ثبت شرکت در تبریز

شهر تبریز که مرکز استان آذربایجان شرقی است، یکی از بزرگترین بخش های اقتصادی کشور عزیزمان به شمار می رود.

فعالیت‌های اقتصادی این شهر به طور معمول در بخش‌های صنایع تولیدی سنگین و سبک، صنایع غذایی، صنایع دستی و هنری، تجارت و خدمات متمرکز است. شهر تبریز که در غرب استان آذربایجان شرقی و در منتهی‌الیه مشرق و جنوب‌شرق جلگه تبریز واقع شده است دارای قدمت طولانی و بسیار ارزشمند است.

تبریز از مهم‌ترین مراکز صنعتی در ایران است. این شهر  قطب صنایع سنگین ایران در شمال غرب است.

 صنایع سنگین فعال در این شهر در طیف گسترده‌ای از صنعت سیمان، نساجی، ماشین‌سازی، خودرو، داروسازی و پالایش و پتروشیمی را شامل می‌شود. برای ثبت شرکت در تبریز و یا برای دریافت مشاوره با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

شما با ثبت شرکت می توانید از مزایای بیشتری بهره مند شوید و با توجه به اینکه شهر تبریز دارای قدمتی طولانی ست بهترین موقعیت مکانی برای ثبت کسب و کار و تاسیس شرکت را داراست. با تاسیس یک شرکت در تبریز قله های موفقیت را طی کنید.

موسسه حقوقی تکسفیر آماده پاسخگویی و امور ثبتی شما عزیزان است. با تماس و هماهنگی با مشاوران ما می توانید اطلاعات جامعی در رابطه با ثبت انواع شرکت ها جمع آوری کنید و شرکت خود را در سریع ترین زمان ممکن به ثبت برسانید.

مراحل ثبت شرکت در تبریز

در ابتدا ثبت نام در سامانه ثبت شرکت ها را از طریق اینترنت مرحله به مرحله انجام دهید. پس از حدود یک الی چهار روز بعد، تایید یا عدم تایید نام تجاری شرکت از طریق سامانه اعلام می گردد. درصورت عدم تایید برند تجاری مجددا برند های جدید را وارد سامانه کنید و کد پیگیری را دریافت کنید. در صورت تایید نام تجاری، برگه ابلاغیه تایید نام را به همراه تصویر برابر اصل مدارک هویتی اعضا و سهامداران و اصل گواهی عدم سوپیشینه به اداره کل ثبت شرکت های تبریز ارسال کنید.

انواع شرکت های ثبتی در تبریز

انواع شرکت های ثبتی در تبریز

اگر در حال برنامه ریزی شروع یک کسب و کار هستید، باید آن را ثبت کنید. ثبت شرکت بسیار مهم است، مزایای زیادی برای شما به همراه خواهد داشت و از کسب و کار شما محافظت می کند و حقوق شما را در برابر شخص ثالث تضمین می کند. در صورت عدم موفقیت در ثبت ممکن است با عواقب قانونی مواجه شوید. ثبت کسب و کار در ایران چندان دشوار نیست زیرا ثبت شرکت انواع مختلفی دارد و می توانید کسب و کار خود را تحت آن ثبت کنید.

  • ثبت شرکت سهامی خاص در تبریز
  • ثبت شرکت سهامی عام در تبریز
  • ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تبریز
  • شرکت های مختلط غیر سهامی و مختلط سهامی در تبریز
  • شرکت تضامنی در تبریز
  • شرکت نسبی در تبریز
  • شرکت تعاونی تولید و توزیع در تبریز

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تبریز

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تبریز نیاز به اقدام دو نفر یا بیشتر برای ثبت هست . سرمایه ثبت شرکت با مسئولیت محدود توسط موسسین باید تامین شود .

سرمایه نزد مدیر عامل می ماند و هر یک از شریکان به اندازه ی سرمایه ای که گذاشته اند باید متعهد باشند.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود نباید نام یکی از اعضا یا شرکا را به عنوان اسم شرکت انتخاب نمود زیرا شخص مورد نظر مسئولیت تضامنی در برابر شرکت می یابد و همچنین در ثبت شرکت ها با مسئولیت محدود ، باید عبارت مسئولیت محدود قبل یا بعد از نام شرکت عنوان شود .

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود باید کل سرمایه اعلام شود و متن شرکت نامه تنظیم و امضا گردد .

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت تحت عنوان مسئولیت محدود در تبریز

  • کپی مدارک شناسایی کل اعضای شرکت
  • اقرارنامه شرکت با امضای تمامی اعضا شده است.
  • دو نسخه از اساسنامه شرکت با امضای تمامی سهامداران
  • دو نسخه از اظهارنامه شرکت همراه با امضای تمامی سهامداران
  • دو نسخه صورتجلسه موسسین همراه با امضای سهامداران و بازرسین
  • ارائه شرکت نامه همراه با امضای سهامداران

معایب ثبت شرکت با مسئولیت محدود

افشای عمومی امور مالی

از آنجایی که یک شرکت تحت عنوان مسئولیت محدود موظف است تمام سوابق مالی خود را به خانه شرکت ها ارسال کند، جزئیات درآمد هر شریک به صورت عمومی در دسترس است. این می تواند یک نگرانی بزرگ برای برخی از افراد باشد که ترجیح نمی دهند اطلاعات مالی خود را در حوزه عمومی افشا کنند.

مجازات گسترده برای عدم رعایت

شروع و مدیریت یک شرکت با مسئولیت محدود آسان است، اما مجازات های مربوط به عدم پیروی فعال از انطباق ها سنگین است. جریمه ممکن است در برخی موارد سنگین تمام شود.

همه شرکت ها با مسئولیت محدود ملزم به ارائه اظهارنامه مالیات بر درآمد سالانه هستند، حتی اگر هیچ فعالیت تجاری انجام نداده باشند.

گزینه ای برای سرمایه گذاری سهام وجود ندارد!

از آنجایی که مفهومی از سرمایه گذاری سهام وجود ندارد، تمام سرمایه گذاری باید از طرف شرکا باشد. بنابراین امکان افزایش مقیاس تجاری وجود ندارد.

حداقل دو عضو

طبق قانون، یک شرکت تحت عنوان مسئولیت محدود باید حداقل دو عضو داشته باشد. در هر صورت، اگر هر یک از اعضا بخواهد شرکت را ترک کند، به طور خودکار منحل می شود. این می تواند در صورت مرگ ناگهانی یا ناتوانی شریک، عملیات عادی کسب و کار را مختل کند.

انتقال مالکیت

انتقال حق مالکیت به شخص دیگری یک کار چالش برانگیز است. شرکایی که مایل به انتقال حقوق خود هستند نیاز به رضایت کتبی از همه شرکا دارند. در صورتی که یکی از شرکا اعتراضی داشته باشد، روند انتقال نمی تواند ادامه یابد.

مانند هر ساختار کسب و کار، یک شرکت تحت عنوان مسئولیت محدود نیز دارای برخی معایب و مزایا است. اگر به دنبال یک ساختار تجاری هستید که انعطاف پذیری بیشتر و مسئولیت محدود را ارائه می دهد، این نوع شرکت می تواند گزینه خوبی باشد.

اما قبل از هر تصمیمی در مورد انتخاب ساختار کسب و کار خود، همیشه خوب است که همه چیز را بسنجید.

یک گزینه بهتر این است که با یک متخصص و مشاور مشورت کنید که بتواند به شما در درک بهتر هر ساختار تجاری  و ثبت تجارت کمک کند.

 

ثبت شرکت سهامی خاص در تبریز

ثبت شرکت سهامی خاص در تبریز

برای ثبت شرکت در قالب سهامی خاص در تبریز تمامی سرمایه ی مورد نیاز برای بر پایی شرکت توسط موسسین تامین می شود و 35 درصد از کل سرمایه به نام ثبت شرکت به حسابی که اعلام می شود واریز می گردد و 65 درصد بقیه سرمایه در تعهد سرمایه داران می ماند . برای ثبت این نوع شرکت ها گواهی بانکی که نشان دهنده واریز 35 درصدی از سرمایه است لازم و ضروری است .

در شرکت سهامی خاص بعد از نام ثبتی شرکت باید عبارت سهامی خاص ذکر گردد. کمترین سرمایه در ثبت شرکت های سهامی خاص یک میلیون ریال (1000000 ریال) است .

مدارک ضروری برای ثبت شرکت سهامی خاص در تبریز

  • اقرارنامه ای با مهر و امضای شرکت
  • گرفتن جواز تاسیس شرکت
  • دو یا چند نسخه از اساسنامه و اظهارنامه با امضای سهامداران شرکت
  • تحویل دو نسخه صورتجلسه موسسین همراه با امضای سهامداران و بازرسین
  • کپی مدارک شناسایی هر یک از اعضای شرکت ( شناسنامه و کارت ملی)
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری از دفاتر پلیس +10

 اعضای شرکت سهامی باید حداقل 5 نفر باشند. و دو نفر از آنها باید جایگاه بازرس را داشته باشند.
35% از سرمایه پرداختی، باید به صورت نقدی پرداخت شود.

معایب ثبت شرکت در قالب سهامی خاص

فرآیند پیچیده و طولانی

این فرآیند ممکن است تا چند هفته طول بکشد و همچنین یک امر پر هزینه است

عمومی شدن اسناد شرکت و نبود رازداری

بر اساس قانون شرکت ها، همه شرکت های سهامی باید سوابق مالی و سایر اسناد مربوط به آن را به اداره ثبت ارائه دهند. این مسئله باعث عمومی شدن اسناد و عدم رازداری کامل برای شرکت می شود و هر عضوی از مردم می تواند به آنها دسترسی داشته باشد.

نبود آزادی

 در طول فعالیت روزانه خود، یک شرکت باید تعداد زیادی از قوانین، مقررات را رعایت کند. این مسئله آزادی شرکت را بسیار کاهش می دهد.

تمامی شرکت های سهامی خاص باید یک جلد دفتر سهام جهت ثبت سهام شرکت تهیه نمایند و تمامی تغییرات سهام نیز در آن ثبت گردد .

فواید ثبت شرکت در تبریز

هرکسی می‌تواند روزی تصمیم بگیرد که شرکت خودش را راه‌اندازی کند. تنها کاری که لازم است انجام دهد ارائه محصول یا خدماتی است که به اصطلاح برای وی سودآوری داشته باشد. اگرچه می توان بدون ثبت شرکت هم در دنیای تجارت به فعالیت خود ادامه داد اما بنابر دلایل متعدد ثبت شرکت انتخاب هوشمندانه ای برای این امور است.

هنگامی که کسب و کار خودتان را راه‌اندازی می کنید، ممکن است در ابتدا ثبت شرکت چندان مهم به نظر نرسد اما اگر قصد دارید از مزایای پرداخت مالیات، حفظ سرمایه و گسترش دادن فعالیت هایتان بهره مند شوید به موضوع ثبت شرکت جدی تر نگاه کنید. از نگاه حرفه ای، ثبت شرکت یعنی رسمی سازی فعالیت تجاری.

ایجاد حساب های بانکی تجاری

برای افتتاح یک حساب بانکی تجاری، باید مدرکی ارائه دهید که نشان دهد شرکت  و کسب و کار شما به درستی ثبت شده است. حساب بانکی تجاری یک دارایی مهم برای یک کسب و کار کوچک است زیرا می توانید فعالیت های شخصی خود را از فعالیت های تجاری خود جدا کنید. همچنین حرفه ای تر است که به جای نام کامل خود، یک نام تجاری برای پرداخت به مشتریان خود بدهید.

گرفتن وام

وقتی برای وام کسب و کار درخواست می دهید، باید ثابت کنید که واقعا دارای یک تجارت و کسب و کار هستید. وام دهندگان و سرمایه گذاران قبل از تایید وام، از شما می خواهند که گواهی ثبت کسب و کار شما را همراه با سایر الزامات مشاهده کنند. اگر به عنوان یک کسب و کار برای کارت اعتباری درخواست می دهید، ممکن است از شما مدارک ثبت شرکتتان را بخواهند.

مالیات و بدهی

مشاغل ثبت شده باید دارای یک شماره شناسایی کارفرما باشند که به عنوان یک تجارت در آن مستقر هستند. این امر مشروعیت واحد تجاری را به عنوان یک عملیات قانونی و مالیاتی تضمین می کند.. این نشان می دهد که کسب و کار در حال پرداخت مالیات است و کارکنان تحت پوشش بیمه کافی هستند. همچنین مزایای مالیاتی زیادی برای ثبت شرکت وجود دارد.

بیشتر بخوانید: معافیت مالیاتی انواع شرکت ها

شهرت نزد مشتریان

ایجاد اعتماد برای مصرف کننده اهمیت ثبت شرکت را برجسته می کند. مشتریان، به ویژه افرادی که قبلاً هرگز با آنها کار نکرده اید، نیاز به اطمینان دارند که شما یک تجارت قانونی انجام می دهید. اگر شرکت شما به درستی ثبت نشده باشد، یک مشتری بالقوه ممکن است به کسب و کار شما مشکوک شود. هنگامی که یک تجارت به صورت قانونی ثبت شده است، می تواند تصمیم گیری را برای مشتریان شما  در مورد هزینه کردن و خرج کردن پول راحت کند.

تخفیف های زیاد

یک کسب و کار ثبت شده همچنین شما را واجد شرایط دریافت تخفیف های تامین کننده می کند که معمولاً به عنوان یک شرکت ثبت نشده آن را دریافت نمی کنید. عرضه‌کنندگان معمولا نرخ‌های عمده‌فروشی را برای صاحبان مشاغلی که می‌توانند اسناد رسمی را نشان دهند، رزرو می‌کنند. همچنین، اگر قصد دارید برای شرکت خود قراردادهای دولتی بگیرید، ثبت شرکت یکی از اولین الزامات است.

محافظت از برند تجاری شرکت

با ثبت شرکت می توانید از نام شرکت تان محافظت کنید. هیچ فرد دیگری نمی‌تواند شرکتی با نام شرکت شما ثبت کند. تصور کنید شرکت دیگری با نام شما فعالیت داشته باشد و شما هم شرکت خود را ثبت نکرده باشید در این صورت مشتریان به کدام یک اعتماد می کنند؟ از سوی دیگر با ثبت شرکت در برخی موارد شما از مصونیت قانونی برخوردار می شوید و مسئولیت فردی متوجه شما نخواهد بود.

برخورداری از بیمه تجاری

با ثبت شرکت راحت تر می توانید از بیمه های تجاری برخوردار شوید یا سرمایه گذاران را جذب کنید چراکه انها می دانند شما به شخصه مسئول بقای شرکت نیستید.

تداوم

قبل از شروع کار، این سوال را از خودتان بپرسید: «چه نوع شرکتی می‌خواهم بسازم؟ آیا این شرکتی است که وقتی من مرده ام ادامه می دهد یا شرکتی که با من می میرد؟» پاسخ واضح است، شرکتی که حتی زمانی که نیستید ادامه دارد. بنابراین، اگر کسب و کار خود را ثبت کنید، یکی از مزایای آن این است که حتی اگر مرده یا ناتوان شده باشید، کسب و کار شما به خصوص زمانی که ساختار مناسبی را در اختیار داشته باشید ادامه می یابد.

یک شرکت ثبت شده در اصل یک نهاد با ماهیت خاص خود است بنابراین فرد دیگری می‌تواند آنرا در اختیار بگیرد و اداره کند یا بفروشد.

استخدام کارمند

یک کسب و کار ثبت شده می تواند کارکنان تمام وقت را استخدام کند و به آنها حقوق و مزایای دیگر بپردازد.

سفر کاری به کشور دیگر

یکی دیگر از مزایای بزرگ ثبت کسب و کار این است که شما می توانید به راحتی ویزا دریافت کنید و برای مقاصد تجاری به هر کشوری سفر کنید. هر کشوری همیشه پذیرای سرمایه گذاران خارجی است که علاقه مند به انجام تجارت در کشور خود هستند زیرا چنین سرمایه گذاری های خوبی به اقتصاد آنها ارزش افزوده می دهد.

مزایای بسیاری وجود دارد که از ثبت کسب و کار خود به دست خواهید آورد. اگر کسب و کار خود را ثبت نکرده اید، لطفا اقدامات لازم را برای ثبت کسب و کار خود انجام دهید. ثبت کسب و کار چندان دشوار نیست.

مدارک مورد نیاز برای گرفتن جواز ثبت شرکت

برای دریافت جواز تاسیس شرکت می توان به دو روش زیر عمل کرد:

  • متقاضی شخصی حقیقی باشد ( جزو اعضای اصلی شرکت)
  • کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی و کپی مدرک تحصیلی
  • سوابق کاری شرکت
  • فرم درخواست صدور جواز و پرسشنامه تاسیس شرکت
  • تحویل گواهی دوره های آموزشی
  • ارائه مدرک واریزی به مبلغ 10000 تومان به حساب خزانه در بانک ملی
  • متقاضی شخصی حقوقی باشد( جزو اعضای اصلی شرکت نباشد)
  • تمامی مدارک فوق به اضافه ارائه سوابق کاری و آگهی تاسیس شرکت در روزنامه های رسمی ضروری است.

هزینه و مدت زمان ثبت شرکت در تبریز

هزینه ثبت شرکت تمامی شرکت ها متغییر و گوناگون است و سایر هزینه ها که ممکن است شامل حق الثبت، حق التمبر، روزنامه رسمی و … بر اساس واریزی های اداره ثبت که طبق میزان سرمایه و میزان موضوع فعالیت تغییرات محاسبه می شود.

به طور کلی زمان مشخصی برای ثبت شرکت وجود ندارد. به طور معمول پس از ارائه فرم ها و تحویل مدارک به سازمان ثبت شرکت ها، می تواند از 30 الی 45 روز طول بکشد.

اگر مشکلاتی در تحویل مدارک یا مراحل آن پیش بیاید، و مدارک ناقص باشد این مدت زمان ممکن است افزایش پیدا کند. 

ثبت و راه اندازی یک شرکت آسان است. با این حال، باید مراقب باشید! اگر کسب و کار به خوبی پیش نرود و نتوانید بدهی های خود را پرداخت کنید، شرکت شما ورشکسته اعلام می شود. این امر تأثیر بسیار بدی بر شرکت خواهد داشت و همه سهامداران سرمایه گذاری خود را از دست خواهند داد. بنابراین، مهم است که از یک کارشناس کمک بگیرید تا شرکت خود را از چنین شرایطی نجات دهید.

شما می توانید با حداقل سرمایه گذاری در ایران کسب و کار خود را راه اندازی و شرکت خود را به ثبت برسانید.

ما در این مطلب سعی کرده ایم تمامی جنبه های ثبت یک شرکت و پاسخ سوالات احتمالی شما در رابطه با ثبت آن را بدهیم.

 

  •  چه مراحلی برای ثبت شرکت در تبریز وجود دارد؟

 مراحل ثبت شرکت در تبریز شامل ثبت نام در سامانه ثبت شرکت‌ها از طریق اینترنت، تایید نام تجاری، ارسال برگه ابلاغیه تایید نام به همراه مدارک مورد نیاز به اداره کل ثبت شرکت‌های تبریز می‌شود.

  •  معایب ثبت شرکت با مسئولیت محدود چیست؟

معایب ثبت شرکت با مسئولیت محدود شامل افشای عمومی امور مالی، مجازات گسترده برای عدم رعایت قوانین، عدم وجود گزینه سرمایه‌گذاری سهام، نیاز به حداقل دو عضو، مشکلات در انتقال مالکیت و نبود آزادی در مدیریت می‌باشد.

  •  چه مدارکی برای ثبت شرکت سهامی خاص در تبریز نیاز است؟

 برای ثبت شرکت سهامی خاص در تبریز، مدارک مورد نیاز شامل اقرارنامه با مهر و امضای شرکت، جواز تاسیس شرکت، اساسنامه و اظهارنامه با امضای سهامداران شرکت، صورتجلسه موسسین همراه با امضای سهامداران و بازرسین، کپی مدارک شناسایی اعضای شرکت، گواهی عدم سوء پیشینه کیفری از دفاتر پلیس و اظهارنامه مالیات بر درآمد می‌باشد.

  • چه فوایدی برای ثبت شرکت در تبریز وجود دارد؟  

ثبت شرکت در تبریز به مزایایی از جمله پرداخت مالیات، حفظ سرمایه، و گسترش فعالیت‌های تجاری کمک می‌کند و از نظر حرفه‌ای به رسمی‌تر شدن فعالیت تجاری اشاره دارد. ثبت شرکت به انعطاف پذیری بیشتر نیز کمک می‌کند.

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.