباد، قلعه فلک‌الافلاک، تپه سراب، دره پیرجید، پل شاهپوری، دره باباعباس، پل کشکان، غار کوگان، غار قاژه، دره حوض‌موسی، غاریافته، تپه باباخانی، دره گوشه و غار کنجی اشاره کرد.

گویش‌های لری و لکی، زبان مردمان ساکن در استان لرستان و استان‌های همسایه است. از مهم‌ترین معادن فلزی و غیرفلزی می‌توان به سرب، سنگ تراورتن، سنگ آهک، روی، تالک، فلدسپات و مرمریت اشاره کرد. در دهه‌های اخیر، فعالیت‌های صنعتی در استان لرستان پیشرفت چشمگیری داشته و در حال حاضر، صنایع ساختمان‌سازی، فلزات، سیمان، سرامیک، صنایع غذایی و نساجی در حال فعالیت هستند.

در بخش صنایع دستی نیز، استان لرستان از استان‌های برتر کشور در زمینه‌های گلیم‌بافی، ورشوسازی، گیوه‌دوزی، جاجیم‌بافی، خراطی، نمدمالی، حصیربافی، ماشته‌بافی، قالی‌بافی و حرمی‌بافی معتبر است.

موقعیت اقتصادی خرم آباد

شهرستان خرم آباد بزرگترین شهر لرنشین، بیست و نهمین شهر پرجمعیت کشور ایران و مرکز استان لرستان به شمار می رود که آمار جمعیتی این شهر بالغ بر بیش از 300 هزار نفر می باشند. جوانانی که قصد ایجاد کارآفرینی دارند می توانند نسبت به ثبت شرکت در خرم اباد بپردازند. در مورد وضعیت اشتغال زایی در این شهر باید بگوییم به دلیل اینکه عموم مردم به انجام کار ها به صورت سنتی اکتفا می کنند، وضعیت اشتغالزایی در این شهر از شرایط مطلوبی برخوردار نمی باشد. شما می توانید با ثبت شرکت و ایجادفعالیت تولیدی، دارویی، مهندسی، خدماتی و... این نرخ بیکاری را کاهش دهید و در افزایش اشتغال در خرم آباد سهیم باشید.

در این مقاله از موسسه حقوقی تکسفیر، به شرایط کامل و مراحل ثبت شرکت در خرم آباد می پردازیم. با ما همراه باشید.

نحوه ثبت شرکت در خرم آباد

برای ثبت شرکت در شهر خرم آباد، لازم و ضروری است که با یکی از الگوهای ثبتی مربوطه و شرایط خاص آن آشنا شوید. به عنوان مثال، یکی از شرایط اساسی برای ثبت شرکت به صورت مسئولیت محدود، داشتن مدارک مورد نیاز است که شامل کپی اصلی شناسنامه و کارت ملی اعضاء و گواهی عدم سوء پیشینه (که به عنوان عدم داشتن پیشینه کیفری تلقی می‌شود) می‌شود.

مدارک دیگری نیز که ممکن است برای ثبت شرکت الزامی باشد، شامل مدارک مرتبط و یا مدارک مربوط به زمینه فعالیت مورد نظر برای ثبت شرکت است. برای مثال، درخصوص دریافت مجوزها، لازم است که مدارک مربوطه تهیه شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت شرکت در خرم آباد، می‌توانید با مشاوران مجتمع ثبت تکسفیر تماس بگیرید.

قالب های ثبت شرکت در خرم آباد

قالب های ثبت شرکت در خرم آباد

یکی از مهمترین اقدامات قانونی که برای انجام یک فعالیت هدفمند پرسود در ساری باید انجام دهید، ثبت شرکت در خرم آباد است. همچنین اگر زمینه فعالیت شما نیاز به دریافت مجوز فعالیت دارد باید مجوز ها را بگیرید. همانطور که گفتیم شما می توانید به دلخواه و با توجه به نوع و زمینه فعالیت تان شرکتی را که میخواهید ثبت کنید، مشخص کنید.

 طبق قانون شما مختار هستید که برای ثبت شرکت در خرم آباد، هر کدام از انواع نام برده شرکت ها را انتخاب کنید.

قانون تجارت 7 نوع شرکت را تعریف می کند که عبارتند از :

  • ثبت شرکت سهامی خاص در ساری
  • ثبت شرکت سهامی عام در ساری
  • ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ساری
  • شرکت تضامنی در ساری
  • شرکت مختلط سهامی و شرکت مختلط غیر سهامی در ساری
  • شرکت نسبی در ساری
  • شرکت تعاونی در ساری

در کل این شرکت ها در سه نوع جداگانه نیز تقسیم بندی می شوند. که به آنها شرکت های سرمایه ، شرکت های اشخاص و شرکت تعاونی گفته می شود .

در ایران به ثبت رساندن شرکت یک فرآیند اختیاری و با تعامل و قراردادی فیمابین ، بین دو تا چند نفر بصورت شرکا سهامی و یا بصورت سهم الشرکه ای و یا تلفیقی از هر دو می باشد.

 اما در برخی از مواقع امکان دارد تاسیس شرکت بصورت اجباری هم تشکیل گردد .

شرکت هایی که بصورت اختیاری تشکیل می گردند همانگونه که ذکر شد طبق قراردادی ما بین دو تا چند نفر به عنوان شریک انجام می گیرد . این افراد قسمتی از سرمایه خود را بصورت ارادی و با خواست قلبی برای انجام موضوعی مورد توافق با سایر شرکا در شرکت در میان گذاشته و در سود و زیان این اجتماع یا شرکت شریک می گردند.

 این شرکا حتی می توانند با قبول نمودن مسئولیت هایی که در این شرکت به آنها داده می شود به عنوان فردی کاردان در شرکت فعالیت خود را سر گیرند .

البته آورده شرکا برای تشکیل شرکت همیشه نمی تواند وجه نقد باشد و گاها شرکا با آورده ای غیر نقدی مانند ملک ، طلا ، ماشین آلات و ... سهم خود را در شرکت پرداخت  نمایند.

 و به این صورت در شرکت سهامدار و یا سهم الشرکه دار می شوند که باید توسط خود موسسین در شرکت های اشخاص و توسط کارشناس رسمی دادگستری در شرکت های سهامی این آورده تقویم و به سهام یا سهم الشرکه تبدیل گردد .

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در خرم‌آباد

  1. ارائه مدارک شناسایی اعضا و تمام اعضا
  2. یک قطعه عکس از تمام اعضا
  3. مدارک ثبتی شرکت (در صورتی که ثبت شرکت توسط مجتمع ثبت تکسفیر انجام شود، این مدارک توسط آن تهیه می‌شود)

شرایط ثبت شرکت در خرم آباد

یکی از شرایط اصلی ثبت شرکت، انتخاب نام شرکت است. در این راستا، می‌توانید با مشاوره از موسسات حقوقی، نام مناسبی برای شرکت خود انتخاب کنید که با نوع فعالیت شما هماهنگ باشد. شرایط دیگر ممکن است شامل دریافت مجوزهای لازم از ارگان‌های مربوطه و بلوغ فکری شرکا و موسسین باشد.

مراحل ثبت شرکت در خرم آباد

مراحل ثبت شرکت در خرم آباد

جهت ثبت کردن شرکت خود در خرم آباد می بایست مراحلی را طی کنید. از جمله مهمترین مراحلی که باید انجام شود، مراجعه به سامانه ثبت شرکت ها به نشانی irsherkat.ssaa.ir می باشد که باید در سامانه ثبت شرکت ها مراحل قانونی مدنظر را طی کنید و مدارک را آپلود کنید تا بتوانید ادامه فرآیند را انجام دهید.

مراحل کلی ثبت شرکت در خرم آباد عبارتند از:

  1. مراجعه به سامانه اینترنتی اداره ثبت شرکت‌ها
  2. ثبت نام در سامانه و ورود با پسورد
  3. درج مشخصات شرکا و سهامداران
  4. تعیین نوع شرکت از بین 7 نوع ثبتی
  5. ارائه مدارک شامل اساسنامه و شرکتنامه
  6. انتظار برای تایید مدارک توسط بازرسان
  7. تایید یا عدم تایید از طریق پیامک
  8. در صورت عدم تایید، بازبینی پرونده و اصلاح مدارک
  9. در صورت تایید، انتشار آگهی در روزنامه رسمی
  10. ارائه کد اقتصادی و شناسه ملی توسط اداره ثبت شرکت

در صورت بروز مشکلات یا سوالات، متخصصان تکسفیر آماده به کمک شما هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر و بهره‌مندی از تخفیفات ثبتی، با ما تماس بگیرید.

 

در این مقاله به عنوان نمونه به ثبت شرکت نرم افزاری در خرم آباد نیز می پردازیم تا شما عزیزان بطور کامل در جریان این مراحل قرار بگیرید.

ثبت شرکت نرم افزاری در خرم آباد

اگر تصمیم به ثبت شرکت نرم افزاری یا کامپیوتری را دارید، ابتدا لازم است موضوع و حوزه فعالیت خود را تعیین نمایید.

حوزه هایی که به مجوز نیاز دارند :

1.نرم افزار

2.سخت افزار نیازی به مجوز ندارد

3. شبکه

4. امنیت شبکه

5. فناوری اطلاعات

6.ارائه خدمات میزبانی مثل هاست و دامنه

7.طراحی وبسایت و ایجاد خدمات چند رسانه ای

8.ایجاد فروشگاه اینترنتی

تاسیس شرکت های کامپیوتری روند معمولی را دارا می باشند با این تفاوت که اگر در موضوع شرکت یکی از موارد ذکر شده بالا باشد شرکت مورد نظر به مجوز نیاز داشته و از ارگان های مربوطه مانند وزارت ارشاد، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و غیره مجوز لازم را دریافت نمود.

جهت ثبت شرکت نرم افزاری با توجه به حوزه فعالیت و موضوع قید شده در اساسنامه شرکت شرایط و ضوابط خاصی را دارا می باشد، موضوع شرکت نرم افزاری و اینکه چه کلماتی در موضوع قید می گردد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است ،این کلمات به قدر دارای اهمیت می باشند که موجب تغییر در نحوه ثبت شرکت می شوند.

با توجه به موارد ذکر شده می توان گفت شرکت نرم افزاری به دو روش قابل ثبت می باشد، اول اینکه قبل از ثبت شرکت مجوزی صادر گردد و دوم اینکه قبل از به ثبت رسیدن از ارگانهای مربوطه مجوز دریافت شود.

ثبت شرکت نرم افزار دارای مجوز:

منظور از تاسیس شرکت های مجوزی این می باشد که این نوع شرکت ها باید قبل از به ثبت رسیدن از ارگان یا مرجع مربوط به حوزه فعالیت شان مجوز دریافت نمایند، برای شرکت های نرم افزاری در صورتی نیاز به ارائه مجوز قبل از ثبت شرکت می باشد که واژه های تهیه، تولید و پخش نرم افزارهای فرهنگی و هنری در موضوع شرکت درج شده باشد. زمانی که می خواهید از دستور ذکر شده استفاده نمایید موضوع شرکت قبل از ثبت باید نسبت به اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در موارد خاص مجوز از سازمان تنظیم مقررات اقدام نمود.

بعد از دریافت مجوزهای مربوط باید مجوز را به همراه سایر مدارک مورد نیاز برای تاسیس و ثبت شرکت به اداره ثبت شرکت ها ارسال نمود که بعد از گذشت مراحل، در صورت درست بودن مدارک ، شرکت نرم افزاری به ثبت خواهد رسید که در اصلاح ثبتی به این شرکت ها شرکت مجوزی نیز گفته می شود .

بیشتر بخوانید: ورشکستگی شرکت

ثبت شرکت نرم افزاری بدون مجوز :

جهت اینکه بخواهیم یک شرکت نرم افزاری بدون نیاز به مجوزی را به ثبت برسانیم باید اکیدا از به کار بردن واژه های نرم افزار فرهنگی و هنری خودداری کنیم. یعنی از واژه غیر فرهنگی و غیر هنری در ادامه تولید نرم افزار ها استفاده نمود.

نکته ی قابل توجه این است که برای ثبت شرکت نرم افزاری ضرورتا نباید همه موضوعات فقط مربوط به نرم افزار باشد و در صورت تمایل می توانند سایر موضوعات مربوط به کامپیوتر مانند سخت افزار و پهنای باند و تجارت الکترونیک وغیره را در موضوع شرکت خود درج نماید ،حتی ذکر موضوعاتی که نزدیک به رایانه نیز نباشند مانند ساختمانی و راه سازی نیز به همراه این موضوعات می تواند در موضوع قرار داده شود که در این صورت شرکت چند منظوره می شود.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت نرم افزار در خرم آباد

1.فتوکپی برگه احراز صلاحیت و رتبه بندی شورای عالی انفورماتیک

2.فتوکپی روزنامه رسمی آگهی تاسیس شرکت و فتوکپی روزنامه رسمی آگهی آخرین تغییرات شرکت

3.فتوکپی اساسنامه شرکت

4.فتوکپی شناسنامه مدیر عامل

5.فتوکپی مدرک تحصیلی مدیر عامل

6.فتوکپی آخرین اظهار نامه مالیاتی

در صورتی که شرکت نرم افزاری تازه تاسیس شده باشد، فتوکپی لیست بیمه ضروری است و در صورتی که لیست دارای بیمه نباشد، نامه ای مبنی بر تمام وقت بودن مدیر عامل و اشتغال در شرکت باید گزارش شود. پس از طی شدن مراحل ذکر شده و تکمیل این مدارک تقاضا و مدارک ارسالی توسط نظام صنفی نرم افزاری استان بررسی خواهد شد و بعد از گذشت پانزده روز در صورت موافقت مجوزی یکساله به طور موقت صادر می شود .

 

جمع‌بندی

برای ثبت شرکت در خرم آباد، نیاز است با الگوها و شرایط ثبتی آشنا شوید. مدارک مورد نیاز شامل کپی شناسنامه، کارت ملی، و گواهی عدم سوء پیشینه است. مشاوره ثبت شرکت با مشاوران مجتمع ثبت تکسفیر امکان‌پذیر است.

سوالات متداول

  1. آیا می‌توانید انواع شرکت‌ها در خرم آباد را توضیح دهید؟

    • بله، در ایران هفت نوع شرکت تعریف شده است، از جمله سهامی خاص، سهامی عام، با مسئولیت محدود، تضامنی، مختلط سهامی و غیرسهامی، نسبی، و تعاونی.
  2. مراحل ثبت شرکت در خرم آباد چگونه است؟

    • مراحل شامل مراجعه به سامانه ثبت شرکت ها، ثبت نام، درج مشخصات، تعیین نوع شرکت، ارائه مدارک، تایید توسط بازرسان، انتشار آگهی، و ارائه کد اقتصادی می‌باشد.
  3. آیا ثبت شرکت اجباری است یا اختیاری؟

    • ثبت شرکت به صورت اختیاری است، اما در برخی مواقع ممکن است به صورت اجباری نیز صورت گیرد، به ویژه اگر زمینه فعالیت شرکت نیاز به مجوز داشته باشد.
  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.