استعلام پروانه بهره برداری

اگر فردی قصد داشته باشد تولیدی خود را راه بیندازد و یا در فکر تاسیس کارگاه یا کارخانه کوچک خود است باید در ابتدا استعلام پروانه بهره برداری تولیدی یا واحد صنعتی خود را بگیرد و در صورتی که این استعلام بدون نقص باشد امکان راه اندازی کسب و کارتان وجود دارد. ممکن است این سوال پیش بیاید که چطور می توانیم استعلام پروانه بهره برداری واحد صنعتی یا تولیدی خود را بگیریم؟ برای پاسخ دادن به این سوال با ما همراه باشید.

استعلام صحت پروانه بهره برداری

🔍 تمامی واحد های صنعتی و تولیدی که در ایران مستقر هستند برای تولید نیازمند دریافت پروانه بهره برداری می باشند، پروانه تولید در واقع مشخص کننده ظرفیت تولیدی واحد صنعتی یا صنفی است برای دریافت این پروانه باید تولید آزمایشی انجام شود و خط تولید نیز راه اندازی شود، یکی از راه هایی که می توانید از قانونی بودن پروانه بهره برداری مطلع شوید استعلام صحت پروانه بهره برداری است، بدین منظور باید به مطالبی که در ادامه مقاله عنوان کرده ایم توجه نمایید.

محتوای پروانه بهره برداری

برای استعلام پروانه بهره برداری باید از سایت بهین یاب استفاده کرد با این حال لازم است از مواردی که در پروانه بهره برداری ذکر می شود اطلاع داشت. این اطلاعات باید کامل و دقیق باشند.

🔶 از ویژگی های اصلی پروانه بهره برداری، شماره پروانه است که در آن عنوان می شود.

 

🔶 تاریخی که در آن پروانه دریافت می شود.

 

🔶 کالای تولیدی و ظرفیت های تولید سالانه به همراه مشخصات دقیق آنها ذکر می شود.

 

🔶 نشانی واحد تولیدی، صنفی یا صنعتی که کد پستی مربوطه نیز همراه با آن قید شده است.

 

🔶 محصولات تولیدی هر واحد صنفی یا صنعتی باید یک شماره شناسایی داشتدر پروانه باشند که در پروانه قید شود.

 

🔶 پروانه بهره برداری اعتبار محدود و مشخصی دارد که در پروانه ذکر می شود.

 

🔶 تعداد شیفت های کاری افرادی که در واحد تولیدی مشغول به کار هستند نیز عنوان خواهد شد.

در پروانه بهره برداری لازم است که موارد بالا ذکر شود. در صورتی که واحد تولیدی شما پروانه بهره برداری داشته باشد این امکان را خواهید داشت که استعلام آن را به شیوه ای که در ادامه گفته می شود بگیرید.

 

نحوه استعلام شماره پروانه بهره برداری 

🔍 سازمانی که پروانه بهره برداری را صادر می کند سازمان غذا و دارو است بنابراین استعلام پروانه برداری از طریق سایت رسمی سازمان غذا و دارو به آدرس http://www.ttac.ir انجام می شود.

از طریق استعلام پروانه بهره برداری می توان کیفیت و سلامت محصولات دارای پروانه ساخت را بررسی کرد. از آنجا که جعل سند و کلاهبرداری در زمینه پروانه بهره برداری اتفاق می افتد لازم است استعلام پروانه واحد خود را بگیرید تا از صحت و قانونی بودن آن مطمئن شوید. شماره پروانه به شما این امکان را می دهد که در سامانه فوق استعلام سند خود را بگیرید.

لازم به ذکر است که تنها استعلام پروانه بهره برداری از طریق سامانه سازمان غذا و دارو انجام می شود و سایر پروانه هایی که از اصناف ارگان های دیگر صادر می شوند باید در بستر مربوط به خود به بررسی آنها پرداخته شود و استعلام انها باید از طریق اداری و در دبیرخانه مرتبط با آن انجام شود.

برای اطلاع از نحوه دریافت پروانه بهره برداری کلیک کنید.

استعلام محصولات دارای پروانه بهره برداری

🔍 همانطور که گفته شد همه ی انواع محصولات و تمامی پروانه ها به این روش استعلام گرفته نمی شوند و استعلام به روشی که در ادامه گفته می شود فقط محصولاتی است که زیر مجوعه سازمان غذا و دارو باشند و پروانه بهره برداری بهداشت را داشته باشند. چرا که این بر روی بسته بندی این محصولات یک کد رهگیری وجود دارد که مشتریان و مصرف کنندگان می توانند آن را به شماره پیامک درج شده ارسال کنند و استعلام صحت و سلامت محصول خریداری شده را از این طریق انجام دهند.

پروانه بهره برداری علاوه بر اطمینان از صحت و سلامت کالا و محصولات تولیدی مزایای دیگری نیز دارد که هم تولیدکنندگان واحدهای صنفی و هم مصرف کنندگان بهتر است از این مزایا مطلع باشند:

برای آغاز کار تولید مجوزی نیاز است که پروانه بهره برداری کار این مجوز را برای شما انجام می دهد و اگر واحد صنفی یا تولیدی این پروانه را داشته باشد به این معناست که کیفیت محصولات آن از فیلترهای بهداشتی و قانونی عبور کرده و به خوبی ارزیابی شده اند. به همین دلیل مصرف کننده می تواند با اطمینان بیشتری از آن محصول استفاده کند.

با داشتن پروانه بهره برداری برای واحدهای صنفی و تولیدی، امتیازاتی و مزایایی از سمت سازمان صادر کننده پروانه بهره برداری برای آنها در نظر گرفته می شود.

استانداردهایی مانند سیب سلامت که برای شروع به کار هر واحد صنفی به تایید و مجوز آنها نیاز است ، برای صدور مجوز به پروانه بهره برداری شما نگاه می کنند بنابراین اگر واحد تولیدی یا صنفی، نشان استاندارد را روی محصولات خود درج نماید به این معنی است که پروانه بهره برداری را دریافت کرده است.

یکی از مزایای داشتن پروانه بهره برداری افزایش شانس شرکت شما در مناقصات دولتی و خصوصی است.

مواد اولیه تولید گاهی می توانند کارآفرینان را از شروع کار منصرف کنند اما داشتن پروانه بهره برداری به شما این امکان را می دهد که مواد اولیه خود را از پالایشگاه ها و با نرخ دولتی تهیه نمایید.

استعلام و پیگیری پروانه بهره برداری با کد ملی

با وجود اینکه دریافت این پروانه برای تاسیس یک کارخانه مورد نیاز است اما می توان استعلام و پیگیری پروانه بهره برداری کارخانه ها را به روش زیر انجام داد:

👈 به سایت دبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی کشور به آدرس iranianasnaf.ir مراجعه کنید. سپس از منوی موجود در پایین صفحه، گزینه استعلام پروانه بر مبنای کد ملی را انتخاب کنید. 

استعلام پروانه بر مبنای کد ملی

 

👈 پس از آن با کد ملی و شماره امنیتی به حساب کاربری خود وارد و از جزییات صدور پروانه بهره برداری مطلع شوید.

پیگیری پروانه با کد ملی 

 همچنین می توانید به سایت درگاه خدمات وارد شده و از این طریق نیز نسبت به استعلام پروانه بهره برداری اقدام نمایید.

 

خلاصه مطلب

در این مطلب از تکسفیر به نحوه استعلام پروانه بهره برداری پرداختیم. هر یک از واحد های تولیدی موظف هستند جهت شروع کسب و کار خود، پروانه کسب دریافت کنند. اما چگونه می توان از جزئیات این پروانه اطلاع یافت. برای آگاهی از این موضوع مقاله بالا را مطالعه کنید و اگر سوالی داشتید، با کارشناسان تکسفیر تماس بگیرید.

 

برای دانلود پی دی اف مطالب این صفحه، کلیک کنید.

 

 

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.