ثبت-شرکت-در-بندرعباس

شهر بندرعباس مرکز استان هرمزگان است. و بزرگترین بندر کشور ایران به شمار می رود. از نظر جمعیتی این شهر در فصول مختلف سال در حال تغییر است.

بنادر تجاری بندر عباس به علت موقعیت مناسب جغرافیایی که داراست برای جابجایی کالا و سرمایه به شکل های گوناگون نتایج اقتصادی مناسبی را برای این شهر به ارمغان آورده است. و این بندر را به منطقه خاص اقتصادی فلزات، معادن، صادرات و واردات کالا تبدیل کرده است. این شهر زیبا پر از فرصت های بسیار مناسب جهت ایجاد شغل و کسب و کار و ثبت شرکت به شمار می رود.

شرکت‌ها، به‌عنوان شرکت‌های تجاری، طبق قوانین تجارتی تعریف شده و برای شروع فعالیت‌های خود به صورت قانونی و بهره‌مندی از مزایا و تسهیلات دولتی و خصوصی، از ثبت شرکت به‌عنوان یک مرحله اساسی نیاز دارند. این الزام به شرکت‌های تاسیس‌شده در بندرعباس نیز اعمال می‌شود.

موسسین شرکت‌های تجاری در بندرعباس باید مراحل ثبت شرکت را دنبال کنند، و این مراحل دارای شرایط، مدارک و نحوه خاصی هستند که باید رعایت شوند. در غیر این صورت، ثبت شرکت امکان‌پذیر نخواهد بود.

در این مقاله، ما به شما سامانه ثبت شرکت در بندرعباس را معرفی خواهیم کرد و به تفصیل شرایط، نحوه ثبت، مدارک مورد نیاز و هزینه‌های مرتبط با ثبت این گونه از شرکت‌های حقوقی را توضیح خواهیم داد. در انتها، در مورد اهمیت وکیل ثبت شرکت در بندرعباس نیز به تفصیل صحبت خواهیم کرد.

بندر عباس دارای مراکز آموزشی و دانشگاهی بسیاری است که از قبیل:

  • دانشگاه علوم پزشکی
  • دانشگاه جامع علمی کاربردی
  • دانشگاه آزاد اسلامی
  • دانشگاه هرمزگان
  • دانشگاه پیام نور
  • دانشگاه مذاهب اسلامی شعبه بندرعباس
  • دانشگاه صنعتی امیرکبیر- واحد بندرعباس
  • آموزشکده‌های فنی شهید کرانی بندرعباس
  • وآموزشکده فنی و حرفه‌ای سماء بندرعباس
  • آموزشکده فنی و حرفه‌ای فاطمیه
  • مرکز تربیت معلم شهید باهنر
  • مرکز تربیت معلم فاطمه‌الزهرا
  • مرکز تربیت معلم حضرت زینب
  • مرکز آموزش ضمن خدمت شهید بهشتی بندرعباس

بندر عباس از جاذبه های گردشگری بی نظیری را برخوردار است و جهت ثبت شرکت گردشگری این شهر بهترین گزینه جهت کسب و کار است.

که یکی از جاذبه‌های دیدنی بندرعباس که می توان اشاره نمود صید مُشتا است که با استفاده از جزر و مد انجام می‌گیرد. در این روش چوب‌هایی در ساحل قرار داده شده است و با استفاده از تور حصاری ایجاد میگردد.

قالب های ثبت شرکت در بندرعباس

شما با مراجعه نمودن به اداره ثبت شرکت ها و یا موسسات ثبت شرکت می توانید شرکت خود را ثبت نموده، البته طبق اساسنامه های نوین شرکت های ذکر شده زیر قادر به ثبت شرکت می باشند :

  • ثبت شرکت با مسئولیت محدود در بندرعباس
  •  ثبت شرکت سهامی خاص در بندرعباس
  • ثبت شرکت تعاونی در بندرعباس
  • ثبت موسسه غیر تجاری در بندرعباس
  • ثبت شرکت نسبی در بندرعباس
  • ثبت شرکت مختلط سهامی در بندرعباس
  • ثبت شرکت مختلط غیر سهامی در بندرعباس
  • ثبت شرکت سهامی عام در بندرعباس

شرکت های تعاونی به طور دموکراتیک توسط مالکان اعضا کنترل می شوند، و برخلاف یک تجارت سنتی، هر یک از اعضا در نحوه اداره کسب و کار صدای خود را دریافت می کند. برخلاف تصور رایج، شرکت های تعاونی غیرانتفاعی نیستند و هدفشان کسب سود است.

روشی که تعاونی‌ها کار می‌کنند بسیار نزدیک‌تر به یک تجارت سنتی است تا غیرانتفاعی. با این حال، روش‌هایی که تعاونی‌ها با کسب‌وکارهای سنتی متفاوت هستند را می‌توان در 4 اصل تعاونی مشاهده کرد. این اصول عبارتند از:

  1. عضو شدن باید داوطلبانه و آزاد باشد
  2. اعضا باید به صورت اقتصادی مشارکت کنند
  3. شرکت تعاونی باید خودمختار و دارای استقلال باشد
  4. شرکت های تعاونی بهتر است باهم همکاری کنند

تعاونی ها بر حسب فعالیت به دو دسته تقسیم می شوند:

🔰 اشتغال اعضا در شرکت های تعاونی تولیدی به منظور:

  • کشاورزی
  • دامداری یا دامپروری
  • شیلات
  • ماهیگیری
  • صنایع
  • معدن
  • فعالیت های عمرانی (شهرداری یا روستایی) و عشایری

 که نیازهای مشاغل تولیدی یا مصرفی خود را در قالب یک مصلحت عمومی برای کاهش هزینه ها و قیمت ها.

🔰 توزیع تعاونی ها به شرکتی اطلاق می شود که به مسائل تهیه و توزیع کالا برای خدمات مسکن و نیازهای افراد می پردازد.

مدارک مورد نیاز برای تشکیل شرکت تعاونی در بندرعباس

  1.  ارائه مجوز فعالیت مربوطه
  2.  فهرست نام های حداقل 7 نفر از اعضا و شرکا با آدرس و مشخصات کامل
  3.  کپی کارت ملی و شناسنامه کلیه افراد (برابر اصل). برای آقایان کپی کارت پایان خدمت الزامی است.
  4. آخرین مدرک را کپی کنید
  5. امضای اساسنامه و فرمهای مربوطه
  6.  تعیین مدیر عامل و جانشین هیئت مدیره و همچنین بازرس اصلی و جانشین.
  7.  گواهی بانکی مبنی بر اثبات سرمایه اولیه

 ثبت موسسه غیر تجاری در بندرعباس

موسسات غیرتجاری موسسه‌هایی هستند که برای مقاصد غیرتجاری از قبیل امور علمی - لغوی یا خیریه و غیره تاسیس می‌شوند. موسسات آنها ممکن است قصد کسب سود داشته باشند یا نداشته باشند. مؤسسه مذکور از تاریخ ثبت به عنوان شخص حقوقی شروع به کار می کنید و می تواند عناوینی از قبیل انجمن، شرکت، مؤسسه و ... را به خود اختصاص دهد.

طبقه بندی موسسات غیرتجاری بسته به اهداف آنها:

  1.  موسساتی که قصد جلب علایق و اشتراک آن را بین اعضای خود ندارند.
  2. مؤسساتی که با هدف جذب منافع مادی و تقسیم منافع مذکور بین اعضای خود (مانند انجمن های فنی و حقوقی و غیره) هستند.

شرکای موسسات فوق نباید کمتر از دو نفر باشند. سرمایه به هر میزان مجاز است که برای موسسه در نظر گرفته شود.

موسسات غیرتجاری بندر عباس مانند موسسات تجاری باید در اداره ثبت شرکت ها و یا اداره ثبت مرکزی ثبت شوند. به همین دلیل لازم است کلیه اقدامات لازم جهت تاسیس شرکت با رعایت کلیه آیین نامه های اصلاحی ثبت شرکت و موسسات غیرتجاری مصوب 1338 انجام شود و برای ثبت موسسات غیرتجاری ارائه اظهارنامه الزامی است.

انحلال موسسات غیرتجاری در بندرعباس

انحلال موسسات غیرتجاری می تواند داوطلبانه باشد یا با تصمیم مجمع عمومی فوق العاده و/یا تصمیم دادگاه صورت گیرد.

در صورتی که انحلال به صورت داوطلبانه اتفاق بیفتد، تصفیه آن طبق مقررات مندرج در اساسنامه توسط مدیر یا مدیران انجام می شود.

 در صورتی که مسئول تصفیه و نحوه انجام آن مشخص نباشد، مجمع عمومی فوق العاده با تعیین حدود اختیارات خود برای انحلال، فردی را به عنوان مدیر تصفیه معرفی می کند.

در صورتی که انحلال منجر به رای دادگاه شود مدیر تصفیه مسئول تصفیه پیش بینی شده در اساسنامه خواهد بود. در صورت نامشخص بودن مدير تصفيه دادگاه ضمن انحلال شخصي را براي تصفيه تعيين مي كند و تصفيه طبق قانون تجارت صورت مي گيرد.

سلسله مراتب ثبت موسسات غیرتجاری در بندرعباس

  1. پر کردن فرم درخواست ثبت نام موسسه و امضای شرکا
  2.  تکمیل فرم صورتجلسه موسسین و امضای شرکا
  3.  تنظیم و امضای کلیه صفحات اساسنامه توسط شرکا
  4.  انتخاب چند نام و ارائه آنها به مسئول انتخاب نام برای اداره ثبت شرکتها (نام انتخابی باید کاملا مطابق فرهنگ جمهوری اسلامی باشد). پس از بررسی، اداره ثبت نام تجاری با انتخاب یکی از نام های پیشنهادی، گواهینامه مورد نیاز را صادر می کند.
  5.  پس از فرستادن نام به اداره ثبت شرکت ها و مراجعه و پس از بررسی اولیه به مرجع ذیربط (در صورت نیاز به اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح) معرفی می گردد.
  6. حسابرس ثبت شرکت با دریافت و ارائه مجوز مورد نیاز (در رابطه با فعالیت موسسه) متقاضی را جهت پرداخت حق الثبت ممیزی مشروط به عدم وجود نقص در مدارک راهنمایی می نماید. پس از پرداخت هزینه مذکور و ارائه فیش پرداختی، حسابدار اقدام به مهر و موم فرم درخواست متقاضی می کند.
  7.  در قسمت مربوط، پیش‌نویس آگهی تأسیس پس از امضای رئیس اداره ثبت شرکت‌ها و تایپ آگهی مربوطه تنظیم می‌شود.

متقاضی مجددا به ثبت شرکت‌ها مراجعه و پس از احراز هویت متقاضی در اداره ثبت (به حق خود یا به حق دیگری) امضا می کند سپس یک نسخه از مدارک (اساسنامه، صورتجلسه و فرم درخواست) توسط اداره ثبت شرکت ها مهر و امضا و به متقاضی ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: انحلال شرکت

برای ثبت موسسات غیرتجاری چه مدارکی لازم است؟

  • اخذ دو نسخه از فرم درخواست ثبت موسسه از اداره ثبت شرکت ها با تکمیل و امضای آن توسط شرکا (مطابق پیوست).
  • تنظیم اساسنامه حداقل در 2 جلد و امضای انتهای تمام صفحات توسط کلیه شرکا یا اعضا (به شرح نمونه پیشنهادی پیوست حاضر).
  • تنظیم صورتجلسه مجمع عمومی موسسین حداقل در دو نسخه (به شرح زیر).
  • کپی کارت شناسایی شرکا.
  • اخذ مجوز مرتبط با موضوع فعالیت موسسه (در صورت نیاز).

تبصره 1: داشتن فعالیت حداقل دو نفر از شرکا در موسسه الزامی است.

تبصره 2: برای موسسه به هر میزان سرمایه مجاز است.

تبصره 3: تهیه امضای مدیر شعبه و کپی شناسنامه و همچنین ذکر محل سکونت (در صورت داشتن شعبه شرکت) الزامی است.

ثبت شرکت تضامنی در بندرعباس

 ثبت شرکت تضامنی در بندرعباس

شرکت تضامنی یک ساختار شرکتی است که در آن دو یا چند نفر یک شرکت را مطابق با مفاد و اهداف مشارکت مدیریت و اداره می کنند. گفته می شود این ساختار از زمان معرفی شرکت مسئولیت محدود (LLP) طرفداران خود را از دست داده است. زیرا شرکای یک شرکت تضامنی دارای مسئولیت نامحدود هستند. به این معنی که آنها شخصا در قبال بدهی‌های شرکت مسئول اند.

با این حال، هزینه‌های پایین، سهولت راه‌اندازی و حداقل الزامات انطباق، آن را به گزینه‌ای معقول برای برخی از افراد، مانند مشاغل خانگی که بعید است هیچ بدهی بپذیرند، تبدیل کرده است. ثبت نام برای شرکت های تضامنی اختیاری است. برای اطلاع از چگونگی ثبت شرکت های تضامنی، هم اکنون با کارشناسان ما تماس بگیرید.

طبق ماده 20 قانون تجارت، شرکت ها می توانند شامل یکی از انواع زیر باشند :

شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که حداقل توسط دو یا چند نفر برای تجارت به ثبت رسیده باشد. هر یک از شرکا فقط در قبال بدهی و تعهدات شرکت به میزان سرمایه خود بدون تقسیم سرمایه به سهام یا تک سهم مسئول است (طبق ماده 94 کد تجاری).

 نام شرکت باید حاوی کلمات مسئولیت محدود باشد و نام هیچ یک از شرکا در نام شرکت قید نشود. در غیر این صورت، شریک مانند شرکت های تضامنی (ماده 95 قانون تجارت) در مقابل اشخاص ثالث حامی محسوب می شود. در شرکت با مسئولیت محدود میزان سرمایه یا سهم اعضای شرکت فقط با اقدام مدیر عامل می تواند تابع سرمایه یا سرمایه شرکت باشد. حداقل سرمایه ثبت شده برای شرکت های با مسئولیت محدود 1000000 ریال است.

دوره زمانی

فرآیند ثبت شرکت تضامنی بسته به تایید اداره ثبت و کامل بودن مدارک حدود 10 تا 12 روز کاری طول می کشد.

مدیریت شرکت با مسئولیت محدود در بندرعباس

مدیر، مانند اشخاص حقوقی، می تواند از بین شرکای شرکت ها یا افراد خارج از شرکت منصوب شود.

مدیر می تواند یک شخص عادی یا حقوقی یا یک شرکت تجاری باشد. قانونگذار شرایط خاصی را برای اداره شرکت با مسئولیت محدود تعریف نکرده است بنابراین هر فردی که مستاجر داشته باشد ممکن است بدون توجه به سن خود مدیر شرکت با مسئولیت محدود باشد.

ماده 104 قانون تجارت مقرر می دارد که آیا مدیر ممکن است مکلف شود یا نه. مدیریت شرکت شامل دستمزدی است که گاهی مبلغ معینی است و گاهی درصدی از فروش یا درصدی از سود سالانه.

انتخاب مدیر عامل شرکت با مسئولیت محدود ممکن است به صورت شرکت نامه یا اساسنامه و یا پس از امضای اسناد انجام شود. معمولا شرکای یک شرکت مدیران شرکت را تعیین می کنند. در چنین حالتی تعیین مدیر با تصمیم مشترک شرکا است.

چنانچه در حین ثبت و ثبت درخواست، مدیر تعیین نشده باشد، انتخاب وی موجب اکثریت آراء موضوع ماده 106 قانون تجارت در مورد اداره شرکت می شود. در این ماده آمده است: «تصمیمات مکرر شرکت باید حداقل با نصف سرمایه اتخاذ شود» که اکثریت بر اساس سهم بدون توجه به تعداد رأی دهندگان است. اگر اولی به اکثریت نرسید باید همه شرکا مجددا دعوت شوند.

شرکت‌های تعاونی به شرکت‌هایی گفته می‌شود که کل یا حداقل 51 درصد از سرمایه اولیه توسط اعضای تعاونی‌ها به سهام تعاونی ارائه می‌شود. شرکت‌ها یا سازمان‌های دولتی یا وابسته یا تحت پوشش دولت، وزارتخانه‌ها، بانک‌ها، شهرداری‌ها، شوراهای اسلامی ایران، بنیاد مستضعفان و غیره می‌توانند بند ۲ اصل چهل و سوم قانون اساسی را اجرا کنند. کمک به شرکت های تعاونی بدون عضویت در شرکت از طریق وام بدون بهره یا هر یک از موارد دیگر از قبیل مشارکت، اجاره، خرید، اقساط و سازش.

مراحل ثبت شرکت در بندر عباس

گام اول

اولین مرحله انتخاب نوع و قالب شرکت به اهداف اعضا در آینده و نوع فعالیت اشخاص، میزان مسئولیت هر یک از شرکا و همچنین تعداد افراد عضو بستگی دارد. برای اینکه اطلاع بیشتری کسب نمایید از شرایط و ضوابط هر یک از انواع شرکت ها نیاز است به یک مشاوره اداره ثبت شرکت مراجعه نمایید، با مراجعه به موسسه حقوقی و ثبتی تکسفیر می توانید از مشاوره های تخصصی در این زمینه برخوردار گردید.

گام دوم

مرحله ی بعد از انتخاب نوع شرکت ، تعیین میزان سرمایه است. این که سرمایه را چه کسی و چه کسانی تامین نمایند نیز مورد اهمیت است . از مهم ترین عوامل تجارت سرمایه بوده و بزرگ ترین وسیله ی جلب منفعت است.

هر شرکت باید دارای سرمایه باشد تا بتواند نتیجه ای از عملیات خود که تجارت است برده و منتفع شود. اهمیت شرکت های تجاری را از سرمایه ی آن ها می توان درک نمود. برای سرمایه حداکثری تعیین نشده و شرکا به هر مقدار که بتوانند ممکن است سرمایه را افزایش دهند. لازم به ذکر است که در قانون تجارت حداقل میزان سرمایه 100 هزار تومان باشد .

گام سوم

مرحله سوم تعیین نمودن مدت فعالیت شرکت، مدت زمان فعالیت شرکت ها در انتخاب نوع شرکت ها نیز تاثیر گذار می باشند، شرکت امکان دارد برای مدت محدودی مثلاَ 6 یا 12 سال تشکیل گردد و نیز ممکن است شرکت برای مدت نا محدودی باشد.

گام چهارم

انتخاب مرکز اصلی شرکت ( نقطه فعالیت ) مرکز اصلی شرکت و نشانه ی صحیح آن باید مشخص و تعیین شود. مرکز اصلی شرکت همان مرکز اداره ی آن است که معمولاً مجامع عمومی در آن جا تشکیل می گردند و مدیران و بازرسان در آن جا وظایف خود را انجام می دهند.

گام پنجم

تهیه کردن و ارائه دادن مدارک مورد نیاز، در این مرحله لازم و ضروری است تا با بررسی کارشناس ثبت تمامی مدارک خود آن را تهیه و تحویل نمایید، برای ثبت شرکت می باید مدارک لازم برای ثبت هر نوع از شرکتی که مورد نظر شما است فراهم گردد.

مزایای ثبت شرکت در بندر عباس

 

مزایای ثبت شرکت در بندرعباس

ثبت شرکت برای شروع یک فعالیت تجاری، تولیدی، خدماتی و …. در چارچوب تشکل حقوقی امری الزامی است. از مزایای ثبت شرکت در بندر عباس می توان به:

  • ایجاد یک حساب بانکی (تجاری)

برای افتتاح یک حساب بانکی تجاری، باید مدرکی ارائه دهید که نشان دهد کسب و کار شما به درستی ثبت شده است. حساب بانکی یک دارایی مهم برای یک تجارت است زیرا می توانید فعالیت های شخصی خود را از فعالیت های تجاری خود جدا کنید.

همچنین اگر به جای نام کامل خود، یک نام تجاری برای پرداخت به مشتریان خود بدهید خیلی حرفه ای است.

  • وام

وقتی برای وام کسب و کار کوچک درخواست می کنید، باید ثابت کنید که یک تاجر هستید. وام دهندگان و سرمایه گذاران قبل از تایید وام شما، از شما مدرک ثبت شرکت را به همراه سایر الزامات می خواهند.

  • مالیات

مشاغل ثبت شده باید دارای یک شماره شناسایی کارفرما باشند که نشان دهد آنها به عنوان یک تاجر با بیزینس مشغول به کار هستند. این مسئله نشان می دهد که کسب و کار در حال پرداخت مالیات است و کارکنان دارای بیمه کافی هستند.

  • محبوبیت بیشتر نزد مشتریان

ایجاد اعتماد مشتریان اهمیت ثبت شرکت را برجسته می کند. مشتریان نیاز دارند که مطمئن شوند که شما صاحب یک تجارت قانونی هستید.

با انجام مراحل ثبت شرکت در بندرعباس وظایف و میزان سهام مؤسسین شرکت طبق مدارک قانونی و ثبتی مشخص می شود و در صورت بروز هر گونه مشکل امکان رسیدگی وجود خواهد داشت.

 برای اخذ و دریافت اطلاعات تکمیلی در زمینه مزایای ثبت شرکت می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی تکسفیر در ارتباط باشید.

هزینه ثبت شرکت در بندرعباس

میزان هزینه ثبت شرکت در بندر عباس با توجه به نوع شرکت و عوامل متعدی مکن است متفاوت باشد.

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.