ثبت محصول تولیدی و صنعتی

در این مقاله قصد داریم که در رابطه با ثبت محصول تولیدی و صنعتی مطالبی را برای شما عزیزان مطرح کنیم .

آیا می خواهید مراحل ثبت محصول تولیدی را بدانید ؟ آیا می خواهید بدانید که ثبت محصول تولیدی و صنعتی در کل به چه معناست ؟ اگر این چنین است ، این مقاله را مطالعه نمایید .

ثبت محصول تولیدی و صنعتی :

ثبت محصول تولیدی :

بر اساس ثبت محصولات تولیدی ، نیازهای مصرف کنندگان تامین می گردد و توجه آنها برای خرید جلب می شود . محصولاتی که به عنوان محصولات تولیدی در نظر گرفته می شوند ، عبارت اند از : کالاهای فیزیکی ، خدمات و یا طرح یک ایده .

این محصولاتی که به عنوان محصولات تولیدی شناخته می شوند ، زمانی قابلیت به ثبت رسیدن را دارند که به صورت جدید و منحصر به فرد باشند و قابلیت ارائه به بازار را داشته باشند .

با توجه به موارد ذکر شده در فوق هر کالاهای تولیدی که قابلیت به تولید رسیدن را داشته باشد ، در گروه مواردی است که نیازهای بشر را تامین می کند .

برای جلوگیری کردن از سوءاستفاده از محصولات تولید شده ، بهتر است که محصولات تولید شده را به ثبت رساند ؛ در نتیجه بر اثر ثبت شدن این محصولات می توان آنها را به صورت قانونی مورد حمایت قرار داد .

حال لازم به ذکر است که برای ثبت محصولات تولیدی نیز مانند سایر محصولات باید مراحل اداری مربوط به آن طی شود و مراحل ثبت محصول تولیدی باید انجام گردد ، که این مراحل ثبت از قبیل زیر می باشند :

مراحل لازم برای ثبت محصول تولیدی :

1-   در ابتدا باید وارد سامانه اداره مربوط به ثبت طرح صنعتی شد و فرم های خواسته شده را تکمیل کرد .

2-   سپس باید اظهارنامه الکترونیکی مربوطه را پر کرد و اطلاعات خواسته شده را بر اساس مستندات کامل کرد .

3-   بعد از آن اطلاعات درج شده مربوطه به وسیله سامانه به کارتابل کارشناسان اداره ارسال می گردد و عملیات مورد نیاز مربوطه روی آن انجام می گردد . پس از آن نیز ابلاغیه مربوط به تایید برای شخص متقاضی ارسال می گردد .

نکته : لازم به ذکر است که این ابلاغیه زمانی ارسال می گردد که تمامی مفاد و موارد مربوط به اظهارنامه شخص متقاضی ، صحیح باشد و مغایرتی در آن نباشد .

4-   در صورت طی شدن مراحل فوق ، شخص متقاضی باید برای تشکیل پرونده به اداره مالکیت صنعتی مراجعه کند و محصول تولیدی مورد نظرش را با همراه داشتن مدارک مورد نیاز به ثبت برساند .

5-   تمامی هزینه های لازم برای ثبت محصول تولیدی باید در انتهای کار پرداخت گردند .

6-   در مرحله ششم نیز شماره ثبت صنعتی باید از اداره فوق الذکر دریافت گردد .

7-   پس از این مراحل روزنامه رسمی باید صادر گردد .

8-   در مرحله هشتم نیز باید آگهی های لازم صادر شوند .

9-   و سرانجام در انتهای همه این امور برای ثبت کردن طرح تولیدی ، گواهی تصدیق مربوطه باید توسط اداره ثبت محصول صنعتی دریافت شود .

  • نظرات بازدید کنندگان
avatar
محل نظر و سوالات شما...
کاراکتر مجاز است
صبر کنید ... 00:00.