ثبت شرکت در قزوین

شهر قَزوین یکی از شهرهای گسترش و توسعه یافته ایران در باختر و مرکز استان قزوین است. در شهر قزوین آثار کهن و باستانی فراوانی وجود دارد مانند کاروان‌سرای سعدالسلطنه، میمون قلعه، حمام قجر، آب انبار سردار، پیغمبریه، کاخ چهل‌ستون، امامزاده حسین، خیابان سپه (اولین خیابان ایران) قرار دارد.

قزوین به دلیل قرار گرفتن در گلوگاه ارتباطی استان‌های شمالی و غربی کشور، نزدیکی به تهران، دارا بودن چندین شهر صنعتی از جمله شهر صنعتی لیا و شهر صنعتی البرز و نیز برخورداری از چندین دانشگاه از جمله دانشگاه‌های بین‌المللی امام خمینی، علوم پزشکی و آزاد اسلامی و شماری دانشگاه غیردولتی از یک موقعیت بسیار مناسبی برخوردار است.

شما سرمایه گذاران و اشخاص دارای تخصص و حرفه می توانید یک شرکت در این شهر با موقعیت ایجاد شغلی مناسب برای هم وطنان و مردم شهر قزوین ایجاد کنید و شرکت خود را به ثبت برسانید تا با ثبت شرکت در قزوین از مزایا و امتیازات دولتی برخوردار گردید.

این شهر از نظر کیفیت و هزینه هایی که دارد به علت وجود شهرک های صنعتی گوناگون در اطراف شهر قزوین و مهاجرت از سایر استانها برای پیدا نمودن شغلی مناسب و زندگی بهتر و همچنین گسترش و توسعه مراکز دانشگاهی و آموزشی،

شهر قزوین همواره یکی از شهرهای گران در زمینه مسکن بوده‌است که این مورد می تواند انگیزه ای در ایجاد شغل نماید و ثبت شرکت نخستین مرحله از شروع یک کسب و کار به صورت رسمی و حرفه‌ای می‌باشد که فضای بهتری برای رشد شرکت ایجاد می کند و اعتبار بیشتری برای مالکین شرکت به ارمغان می آورد.

موسسه حقوقی تکسفیر آماده ارائه هر گونه خدمات رسانی جهت ثبت شرکت در قزوین و ثبت تغییرات شرکت، تغییرات شرکت و ... می باشد و شما می توانید در خصوص هر گونه سوال امور ثبتی با شماره موسسه تماس حاصل نمایید.

از جمله شاخص‌ترین واحدهای صنعتی در سطح قزوین می‌توان به مهرام، سپهر الکتریک، کاچیران ،لوازم خانگی پارس، شیشه لیا، تولی پرس، آبگینه، آپاداناسرام، سرامیک البرز، کاشی پارس، واحدهای صنعتی هفت الماس، فولاد البرز، فولاد قزوین، فولاد قزوین و شیشه قزوین اشاره نمود. و همچنین قزوین دارای جایگاه ویژه‌ای در بخش صنعتی کشور می باشد. و شما می توانید به تغییرات شرکت خود نیز اقدام کنید.

هنگامی که دو یا چند نفر با تقسیم سرمایه ، تجربه و توانمندی های خود را در کنار یکدیگر قرار می دهند تا به منظور رسیدن به منافع مشترکشان تلاش کنند، در حقیقت نوعی شراکت را آغاز می کنند که جزئیات این شراکت بر طبق قوانین باید مکتوب شده و طی قراردادی تنظیم و ثبت گردد. این قرارداد و ثبت آن را ثبت شرکت می نامیم که هدف از آن حراست از منافع همه طرفین شراکت و نیز اشخاص ثالث می باشد.

هنگام ثبت شرکت تمام جزئیات مانند: عنوان شرکت، قالب ثبتی آن، اساسنامه شرکت، تعداد شرکا یا سهامداران شرکت، میزان سرمایه شرکت، موضوع فعالیت ، محل شرکت و... در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری قزوین مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و پس از تائید جهت اطلاع عموم در روزنامه رسمی کشور آگهی می‌شود.

قالب های ثبتی شرکت های تجاری در قزوین

از مهم ترین فعالیت هایی که اشخاص در قزوین می تواننداز طریق آن از تجربه و تخصص یکدیگر بهره مند گردند ثبت شرکت و ثبت برند در قزوین است. شرکت ها با توجه به موضوع فعالیت به ۷ قالب ثبتی دسته بندی می گردند که از رایج ترین آنها ثبت شرکت با مسئولیت محدود در قزوین و ثبت شرکت سهامی خاص در قزوین می باشد. قالب ثبتی شرکت ها به استناد قانون تجارت 7 مورد می باشد که به شرح ذیل است:

  1. شرکت های سهامی ( خاص و عام )
  2. شرکت با مسئولیت محدود
  3. شرکت تضامنی
  4. شرکت تعاونی
  5. شرکت نسبی
  6. شرکت مختلط سهامی و غیرسهامی
  7. شرکت دانش بنیان

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در قزوین

شرکتی که از دونفر شریک بالای 18 سال تشکیل شده باشد را شرکت با مسئولیت محدود می گویند سرمــــایه اولیه در این نوع از شرکت ها 1.000.000 ریال می باشد.

ثبت شرکت سهامی خاص در قزوین

شرکتی است که از سه نفر سهامدار بالای 18سال و دونفر بازرس اصلی وعلی البدل تشکیل می شود سرمایه در این نوع از شرکت ها 1.000.000 ریال می باشد اما سهامداران باید بدانند که 35 درصد از سرمایه اولیه شرکت خود را باید در بانکی به نام شرکت در شرف تاسیس واریز نمایند و فیش واریزی آن را به اداره ثبت شرکت ها ارائه کنند.

.

ثبت شرکت سهامی عام در قزوین

همانطور که از نام شرکت مشخص است سرمایه تقسیم شده در این نوع از شرکت ها به صورت سهام می باشد که بعضی از آن از طریق سهامداران و بخشی دیگر از آن از طریق فروش سهام به اشخاص تامین میگردد و تعداد سهامداران در این نوع از شرکت ها سه نفر می باشد.

ثبت شرکت تعاونی در قزوین

تعاونی ها شرکت هایی هستند که از حداقل 7نفر شریک و میزان سرمایه 500هزار تومان بصورت حداقل شکل میگیرند این نوع شرکت ها به دو گونه توزیعی و تولیدی موجدیت قانونی یافته و شروع به فعالیت می نمایند شرکت های تعاونی بواسطه اداره ثبت شرکت ها و اداره تعاون به ثبت می رسند.

ثبت شرکت تضامنی در قزوین

قانون تجارت شرکتی را تضامنی می نامد که به صورت تشریک مساعی شکل گرفته و نام یکی از سهامداران در اسم شرکت قید شده باشد. سهامداری که نامش دراسم شرکت درج شده باشد در حقیقت مسئول قروض و بدهی های احتمالی شرکت محسوب می شود و ضامن سود و زیان شرکت می باشد.

ثبت شرکت مختلط سهامی در قزوین

شرکت مختلط سهامی از تعدادی شریک ضامن و شرکای سهامی تشکیل می گردد که شرکای ضامن در مقابل کلیه قروض و تعهدات شرکت مسئول می باشند اما در مقابل شرکای سهامی تنها به میزان سرمایه آورده خود مسئول و متعهد هستند.

ثبت شرکت مختلط غیر سهامی در قزوین

این قالب ثبتی از چند نفر شریک ضامن و شریک با مسئولیت محدود و بدون انتشار سهام تشکیل می گردد باید بدانید شریک ضامن مسئول کلیه قروض احتمالی علاوه بر دارائی شرکت می باشد و شریک با مسئولیت محدود به میزان آورده نقدی خود مسئول و متعهد می باشد.

ثبت شرکت دانش بنیان در قزوین

این نوع از شرکت ها حداقل 1 درصد تا 100 درصد سهامشان به دانشگاه و یا واحد پژوهشی تعلق دارد و یا ممکن است از 51 درصد تا 100درصد آن دراختیار شخص حقیقی باشد که عضوء هیئت علمی دانشگاه و یا واحد پژو هشی می باشد. زمینه فعالیت این نوع از شرکت ها در زمینه کارآفرینی و فناوری های جدید و... می باشد.

ثبت موسسه در قزوین

ثبت موسسه در قزوین

هنگامی که دونفر یا بیشتر تصمیم به انجام هرنوع فعالیت غیر تجاری را بگیرند قادر می باشند موسسه ای ثبت نمایند.پیشبرد اهداف عملکردهای غیر بازرگانی به روش ثبت موسسه ممکن می باشد.در نتیجه تقاضای شما جهت ثبت موسسات غیرتجاری اولین قدم می باشد. عنوان نمودن مبلغ سرمایه به هر اندازه بلامانع است.موسسات دو نوع هستند.1- موسسات انتفاعی 2- موسسات غیرانتفاعی

بیشتر بخوانید: تفاوت شرکت و موسسه

ثبت صورت جلسات تغییرات شرکت ها در قزوین

اساسنامه تنظیم شده در شرکت ها این اختیار به موسسین آنها می دهد که چنانچه احتیاج به تغییراتی در شرکت خود داشتند بتوانند با تشکیل مجمع عمومی فوق العاده این تغییرات را تصویب و به ثبت برسانند در ذیل عمده تغییرات شرکت ها را برای شما به اختصار توضیح می دهیم:

ثبت صورت جلسات تغییرات شرکت با مسئولیت محدود در قزوین

بعد از ثبت شرکت با مسئولیت محدود ممکن است در خصوص شرایط اولیه شرکت تغییراتی ایجاد شود . این تغییرات می تواند شامل تغییر در موضوع فعالیت شرکت ، تغییر در تعداد اعضاء شرکت و... می باشد. برای انجام این تغییرات می بایست صورتجلسه مرتبط با آن تنظیم و تدوین گردد.

ثبت صورت جلسات تغییرات با سهامی خاص در قزوین

در شرکت های سهامی خاص میتوان با توجه به اختیارات مندرج در اساسنامه تغییراتی را در شرایط اولیه شرکت ایجاد نمود این تغییرات شامل : نقل و انتقال سهام شرکت ، تغییر آدرس دفتر مرکزی ، تغییر در تعداد اعضاء هیئت مدیره می باشد برای انجام کلیه تغییرات درخواستی در ابتدا صورتجلسه مربوطه آن تنظیم و تدوین می گردد.

ثبت صورت جلسات تغییرات شرکت با سهامی عام در قزوین

قانون تجارت برای حمایت از حقوق سهامداران تغییرات در مواد اساسنامه شرکت را در اختیار مجمع عمومی فوق العاده شرکت سهای عام قرار داده است این تغییرات می تواند مربوط به سرمایه شرکت یا اعضاء هیئت مدیره و یا تغییراتی در خصوص آدرس دفتر مرکزی این شرکت باشد با تشکیل مجمع عمومی فوق العاده و تصویب صورتجلسه آن میتوانید تغییرات درخواستی را اعمال نمایید.

ثبت صورت جلسات تغییرات شرکت تعاونی در قزوین

هیئت مدیره در شرکت های تعاونی در صورتی که بخواهند در اساسنامه اولیه شرکت خود تغییراتی اعمال نمایند می بایست صورتجلسه درخواستی خود را تصویب و تنظیم نمایند و به اداره تعاون اعلام کنند در صورتی که اداره تعاون این تغییرات را تصویب نماید در سامانه اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری ثبت نام عمل می آید.

ثبت صورت جلسات تغییرات شرکت تضامنی در قزوین

برای انجام کلیه تغییرات در شرکت های تضامنی در ابتدا می بایست صورتجلسه درخواستی خود را تنظیم وتدوین نمایید و این صورتجلسه تنظیم شده را به همراه کلیه مدارک به اداره ثبت شرکت ها حوزه فعالیت خود ارسال نمایید در صورتی که به تایید کارشناس این اداره برسد آگهی تغییرات آن صادر میگردد.

ثبت صورت جلسات تغییرات شرکت مختلط سهامی در قزوین

تغییرات اعمال شده در شرکت ها عموما با تشکیل مجمع عمومی فوق العاده وتنظیم صورتجلسه این مجمع امکان پذیر می باشد. این تغییرات شامل : انحلال شرکت های مختلط سهامی افزایش و یا کاهش سرمایه شرکت های مختلط سهامی و... می باشد.

ثبت صورت جلسات تغییرات شرکت مختلط غیر سهامی در قزوین

اولین گام برای تغییرات در شرکت مختلط غیر سهامی تشکیل مجمع عمومی فوق العاده و تنظیم صورتجلسه مرتبط با تغییرات شرکت می باشد این تغییرات می بایست از طریق صورتجلسه تنظیمی به اطلاع اداره ثبت شرکت ها حوزه فعالیتشان برید.

ثبت صورت جلسات تغییرات شرکت دانش بنیان در قزوین

هر شخصیتی حقوقی که قصد دارد تغییراتی را در اساسنامه اولیه شرکت خود اعمال نماید می بایست این تغییرات را به سازمان مربوطه خود اعمال نماید و شرکت های دانش بنیان نیز از این امر مستثنی نمی باشند و باید تغییرات در خواستی خود را با تنظیم صورتجلسه به سامانه دانش بنیان اعلام نمایند.

ثبت صورت جلسات تغییرات موسسات غیر تجاری در قزوین

برای انجام کلیه تغییرات در موسسات غیرتجاری همانند شرکت ها مجمع عمومی فوق العاده تشکیل می گردد و صورتجلسه مربوطه آن تنظیم و تدوین می گردد این صورتجلسه به همراه کلیه مدارک به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری ارسال می گردد.

مزایای ثبت شرکت در قزوین

مزایای ثبت شرکت در قزوین

ثبت شرکت به هر نوعی برای افراد و اشخاصی که می خواهند کسب و کاری را راه اندازی کنند و همچنین به دنبال کسب اعتبار در بین رقبای خود هستند یک امر ضروری به حساب می آید. در ادامه مقاله به مزیت های ثبت شرکت در استان قزوین می پردازیم.

✅فعالیت قانونی و رسمی:

یکی از مهمترین فواید ثبت شرکت این است که شما یک فعالیت رسمی ‌و قانونی خواهید داشت و اعتبار بیشتری هم کسب‌ نمایید. با ثبت شرکت، فعالیت‌های آن تحت نظر و کنترل قانون قرار ‌می‌گیرد و تردید افراد حقیقی و حقوقی برای شروع یک همکاری جدید از بین خواهد رفت.

✅کسب اعتماد شخص ثالث و مسئولیت مشترک تمام شرکا:

اگر یک شخص به تنهایی فعالیت اقتصادی داشته باشد، مسئولیت مالی و حقوقی فعالیت‌هایش به عهده خودش خواهد بود. در حالی که در یک شرکت ثبت شده، اعضای هیات مدیره و شرکا نسبت به اعمال شرکت در برابر شخص ثالث مسئول بوده و باید پاسخگو باشند.

به این شکل مسئولیت‌ها تقسیم شده و به عهده یک نفر نیست که این موضوع به نفع شرکا بوده و باعث اطمینان بیشتر افراد و شرکت‌های دیگر برای تعامل با شرکت مذکور است.

✅تحت حمایت قانون:

با ثبت یک شرکت تمام جزییات از جمله ‌میزان سرمایه،‌ میزان سهام و … به صورت مکتوب و قانونی در اساسنامه شرکت و مابقی اسناد قید ‌می‌شود. چنانچه مشکلی بین اعضا و اشخاص ثالث (مشتری‌ها) پیش بیاید، روند حل اختلاف بسیار ساده‌تر از زمانی است که شراکت شخصی باشد.

✅شرکت در مزایدات و مناقصات:

از دیگر مزایای ثبت شرکت این است که شما‌ می‌توانید به شکل حضوری در مزایدات و مناقصات شرکت نموده و از فواید آن بهره‌مند شوید. حضور در این مزایدات و مناقصات موجب ‌می‌شود که با شرکت و سازمان‌های بزرگ آشنا شده و معاملات پر سودی انجام دهید.

✅اخذ نمایندگی رسمی:

به طور معمول شرکت‌های بزرگ و معتبر برای جلوگیری از مشکلات قانونی ترجیح‌ می‌دهند که با شرکت‌های ثبت شده همکاری داشته باشند تا اشخاص حقیقی. ثبت شرکت بهترین راه برای داشتن نمایندگی این شرکت‌های بزرگ است.

✅ثبت سابقه شرکت:

پس از ثبت شرکت، این گذر زمان و فعالیت صادقانه است که اعتبار یک شرکت را افزایش‌ می‌دهد. این اعتبار باعث شناخته شدن یک شرکت شده و احتمال همکاری آن با ارگان‌های بزرگ را بالا ‌می‌برد.

✅اخذ مجوز، امتیاز و اعتبار:

با ثبت شرکت می‌توان از مزایای بسیاری چون وام بانکی و مجوزهای مخصوص که دریافت انها از نهادهای دولتی برای انجام فعالیت‌های مختلف الزامی‌است و تسهیلات بانکی بهره مند شد.

✅اطلاع رسانی و جلب اعتماد:

از مزایای دیگر ثبت شرکت با ثبت هر گونه شرکت تمام اطلاعات آن از جمله نشانی، موضوع فعالیت، شعبه شرکت و… در روزنامه رسمی ‌کشور ثبت شده و باعث جلب اعتماد مشتری و افزایش اعتبار شرکت‌ می‌شود.

شما می توانید جهت ثبت شرکت و سایر امور ثبتی خود با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی تکسفیر تماس حاصل نمایید.ما میتوانیم شما را در ثبت شرکت و ثبت برند و خریدو فروش شرکت و برند شما را به نتیجه مطلوب برسانیم

جمع بندی

  • در متن ارائه شده، توضیحاتی در مورد ثبت موسسه و صورت جلسات تغییرات شرکت‌ها در استان قزوین ارائه شده است.

  • متن به تقسیم موسسات غیرتجاری به دو دسته اصلی، یعنی موسسات انتفاعی و موسسات غیرانتفاعی، اشاره کرده است.

  • فرآیند تغییرات در شرکت‌ها، به خصوص در شرکت‌های با مسئولیت محدود، توضیح داده شده و نیاز به تنظیم صورت جلسات مربوطه برای اعمال تغییرات بیان شده است.

  • مزایای ثبت شرکت در استان قزوین شامل فعالیت قانونی و رسمی، ایجاد اعتماد شخص ثالث و مسئولیت مشترک تمام شرکا، حمایت قانونی، شرکت در مزایدات و مناقصات، اخذ نمایندگی رسمی، ثبت سابقه شرکت، اخذ مجوزها و امتیازها و اطلاع‌رسانی و جلب اعتماد مشتری‌ها می‌باشد.

  • ثبت شرکت در استان قزوین باعث ایجاد فعالیت رسمی و قانونی می‌شود و اطلاعات آن در اساسنامه و مابقی اسناد قانونی ثبت می‌شوند.

  • ثبت شرکت در این استان به اعضا امکان مسئولیت مشترک و تقسیم مسئولیت مالی و حقوقی در مورد شرکت را می‌دهد.

  • مزیت اصلی از ثبت شرکت در استان قزوین ایجاد رسمیت و اعتبار در تعامل با مشتریان و شرکت‌های

 

سوالات متداول

چه نوع موسسات غیرتجاری وجود دارد؟

موسسات غیرتجاری دو نوع هستند: موسسات انتفاعی و موسسات غیرانتفاعی.

چگونه می‌توان تغییرات در شرکت با مسئولیت محدود در قزوین اعمال کرد؟

برای اعمال تغییرات در شرکت با مسئولیت محدود در قزوین، باید صورت جلسه مرتبط با تغییرات را تنظیم و تدوین کرده و به آن اعضا تصویب کنند.

چه مزایایی برای ثبت شرکت در استان قزوین وجود دارد؟ 

مزایای ثبت شرکت در استان قزوین شامل فعالیت قانونی و رسمی، کسب اعتماد شخص ثالث و مسئولیت مشترک تمام شرکا، حمایت قانونی، شرکت در مزایدات و مناقصات، اخذ نمایندگی رسمی، ثبت سابقه شرکت، اخذ مجوزها و امتیازها، اطلاع‌رسانی و جلب اعتماد می‌باشد.

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.