ثبت شرکت در کمالشهر

امروز قصد داریم در مورد چگونگی ثبت شرکت در شهر مهم کمالشهر که دومین شهر پرجمعیت در استان البرز می باشد بپردازیم اما قبل از آن با این شهر آشنا شده و سپس به مراحل ثبت شرکت در کمالشهر می پردازیم.

کمالشهر یکی از شهرهای مهم استان البرز به شمار می آید که با قدمتی که این شهر دارد و همچنین در این چند سال اخیر مهاجران بسیاری را از اقصی نقاط کشور به خود جذب کرده است و این شهر در شمال غربی استان و در غرب منطقه حصارک واقع شده است و کمالشهر کنونی از چندین منطقه شهری تشکیل شده است که شامل: کمال‌آباد (کمالشهر مرکزی)، شهرک رضوانیه، شهرک پیشاهنگی ، شهرک امیرالمونین، شهرک خرمدشت و قسمتی از شهرک گلدشت می باشد. شهر کمال‌شهر از شمال به اتوبان - قزوین، از شرق به حصارک و از غرب و جنوب به چهارباغ از توابع شهرستان ساوجبلاغ منتهی شده و این شهر یکی از مناطق صنعتی استان البرز به حساب می‌آید و کارخانه‌ها و شرکت های معتبری همچون مهنام، نیک کالا و خاور پرس و شهرک بزرگ صنعتی بهارستان که نام آن را بسیار شنیده ایم و دهکده صنعتی هلجرد را در خود قرار داده است. شهر کمالشهر منطقه‌ای صنعتی به‌ حساب می‌آید در محدودهٔ کمالشهر شرکت ها، کارخانه‌ها و کارگاه‌های صنعتی بسیاری را در خود جای داده است. حدود ۲۶۰واحد صنعتی و تولیدی در شهرک صنعتی بهارستان مشغول و مستقر می باشند. و محدودهٔ شهرک صنعتی بهارستان از ۴کیلومتری کمالشهر آغاز شده است

معرفی ثبت شرکت در کمالشهر

با ثبت شرکت در کمالشهر میتوانید کسب و کار خود را رونق بخشیده و اقدام به کسب درآمد اقتصادی بیشترداشته باشید و تبلیغات خود را گسترش دهید

شرکت به قراردادی گفته می شود که میان اشخاص حقیقی و حقوقی بسته می شود. و زمانی که 2 یا چند شریک و سهامدار با هدف تقسیم بندی سود و زیان میان افرادی که تصمیم به اقدام تاسیس شرکت دارند به اصطلاح یک شرکت تجاری گفته می شود. اما وقتی که با هدفی غیر از کسب سود اقدام به تاسیس نمایند مانند فعالیت های آموزشی، خدماتی و غیره به آن شرکت تاسیسی شرکت غیر تجاری می گویند.

شرکت های غیر تجاری یا حتی موسسات نیز می گویند فقط در فعالیت های امور خدماتی مشغول به کار هستند و برخلاف شرکت ها تجاری از جنبه تجارتی دارا نمی باشند. موسسات غیر تجاری را می توان به دو دسته انتفاعی و غیرانتفاعی تقسیم نمود. موسسه حقوقی و ثبتی تکسفیر با چندین سال سابقه درخشان در ثبت شرکت، ثبت تغییرات شرکت، تغییرات شرکت و غیره در و کل کشور آماده خدمت رسانی به متقاضیان محترم می باشد.

انواع ثبت شرکت در کمالشهر

ثبت شرکت در قانون تجارت 7 نوع می باشد که بیشترین نوعی که از سایر اقسام بیشتر به ثبت رسیده اند ثبت شرکت با مسئولیت محدود و ثبت شرکت سهامی خاص در کمالشهر می باشد که در ادامه به این دو نوع می پردازیم.

انواع ثبت شرکت

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کمالشهر

ثبت شرکت سهامی خاص در کمالشهر

شرکت سهامی عام

شرکت تضامنی

شرکت نسبی

ثبت شرکت مختلط سهامی و مختلط غیر سهامی

شرکت تعاونی

تعریف ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کمالشهر

ثبت شرکت با مسئولیت محدود، شرکتی است که میان دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد؛ فقط به میزان سرمایه‌ی خود مسئول قروض و تعهدات شرکت می شوند. در نام شرکت باید عبارت ‹‹‌با مسئولیت محدود›› ‌درج گردد.

مدارک لازم ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کمالشهر:

1) دوبرگ تقاضانامه‌ی ثبت شرکت‌ها با مسئولیت محدود

2) دوبرگ شرکت نامه

3)دو نسخه از اساسنامه

4)دو نسخه صورت‌جلسه‌ی مجمع عمومی مؤسسین و هیأت مدیره

5) فتوکپی شناسنامه‌ی شرکا و مدیران و ارائه‌ی مجوز از مراجع ذیصلاح در صورت نیاز.

تعریف ثبت شرکت سهامی خاص در کمالشهر

شرکت سهامی خاص شرکتی است بازرگانی مگر اینکه موضوع فعالیتی آن بازرگانی نباشد که کلیه سرمایه‌ی آن منحصراً توسط مؤسسین، تأمین‌گردیده و سرمایه‌ی آن به سهام، تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام، ‌محدود به مبلغ اسمی سهام آنهاست. تعداد سهام‌داران باید از 3 نفر بیشتر باشد و نام «‌شرکت سهامی خاص»‌ باید قبل از نام شرکت یا بعد از آن بدون فاصله با نام شرکت، به طور روشن و خوانا درج گردد.

مدارک لازم ثبت شرکت سهامی خاص در کمالشهر:

1)دو برگ اظهارنامه‌ی تکمیل شده‌ی شرکت سهامی خاص و امضا ذیل اظهارنامه توسط کلیه‌ی سهام داران

2)دو جلد اساسنامه‌ی شرکت سهامی خاص و امضا ذیل تمام صفحات آن توسط کلیه‌ی سهام‌داران

3)دو نسخه صورت جلسه‌ی مجمع عمومی مؤسسین که به امضای سهام‌داران و بازرسین رسیده باشد

4)دو نسخه صورت جلسه‌ی هیأت مدیره که به امضای مدیران منتخب مجمع، رسیده باشد

5)فتوکپی شناسنامه‌ی تمامی سهام‌داران و بازرسین ( برابر اصل در دادگستری‌)

6)ارائه‌ی گواهی پرداخت حداقل درصد سرمایه‌ی شرکت از بانکی که حساب شرکت در حالِ تأسیس در آنجا باز شده است.

نکته: درصورتی که مقداری از سرمایه‌ی شرکت، آورده‌ی غیرنقدی باشد ( اموال منقول و غیرمنقول ) ارائه‌ی تقویم نامه‌ی کارشناس رسمی دادگستری، الزامی است و در صورتی که اموال غیرمنقول، جزء سرمایه‌ی شرکت قرار داده شود؛ ارائه‌ی اصل سند مالکیت، الزامی می باشد.

7)ارائه‌ی مجوز در صورت نیاز، بنا به اعلام کارشناس اداره‌ی ثبت شرکت‌ها.

مزایای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کمالشهر

شرکت با مسوولیت محدود دارای مزایایی می باشد از جمله:

1.شرکت با مسوولیت محدود می تواند تنها با حضور 2 شریک هم تشکیل گردد.

2.حداقل سرمایه برای این نوع شرکت پیش بینی نشده است برخلاف شرکت های سهامی عام و خاص.

3.در شرکت با مسئولیت محدود یک یا چند نفر مدیر موظف یا غیر موظف ممکن است از خارج از شرکا هم باشند برای مدت محدود یا نامحدود اداره شرکت را بر عهده می گیرند.

مزایای شرکت سهامی خاص در کمالشهر:

1.تجمع سرمایه های کوچک

می توان با جمع آوری سرمایه های کوچک و در محیطی دوستانه به انجام فعالیت تجاری پرداخت.

2.سهولت نقل و انتقال سهام

از آن جاییکه سرمایه سهامداران در شرکت های سهامی به قطعات کوچکتری به نام سهام تقسیم گردیده و بعضاَ این سهام بی نام نیز می باشد ، لذا نقل و انتقال آن ذارای سهولت ویژه ای است.

3.تعیین هیات مدیره در شرکت های سهامی

بر اساس ماده 170 قانون تجارت شرکت سهامی به وسیله یک هیات مدیره از طریق صاحبان سهام انتخاب شده اند.

4.محدودیت مسئولیت سهامداران در شرکت های سهامی

یکی از مهمترین خصوصیات شرکت های سهامی، محدود بودن مسئولیت سهامداران در قبال سهام آن ها است.

زمان ثبت شرکت در کمالشهر

مدت زمانی که لازم است جهت انجام امور ثبت شرکت پس از تکمیل مدارک و انجام امور ثبت نام ها تقریبا ۲۰الی ۲۵روز می باشد. لذا متقاضیان لازم است با در نظر گرفتن این مدت اقدامات خود را در راستای انجام فعالیت انجام دهند. بنابراین قبل از شروع مراحل انجام ثبت شرکت در کمالشهر از مدت زمان قطعی آن اطلاع یابید.

02632401712

09125934724

موسسه حقوقی و ثبتی تکسفیر

با ما در تماس باشید.

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.