ثبت شرکت در کیش

ثبت شرکت در کیش از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر بخواهیم یکی از جزایر بسیار زیبای که در جنوب ایران در دریای خلیج فارس قرار دارد را نام ببریم می توان به جزیره کیش اشاره کرد. در تقسیمات کشوری جزیره کیش در استان هرمزگان و جزو بندر لنگه است.

هر ساله تعداد بسیار زیادی از گردشگران برای تفریح و استفاده از امکانات رفاهی گسترده به این جزیره می آیند که به همین دلیل اکثر درخواست های تاسیس شرکت با موضوع توریسم ثبت می شوند. همچنین جزیره زیبای کیش در نزدیکی کشورهایی نظیر بحرین و عربستان قرار گرفته .که از نظر جغرافیایی آن را به یک منطقه خاص تبدیل می کند.

و نزدیک بودن به این کشورها و داشتن این چنین موقعیت جغرافیایی خاصی باعث رونق گرفتن تجارت در عرصه های خارجی در این منطقه شده است. البته نباید از این نکته غافل شویم که قرار دادن کیش به عنوان منطقه آزاد نیز تاثیر بسزایی در رونق گرفتن این بازار تجاری دارد.

افزایش واردات و صادرات از طریق جزیره کیش باعث شده که افراد زیادی به فکر ثبت شرکت در کیش و این منطقه به منظور ورود به بازار تجاری  بیفتند. ما سعی کردیم در این مطلب تمام مراحل و نکاتی را که شما برای ثبت کردن قانونی یک شرکت در جزیره کیش لازم دارید را به طور کامل توضیح دهیم.

 ثبت یک شرکت در کیش چه فوایدی دارد؟

تمام مراحل ثبت شرکت در کیش دقیقاً طبق قوانین ثبت شرکت در منطقه آزاد انجام می شود. اگر بخواهیم به مزیت های ثبت شرکت در کیش اشاره کنیم می‌توان موارد زیر را عنوان کرد:

  • با ثبت شرکت در کیش  در هر زمینه اقتصادی که بخواهید فعالیت کنید به شما یک معافیت مالیاتی ۲۰ ساله داده میشود.
  • هرگاه بخواهید یک محصول را از طریق شرکت خود ارسال و یا وارد کنید باید این صادرات و واردات بر اساس قانون ارزش افزوده انجام شود.
  •  کسانی که در جزیره کیش شرکت ثبت می کنند و در این منطقه سرمایه گذاری اقتصادی انجام میدهند از نظر قانونی  حمایت خواهند شد. و همچنین می‌توانند تضمین های قانونی را برای سرمایه گذاری دریافت کنند.
  • ثبت شرکت در کیش باعث میشود که شما امکان این را داشته باشید که به کشورهای همسایه ایران ترانزیت کالا را نیز داشته باشید.

ترانزیت به چه معنی است؟ 

به انتقال محصولات و کالاها از یک گمرک به گمرک دیگر که با نظارت گمرک انجام میشود، ترانزیت کالا می گویند. یک انتخاب بسیار به صرف از نظر هزینه برای کشور هایی که در تولید کالاها و مهارت ندارند، ترانزیت کالا است.

  • ثبت یک شرکت در کیش از نظر تشریفاتی بسیار ساده خواهد بود و نیازی به نگرانی در این مورد نیست.
  • یکی از بهترین ویژگی های جزیره کیش داشتن بندر هایی با ظرفیت ۱۰۰۰۰ تن است.
  • با ثبت شرکت در کیش به راحتی و در کمترین زمان و با کمترین هزینه می توانید به بازارهای منطقه‌ای و بازارهای جهانی با استفاده از منطقه آزاد دبی متصل شوید.
  • در جزیره زیبای کیش مرکز های تجاری بسیار زیادی وجود دارند که کاملا از نظر شبکه توزیع یکپارچه اند و همچنین بسیار مجهز هستند.
  •  امکان سرمایه گذاری ۱۰۰ درصد در جزیره کیش توسط افراد خارجی و یا مشارکت در امر سرمایه‌گذاری برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران بین المللی.
  • با تاسیس یک شرکت در کیش مشکل و محدودیتی برای انتقال ارز به دیگر منطقه های آزاد داخل کشور نخواهید داشت.
  • تمام اتباع خارجی میتوانند بدون هیچ محدودیت گذرنامه‌ ای به کیش وارد شوند.
  • تمامی ایرانیان میتوانند در این جزیره زمین بخرند و یا اجاره کنند. همچنین اتباع خارجی نیز امکان خرید و یا اجاره زمین برای مدت طولانی در این جزیره را خواهند داشت.
  •  با توجه به عدم وجود محدودیت گذرنامه‌های قطعا می توانید حجم نیروی انسانی زیادی را از ملیت‌های مختلف جذب کنید.
  •  اگر بخواهیم به یکی از خدمات ارزنده ای که در جزیره کیش ارائه می‌شود اشاره کنیم می توان به خدمات گسترده بانکی اشاره کرد. شما میتوانید تمام خدمات پولی و بانکی خود را به طور کاملا انعطاف پذیر در تمامی بانک های خصوصی و دولتی و همچنین بانک‌های خصوصی خارجی دریافت کنید.
  • برای شرکت های ثبت شده در کیش قوانین و شرایط کاملا مناسبی برای مصرف انرژی در نظر گرفته شده است.
  •  در جزیره کیش بورس هایی نظیر اوراق بهادار، نفت و محصولات پتروشیمی به صورت بین المللی فعالیت میکند.
  •  تمام کالاهای مجاز را با ثبت شرکت در کیش می توانید به آسانی به ایران وارد کنید.
  •  موسسات و مرکز های علمی و دانشگاهی بسیار زیاد و کاملا معتبر در این جزیره نیز جزو خدمات بسیار زیاد این جزیره است.

انواع ثبت شرکت در کیش

با مطالعه قانون تجارت کشور ایران می توانیم هفت نوع شرکت تجاری که دارای تعریف هستند را پیدا کنیم که عبارتند از:

  1. ثبت شرکت سهامی خاص در کیش
  2. ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کیش
  3. ثبت شرکت تضامنی در کیش
  4. ثبت شرکت نسبی در کیش
  5. ثبت شرکت مختلط سهامی در کیش
  6. ثبت موسسه در کیش
  7. ثبت شرکت تعاونی در کیش

شما می توانید با توجه به  علاقه، تخصص تجربه و مهارت ای که دارید و زمینه فعالیتی که انتخاب کرده اید در قالب هر کدام از این شرکت ها فعالیت کنید. و شرکت خود را ثبت کنید.

همچنین برای ثبت هر کدام از این شرکت ها قطعاً تعرفه ها و هزینه ها متفاوت خواهد بود. که می توانید قبل از اقدام به ثبت هر کدام از این شرکت ها این هزینه‌ها را مورد بررسی قرار دهید.

 

 ثبت شرکت در کیش چه قوانینی دارد؟

رسمی ترین مرجعی که برای ثبت شرکت در کیش میتوان از طریق آن اقدام کرد اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری نام دارد. اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات بر تمام مراحل ثبت شرکت در کیش نظارت دارد.

این اداره به طور کامل تمام فعالیت های خود را زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انجام می دهد. همچنین این اداره به قوه قضاییه وابسته است. هرگاه قرار باشد بخشنامه آیین نامه و دستورالعمل و قانونی اعلام شود همه این موارد از طریق این مرجع انجام خواهد شد.

و اگر میخواهید در جزیره کیش به فعالیت تجاری در بازارهای داخلی و بین المللی بپردازید در مرحله اول باید به ثبت شرکت در کیش در حوزه ای که می خواهید در آن فعالیت کنید بپردازید. این کار باعث می‌شود که از نظر قانونی برای فعالیت تجاری نیز شما را به رسمیت بشناسند.

و همچنین قانون هایی که برای ثبت شرکت در کیش باید آنها را رعایت کنید با سایر جزایر داخل کشور فرقی ندارند.

 

برای ثبت شرکت در کیش چه مدارکی لازم است

برای ثبت شرکت در کیش چه مدارکی لازم است؟

معمولاً برای ثبت شرکت های مختلف در زمینه های مختلف در ایران با توجه به قانون تجارت ایران مدارک مستقل و متفاوتی درخواست می شوند. اما مدارک بسیاری نیز هستند که هرگاه بخواهید یک شرکت را در هر زمینه ای ثبت کنید حتماً لازم است این مدارک را ارائه دهید.

شیوه ای که آنها را به صورت رسمی تنظیم خواهند کرد می‌تواند متفاوت باشد. در ضمن کسی که پیگیری این  مدارک را انجام می‌دهد و قرار است این مدارک را ارائه کند باید تجربه و تخصص لازم در این زمینه را داشته باشد.

اگر فردی که این کارها را انجام می دهد دارای تجربه و تخصص لازم نباشد با کوچکترین اشتباهی که در ارائه مدارک لازم رخ دهد،باعث برگشت پرونده شما خواهد شد.

اما دیگر نیازی به مراجعه حضوری و همچنین نگرانی برای این چنین مشکلات و خطاهای انسانی نیست. امروزه امکاناتی فراهم شده است که شما می توانید به راحتی و سریع در سامانه ثبت آنلاین ثبت شرکت در کیش شرکت خود را ثبت کنید.

همچنین مدارکی را که قرار است برای ثبت شرکت ارائه دهید می توانید به صورت آنلاین در این سامانه بارگذاری کنید. و دیگر ضرورتی به مراجعه حضوری برای اداره مراکز ارائه مدارک نخواهید داشت.

البته تاسیس کردن یک شرکت سهامی خاص و یا تاسیس یک شرکت با مسئولیت محدود دارای نکات و ملاحظاتی است که جداگانه آن ها را ذکر خواهیم کرد.

 چه شرکتی را در کیش شرکت سهامی خاص می گویند؟

شرکت هایی را شرکت سهامی خاص می گویند که همه سرمایه آن توسط کسانی که این شرکت را ثبت می‌کنند باید تامین شود. چون تاسیس یک شرکت سهامی عام دردسرها و پیچیدگی‌های بیشتری نسبت به ثبت شرکت سهامی خاص دارد. و همچنین تشریفات طولانی را نیاز دارد.

قانون تجارت برای زمینه ها و فعالیت های ساده که نیاز به شرکای زیادی ندارند شرکت سهامی خاص را در نظر گرفته است. شرکت هایی که به عنوان شرکت سهامی خاص شناخته می شوند مجمع عمومی  ندارند و معمولاً تعداد افراد سهیم در این شرکت‌ها کمتر از شرکای شرکت های سهامی عام هستند.

  خصوصیاتی که باید یک شرکت سهامی خاص داشته باشد چیست؟

  • هیچ شرکت سهامی خاص این می‌تواند با سرمایه کمتر از یک میلیون تومان تأسیس شود.
  • باید حتماً مدیران شرکت سهامی خاص حداقل ۳ نفر باشد.
  • در شرکتهای سهامی خاص اوراقی به نام اوراق قرضه وجود ندارند و این شرکت ها نمی توانند از اوراق قرض استفاده کنند.
  • شرکت های سهامی خاص به هیچ وجه نمی تواند سهام خود را در بازارهای بورس به فروش برسانند. و همچنین اگر یک شرکت سهامی خاص قصد نقل و انتقال سهام شرکت خود را داشته باشد این کار تنها با موافقت مدیران مجامع عمومی صاحبان سهام امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین شرکت های سهامی خاص اجازه صادر کردن اوراق قرضه را به هیچ وجه ندارند.
  • در این شرکت ها بسته به مقدار مبلغ سهامی که هر فرد دارد در همان اندازه مسئولیت خواهد داشت.

 چه مدارکی برای ثبت شرکت سهامی خاص در کیش نیاز است؟

  1. سهامدارانی که تقاضای ثبت شرکت در کیش را به صورت یک شرکت سهامی خاص دارند باید حتماً دو نسخه از اساسنامه را کامل کنند و آنها را امضا بزنند.
  2. همه سهامداران برای ثبت شرکت سهامی خاص در کیش باید دو نسخه اظهارنامه شرکت سهامی خاص را کامل کنند و آنها را امضا بزنند.
  3. حتماً باید دو نمونه از صورتجلسه هایی که در مجمع عمومی موسس آن نوشته شده است به امضای تمام سهامداران و بازرسان شرکت برسد و این دو نسخه را همراه مدارک تحویل دهید.
  4. باید تمام سمت های مدیریتی و بازرسی کاملا مشخص باشند. و همچنین افرادی که نام آنها برای این جایگاه در شرکت وارد شده است این سمت ها را قبول داشته باشند.
  5. تمام اعضای هیئت مدیره و بازرسان و مدیران و سهامداران شرکت باید مدارک کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی را ارائه دهند.
  6. باید در ابتدای امر ۳۵ درصد سرمایه اولیه شرکت را پرداخت کنید و تایید آن را همراه با مدارک ارائه دهید.
  7. اگر در جزیره کیش قصد ثبت کردن شرکت را دارید و فعالیتی که در آن کار می کنید نیازمند گرفتن مجوز از مراجع ذیربط می باشد حتما باید مجوز ها را هم  به همراه  دیگر مدارک تحویل دهید.

 چه شرکتی را در کیش شرکت با مسئولیت محدود می گویند؟

شرکتهای با مسئولیت محدود که میتوان آنها را جزو پرطرفدارترین شرکت ها دسته بندی کرد. معمولاً بین اعضای خانواده ها و فامیل و یا دوستان به وجود می آیند.

این نوع شرکت ها شرکت هایی هستند که از دو تا چند نفر در آن برای کارهای تجاری  دور هم جمع می‌شوند. و هر نفر به میزان سهامی که در شرکت دارند مسئولیت بر عهده دارند. همچنین هیچ مبلغ خاصی برای میزان سرمایه شرکت مشخص نگردیده است.

همچنین یک شرکت با مسئولیت محدود صرفاً برای امور تجاری تاسیس می شود. و به هیچ وجه اجازه فعالیت در زمینه دیگری غیر از امور تجاری را ندارد.

 چه مدارکی برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کیش لازم است؟

  1. برای ثبت شرکت در کیش در قالب شرکت با مسئولیت محدود باید حتما تقاضانامه برای ثبت شرکت در کیش را ارائه دهند.
  2. ارائه دو نسخه از شرکت نامه رسمی برای ثبت  شرکتهای با مسئولیت محدود در کیش الزامی است.
  3.  حتماً باید دو جلد از اساسنامه های که برای شرکت شما تعریف گردیده است را ارائه دهید.
  4. حتماً باید دو نمونه از صورتجلسه های مجمع عمومی موسسین و هیئت مدیره را آماده کنید و به همراه مدارک ارائه دهید.
  5. مدارک شناسایی مانند فتوکپی شناسنامه همه شریکان و مدیران شرکت.
  6. یک تقویم نامه برای سرمایه های غیر نقدی باید تنظیم شود و به همراه سرمایه نقدی تحویل داده شود.
  7. اگر شرکتی میخواهید ثبت کنید و زمینه فعالیتی شما نیاز به گرفتن مجوز از مراجع ذیربط را دارد باید تمام مجوز ها را نیز ارائه دهید.

 برای ثبت یک موسسه تجاری در کیش چه مراحلی را باید طی کنیم؟

قطعاً همانطور که ثبت شرکت در کیش مزایای بسیار زیادی را برای شما خواهد داشت. اما این فرایند دارای پیچیدگی ها و نکاتی است که اگر از آنها غافل شوید از نظر زمانی و کاری وقت زیادی را از شما خواهد گرفت.

یک راه بسیار موثر برای اینکه بتوانید بدون دردسر یک شرکت تجاری در کیش ثبت کنید این است که مسیری را که یک شرکت تجاری برای ثبت در کشتی می کند را قدم به قدم دنبال کنید.

تمام کارهایی از قبیل تکمیل مدارک، نامگذاری شرکت، تعیین موضوع برای فعالیت‌های شرکت و همچنین پرداخت هزینه ها باعث می شود که روال کار برای شما کاملا واضح و مشخص شود.

از پر دردسر ترین و پر زحمت ترین قسمت های ثبت شرکت در کیش میتوان به تهیه شرکت نامه، اساسنامه و صورتجلسه مجمع عمومی و هیئت مدیره  اشاره کرد.

پس از این که تمام این مراحل راه ریز به ریز و با نهایت دقت کردید و به پایان رسانده اید یک آگهی برای ثبت نهایی شرکت درخواستی شما در کیش در روزنامه چاپ می شود. و این فرایند با انتشار در آگهی روزنامه کثیرالانتشار تمام میشود.

 از نظر زمانی ثبت شرکت در کیش چقدر زمان میبرد؟

همانطور که میدانید ثبت شرکت در زمینه های مختلف بسته به نوع فعالیت انتخابی شما در زمان های متفاوتی انجام می شود.

اما به طور معمول برای ثبت شرکت در کیش در حدود دو هفته کاری، شما زمان نیاز خواهید داشت. همچنین باید دقت کنید که تمام مراحل ثبت کردن شرکت در کیش باید به درستی و گام به گام انجام شوند.

همه مدارکی را که شما برای ثبت شرکت در کیش ارائه می دهید بعد از آنکه کامل شوند و مورد بازبینی قرار گیرند به اداره ثبت شرکتها فرستاده خواهد شد.

در اداره ثبت شرکتها کارشناسان به دقت مدارک شما را مورد بررسی قرار داده و در صورت مشاهده هرگونه نقص و مشکلی در مدارک مدارک را برای تکمیل و یا اصلاح برگشت خواهند داد. زمانی ثبت شرکت شما نهایی خواهد شد که کارشناسان اداره ثبت شرکتها گواهی آگهی شرکت را صادر کند.

چگونه ثبت شرکت در کیش را آنلاین انجام دهیم

 چگونه ثبت شرکت در کیش را آنلاین انجام دهیم؟

هرکس بخواهد فرایند ثبت شرکت در کیش را انجام دهد باید این فرایند را کاملاً به صورت آنلاین انجام دهد. و امکان مراجعه حضوری برای ثبت شرکت وجود نخواهد داشت.

همچنین تمام مجوزهای لازم برای تاسیس شرکت در کیش به صورت آنلاین پیگیری و صادر می شوند. همینطور دریافت کارت بازرگانی برای فعالیت در بازارهای بین المللی توسط سامانه سازمان توسعه و تجارت ایران امکان پذیر است.

 

با ویژگی ها و امکانات و خدماتی که در جزیره کیش وجود دارد قطعاً ثبت شرکت در کیش می تواند هم به اقتصاد کشور کمک بزرگی کند. هم به شما اجازه پیشرفت در حوزه فعالیتتان را بدهد. و همچنین رسیدن به مراحل بالاتر در رشته ای  که در آن فعالیت می کنید را به دنبال خواهد داشت.

همچنین تاسیس یک شرکت در جزیره کیش باعث می شود که از لحاظ مالی به سود چشمگیری دست پیدا کنید.

 

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.