سیلاب چیست؟

اگر به تازگی تصمیم گرفته اید شرکتی ثبت نمایید و دنبال نام مناسبی برای ثبت شرکت می گردید، از اولین مسائلی که برای نام گذاری شرکت مطرح می شود این است که نام شرکت حداقل باید از سه سیلاب تشکیل شده باشد.

با ما همراه باشید تا در این مقاله شما را با مفهوم سیلاب در نامگذاری شرکت آشنا کنیم.

سیلاب چیست؟

اگر کلمه ی Syllable را به انگلیسی در گوگل ترنسلیت ترجمه کنید معانی فارسی هجا، جزء کلمه، مقطع کلمه برای سیلاب نمایش داده می شود.

به واحدهای آوایی و گفتاری یک کلمه، هجا می گویند.

تعاریف بالا مربوط به تعریف سیلاب یا هجا در زبان فارسی می باشد.

اما مفهوم سیلاب در نامگذاری شرکت متفاوت است.

سیلاب در نامگذاری شرکت چیست؟

به تعداد کلمات مجزایی که در نام شرکت به کار می رود سیلاب گفته می شود.

طبق قانونی که برای نامگذاری شرکت تعیین شده است تعداد واژگان سازنده ی نام شرکت از سه کلمه (سه سیلاب) نباید کمتر باشد.

قوانین نامگذاری شرکت:

نام موسسه و شرکت نباید قبلا توسط اشخاص حقوقی دیگر به ثبت رسیده باشد، برای اطمینان از تکراری نبودن نام شرکت می توانید در سامانه ثبت شرکتها استعلام نمایید.

برای شیک و لاکچری نشان دادن شرکت خود، نمی توانید از نام های انگلیسی استفاده نمایید، فارسی را پاس بدارید و از کلماتی که فارسی هستند در نام شرکت استفاده کنید.

نام نا متعارف و به دور از ارزشهای اخلاقی و مذهبی جامعه برای شرکت انتخاب نکنید، چون پذیرفته نمی شود.

یک کلمه از سه سیلاب نام شرکت را اسم خاص انتخاب نمایید.

اسم خاص شامل چهار بخش اسامی مربوط به انسانها، اسامی مربوط به مکانها، اسامی مربوط به اشیا، اسامی مربوط به حیوانات می باشد.

  • نام های انسانها همچون: نادر، مرضیه، نوشین و ...
  • نام های مکانها همچون: یزد، سمیرم، خلیج فارس و ...
  • نام های اشیا همچون: اوستا، آینه و ...
  • نام های حیوان ها همچون: عنقا، هما و ...

استفاده از کلمات ساختمانی، شرکت، موسسه، بازرگانی و ... در نام شرکت مجاز می باشد ولی نمی توانید این کلمات را به عنوان سیلاب های اصلی در نام شرکت منظور کنید، باید علاوه بر این کلمات در صورت تمایل از سه کلمه ی دیگر در نام شرکت استفاده نمایید.

برخی نام هایی که برای شرکتها انتخاب می شود حالت گمراه کننده دارند و مشابه با نام شرکت های ثبت شده ی دیگر هستند، اینگونه نام ها قابل پذیرش نیستند.

بعضی موسسات که مربوط به کارهای خیریه و عام المنفعه هستند و تمایل دارند از اسم بزرگان دین و ائمه اطهار در نام موسسه استفاده نمایند باید جهت اخذ مجوز اقدام نمایند.

در هیچ یک از سیلاب های نام شرکت نباید از کلماتی همچون شاهد، هدف، جوانان، تکنولوژی، آسانسور، سپاه، ملی، ایران و ... استفاده شود.

استفاده از کلمات بنیاد، ارشاد، بهداشت و ... در سه سیلاب نام شرکت، نیاز به کسب مجوز دارد.

اگر تمایل دارید از اعداد در نام شرکت استفاده نمایید باید عدد ذکر شده به حروف باشد، استفاده از اعداد به صورت ریاضی مثلا 8، 4 و ... در نام شرکت مجاز نمی باشد.

استفاده کردن از نام های مشاهیر و دانشمندان، کاشفان، مخترعان و بطور کلی اشخاص مشهور مجاز نمی باشد. به عنوان مثال در نام شرکت نمی توانید از کلمه ی مولانا استفاده نمایید.

در انتخاب نام، حوزه ی فعالیت شرکت را محدود نکنید. برخی شرکتها در مرحله ی ثبت شرکت در یک حوزه کاملا خاص فعالیت می کنند، امکان دارد پس از مدتی تصمیم بگیرند حوزه ی فعالیت خود را گسترش دهند ولی به دلیل استفاده از یک نام خاص در عنوان شرکت به مشکل بر می خورند.

افرادی که قصد دارند با ثبت شرکت به کسب و کار و فعالیت خود وجهه ای رسمی و قانونی بدهند باید بدانند نخستین گام برای ثبت شرکت انتخاب نام مناسب و با مفهوم برای شرکت است.

نام شرکت می تواند تاثیر بسیاری در موفقیت شرکت و جذب مشتری داشته باشد.

از انتخاب نام های عجیب و غریب بپرهیزید و نامی را برای شرکت انتخاب نمایید که مرتبط با زمینه ی فعالیتتان باشد و در ذهن مخاطب ماندگار شود.

برای انتخاب نام سه سیلابی جهت ثبت شرکت می توانید از موسسه حقوقی تکسفیر کمک بگیرید، کارشناسان ما در موسسه تکسفیر به دلیل سالها تجربه و مهارت نام هایی را به شما پیشنهاد می کنند که امکان پذیرفته شدنشان از سمت سامانه ثبت شرکتها بالا می باشد.

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.