مزایای استفاده از طرح توجیهی

احتمال موفقیت و اینکه پروژه در چه زمانی و چگونه موفق می شود، از مزایای استفاده از طرح توجیهی می باشد.در یک طرح توجیهی یا امکان سنجی به بسیاری از سوالات متقاضیان پاسخ داده می شود نهایتا نشان می دهد که پروژه در یک زمان خاص سود مورد انتظار را دارد یا ندارد .

براورد و پیش بینی سودآور بودن یک پروژه ، در یک طرح توجیهی چگونگی شروع و اجرای پروژه مشخص می شود. به همین دلیل کارآفرین برای انجام دادن پروژه خود، گزینه انتخاب یا رد دارد. او زمانی می تواند برای انجام پروژه اقدام کند که سودآور باشد و میزان هزینه و منابع در دسترس نیز متناسب با توانایی او باشد. طرح توجیهی اطلاعاتی را در اختیار مدیران قرار می دهد که شامل سود، زیان، هزینه های فرصت و حتی خطرات احتمالی پروژه های کسب و کار می باشد.

شنایایی زمان مناسب برای اجرایی شدن یک پروژه ، برای اجرایی شدن یک پروژه باید زمان بندی مناسب و مطلوبی پیش بینی و شناسایی کرد تا استرس و فشار مدیران را کمتر کرد . و این به به عواملی از قبیل ظرفیت تولید، زنجیره تامین مالی، وجوه نقد، منابع مالی و ... بستگی دارد.

پیش بینی جریان نقدی در طرح توجیهی ، اساس اجرایی شدن کسب و کارها و پروژه های تولیدی یا خدماتی، داشتن وجه نقد است و مدیران و کارآفرینان باید بتوانند هزینه ها و مخارج خود را مطابق با زمانی که پروژه هیچگونه سودی ندارد، هماهنگ کنند.

مکان یابی برای اجرای پروژه ، بوسیله طرح توجیهی می توان مشخص کرد که یک پروژه در کدام منطقه سود بیشتری دارد. انجام مطالعات بازار قبل از انجام پروژه نقش مهمی در بدست گرفتن بازار دارد. بنابراین میزان ظرفیت تولید در طرح توجیهی در نظر گرفته می شود. از سوی دیگر کارآفرین نباید زمان خود را صرف پروژه هایی با سودآوری کم کند. بلکه بهتر است در راه اندازی یک کسب و کار پرسود تلاش شود. تولید و فروش محصولات و خدمات تابعی از پارامترهایی همچون انبارداری، حمل و نقل، بازاریابی، مواد اولیه و ... می باشد.

از پیش نیازهای گرفتن وام از بانک‌های داخلی و خارجی برای مشارکت در پروژه‌ها برای کارآفرینان داشتن طرح توجیهی است. بنابراین کلیه کارآفرینان و صاحبان صنایعی که نیازمند وام بانکی هستند، ملزم به فراهم کردن طرح توجیهی پروژه می باشند چرا که بانک‌ها برای مشارکت به توجیه‌پذیر بودن یک پروژه توجه می‌کنند.

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.