ثبت شرکت تبلیغاتی

شرکت تبلیغاتی به عنوان یک شخص حقوقی، دراین زمینه خدماتی هم چون مشاوره، ساخت تبلیغات و غیره را به اشخاص حقیقی و حقوقی ارائه می دهد و این گونه می توان گفت که این شرکت ها رکن اصلی در تبلیغات می باشند و امروزه بیشتر کارآفرینان و مشاغل، خدمات بازاریابی خود را به آن ها می سپارند بنابراین در این مقاله به بررسی چگونگی ثبت شرکت تبلیغاتی خواهیم پرداخت.

برای ثبت شرکت اگر روش صحیح را دنبال کنید و زمان را تلف نکنید، می توانید ظرف 14 روز کاری گواهی ثبت را دریافت کنید. اما همیشه برای یک انتظار طولانی ‌تر آماده باشید. چنانچه از متقاضیان ثبت شرکت تبلیغاتی هستید و در این مسیر به کسب اطلاعات و راهنمایی احتیاج دارید کافی است با کارشناسان ثبت تکسفیر در تماس باشید.

شرکت تبلیغاتی چیست؟

شرکت های تبلیغاتی به شرکت هایی اطلاق می شود که در راستای تشکیل، طراحی و اجرایی کردن انواع تبلیغات با هدف ارزش دهی به محصولات و خدمات سایر شرکت ها و موسسات و ارگان ها و پیام رسانی و اطلاع دهی به مشتریان و متقاضیان محصولات و خدمات ایجاد می گردند.

یک شرکت تبلیغاتی می تواند استراتژی های بازاریابی و برندینگ و فروش های فوق العاده را برای مشتری خود طراحی کند. این نوع شرکت برای تولید انواع تبلیغات از جمله تبلیغات تلویزیونی، تبلیغاتی رادیویی، تبلیغات آنلاین، تبلیغات موبایلی و یا ترکیبی از استراتژی های فعالیت دارند.

ثبت شرکت های تبلیغاتی

ایده‌ های شرکت های تبلیغاتی و دانش آن‌ ها در مورد قوانین را تجزیه و تحلیل کرده ‌ایم، بنابراین می ‌خواهیم برخی از نکات مهمی را که برای ایجاد شرکت های تبلیغاتی برای شما مفید است، به اشتراک بگذاریم.

🔵 همیشه ثبت شرکت را به عنوان اولین پایه کسب و کار خود انتخاب کنید، زیرا یک حق و حقوق قانونی قوی برای شما فراهم می کند و همچنین برای سرمایه گذاری راحت خواهید بود.

🔵 در حین ثبت شرکت تبلیغاتی، همیشه قراردادهای سهامداری با سهامداران موجود داشته باشید زیرا این به شما کمک می کند تا شرایط را با وضوح بیشتری بیان کنید و شما را در برابر هرگونه نیت مخرب و انجام اشتباه توسط دیگران حفظ می کند.

🔵 شرکت های تبلیغاتی و بازاریابی خدماتی را در زمینه تبلیغات، رسانه و کمپین های آگاهی رسانی ارائه می دهند.

🔵 شرکت های تبلیغاتی نیز همچون سایر انواع شرکت ها باید ثبت شوند. در این خصوص متقاضیان ثبت شرکت های تبلیغاتی می توانند به کارشناسان ثبت تکسفیر مراجعه و در مورد نحوه ثبت مشاوره و راهنمایی لازم را دریافت کنند.

مراحل درخواست مجوز ثبت شرکت تبلیغاتی

برای ثبت یک شرکت و تنظیم تقاضانامه شخص حقوقی از جمله مدیر آن شرکت باید اقدام کند سپس پس از ارسال درخواست ثبت شرکت تبلیغاتی، تقاضانامه به کمیته تبلیغات اداره فرهنگ و ارشاد استاد محل شرکت فرستاده می شود و پس از سپری شدن مراحل اداری و قانونی مجوز برای دایر شدن و ثبت آن صادر می گردد.

پس از صدور مجوز می بایست قالب برای شرکت تبلیغاتی انتخاب شود که 3 نوع قالب به شرح ذیل وجود دارد:

  • ثبت شرکت تبلیغاتی در قالب موسسات غیرتجاری
  • ثبت شرکت تبلیغاتی در قالب مسئولیت‌های محدود
  • ثبت شرکت تبلیغاتی در قالب سهامی خاص

مزایای ثبت شرکت تبلیغاتی

ثبت شرکت تبلیغاتی مزایای زیادی برای کارآفرینان به ارمغان می آورد که در ذیل به آن ها پرداخته شده است:

اصلی ترین مزیتی که راه اندازی و ثبت شرکت تبلیغاتی دارد این است که سازمان های تجاری و غیر تجاری، کسب و کار های مختلف، شرکت ها، ارگان ها و نهاد های دولتی و... به عنوان مشتری برای امور تبلیغاتی خودشان به شما مراجعه خواهند کرد.

ثبت شرکت به تولید سرمایه کمک می کند؛ سرمایه پولی است که برای تولید کالا و خدمات لازم است وهنگامی که یک شرکت ثبت می شود، قابل اعتمادتر در نظر گرفته می شود بنابراین از این رو بدست آوردن سرمایه آسان تر خواهد بود.

ثبت شرکت امکان تأمین منابع مالی به شکل سهام را فراهم می کند. علاوه بر این، اگر وجوه از سهام عمومی به جای گروه خصوصی تامین شود، شرکت باید شرایط یک شرکت سهامی عام را داشته باشد و در بورس اوراق بهادار شناخته شده پذیرفته شود. از این رو ثبت شرکت تبلیغاتی، راهی آسان را برای تشکیل و ادغام سرمایه ترویج می کند.

در گذشته نه چندان دور، قانون شرکت‌ها در سال 2013 اجازه راه‌اندازی دسته جدیدی از شرکت ‌ها را داده است که به عنوان یک شرکت یک نفره شناخته می‌شوند. این ساختار مزیت «شخصیت مجزا» را برای یک فرد فراهم کرده است که تحت شکل مالکیت انفرادی سابق در دسترس نبود. با توجه به این تغییر، مالک انحصاری نیز از مسئولیت محدود برخوردار است.

همچنین دریافت وام تجاری یا افتتاح حساب آسان تر می شود. مزیت دیگر ثبت شرکت این است که به شرکت اجازه می دهد یک حساب بانکی شرکتی ایجاد کند و برای یک وام بانکی ساده درخواست دهد. حساب بانکی شرکت یکی از با ارزش ترین دارایی های یک شرکت است که با ارائه مدارک واضح ثبت شرکت قابل اثبات است. مزیت دیگر ثبت کسب و کار این است که به عنوان یک شرکت بورسی، ممکن است به راحتی از وام دهندگان و سرمایه گذاران وام دریافت کنید.

ثبت یک شرکت امتیازات قانونی یا به رسمیت شناختن را در یک کشور اعطا می کند و وجود شرکت را مستقل از سهامدارانش تثبیت می کند. شرکت هایی که به صورت قانونی ثبت شده اند در دنیای شرکت ها اولویت دارند، بنابراین ثبت شرکت شما می تواند به شما در گسترش بازار و گسترش تجارت خود کمک کند.

یک شرکت یک شخصیت حقوقی جداگانه برای ذینفعان زیر دارد:

  • مروجین: افرادی که راه اندازی شرکت را آغاز کردند.
  • مدیران: افرادی که شرکت را کنترل می کنند و تجارت آن را مدیریت می کنند.
  • سهامداران: افرادی که مالک شرکت هستند.

ویژگی های ثبت شرکت عبارتند از:

  • شرکت می تواند خرید، فروش و مالکیت ملک داشته باشد.
  • شرکت می تواند به نام خود شکایت کند و مورد شکایت قرار گیرد.

مزایای ثبت شرکت تبلیغاتی

شرایط لازم برای کسب جواز و ثبت شرکت تبلیغاتی

راه اندازی شرکت تبلیغاتی در ایران می تواند یک ایده کسب و کار کوچک بسیار مفید و موفق باشد. ثبت نام، افتتاح، پرسنل، مکان، بازاریابی و راه اندازی شرکت تبلیغاتی شما مستلزم کار و تعهد زیادی است، اما با آمادگی مناسب، مطمئنا می توانید این کار را در این زمینه به راحتی انجام دهید.

آژانس تبلیغاتی شرکتی است که تمام بار بازاریابی محصولات را بر عهده می گیرد و بر اساس آن به مشتری مناسب می رسد. همچنین با ایجاد رویکردی خلاقانه و جذاب برای مشتری، شرکت را در تبلیغات محصولات خود ارتقا می دهد.

شرکت های بزرگ و کوچک تبلیغاتی برای دستیابی به مشتریان منتخب استخدام کرده اند. می شوند و برخی از شرکت ها تمام مراحل کمپین های تبلیغاتی، تحقیقات بازار و بازاریابی را برای ایجاد برند و توسعه استراتژی هایی برای فروش محصول در بازار انجام می دهند. شرکت خلاق همچنین تبلیغات چشم نوازی را برای رسانه های مربوطه ایجاد می کند.

با توجه به اینکه دریافت مجوز برای شرکت های تبلیغاتی ضرورت دارد، شرایط اخذ آن به صورت زیر می باشد:

💠مدیر انتخابی شرکت می بایست ایرانی الاصل باشد یا به اصطلاح تابعیت ایرانی داشته باشد.

💠مدیر شرکت باید دارای اهلیت قانونی باشد.

💠 هیچگونه سوء سابقه کیفری برای مدیر شرکت نباید وجود داشته باشد.

💠 حداقل مدرکی که مدیر شرکت می تواند داشته باشد مدرک دیپلم است که برای دارندگان مدرک دیپلم حداقل 5 سال سابقه فعالیت در حوزه تبلیغات الزامی می باشد.

💠 مدیرانی که مدرک تحصیلی آن ها لیسانس به بالا می باشد لزومی بر داشتن سابقه کار برای آن ها وجود ندارد.

💠ارائه کپی مدرک تحصیلی مدیر مسئول و صاحب امتیاز شرکت و ارائه آن به اداره کل فرهنگ ضرورت دارد.

💠مدیر شرکت نباید در ارگان های دولتی یا شهرداری ها مشغول به کار باشد.

💠ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت مدیر شرکت الزامی است.

💠مدارک هویتی و فرم های تکمیل شده مشخصات فردی باید ارائه گردد.

💠متقاضیان دریافت مجوز شرکت تبلیغاتی ابتدا باید به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان محل سکونت یک تقاضانامه را ارائه دهند که در آن امضای صاحب امتیاز و معرفی مدیر مسئول قید شده باشد.

💠ارائه عکس ۴*۳چهار قطعه از مدیر مسئول و صاحب امتیاز شرکت ضرورت دارد.

💠برای دریافت مجوز شرکت تبلیغاتی دریافت تاییدیه اماکن نیروی انتظامی با معرفی اداره کل استان ضرورت دارد.

شرایط و مدارک لازم جهت ثبت شرکت های تبلیغاتی سهامی خاص و مسئولیت محدود

شرکت های تبلیغاتی معمولا به صورت دو نوع سهامی خاص و مسئولیت محدود ثبت می شوند که در ادامه شرایط ثبت آن به اختصار بیان می گردد:

شرایط ثبت شرکت تبلیغاتی (سهامی خاص)

🔰حداقل دارای 3 فرد که عضو هیئت مدیره باشند و 2 فرد بازرس (بازرسان نباید جزو اعضای هیئت مدیره محسوب شوند) و علاوه بر آن یک شخص به عنوان منشی جلسه حضور داشته باشد.

 🔰حداقل مقدار و میزان سرمایه مورد نیاز و ضروری باید یک میلیون ریال باشد.

🔰 انجام فرآیند ثبت تقریبا به مدت 20 روز کاری طول می کشد.

🔰حداقل به میزان 35 درصد سرمایه باید به نام شرکت و نزد بانک پرداخت شود.

مدارک ضروری برای ثبت شرکت تبلیغاتی ( سهامی خاص)

⭕ کپی شناسنامه و همچنین کارت ملی (برابر اصل باشد)

⭕گواهی اصل عدم و نبود سوء پیشینه

⭕امضای اقرار نامه

⭕ کپی برابر اصل شده مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع شرکت

شرایط و ضوابط ثبت شرکت تبلیغاتی ( با مسئولیت محدود)

🔸 حداقل باید دارای 2 عضو/ شخص باشد.

🔸داشتن حداقل یک میلیون ریال سرمایه اولیه ضروری است.

🔸 تعهد و یا پرداخت سرمایه کل

🔸انجام پروسه ثبت شرکت بستگی به کارشناسی ارجاع شده توسط اداره ثبت شرکت ها دارد که در صورت تکمیل بودن تمامی مدارک و بدون اشکال بودن کار بین یک هفته تا بیست روز می باشد.

مزایای ثبت شرکت مسئولیت محدود

🔆 اگر شرکت به دلیل فعالیت عادی تجاری دچار مشکل مالی شود، دارایی های شخصی سهامداران در معرض خطر توقیف طلبکاران نخواهد بود.

🔆حداقل تعداد سهامدارانی که برای شروع کسب و کار نیاز دارند.

🔆 حتی در صورت فوت یکی از مالکان، تجارت ادامه خواهد داشت.

🔆 می توان سرمایه بیشتری را افزایش داد زیرا حداکثر تعداد سهامداران مجاز 50 نفر است.

🔆 دامنه گسترش به دلیل سهولت جذب سرمایه از موسسات مالی و مزیت مسئولیت محدود بیشتر است.

🔆 سرمایه گذاری هر فرد مشخص است.

🔆 قابلیت انتقال آسان مالکیت سهام

🔆 چارچوب قانونی روشن و مناسب برای قابلیت انتقال سود (سهام)

🔆 جانشینی دائمی

🔆 بهترین گزینه برای جمع آوری سرمایه

🔆 مسئولیت پذیری و مسئولیت محدود

🔆 تهیه و حسابرسی حساب ها

🔆 ارتقاء وضعیت کسب و کار

🔆 ادغام جایگاهی بالاتر از شراکت و مالکیت در سلسله مراتب سازمانی می دهد.

🔆 با دایر کردن آن برای خود اعتبار ایجاد کنید

🔆 چارچوب حقوقی و سازمانی فشرده

شرکت تبلیغاتی با مسئولیت محدود امتیاز مسئولیت محدود را به اعضای خود حداکثر تا سقف سرمایه گذاری یا سهم آنها در واحد تجاری یا تعهد شده توسط آنها در صورت انحلال می دهد. بدهی های شرکت بدهی این شخص حقوقی(شرکت) است و نه افرادی که شرکت را اداره می کنند یا سهام آن را دارند. اموال شخصی سهامداران را نمی توان برای بازیابی بدهی ها ضمیمه کرد.

شرکت با مسئولیت محدود بدان معناست که اگر شرکتی در مرحله انحلال قرار گیرد، افرادی که مالک شرکت هستند تنها ملزم به پرداخت مبلغی هستند که قبلا پرداخت کرده اند یا برای تسویه بدهی آن موافقت کرده اند. مسئولیت محدود از صاحبان شرکت (اعضای آن) در صورت شکست شرکت محافظت می کند.

همچنین داشتن یک کسب و کار ثبت شده به هر کسب و کاری اعتبار بیشتری در بین مشتریان بالقوه، فروشندگان، شرکا و کارمندان می بخشد.

مدارک ضروری برای ثبت شرکت تبلیغاتی تحت عنوان مسئولیت محدود

🔼 کپی برابر اصل شده شناسنامه و همچنین کارت ملی

🔼 گواهی اصل عدم سوء پیشینه

🔼 امضای اقرار نامه

شرایط و مدارک لازم جهت ثبت شرکت های تبلیغاتی


انواع شرکت تبلیغاتی

شرکت های تبلیغاتی از لحاظ ارائه خدمات در طبقه بندی ذیل قرار می گیرند:

🔷 شرکت‌ های ارائه دهنده تمامی خدمات تبلیغاتی

🔷 شرکت های تبلیغات دیجیتال

🔷 شرکت های تبلیغات مستقل

🔷 موسسه های داخلی

🔷 موسسه های خلاق

شرکت‌ های ارائه دهنده تمامی خدمات تبلیغاتی: در این نوع از شرکت های تبلیغاتی تنوع و تعداد خدماتی که ارائه می شود بسیار زیاد است و حتی می توان با قاطعیت گفت که به راحتی تمام آن چه کارفرما به آن نیاز دارد از طریق این نوع از شرکت های تبلیغاتی مرتفع می گردد. در این نوع مجموعه ها مدیر و اعضای آن تمامی خدمات تبلیغاتی اعم از برنامه ریزی، بازاریابی، تولید مفاهیم خلاقانه و غیره را در اختیار کارفرما قرار داده می شود.

شرکت های تبلیغات دیجیتال: در این نوع از شرکت های تبلیغاتی خدماتی در حوزه دیجیتال ارائه می گردد از جمله بهینه سازی سایت، طراحی سایت، تبلیغات آنلاین و غیره که نکته حائز اهمیت در موفقیت این نوع از شرکت ها تشکیل یک تیم ماهر، خلاق و پویا است.

موسسه های داخلی: شرکت ها تبلیغاتی با چنین عنوان اسمی وابسته به یک شرکت بزرگتر هستند یا به بیان بهتر تحت مالکیت یک شرکت بزرگتر و اصلی هستند ولیکن این موسسه ها بصورت مستقل فعالیت می کنند. درواقع مدیر شرکت تبلیغاتی اصلی این موسسه را در جهت حرکت و رسیدن به اهداف شرکت اصلی تاسیس کرده و هدایت می کند.

شرکت های تبلیغات مستقل: همانطور که از اسم این نوع از شرکت های تبلیغاتی مشخص است، فعالیت آن ها در زمینه تبلیغات تمام و کمال توسط نیروهای خودشان انجام می گیرد و از هیچ شخص یا مجموعه ای خارج از شرکت خود کمک نمیگیرند؛ این شرکت ها معمولا از یک تیم بسیار حرفه ای و مجرب تشکیل شده اند.

موسسه های داخلی: موسسه های داخلی تحت مالکیت یک شرکت اصلی و بزرگ تر می باشند که فعالیت آن ها در راستای اهداف همان شرکت اصلی است ولیکن فعالیت خود را بصورت مستقل تحت عنوان یک موسسه جدا انجام می دهند؛ به بیان ساده تر مدیر شرکت تبلیغاتی اصلی یا مادر این موسسه را در راستای دست یابی به اهداف شرکت اصلی تاسیس کرده  وهدایت می کند.

موسسه های خلاق: جهت راه اندازی شرکت تبلیغاتی با این عنوان لازمه اصلی آن به کار گیری افرادی خلاق، با ذوق و هنرمند است که سبک کاری چنین مجموعه ای به این شکل است که همگی آن ها به صورت مشترک با هم در جهت تولید یک محتوای خلاقانه فعالیت و همکاری می نمایند؛ همچنین برای تاسیس چنین شرکت هایی فضای کمی مورد نیاز است.

شرکت هایی که نیاز به تبلیغات دارند

کسب و کارهای زیادی هستند که برای توسعه کار خود به تبلیغات احتیاج دارند که در ذیل چند مورد را به عنوان مثال بیان کرده ایم:

📌 شرکت هایی که خدمات طراحی گرافیک ارائه می دهند.

📌 شرکت هایی که ارائه دهنده خدمات مربوط به برندینگ محصولات هستند.

📌 تحقیق کننده بازار یا همان نیازسنجی بازار

📌 مشاور بازاریابی اینترنت

📌 مدل سازی سه بعدی و طراحی انیمیشن

📌 تبلیغات چاپی

📌 تولیدکنندگان محتوا

📌 عکاسی تجاری

📌 طراحی و اجرای کمپین های تبلیغاتی

📌 توسعه دهنده برند

چند تصور اشتباه راجع به ثبت شرکت تبلیغاتی

🚩 تصورات غلط در مورد ثبت شرکت 

ثبت شرکت به معنای عدم مسئولیت شخصی است. اگرچه مفهوم شخصیت حقوقی جداگانه وجود دارد، اما مالکان را به طور کامل از مسئولیت مبرا نمی کند. به عنوان مثال، مالک ممکن است با امضای نام خود اجازه معامله برای شرکت را داده باشد، یا وامی را به نام خود تضمین کند یا مرتکب تقلب شود. در چنین مواردی شخصا مسئول خواهد بود.

🚩 مدارک غیرقابل حل برای انطباق

خیلی اوقات، مردم از بار پرونده و اسنادی که همراه با ثبت یک شرکت می آید می ترسند. اما روند اقدام ساده شده است و با راهنمایی کارشناسان مناسب می توان کار را به سرعت و به درستی تکمیل کرد.

🚩 شرکت ها با نرخ بالاتری مالیات می گیرند

یک تصور اشتباه رایج که در ذهن مردم وجود دارد این است که اگر کسب و کار به شکل دیگری مانند مشارکت یا مسئولیت محدود راه اندازی شود، بدهی مالیاتی را کاهش می دهد. اینطور نیست زیرا چه یک شرکت مشارکتی باشد یا یک شرکت، همه آنها با نرخ مشخص مشمول مالیات هستند. در واقع، برای شرکت های خاصی که گردش مالی کمتر از حد تعیین شده دارند، باید مالیات بر درآمد را با نرخ کمتری بپردازند.

🚩 هزینه های گزاف

با ظهور محیط رقابتی، هزینه های پرداخت شده توسط متخصصان به طور قابل توجهی کاهش یافته است. خدمات مختلف ثبت برند آنلاین آن را بدون دردسر و مقرون به صرفه برای مشتریان می کند. قانون مالیات بر درآمد همچنین مزیتی را برای استهلاک مخارج قبل از تشکیل شرکت با اجازه کسر مبلغی معادل یک پنجم هزینه برای هر یک از پنج سال متوالی قبل فراهم می کند.

🚩 معیار حداقل گردش مالی

یک شرکت درست مانند هر شکل دیگری از سازمان تجاری است که می توان آن را از صفر شروع کرد و هیچ معیاری برای حداقل گردش مالی برای ادغام کسب و کار به عنوان یک شرکت وجود ندارد.

چند تصور اشتباه راجع به ثبت شرکت تبلیغاتی

 سوالات متداول

شرکت تبلیغاتی چیست؟

شرکت های تبلیغاتی به شرکت هایی اطلاق می شود که در راستای تشکیل، طراحی و اجرایی کردن انواع تبلیغات با هدف ارزش دهی به محصولات و خدمات سایر شرکت ها و موسسات و ارگان ها و پیام رسانی و اطلاع دهی به مشتریان و متقاضیان محصولات و خدمات ایجاد می گردند.

شرایط مدیر مسئول شرکت تبلیغاتی را نام ببرید؟

1- تابعیت ایرانی داشته باشد.

2- سوء پیشینه کیفری نداشته باشد.

3- حداقل مدرک تحصیلی باید دیپلم باشد که در این صورت به حداقل 5 سال سابقه کاری مرتبط نیار است.

4- برای دارندگان مدارک لیسانس به بالا سابقه کاری نیاز نیست.

5- در ارگان ها و نهاد های دولتی مشغول به کار نباشد.

6- و باقی شرایط که در متن مقاله آورده شده است.

شرکت‌های تبلیغاتی جند نوع هستند؟

شرکت های سهامی خاص، شرکت های با مسئولیت محدود و موسسات غیر تجاری طبق قانون از شرایط ساده تری برای ثبت و تاسیس  برخوردار هستند بنابراین بهترین گزینه ها برای راه اندازی شرکت های تبلیغاتی محسوب می شوند.

خلاصه مطلب

امروزه به دلیل بازار رقابتی، تبلیغات هدفمند از لازمه های رونق هر کسب و کاری می باشد پس در نتیجه تاسیس و ثبت شرکت تبلیغاتی به جهت طراحی و تولید انواع تبلیغات از اهمیت بالایی برخوردار است. جهت ثبت این شرکت ها و کسب مجوز فعالیتشان  شرایط مخصوصی وجود دارد و به مدارکی احتیاج است که اگر شما خواهان ثبت شرکت تبلیغاتی هستید و به راهنمایی و مشاوره درمسیر تاسیس و ثبت آن نیاز دارید کافی است با کارشناسان تکسفیر از طریق شماره تلفن 88072626-021 تماس حاصل فرمایید.

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.