طرح توجیهی کنسرو انواع غذاهای دریایی

اگر شما در زمینه تولید موادغذایی دریایی و شیلات فعالیت می کنید و تصمیم دارید تولیدات کنسرو انواع غذاهای دریایی همچون ماهی، میگو و ... را تجربه کنید، ما به شما توصیه می کنیم با چشمان بسته وارد مرحله تولید و عرضه کنسرو انواع غذاهای دریایی به بازار نشوید زیرا امکان دارد بعدها متضرر شوید. با تکسفیر همراه باشید تا شما را با طرح توجیهی کنسرو انواع غذاهای دریایی آشنا کنیم:

شاید تاکنون اصطلاح طرح توجیهی به گوشتان نخورده باشد، پس در ابتدا طرح توجیهی و لزوم داشتن آن را برای شما شرح خواهیم داد.

طرح توجیهی چیست؟

اگر جزو ایده پردازان و کارآفرینان هستید و به طرح و ایده ی خود صد در صد اعتقاد دارید و مطمئن هستید که می توانید بازار هدف را از آن خود کنید. به شما این مورد را گوشزد کنیم که در دنیا هیچ چیزی صد درصدی نیست!

طرح توجیهی گزارش یا مطالعه ای است که قبل از پیاده سازی یک طرح به بررسی ابعاد مالی، وضعیت بازار و بخش فنی می پردازد.

بطور کلی طرح توجیهی کلیه بخش های یک کسب و کار، ایده ها، رقبا، محصولات و ... را آنالیز می کند.

برخی از کارآفرینان و افرادی که برای نخستین بار یک طرح را ارائه داده و تولیدات را آغاز می کنند، نظرشان این است که نیازی به طرح توجیهی و هزینه کردن برای ارائه ی آن نیست، ولی اگر به تبعات بررسی نکردن یک طرح قبل از شروع آن فکر کنید و اینکه امکان دارد زمان زیادی بگذارید، طرحتان به نتیجه نرسد و سرانجام سرمایه اولیه را نیز از دست بدهید، پس حتما قبل از تولیدات، ورود و عرضه به بازار، طرح توجیهی را ارائه خواهید داد.

طرح توجیهی کنسرو انواع غذاهای دریایی:

ماهیان و جانوران دریایی بخش زیادی از سبد غذایی انسانها را تشکیل می دهند و دارای خواص بی شماری هستند که تاثیر بسزایی در سلامتی دارند.

ماهی ها دارای پروتئین، اسیدهای آمینه، ویتامین های گروه B، ویتامین D، امگا 3، ویتامین های محلول در چربی، آهن، کلسیم، فسفر، ید، سلنیوم، گوگرد، مس، روی و ... هستند و می توانند مواد مورد نیاز بدن را تا حد بالایی تامین کنند.

وضعیت بازار برای تولید کنسرو انواع غذاهای دریایی:

مردم ایران سالها خود را از مصرف غذاهای دریایی محروم کرده بودند و با نا آگاهی، بیشتر به مصرف غذاهایی با گوشت قرمز روی آورده بودند.

ولی در چند سال اخیر با اطلاع رسانی های انجام شده و آگاه کردن مردم از خواص بی شمار غذاهای دریایی همچون انواع ماهی ها و میگو و مزیت گوشت سفید نسبت به گوشت قرمز، گرایش مردم نسبت به مصرف غذاهایی دریایی بیشتر شده است.

گرایش به زندگی مدرنیته، شاغل شدن خانم ها و نداشتن وقت کافی برای تهیه مواد اولیه و پخت غذا، دسترسی نداشتن به ماهی و میگوی تازه، استفاده از تن ماهی در تهیه سالاد، کوکو و انواع غذاها و عوامل دیگر سبب شده که تمایل به مصرف غذاهای کنسروی افزایش یابد و غذاهای کنسروی همچون تن ماهی با استقبال بسیار خوبی مواجه شوند.

تجهیزات فنی مورد نیاز جهت تولید کنسرو انواع غذاهای دریایی:

مراحل تولید کنسرو ماهی شامل چهار بخش آماده سازی، تولید، بسته بندی و تاسیسات است. چند مورد از تجهیزاتی که در این چهار مرحله مورد نیاز است را در زیر ذکر می کنیم:

  1. میز کار
  2. دستگاه اتوکلاو عمودی استیل
  3. ماشین شستشو دهنده ی قوطی های خالی کنسرو
  4. دستگاه اره برقی برای برش ماهی
  5. ماشین شستشو دهنده ی قوطی های پر کنسرو
  6. ماشین پرکننده قوطی کنسرو
  7. ماشین روغن ریز
  8. ماشین نمک ریز
  9. جت پرینتز که برای تاریخ زدن روی قوطی کنسروها استفاده می شود.
  10. بویلر برای پخت ماهی یا میگو
  11. و ...

میزان سرمایه لازم برای تولید کنسرو انواع غذاهای دریایی:

ما به عنوان مثال در این مقاله میزان سرمایه برای تولید کنسرو ماهی را بیان می کنیم.

  • به میزان دو تا چهار میلیارد باید بودجه در نظر گرفته شود.
  • مساحت زمین مورد نیاز برای تولید کنسرو ماهی 6 هزار مترمربع باشد.
  • حجم تولید سالیانه برای چنین طرحی 2 هزار تن است.
  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.